Groot probleem medisch dossier en geschiedenis spoorloos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:47

luxx schreef:
Boras schreef:
Over (het verlengen van) de parkeerkaart had je je alvast niet druk hoeven maken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rkaart-aan

Medisch onderzoek bij aanvraag gehandicaptenparkeerkaart
Om voor een gehandicaptenparkeerkaart in aanmerking te komen, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. U moet bijvoorbeeld niet meer dan 100 meter zelfstandig kunnen lopen met hulpmiddelen, zoals krukken of een rollator.

Daar hoef je je dan inderdaad niet druk over te maken, want dat kan jij gewoon, daar heb je dus helemaal geen recht op eigenlijk

Buitengewone reactie, ken je TS persoonlijk soms?? Lompe opmerking.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:07

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:12

luxx schreef:
Karuna schrijft hier erg veel over haar activiteiten, bus volladen, leeg ruimen, schuur leegruimen, maaien, daarna moeten de pootjes omhoog, wat iedereen zou hebben met dergelijke fysiek uitputtende taken. Dan is me ook duidelijk geworden dat de rolstoel alleen gebruikt wordt om bijvoorbeeld een goedkoper kaartje en betere zitplaats te krijgen bij het circus, of wanneer er een activiteit is waar andere mensen bij betrokken zijn. Dit schrijft Karuna allemaal zelf op, maar daar mag je niks over zeggen? Wat een onzin zeg

Karuna en ik zijn van ongeveer dezelfde leeftijd, ik ben niet afgekeurd en heb fysiek zwaar werk, ben erg sterk, ben vorig jaar verhuisd en heb nu een grote tuin om te maaien, dus de dingen de zij doet heb ik ook recent veel gedaan, en dat is allemaal erg zwaar, wanneer je dat kunt, hoef je bij mij niet meer aan te komen met dat je een gehandicapten parkeerkaart nodig hebt en met de rolstoel een uitje moet doen, dat strookt toch van geen kanten?

Als jij het nodig vind het te moeten aankaarten prima, maar ik ben wat terughoudend om zulke dingen te ventileren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 17:02

Tjsa wat zal ik hier nu op zeggen. 8)7 niks denk ik. Ik zou dolgraag ruilen hoor met mensen en geen hulpmiddelen nodig hebben. En gewoon fatsoenlijk zonder pijn kunnen lopen, zitten, geld verdienen werken, fatsoenlijk slapen, alles kunnen eten of wat ook. Graag zelfs, dan had ik het een heel stuk gemakkelijker. :)

Je doet uitspraken waarvan je niet eens weet wat er achter zit, hoe ik mijn bezigheden indeel. Hoe lang ik erover doe, wat de gevolgen zijn fysiek enz, omdat ik wat mankeer moet ik dus op de bank zitten en anderen alles laten doen. Als ik iets niet doe wat moet gebeuren is er niemand die het doet dus tjsa. Je wilt echt niet ruilen hoor met me :x als je zo zeker weet dat ik alles bij elkaar fraudeer, lieg, me zielig voordoe bij instanties om voordeel te hebben (geen idee wat ik daarmee zou opschieten overigens en dan was ik al lang door de mand gevallen in de jaren en jaren bij de ontelbare controles, keuringen onderzoeken) , succes met melden :evaw:

En het topic ging over waar medische gegevens weer terugvinden, dankzij tips druppelen er langzaam wat binnen. Niet over hoe mijn leven eruit ziet en wat anderen daarvan vinden en wat ook. :n

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:09

Karuna, met alle respect. Ik heb me ook weleens afgevraagd waar je de energie vandaan haalt om telkens weer zulke lange autoritten heen & weer Nederland en Frankrijk kunt maken en daarnaast je (best wel grote) perceel grond en huis in Frankrijk zoveel mogelijk op orde kunt houden.

