Ooglidcorrectie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 09:24

Lukasje schreef:
Amper blauw? Ik kom van donkerpaars en zie er nu bont en blauw uit .

Oeps. Nee oprecht echt amper tot geen blauw gehad. En al helemaal geen paars :+

Dezelfde middag of de dag erna
Afbeelding

Weer paar dagen later
Afbeelding

Ochtend van de hechtingen eruit
Afbeelding

Gelijk na de hechtingen eruit in de auto en die stipjes die je wel ziet was opgedroogd bloed van de ingreep nog.
Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 10:36

Dat strakke gevoel Earth dat blijft nog wel een tijd.
Zelfs als alle zwelling weg is na een paar maanden voelt het nog strak als je je wenkbrouwen omhoog doet bijv.
Teken dat er goed veel huid is weg genomen :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 10:37

Jeetje, wat een verschil ! Idd jij bleef best “toonbaar”. Ik kan echt niet buiten zonder pet en zonnebril of mijn man wordt scheef aangekeken vrees ik <:)

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:00

Wat een fijn topic en wat een mooie resultaten!
Heel fijn om de ervaringen e.d hier te lezen. 10 Mei ben ik aan de beurt *\o/*
Dat is op een zaterdag en die dinsdag daarna moet ik eigenlijk weer werken in de winkel, dus ik hoop dat ik niet zo bont en blauw word :+ :+

Afbeelding

Mijn reden was vooral dat ik het echt niet mooi meer vind en het zal met de jaren alleen maar erger worden. Pas bij de intake begreep ik dat wat klachten van mij ook best wel eens hierdoor kunnen komen, dus ik ben erg benieuwd of ik straks verschil zal merken.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:11

Zo zag ik er ook ongeveer uit Maitestar. Eens kijken of ik nog foto's heb.
Afbeelding
Voor en na, zoals je ziet van ongeveer 10 dagen na de ingreep.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:29

germie schreef:
Little_Gift schreef:
Hoe kan je ooglid nu gaan hangen door een beet in je bil? :')

Is dat om te sarren en te beledigen? Je wilt dus gewoon dat ik zgn. degene ben die dan offtopic reageert, maar dat doe ik niet, dat doe ik zelfs nooit. Dus ik zal dan nog even reageren op JOUW vraag. Ik heb alleen de waarheid geschreven hier, 100% de waarheid. De details hoef ik niet openbaar te maken. Maar je weet dus het antwoord zelf nu al. Ik lieg niet.

Je zou op de blauwe of gele plekken nog heroduid kunnen smeren, dan trekken blauwe plekken sneller weg. Moet niet in de ogen komen natuurlijk.

Was een serieuze vraag want ik begrijp met de beste wil ter wereld niet hoe je een hangend ooglid kan overhouden aan een hondenbeet in je bil... Maar goed, blijkbaar ben jij de enige die ongevraagd off topic mag gaan en vanalles mag spuien en zijn anderen direct slecht en negatief.

Stripe000

Re: Ooglidcorrectie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:37

In mij zijn donderdag de hechtingen verwijderd, vooral bij de ooghoeken zijn de littekens best dik. Ook oogleden zijn nog dik.
Ze adviseerde om geen littekenzalf te gebruiken omdat resultaat daarvan nooit bewezen is. Hoe is dat bij jullie? Smeren jullie wel iets op de littekens?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:05

Ja, alhydran.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:10

c_alsemgeest schreef:
Ja, alhydran.

Hier het zelfde.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:40

Nooit iets gesmeerd, en geen enkel litteken over gebleven :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:00

Stripe000 schreef:
In mij zijn donderdag de hechtingen verwijderd, vooral bij de ooghoeken zijn de littekens best dik. Ook oogleden zijn nog dik.
Ze adviseerde om geen littekenzalf te gebruiken omdat resultaat daarvan nooit bewezen is. Hoe is dat bij jullie? Smeren jullie wel iets op de littekens?

Nooit gedaan

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:23

Ondanks het opgezette zie je al goed verschil bij je.
Hopelijk gaat het helpen tegen je hoofdpijn.

Ik heb februari vorig jaar een ooglidcorrectie laten doen. Ik had op het einde iedere dag hoofdpijn omdat ik mijn wenkbrauwen hele dag op trok en het staat nu gewoon veel mooier.
Bij mij was er 1,6 cm weggehaald.
Ik vond de eerste dag echt vervelend en zelfs wat pijnlijk. Maar weet nog dat toen ik ieder uur ging koelen het wel beter ging. De nachten rechtop slapen was minder. Ben op de bank blijven liggen en na paar nachten naar bed gegaan.

