Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lindor92 schreef:Iemand hier ervaring mee? Ik heb ju 3 merken daglenzen geprobeerd en en bij alle 3 is het zicht niet goed. Uit de meting komt steeds dat sterkte goed is. Maar ik krijg een zwaar gevoel in m'n ogen en ik zie er niet goed mee. Zijn lenzen dan gewoon niet geschikt voor mij?
Heb vanmorgen nieuwe gehaald en meteen ingedaan, maar wil ze er eigenlijk gewoon weer uithalen.
veneri schreef:Ik ben op zoek naar info en ervaringen met contactlenzen.
Sinds een paar jaar heb ik een bril, maar het is geen succes.
Ik heb een vette huid en rosacea, moet de bril veel schoonmaken en waar de bril de huid raakt krijg ik erg pijnlijke ontstekingen.
Ik heb aankomende week een afspraak voor oogmeting en contactlenzen advies.
Bij mijn laatste oogmeting een jaar of 2 terug, had ik alleen een cilinderafwijking, maar krijg nu ook wat meer moeite met kleine letters lezen, dus misschien zijn multifocale lenzen nodig,dat zal blijken.
Wat algemene vragen m.b.t. lenzen:
-kan het kwaad als je eens in slaap valt met je lenzen in?
-kan je douchen met lenzen in?
-voel je lenzen zitten?
-wat voor lenzen vinden jullie fijn en waarom?
-wat vinden jullie de voor- en naden van daglenzen of maandlenzen?
Nienke1979 schreef:xAnthea schreef:Ik heb nooit lenzen gedragen maar werk in een oogartsenpraktijk. NOOIT met lenzen slapen of douchen. Wij hebben echt al lelijke infecties gezien bij patiënten die dit wel doen en die infecties wil je écht niet hebben!
Dit en uit ervaring het doet mega zeer. Zelfs daglicht is niet te verdragen
Ik had toen een opticien die zei dat het wel mocht.
Ik heb lenzen gehad dus. Meerdere malen onderbroken.
Toen nog alleen cilinder en grote sterkte.
Ik vergat ze nooit uit te doen met slapen. Voor zwemmen heb ik altijd een reservebril.
Ik had altijd maandlenzen. Was eerst bij specseavers, later bij pearl
Ik heb alle keren zuurstofdoorlatende gehad. Inmiddels alle varianten. Helaas heb ik zulke droge ogen dat het voor mij de bril is geworden uiteindelijk
In het begin is het even wennen met in en uitdoen maar als je dat door hebt dan kan ik mij voorstellen dat het fijner is dan een bril
Lindor92 schreef:Ik ga nu maandlenzen proberen. Opticien gaf aan dat het door de cilinder kan komen dat de lenzen niet prettig zitten. Maar ik kan de cilinder ook niet missen. Het is niet een kwestie van wennen bij mij. Ik zie er echt slecht mee. Autorijden is gewoon vervelend en heb constant het gevoel dat ik ze eruit moet halen. Hopelijk kan ik ze morgen ophalen en testen. Ben benieuwd of deze wel voor mij werken.
Mama3 schreef:Lindor92 schreef:Ik ga nu maandlenzen proberen. Opticien gaf aan dat het door de cilinder kan komen dat de lenzen niet prettig zitten. Maar ik kan de cilinder ook niet missen. Het is niet een kwestie van wennen bij mij. Ik zie er echt slecht mee. Autorijden is gewoon vervelend en heb constant het gevoel dat ik ze eruit moet halen. Hopelijk kan ik ze morgen ophalen en testen. Ben benieuwd of deze wel voor mij werken.
Ik heb zelf ook een cilinder en heb lenzen op maat. Als je ze in hebt zou de optometrist kunnen zien of de cilinder goed meedraait en op z'n plaats terecht komt. Misschien heb je een andere maat nodig.
Lindor92 schreef:Ik ga nu maandlenzen proberen. Opticien gaf aan dat het door de cilinder kan komen dat de lenzen niet prettig zitten. Maar ik kan de cilinder ook niet missen. Het is niet een kwestie van wennen bij mij. Ik zie er echt slecht mee. Autorijden is gewoon vervelend en heb constant het gevoel dat ik ze eruit moet halen. Hopelijk kan ik ze morgen ophalen en testen. Ben benieuwd of deze wel voor mij werken.