MyWishMax schreef:Maar het nadeel aan die foundations enzovoort, ook de dagcrèmes, is dat je er toch vaak te weinig van gebruikt om aan de goede bescherming te komen.
Dus het 1r stuk, helemaal mee eens. Alleen is juist de losse spf altijd de betere keuze, omdat je er dan genoeg van kan dragen. Wat bij de andere producten juist niet zo is, niemand doet genoeg dagcrème op, want dan voelt het niet meer fijn. En met foundation is het, juist bij die hele dekkende, snel dat je dus ook minder gebruikt. Dat lang ermee doen is dus helemaal niet positief in dit geval. Je zou een theelepel spf voor gezicht en hals moeten gebruiken. Als je dat met een cc crème of foundation oid doet heb je echt een laag die je niet kan blenden. (Met een fles van 30 ml zou je maar iets meer als 2 weken horen te kunnen doen dan als je genoeg aanbrengt namelijk)
Wij doen al tientallen jaren mee aan huidkankeronderzoeken qua dna, want het zit extreem kn mijn moeder haar familie en gedeeltelijk in die van mijn vader. Moederskant zijn er meerderen aan overleden, zij heeft er zelf al aantal weg moeten laten halen. Vaders kant wel weg laten halen, maar geen mensen aan overleden. Alleen hebben wij niet het standaard gen war ontdekt is, dus zijn wij juist gevraagd voor extra onderzoek omdat er dus alsnog wel erfelijkheidsfactor speelt maar nog niet ontdekt is. Zo hopen ze meer mensen te kunnen helpen
Daar heb je gelijk in, die disclaimer had er wel bij gemogen idd.
Probleem is dat losse zonnebrand + skincare + make-up ook niet lekker werkt bij mij. Daarnaast is dat ook lastig opnieuw aanbrengen gedurende de dag, want dat gaat de make-up laag weer kapot. Gevolg is dat de optie losse producten niet lekker werkt en niet dagelijks gebruikt wordt. Tenminste, het kan vast. Maar ik ken geen combi die fijn is op mijn huid en ik ken mezelf, ik doe het dan niet consequent.
Uiteindelijk is het daardoor kiezen tussen 2 niet optimale opties. Dan heb ik meer vertrouwen in een CC cream met te dun aangebrachte SPF over mijn hele gezicht die ik elke dag op doe en meestal ook bijwerk dan in een zonnebrand die niet gebruikt wordt en al helemaal niet opnieuw aangebracht wordt omdat het zo onhandig is.
Ik ben het ermee eens dat het niet ideaal is, maar het doet ook niet niks. Ik heb zelf lichte zonallergie, maar geen problemen als ik zo'n cream draag (en wel als ik dat niet doe). Ook kwa huidskleur zie je het ook. Als ik 1x vergeet en in een t-shirt loop zijn mijn armer in 1 middag wat donkerder (en heb ik meteen alergische reactie), maar mijn gezicht is het hele jaar door dezelfde (lichte) kleur. Zoals gezegd zeker niet optimaal en zal ook echt wel minder doen dan gewoon een goede laag SPF, maar het is iets en zoals genoemd na overwegen voor mij de beste/fijnste optie. Maar idd, de disclaimer dat losse zonnebrand eigenlijk beter is en je over het algemeen te weinig gebruikt had er zeker bij gemogen!
De rest van mijn lichaam smeer ik gewone zonnebrand rijkelijk op tot aan mijn gezicht overigens.
Heb verder ook geen idee hoe het in onze familie zit. Helaas met veel geen contact en een deel overleden zonder dat ik ze ooit gekend heb (en blijkbaar niet bepaald de gezondste levenstijl) waardoor het lastig te achterhalen is.
Ik sta overigens ook bij elke (enigsinds suspicious) verandering kwa moedervlekken enzo bij de dokter, wel eens wat weggehaald maar bleek vals alarm gelukkig. Die zijn over het algemeen blij met dat ik smeer, maar gezien de gemiddelde persoon je nogsteeds raar aankijkt als je in de winter smeert zullen die met weinig al blij zijn
.
Heb overigens die van Leenarts besteld om te kijken of dat wat is. M'n man moest wat van de Etos en vroeg of ik ook wat nodig had, en er was 1+1. Gaan we binnenkort eens proberen, en heb ik iig vast iets wanneer mijn tube Innisfree hier op is (nouja, heb nog wel wat anders maar die is niet heel fijn).
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 13-05-25 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt