_Lorette_ schreef:Wat een ellende, TS! Zo'n brace/korset lijkt me behoorlijk beperkend. Veel sterkte met je herstel.
Ik heb alleen ervaring met een compressiefractuur en afgebroken doornuitsteeksels. Er valt eigenlijk niets meer te doen aan zo'n compressiefractuur. Het is meestal stabiel, dus ik hoefde geen poespas aan mijn lijf. De scoliose is blijvend. Ik heb heel lang gedacht dat ik nooit meer comfortabel zou kunnen zitten of liggen. Ook heb ik een heel fijn paard verkocht dat ik niet meer uit kon zitten. Maar zelfs ná een heel jaar zat er nog best wat verbetering in (de artsen hadden 1 jaar aangehouden en ze gaven aan dat ik echt niet nog eens verkeerd mocht vallen). Na 2 jaar was ik merkte ik nog steeds vooruitgang. Ook leer je je lichaam steeds beter kennen en weet je wat kan/niet kan. Dus mocht het herstel je tegenvallen, houd hoop! Mijn rug blijft een zwakke plek en nu met mijn zwangerschap merk ik dat extra. Bij rugpijn lig ik het liefst als een plank, maar nu kan ik niet meer op mijn rug liggen. Toch ben ik blij dat ik er zo oké uit ben gekomen.
Wat jammer dat jij je paard erom moest verkopen
Een zwangerschap is ook een belasting voor je rug.
En zo te horen heb je inderdaad mazzel gehad.
Durf je nog wel te rijden?