Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fohadie schreef:KellyR, ik denk dat jij niet goed leest.Of jij denkt veel tussen de regels door te lezen, en leest dingen die er niet eens staan! Hoe kom je erbij dat we samen op de bank zitten ipv naar schoonmoeder te gaan? Dat we series kijken? Dat we meer tijd hebben omdat we geen kinderen hebben? Allemaal aannames of niet goed gelezen.
fohadie schreef:KellyR, ik denk dat jij niet goed leest.Of jij denkt veel tussen de regels door te lezen, en leest dingen die er niet eens staan! Hoe kom je erbij dat we samen op de bank zitten ipv naar schoonmoeder te gaan? Dat we series kijken? Dat we meer tijd hebben omdat we geen kinderen hebben? Allemaal aannames of niet goed gelezen.
Bigone en Verootjoo lezen wel goed, waarvoor dank. Schoonmoeder zit niet in een isolement, ze claimt en manipuleerd. Ze heeft het donders goed in de gaten. Waarom er door mijn hoofd geschoten is waarom ze het misschien een beetje expres heeft gedaan? Omdat ze steeds bij iedereen zielig deed dat ze haar zoon nooit meer zag (wat gewoon niet waar is) en ze de dag erna zomaar ineens viel, terwijl ze nooit op krukjes kruipt en dat ook niet hoeft te doen, want dat doet haar hulp. Nu moet zoon wel elke dag komen, waren haar eigen woorden. Maar het schoot door mijn hoofd he, ik zeg niet dat het echt zo is.
Verder, je mag best weten hoe een week uit het leven van mijn man eruit ziet: ma: werken tot hlf 6, 18:00 eten eventueel daarna naar schoonmoeder, zij eet om 17:00u en ligt om 21u al te slapen.
Di: werken, ik kom pas hlf 7 thuis, dan heeft mijn man gekookt, eten, wedstrijd, 23:00u thuis en naar bed
Wo: werken tot half 6, eten, sport, naar bed
Do: zie dinsdag, maar dan wedstrijd.
Vrij: huishouden, boodschappen, wat met vrienden ondernemen, eventueel nog wat werken maar dat kan thuis. Lunchen bij schoonmoeder Ect. Schoonmoeder kan niet vaak op vrijdag.
Za: uitslapen, wat leuks met mij doen, vaak een concert oid wat we al maanden hebben staan en waarvoor we een stuk moeten reizen. Schoonmoeder doet boodschappen met haar ene zus en heeft het die dag druk met ??
Zondag: andere zus komt op bezoek, soms komen wij ook of we doen een dagje rustig aan.
Schoonmoeder eet elke dag om 17oou, dan werkt mijn man nog en er kan niet van afgeweken worden. Ook gaat ze elke dag om 21u naar bed. Meestal slaapt ze al op de bank als wij langs komen of ze zit een serie te kijken die ze niet afzet als wij er zijn.
Tuurlijk, het zijn de keuzes die je maakt. Als je echt wilt kan je altijd tijd maken,. Maar met iemand die andere mensen zo claimt, is de zin om je eigen leven dan maar 'on hold' te zetten een stuk kleiner bij ons.
Ook het revalidatie centrum heeft schoonmoeder inmiddels leren kennen. Helaas hebben ze haar verteld dat ze geen uitzondering is en net zoals anderen wordt behandeld.en dat ze dingen ook wat vriendelijker mag vragen. (Schoonmoeder wilt graag als een koningin behandeld worden en beveelt haar onderdanen graag.)
Supertje schreef:mijn eigen moeder loopt 9 van de 10 keer gewoon zo mijn huis in als ze ziet dat het kan (ramen open, deur niet op slot gedraaid etc), roept wat ze komt doen (ik pak even dat-en-dat!) of vraagt iets, en ik kan eigenlijk gewoon doorgaan waar ik mee bezig ben.