Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Joh, laat je niet aanpraten dat je nu uit huis moet gaan of iets dergelijks. Jullie zitten in een hartstikke spannende tijd op dit moment en dan is het beter 'alle hens aan dek' dan 'goh, ik moet snel snel het huis uit want dat is beter voor iedereen'.
Jij en je zus maken keuzes door thuis te blijven wonen die andere mensen wellicht niet zouden maken. Maar zij hebben niet jouw leven (met de bijbehorende problematiek en huisdieren).
Wat ik wel verstandig vind, is wat geopperd word om eens goed te kijken naar de financiële situatie van jullie gezin en of er inderdaad nog subsidies/overig zijn waar jullie recht op hebben. Zo kan er een duidelijk beeld komen van wat alles allemaal kost en of er dingen misschien uit verhouding zijn.
Art_Ificious schreef:Ik denk erover na om met een psycholoog te praten.
Maar ik vind face to face praten met mensen die ik niet ken heel eng, ik heb gewoon geen vertrouwen meer in mensen, ben in het (recente) verleden enorm gekwetst geweest ook op gebied van vertrouwen .
Ik heb eigenlijk nog best jonge ouders. M'n vader is 58 en m'n moeder 53.
Ik hoop dus wel dat ik niet binnen 5 jaar ze allebei moet afgeven.
Popstra schreef:Ik vind dat jullie wel erg ver gaan in deze hoor!
Vader is er nog. Moeder nog jong.
Laat ts aandacht op haar geliefde naaste in dit geval doodzieke vader leggen dmv steun en toeverlaat te zijn ipv te bedenken wat voor haar het beste is in de toekomst!!
Dat had ze 10 jaar terug al moeten bedenken.
Petpa schreef:Vader is ziek.
Er is een echtgenote en er zijn 3 dochters.
De zorg voor vader kan dus door 4-en gedeeld worden.
Waardoor er ook ruimte voor TS komt; zodat ze zich ook op haar toekomst kan concentreren.
thequeensmum schreef:Vind je dit zelf niet een beetje bemoeizuchtig klinken?
Denk niet dat TS behoefte heeft aan dit soort advies.
thequeensmum schreef:Petpa schreef:Vader is ziek.
Er is een echtgenote en er zijn 3 dochters.
De zorg voor vader kan dus door 4-en gedeeld worden.
Waardoor er ook ruimte voor TS komt; zodat ze zich ook op haar toekomst kan concentreren.
Vind je dit zelf niet een beetje bemoeizuchtig klinken?
Heel veel sterkte TS, weet uit ervaring hoe loodzwaar het is om een zo zieke naaste te hebben. Vooral de onzekerheid vreet aan je.
Petpa schreef:thequeensmum schreef:Vind je dit zelf niet een beetje bemoeizuchtig klinken?
Ik geef uitsluitend mijn mening en daar is een openbaar forum voor bedoeld.
Waarom zou TS zich 100% op de gezondheid van vader moeten richten?
Er zijn meerdere mantelzorgers waardoor ze zich ook op haarzelf kan richten.
In haar berichten in dit topic is bepaalde problematiek te lezen die niet vanzelf zal verdwijnen.
Petpa schreef:thequeensmum schreef:Vind je dit zelf niet een beetje bemoeizuchtig klinken?
Ik geef uitsluitend mijn mening en daar is een openbaar forum voor bedoeld.
Waarom zou TS zich 100% op de gezondheid van vader moeten richten?
Er zijn meerdere mantelzorgers waardoor ze zich ook op haarzelf kan richten.
In haar berichten in dit topic is bepaalde problematiek te lezen die niet vanzelf zal verdwijnen.
Art_Ificious schreef:Laten we het op 2 kinderen houden.
Die 3de dochter zien we niet en heeft ruzie gesteukt tussen familie waardoor we ook een deel van onze familie niet meer zien. (die geloven haar en haar mooie leugens)
Evelyne79 schreef:Art_Ificious schreef:Laten we het op 2 kinderen houden.
Die 3de dochter zien we niet en heeft ruzie gesteukt tussen familie waardoor we ook een deel van onze familie niet meer zien. (die geloven haar en haar mooie leugens)
Wettelijk gezien blijft de 3de dochter erfgenaam. Dus een notaris zal niet zeggen je krijgt niks.
Dan moet het in het testament vastgelegd zijn dat ze onterfd is/wordt en dan nog blijft ze recht houden op een bepaald deel van de erfenis