Maar goed, zoals gezegd gaat daar dit topic niet over. Ik hoop dat je nog zoveel mogelijk medische gegevens kunt achterhalen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:11

Tsja op een forum kun je natuurlijk allerlei reacties verwachten, ook die je niet aanstaan. Ze hebben in dit geval wel met het onderwerp te maken. :j

En heel eerlijk gezegd, ik wist niet dat een criterium voor een parkeervergunning was dat je minder dan 100 meter moet kunnen lopen en daarin begrijp ik luxx en ann ook wel.
Ook al deel je je zware werkzaamheden anders in, criteria is criteria en helaas hard nodig.
Het is bedoeld voor mensen die dus écht dat stukje niet kunnen lopen (en ik laat het maar in het midden of jij dat nu wel of niet kunt).

Desalniettemin hoop ik voor je dat je huisarts toch nog op een of andere manier aan je gegevens kan komen.
En anders, als je herkeurd of opnieuw beoordeeld zou moeten worden (voor wat dan ook), lijkt het me niet dat je dat allemaal zelf moet betalen en dan zien de artsen/beoordelende instanties ook hoe het ervoor staat en dat je er wel (of geen) recht op hebt.

Polar

Re: Groot probleem medisch dossier en geschiedenis spoorloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:19

Maar daar gaat dit topic toch helemaal niet over?
Dat is helemaal niet de verantwoordelijkheid van medebokkers om daar over te oordelen...
Die parkeervergunning is tussen Karuna en degene die ze verleent en de vraag over medicatie wordt door sommige direct in twijfel getrokken.
Het lijkt bijna wel een verhoor en vervolgens een veroordeling.
Wie hier kent Karuna in het echt en ziet op welke manier ze de dingen doet waarover ze schrijft?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 17:20

Er zijn meer eisen dan dat, het is een enorme waslijst aan dingen waar je aan moet voldoen, en ja daar voldoe ik ruimschoots aan zelfs en heel heel vaak gecontroleerd in heel wat jaren , onderzocht . :j En niemand van hier kent me persoonlijk en zolang je me niet persoonlijk kent is dergelijke uitingen doen ook erg ongepast en opruiend. Omdat ik ook niet neerzet hoe ik doe wat ik doe en niemand van jullie met critiek erbij is. :n ik zou willen dat het anders was. Graag zelfs, heel graag. Dan kon ik gewoon fatsoenlijk aan de maatschappij meedoen, werd ik niet veroordeeld door mij onbekenden en waren die medische gegevens ook volstrekt onnodig.

Nogmaals het ging over hoe en wat van medische gegevens. Die info heb ik de rest is gewoon offtopic zeiken en hopen me te betrappen op leugens of fraude of wat ook. 8)7

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:28

Tja, je plaatst zelf zoveel. Wat verwacht je dan? Iedereen is anders, dus andere mensen hebben een andere mening. Ook op basis van jouw verhaal.

En andere mensen hebben dus ook ervaring. Het is niet dat mensen hier niet weten hoe aanvragen werken of nooit een keer problemen hebben om medicatie of ene behandeling. Je bent geen uitzondering.

En in theorie zou ik een invalide parkeerplaats mogen en kunnen aanvragen, maar ik kan en doe veel meer dan mensen met gelijke gezondheidsproblemen, dus ik peins er niet over. Zelfs met mijn broer vond ik het grote onzin. Hij zat in een rolstoel en moest er aan de achterkant uit, dus wij hadden geen belang bij de invalide parkeerplaatsen eigenlijk. Hij zat alleen maar.

En alle voorrang overal wel meegemaakt, maar vaak ook afgewezen dat het echt niet nodig was.

En je weet ook dat mensen met bijv hartafwijkingen een invalide parkeer kaart hebben. Hoe vaak die niet een opmerking naar hun hoofd krijgen omdat je niks aan ze ziet........Zo werkt dat en dat weet je.

Nu zeg je weer dat je allang door de mand was gevallen met alle controles, dus dan loop je wel ergens en kan je daar een beroep op doen.

En net zoals jij nu begint dat niemand over jou mag oordelen, moet jij dat ok niet over anderen doen. Jij plaatst wat je allemaal doet en er zijn veel mensen die dat ook zouden willen kunnen. Daar kan jij niet over oordelen.

En aan elk verhaal zitten 2 kanten. Ik herken echt niks van wat je schrijft bijv van de apotheek of huisarts. Apotheken en artsen werken bij ons altijd mee, ik kan zowel voor mezelf als mn moeder alles en iedereen bellen die dan echt hun best doen omdat ze de noodzaak dan horen, zien of kennen.

Ja, er is een en ander weg door verhuizen, maar wordt altijd goed overgenomen. Daar luister je niet naar als anderen hun wel positieve reactie delen. Je wil alleen medelijden en zo werkt het gewoon niet.

Misschien vind de arts de allergie niet zo belangrijk. Misschien sta jij er anders in dan de artsen.......Dat kunnen we nu niet zien, maar kan echt een reden zijn.

Ik had biologicals van honderden euro's per stuk. ER is me gevraagd of ik de goedkopere variant wilde toen die op de markt kwam. Dat mocht ik kiezen.

Nu met puffers mocht ik ook mijn voorkeur aangeven. En zo kan ik wel even doorgaan. Alles gaat altijd in goed overleg, zowel bij mij, bij huisarts, mdl arts, reumatoloog, dermatoloog, oogarts en mijn moeder bij haar huisarts, oncoloog en neuroloog.
Ik heb af en toe prednison nodig en daarvoor hoe ik alleen te bellen en krijg zelfs iets meer dan de kuur omdat ik dan zelf mag beslissen enkele dagen door te slikken.

Ben je niet tevreden stap je over. Heb ik ook weleens gedaan. Maar soms kan het ook aan je eigen manier van communiceren en handelen liggen of gewoon aan de ernst van de zaak.

Kan me ook niet voorstellen dat mensen belangrijke medicatie gebruiken zonder enige controle ooit. Ik heb minstens 1x pj of ook 1x per 5jr controles.

Tiggs

Re: Groot probleem medisch dossier en geschiedenis spoorloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:32

Ik denk dat daar een kern van waarheid in zit superpony. Want Karuna, het is opvallend hoe vaak er een topic met een 'groot probleem' van jou verschijnt in vergelijking met hoe vaak anderen dat hebben. Als ik dan ook lees dat je de apotheek bent uitgezet, klinkt dat best heftig. Ik ken je niet persoonlijk, maar krijg op grond van wat je allemaal schrijft wel het gevoel dat even kritisch naar jezelf kijken geen kwaad kan.

Myfairytale

Polar schreef:
Dat is helemaal niet de verantwoordelijkheid van medebokkers om daar over te oordelen...
Die parkeervergunning is tussen Karuna en degene die ze verleent en de vraag over medicatie wordt door sommige direct in twijfel getrokken.
Wie hier kent Karuna in het echt en ziet op welke manier ze de dingen doet waarover ze schrijft?

Ik denk dat je niet te hard moet roepen, je bent hier vaak minder anoniem dan men denkt. Ik wil daar niet teveel over kwijt, zeker niet in dit topic.
En niemand (be/ver)oordeelt, maar mensen hebben alleen zo hun vraagtekens/meningen?
Dat mag lijkt me? Dat gebeurd in zoveel topics.

karuna schreef:
Er zijn meer eisen dan dat, het is een enorme waslijst aan dingen waar je aan moet voldoen, en ja daar voldoe ik ruimschoots aan zelfs en heel heel vaak gecontroleerd in heel wat jaren , onderzocht . :j En niemand van hier kent me persoonlijk en zolang je me niet persoonlijk kent is dergelijke uitingen doen ook erg ongepast en opruiend. Omdat ik ook niet neerzet hoe ik doe wat ik doe en niemand van jullie met critiek erbij is. :n ik zou willen dat het anders was. Graag zelfs, heel graag. Dan kon ik gewoon fatsoenlijk aan de maatschappij meedoen, werd ik niet veroordeeld door mij onbekenden en waren die medische gegevens ook volstrekt onnodig.

