op zoek naar de ideale bh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:26

Als ik mijn pas ellende afgelopen zondag heb gezien -O- ik heb zo ongeveer alles tussen100 B en 75 E gepast. Waar de een aan de rug goed zat had ik heel stukken leeg in de cup. Eenzelfde maat van net een ander type beha zat net een fractie te strak aan de rug maar waren de cups gevuld maar had ik een irriterende rand onder mijn oksel.

Uiteindelijk ben ik met twee sloggi (maat L maar rugmaat 90 cm) en twee triumph naar huis gegaan. Een daarvan was maf de 100 B en 100C zaten kwa rug een fractie te ruim en in de oksels een rand al was de cup wel netjes gevuld. Een maat kleiner was er niet maar de maat daaronder paste dan weer wel. Dat werd dus een 80 C. Geen logica daarin. De andere triumph is een 85 D. Dus :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:39

Roodvos schreef:
Ik vind het helemaal geen zweterige stof.
Ik heb gisteren heel veel gedaan en 0 zweet van de stof.

Mijn oordeel over zweterige stof:(gister avond uitgetest, begonnen bij 30 graden....)
Super fijn!
net als zo'n dunne rijlegging. Ja je zweet nog steeds maar het verdampt meteen.
Alleen in de vullingen blijft het iets langer 'hangen'. Maar op je rug, oksels en tussen/onder je borsten is het zo droog.
Inmiddels ook een aantal andere modellen in deze range gevonden bij een andere action. Die met een gaas bovenkant vind ik best charmant. Bedankt voor de tip.

En over de opmerking: topjes die je bijna geen bh kunt noemen: Dat is voor sommige mensen echt prima hoor. Ik wil alleen iets wat het grootste gewiebel inperkt en geen priemende tepels geeft. Meer is gewoonweg niet nodig. Ze hoeven niet muurvast op mijn borstkast geplakt te worden. Ze gaan toch nergens heen. En alles wat je dan meer 'vast' zet, knelt in de loop van de dag toch ergens een keer. Niet meteen, maar wel tegen het eind van de dag.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 14-08-25 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:40

Tink89 schreef:
Maar heb je je bij bijv. Lincherie en de Bijenkorf laten helpen? Of heb je zelf random bh's gepast en ben je tot de conclusie gekomen 'het bestaat niet wat ik wil'.

Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat van hetzelfde model een 80 echt los hangt en een 75 knelt. Dat scheelt maar een paar cm. Maar als dat voor jouw gevoel nou wel zo is, weet dan dat je van sommige bh's relatief makkelijk de band een paar cm (dus nog minder dan die 5 die er tussen twee omvangmaten zit) kunt laten innemen. Dat lukt niet bij van die topjes die je amper een beha kunt noemen, maar wel bij bijna alles met een sluiting.

Ik heb inderdaad dezelfde vraag of je je hebt laten helpen? Ik krijgt het gevoel of je nu in het wilde weg aan het passen bent

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:28

pol013 schreef:
Roodvos schreef:
Ik vind het helemaal geen zweterige stof.
Ik heb gisteren heel veel gedaan en 0 zweet van de stof.

Mijn oordeel over zweterige stof:(gister avond uitgetest, begonnen bij 30 graden....)
Super fijn!
net als zo'n dunne rijlegging. Ja je zweet nog steeds maar het verdampt meteen.
Alleen in de vullingen blijft het iets langer 'hangen'. Maar op je rug, oksels en tussen/onder je borsten is het zo droog.
Inmiddels ook een aantal andere modellen in deze range gevonden bij een andere action. Die met een gaas bovenkant vind ik best charmant. Bedankt voor de tip.

En over de opmerking: topjes die je bijna geen bh kunt noemen: Dat is voor sommige mensen echt prima hoor. Ik wil alleen iets wat het grootste gewiebel inperkt en geen priemende tepels geeft. Meer is gewoonweg niet nodig. Ze hoeven niet muurvast op mijn borstkast geplakt te worden. Ze gaan toch nergens heen. En alles wat je dan meer 'vast' zet, knelt in de loop van de dag toch ergens een keer. Niet meteen, maar wel tegen het eind van de dag.

Oh ik bedoelde 'm ook niet negatief, maar meer dan je van die topjesmodellen de omvang niet kunt laten innemen. Een bh met een sluiting kan dat vaak wel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:53

Tink89 schreef:
Oh ik bedoelde 'm ook niet negatief, maar meer dan je van die topjesmodellen de omvang niet kunt laten innemen. Een bh met een sluiting kan dat vaak wel.

Ah ik snap hem. Daar heb je zeker gelijk in.
Bij die topjes ben je inderdaad afhankelijker van of het toevallig past. Al zit er wel meer rek op dan op een stevige bh natuurlijk.

Nicje87

Re: op zoek naar de ideale bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:01

Hier ook bh drama.
De enige die mooi en fijn zit is Prima Donna. Ik had 75f en nu ik een kleine heb 80G.

Ik ga meestal naar een van deze winkels: https://www.lincherie.nl/nl
Ze hebben ook bij sommige winkels een meetapparaat die verteld welke bh en maat jou het beste zal passen.

troi

Re: op zoek naar de ideale bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:34

De enige de echt fijne voor mijn grotere cup bij hunkemoller is model diva. Die al geprobeerd?
Al het andere van hen zit waardeloos bij mij.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:33

Tink89 schreef:
Maar heb je je bij bijv. Lincherie en de Bijenkorf laten helpen? Of heb je zelf random bh's gepast en ben je tot de conclusie gekomen 'het bestaat niet wat ik wil'.

Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat van hetzelfde model een 80 echt los hangt en een 75 knelt. Dat scheelt maar een paar cm. Maar als dat voor jouw gevoel nou wel zo is, weet dan dat je van sommige bh's relatief makkelijk de band een paar cm (dus nog minder dan die 5 die er tussen twee omvangmaten zit) kunt laten innemen. Dat lukt niet bij van die topjes die je amper een beha kunt noemen, maar wel bij bijna alles met een sluiting.

:)* Wat een idee! Nooit aan gedacht dat dat kan, maar heel logisch eigenlijk. Misschien wel dé oplossing voor ts.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:25

Tink89 schreef:

het wel of niet laten helpen door een verkoper doet niks af aan mijn gevoel van het zit niet lekker. Heb me vaak genoeg laten helpen waarbij de verkoopster dan heel mooi kon zeggen dat het de juiste maat was en dat hij heel mooi stond, maar ik hem vervolgens in de kast liet liggen wegens niet lekker zitten, dat is wat ik nu probeer te voorkomen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:28

ik heb inmiddels 2 goede opties, optie 1 is een topje van zeeman, waar ik het elastiek onder de borst heb weggeknipt en wat toch prima over de bovenkant van mijn borsten valt zodat je er niks van ziet. Onder de borst zit dus in dit geval niks, kan het ook niet irriteren.
Optie 2 moet ik gaan ervaren, dit is een lisca bh zonder beugel (bralette) uit mijn curvy catch box, ik twijfel nog over de rand onder mijn borsten, deze band zit los, maar ik voel hem wel. Het gaat goed zolang ik rustig zit. Maar ik ben benieuwd hoe hij is als ik ga zweten, vaak gaat het dan irriteren. Maar tot zover kon ik natuurlijk niet uitproberen, dus heb ik het gegokt en hem gekocht.