Roodvos schreef:Seks (willen) is een oerdrift. Logisch, daar komen kinderen van. Nu we als mensen anticonceptie hebben uitgevonden is daaruit de mythe van "de kinderwens" ontstaan. Maar weet dat het fenomeen "kinderwens"' vooral sociale druk is.
En naarmate je ouder wordt, wordt die druk hoger. "Heb je ook kinderen?" "Niet te lang wachten hoor, dadelijk lukt het niet meer!" "Het lijkt me zo leuk om oma/opa te zijn!". Enz enz.
En als je dat maar vaak genoeg hoort dan krijg je vanzelf een ongemakkelijk gevoel. En zie, daar ontstaat de kinderwens.Citaat:Gedragsbioloog Van Veen vermoedt dat een kinderwens ook hier vooral het gevolg is van ‘sociaal kuddedrag’. Het is simpelweg de norm om je wel voort te planten. ‘Van jongs af aan wordt aan meisjes verteld: jij gaat later baby’s baren.’ We groeien op met het idee dat dit de meest voor de hand liggende route is.
https://archive.is/wqKLh
Hier geloof ik niets van, sorry.
Evolutionair gezien zijn draait alles in het dierenrijk om voortplanten van de sterkste genen..alles! Dat wij als mens dingen kunnen beredenen en veranderen verandert ons primaire brein niet. We zijn gewoon zoogdieren en het enige doel is voortplanten voor het voortbestaan van de soort.

Ik heb geen kinderen en ben altijd een twijfelaar geweest over het onderwerp. Uiteindelijk besloten we dat twijfel gevaarlijk is bij zo iets intens en kozen we voor geen kinderen.