Nogmaals het ging over hoe en wat van medische gegevens. Die info heb ik de rest is gewoon offtopic zeiken en hopen me te betrappen op leugens of fraude of wat ook. 8)7

Ik denk dat je hiermee te ver gaat. :oo Niemand doet dat, niemand heeft er baat bij.
Mensen plaatsen hun vraagtekens, dat mag lijkt me?
Het is een openbaar forum... je plaatst zelf hoeveel je altijd doet en de onderwerpen hebben met elkaar te maken. Je kunt het een niet los van het ander zien?
Ik denk dat het hier nog heel netjes gehouden wordt.
En ik heb geen oordeel overigens.

Shadow0

De boodschap van Bokt is dus eigenlijk: als je een beperking hebt moet je je mond houden, nooit buiten komen en vooral nergens proberen een beetje kwaliteit van leven te krijgen, want dan is het dus eigenlijk niet erg genoeg? Gezelli. Klinkt als een leuke, inclusieve samenleving.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 17:36

Dat dus, en je vergeet de veroordeling en vooroordelen, eigen invullingen en zeker weten dat ... van onbekenden die me niet persoonlijk kennen +:)+ . Ik lijk open maar het meeste zal nooit en te nimmer online komen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:37

Ik gun iedereen het best mogelijke in het leven, maar soms 'bijten' berichten elkaar en imo mag dat best worden aangegeven als het om (ongeveer) hetzelfde onderwerp gaat.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:40

Shadow0 schreef:
De boodschap van Bokt is dus eigenlijk: als je een beperking hebt moet je je mond houden, nooit buiten komen en vooral nergens proberen een beetje kwaliteit van leven te krijgen, want dan is het dus eigenlijk niet erg genoeg? Gezelli. Klinkt als een leuke, inclusieve samenleving.

Dat is echt complete onzin.
Ik geloof direct dat (in dit geval Karuna) er dingen spelen!
En niemand zegt dat je dan je mond moet houden, waar haal je dat vandaan?
Maar tegenwoordig mag je kennelijk ook niet kritisch zijn of vraagtekens hebben bij het een of ander. En dan heb ik het echt niet alleen over dit topic.
Alleen ja en amen.

karuna schreef:
Dat dus, en je vergeet de veroordeling en vooroordelen, eigen invullingen en zeker weten dat ... van onbekenden die me niet persoonlijk kennen +:)+ . Ik lijk open maar het meeste zal nooit en te nimmer online komen.

Groot gelijk, maar toch, wees je bewust van wat je post en dat je niet altijd zo anoniem bent als je zou willen.
En daar bedoel ik verder absoluut niets negatiefs mee (al zal dat wel weer zo opgevat worden door een paar personen), maar wel dat niet altijd alles is wat het lijkt of wat je denkt.
En in dit geval bedoel ik bokkers in het algemeen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:42

Shadow0 schreef:

Waarom vul jij de gedachten van anderen zo negatief in?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:46

Myfairytale schreef:
Polar schreef:

Ik denk dat je niet te hard moet roepen, je bent hier vaak minder anoniem dan men denkt. Ik wil daar niet teveel over kwijt, zeker niet in dit topic.
En niemand (be/ver)oordeelt, maar mensen hebben alleen zo hun vraagtekens/meningen?
Dus omdat Karuna niet anoniem is op bokt, zetten we alle fatsoensregels maar aan de kant en hoeven we geen rekening meer te houden met dat er een mens met gevoel aan de andere kant van de computer/laptop/telefoon zit en geeft dat ons het recht om informatie uit andere topics erbij te halen als 'bewijs' dat Karuna overdrijft.
Terwijl niemand haar persoonlijk kent hier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 17:47

Ik ben me heel bewust van wat ik post :j elke letter zelfs.

Ik doe mijn best mijn leven soort van leefbaar te houden, meer kan ik niet doen. Achteroverleunen en anderen alles laten doen fysiek kan niet. En helaas loopt het nogal eens mis met instanties, dingen die kwijt raken bij instanties, ik zou willen dat dat niet zo was. Murhpy is nogal erg actief,

Ik had al eerder gevraagd topic te sluiten ik heb mijn antwoord dankzij wat tips, het gaat alleen maar offtopic met beschuldigingen (van mensen instanties die er niks mee te maken hebben) beschuldigingen van mij, veroordelingen die niets met de vraag te maken hebben, akelige aannames en meer waar ik me niet tegen wil en kan verdedigen :n omdat het toch niks helpt en ik mijn beperkte energie beter kan gebruiken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:50

Shadow0 schreef:

Zo voelt helaas niet alleen bokt, de rest van de wereld soms ook. #)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:54

Niemand 'zegt' dat iemand z'n mond moet houden, maar er zijn meerdere reacties van mensen die erop neer komen dat als je op Bokt post, je vogelvrij bent om willekeurig beschuldigingen naar je hoofd geslingerd te krijgen en gratis prive-detectives die hun werk doen om te kijken of er ergens wellicht een tegenstrijdigheid zit.

Dan ondertitel ik het niet-uitgesproken deel ook maar: wat je dan dus zegt is dat het eigenlijk wel degelijk de bedoeling is dat iemand met een beperking vooral onzichtbaar is en blijft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:58

Tiggs schreef:
Shadow0 schreef:

Waarom vul jij de gedachten van anderen zo negatief in?

Toch snap ik wel wat Shadow zegt.

Ja, als ik lees wat Karuna kan, dan denk ik ook: woow, dat kan ik niet. Maar ik weet ook dat diverse mensen met beperkingen ook vaak achterwege laten wat voor terugslag ze dat later weer geeft. Nee, sommige niet; die benoemen dat juist, zo zijn we allemaal anders. Maar Karuna benoemt dat misschien niet... geen idee.

En toch, ik die denk: woow, dat kan ik niet, krijg hier op bokt van vaak dezelfde personen als die ik hier nu ook zie reageren weer de opmerking: je kan bokken, dus je kan ook werken.

Terwijl je mij niet schrijven dat ik met een bosmaaier aan de gang ga. Ja, ik weet hoe hij werkt, ik weet hoe blij mijn vriend ermee is die op accu werkt. Maar zonder hem, dan was er geen paard, geen wei, geen tuin. Maar ja, ik bok wel... en ook dat mag niet.

Dus ja, ik snap wel wat Shadow zegt, wat mag dan nog wel?

En dan betreft de invalidekaart. Ik zie hier in de buurt nooit al die vakken vol staan, dus zoveel misbruik zal er dan niet in gemaakt worden en ik kan mij niet voorstellen dat er dan veel mensen die het superhard nodig hebben erop misgrijpen. Misschien de stad anders, hier niet. Dus dan denk ik: boeiuh, of iemand die dan per se nodig heeft. En of een ander die het wel nodig heeft het niet aanvraagt, dat is een eigen keuze; die hoef je een ander niet op te leggen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:03

Even ontopic: heel vervelend en onhandig dat je dossier kwijt lijkt te zijn maar ik wilde even inspringen op een van je opmerkingeb een zoektocht naar welke diagnose je hebt is natuurlijk veel tijdrovend, kostbaarder, intensief, vermoeiend, vervelend dan alleen een onderzoek waarbij aangetoond wordt dat je daadwerkelijk die diagnose(s) hebt. Ik weet niet over welke allergieën het gaat, misschien overheen gelezen, maar als het om een voedselallergie gaat hoef je niet een maandenlang heel eliminatiedieet om uit te zoeken wat het is. Als je er ernstig allergisch voor bent (en bijv een anafylactische shock kan krijgen), is dat een ander verhaal natuurlijk :+

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:07

Polar schreef:
Myfairytale schreef:

Dus omdat Karuna niet anoniem is op bokt, zetten we alle fatsoensregels maar aan de kant en hoeven we geen rekening meer te houden met dat er een mens met gevoel aan de andere kant van de computer/laptop/telefoon zit en geeft dat ons het recht om informatie uit andere topics erbij te halen als 'bewijs' dat Karuna overdrijft.
Terwijl niemand haar persoonlijk kent hier.

