Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
capopjekop schreef:Als ik wel het gevoel zou hebben dat er een profiteur bij zou zitten dan zou ik wellicht wel apart willen betalen. Of als er iemand bij zou zitten die allemaal dure wijnen of cocktails zou drinken dan vind ik het ook een ander verhaal. Maar voor een paar euro ga ik niet moeilijk doen
Qimm schreef:capopjekop schreef:Als ik wel het gevoel zou hebben dat er een profiteur bij zou zitten dan zou ik wellicht wel apart willen betalen. Of als er iemand bij zou zitten die allemaal dure wijnen of cocktails zou drinken dan vind ik het ook een ander verhaal. Maar voor een paar euro ga ik niet moeilijk doen
Inderdaad. Maar in mijn vriendengroep heb ik niet zulke mensen zitten. Maar in andere settings kan dat zeker een factor zijn.
Hannanasjuh schreef:Ik klink nu waarschijnlijk heel onsociaal maar ik wil het eigenlijk altijd wel splitten of soms volledig voor mijzelf nemen als ik dat kan betalen. Ik ga namelijk gewoon niet uit eten met mensen die ik het niet zou gunnen![]()
Als ik zou twijfelen of ik wel dat 10tje meer zou willen betalen, zie ik eigenlijk geen reden om met die personen uit eten te gaan.
BloemBloem schreef:Qimm schreef:Inderdaad. Maar in mijn vriendengroep heb ik niet zulke mensen zitten. Maar in andere settings kan dat zeker een factor zijn.
Ik vraag me dan zo sterk af, wat die andere settings zijn?
Mars schreef:Wij splitten altijd gewoon, ik kan me echt niet druk maken dat de een een drankje meer heeft als ik of een duurder gerecht. Daar ben ik niet eens mee bezig tijdens het eten en kan me ook niet eens herinneren wat mijn eigen gerecht kost. Laat staan dat ik kan bijhouden wat een ander eet.. Vind het nogal Nederlands om het allemaal achter de komma te willen uitvogelen.
Mars schreef:Wij splitten altijd gewoon, ik kan me echt niet druk maken dat de een een drankje meer heeft als ik of een duurder gerecht. Daar ben ik niet eens mee bezig tijdens het eten en kan me ook niet eens herinneren wat mijn eigen gerecht kost. Laat staan dat ik kan bijhouden wat een ander eet.. Vind het nogal Nederlands om het allemaal achter de komma te willen uitvogelen.