gaucho schreef:Veel bewondering voor iedereen hier die met alle beperkingen toch veel investeren in zo actief mogelijk blijven.
Ja, echt helemaal mee eens

Van auto immuunziektes, tot slijtage tot longcovid, alles met zijn eigen klachten.
Zo zie je maar dat gezondheid geen vanzelfsprekendheid is, ook niet als je zelf zo goed je best doet gezond te blijven.
josewoos schreef:Maar hoe graag ik ook meer zou willen, ik kijk altijd liever naar de dingen die ik wel kan doen, dan niet doen. Anders maak je je leven alleen maar zwaarder toch?
Ik heb dus niet echt tips, behalve door te zeggen, geniet (en maak gebruik) van de dingen die je wèl kan!
2x Ja!
Echt helemaal waar en misschien juist wel een hele goede tip

Ik lees van meerder mensen dat zij de pil (al heel lang) door slikken. Is er een reden waarom jullie dit doen en uberhaupt de pil slikken (buiten enkel als anticonceptie)?
Ik ben er zelf echt al lang geleden mee gestopt.
Ik lees ook de tips van niet koken met zakjes en pakjes. Da's echt een goede natuurlijk, maar ik ben er serieus te lui voor

Ik kook trouwens wel dagelijks (althans, mijn man en ik 50/50), ik denk dat wij 1x in de week iets lekkers bestellen of afhalen.
Barramundi schreef:Op zich ben ik tevreden met hoe fit ik ben en bijna tevreden met gewicht.
Grootste uitdaging vind ik om me leuk te blijven kleden met het veranderde model van mn lijf. Heb mn hele leven strakkere / nauwsluitende kleding kunnen dragen en dat vind ik nu minder mooi staan. Maar ja, wat dan?
Dat is iets waar ik nog niet bij stil gestaan had, maar kan het me wel voorstellen als je lijf ineens wat verandert qua vorm.
Ik ben wel slank, maar heb geen strakke buik meer zoals 20 jaar terug. Ik wil soms nog wel iets nauwsluitends aantrekken omdat dat doorgaans prima kan, maar merk dat ik altijd iets meer 'opgeblazen' ben als ik ongesteld ben en dan doe ik het dus weer niet. Ook een nadeel van ongesteld zijn trouwens.
Audesta schreef:Ja, ik kom me ook (vast) melden. Wordt dit jaar 40 en herken bijzonder veel in josewoos haar post.
Ik ben fit en slanker dan ooit maar heb dusdanige blessures opgelopen dat ik erg op zie tegen de overgang en ouder worden.
Goed punt. Ik in alle eerlijkheid ook wel, vooral tegen ouder worden.
Herkennen anderen dat ook? Het er tegenop zien?
Even een tip qua huidverzorggin (maar dat is altijd wel persoonlijk natuurlijk); ik gebruik de dag- en nachtcreme van L'oreal age perfect en die doet mij erg goed. het grappige was dat toen ik deze ongeveer een week gebruikte, mijn man tegen me zei dat mijn huid er zo goed uit zag. Hij wist niet dat ik iets anders was gaan gebruiken, maar het was dus wel zichtbaar.