Fatsoenregels aan de kant? Zeker niet.
Ik vind het tot op heden heel netjes gebracht (zeker in vergelijking met andere topics) en dat het je mogelijk niet aanstaat is een heel ander ding.
En ja, dat "erbij halen" gebeurd nou eenmaal vandaar dat ik ook zeg "pas op met wat je post". Niemand zegt dat ze overdrijft, mensen hebben kennelijk hun vraagtekens. Niemand van ons gaat over de zaken die zij nodig heeft, zoals medicatie of een vergunning, dus het heeft ook geen nadelige invloed verder. Wellicht dat ze juist wat bewuster wordt van wat ze post.

Maar voor mij maakt het geen enkel verschil met wie wat post/hoe open etc. etc.

Shadow0 schreef:
Niemand 'zegt' dat iemand z'n mond moet houden, maar er zijn meerdere reacties van mensen die erop neer komen dat als je op Bokt post, je vogelvrij bent om willekeurig beschuldigingen naar je hoofd geslingerd te krijgen en gratis prive-detectives die hun werk doen om te kijken of er ergens wellicht een tegenstrijdigheid zit.

Dan ondertitel ik het niet-uitgesproken deel ook maar: wat je dan dus zegt is dat het eigenlijk wel degelijk de bedoeling is dat iemand met een beperking vooral onzichtbaar is en blijft.

Nee, dat zeg ik zeker niet.
Alleen dat dat dus heel anders geïnterpreteerd ZOU KUNNEN worden.
Er zijn dus kennelijk vraagtekens ontstaan.
Geen beschuldigingen of prive-detectives, je kunt het ook erg gaan overdrijven. Gelukkig is dit "maar" Bokt (waar dit veel meer gebeurd) en is Karuna niet afhankelijk van bokkers.

Ik heb 0 last van bovenstaande, maar Karuna (begrijpelijk) wel. Daarom geef ik het goedbedoelde advies mee dat je helaas meestal niet zo anoniem bent als dat het lijkt.
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan moet zgn de bokker weer zijn/haar mond houden en niet zichtbaar zijn.
En tsja, dan zit je weer in hetzelfde cirkeltje, want vraagtekens mogen niet, maar plaatsen (toch genoeg kennelijk om die vraagtekens te krijgen) mag wel.

Ik kan helaas ook niet alles wat de gemiddelde mens wél kan, dus zou sowieso nogal tegenstrijdigheid zijn als uitgerekend ik zou zeggen/bedoelen dat een ander niet zichtbaar zou mogen zijn.
Kan hier nog wel lang over doorgaan, maar dat kost me teveel energie.
Hopelijk is het zo duidelijk en anders hoor ik het wel via pb, want dit gaat te ver af van het onderwerp en is niet mijn topic.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:20

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:23

Ik snap de reacties eigenlijk ook wel. Zoals DP het ook al zei: ik denk ook vaak bij het lezen van al die activiteiten dat ik zou willen dat ik daar ook maar iets van zou kunnen.

Niemand hoeft van mij achter de geraniums te gaan zitten, doe ik zelf ook niet maar wat zou ik graag een beetje kunnen tuinieren.

Wat betreft een medische geschiedenis, dat wordt normaal gezien alleen langdurig bewaard als er nog behandelingen plaats vinden.
Ik woon dan wel in België maar oude operaties bijvoorbeeld zou ik ook niet terug kunnen vinden maar dat heb ik ook niet nodig.
Mijn invalidenkaart is trouwens gewoon onbeperkt geldig, dat is in Nederland dus blijkbaar niet.