Keek erg tegen de ingreep op maar die viel me 100% mee. Maar de week erna viel me echt vies tegen.
Gelukkig zag ik maar 2 dagen wazig, maar de jeuk die op dag 2 begon verschrikkelijk.
En toen was ik super blij dat de hechtingen eruit mochten was alles de dag daarna weer helemaal opgezet.
Mijn moeder en zus zijn de eerste 3 dagen hierheen gekomen om te helpen met de cavia's en konijnen.
Ik werk in de productie maar ben anderhalve week thuis gebleven.

Afbeelding

Afbeelding

De dag nadat de hechtingen eruit waren gehaald waren mijn ogen weer flink opgezet.
Afbeelding

En het resultaat. Geen hoofdpijn meer en staat mooier.
Afbeelding

Ik heb nadat de hechtingen verwijderd waren gesmeerd met kelo-cote siliconen litteken creme.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:41

Mijn draadjes worden pas maandag verwijderd en ik kreeg het advies 3x/dag theramicine op de wondes te smeren. Dat doe ik dan maar braaf. Koelen doe ik ook regelmatig. Rechtop slapen heb ik dan weer niet gedaan. Gelukkig heb ik nog geen jeuk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:12

Little_Gift schreef:
germie schreef:

Je zou op de blauwe of gele plekken nog heroduid kunnen smeren, dan trekken blauwe plekken sneller weg. Moet niet in de ogen komen natuurlijk.

Was een serieuze vraag want ik begrijp met de beste wil ter wereld niet hoe je een hangend ooglid kan overhouden aan een hondenbeet in je bil... Maar goed, blijkbaar ben jij de enige die ongevraagd off topic mag gaan en vanalles mag spuien en zijn anderen direct slecht en negatief.

Ja, je bent hier om te sarren. Je kunt kennelijk maar op 1 plek gebeten worden tijdens een aanval.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:15

Moderatoropmerking:
Persoonlijke aanvallen zijn op Bokt niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-04-25 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:33

Little_Gift schreef:
Moderatoropmerking:

Ik heb hier nooit advies gegeven over zwemmen, kwestie van goed lezen. Ik heb gezegd dat ik die 2 dagen lang vind, is geen advies. Ik was er van uit gegaan, en ga er van uit dat je hechtingen 24 uur droog moet houden, niet langer, omdat mij dat geadviseerd is in een iets andere situatie. Niets gelogen, niets zelf verzonnen, gewoon de waarheid en mijn ervaring en hoe ik er in sta. Niet raar, geen advies, mijn mening, meer niet.

Ik lieg niet, scheld niet, en ben super aardig, en de exacte details zijn nooit online gedeeld, dus zelf wat er bij verzinnen is eenvoudig kennelijk voor outsiders die er niet bij waren.

En je reageert hier alleen om mij te kakken te zetten. Maar als er iemand offtopic reageert ben jij het, ik heb EN gevraagd ontopic te blijven en heb heroduid genoemd bij blauwe plekken ( niet op wonden of in ogen, wel een tip. Iets wat het zwemmen nooit was, en zelfs niet zo opgevat kon worden.).

Dus hou er gewoon over op en blijf ontopic. Dan hoef ik me ook niet meer te verdedigen en recht te praten wat door een ander onterecht krom gesproken wordt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-04-25 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:41

Ik kreeg de tip om Edula zalf/crème te gaan smeren 3 dagen nadat de hechtingen eruit waren gehaald, 1x per dag 3 maanden lang. Dus dat doe ik trouw voor ik naar bed ga.
En overdag kwak ik er dagcrème op met spf30 van balea met vitamine C....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:49

germie schreef:
Earth schreef:
Je mag 3 maanden niet zwemmen en duiken etc. ;)

Nee, is echt 2 dagen. Dan zijn de wonden genoeg genezen. 3 maanden is bullshit, maar dat geven artsen wel vaker aan. Die zijn veel te voorzichtig. Ik heb geleerd m'n eigen adviezen te volgen bij zulke dingen. Tillen is niet dragen. De belasting is compleet anders. En met hechtingen mag je vaak gewoon zwemmen. .

Ik zie dit toch wel als advies en dat langer wachten dan 2 dagen echt niet hoeft.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:58

Laten we die discussie gewoon stoppen. Heeft geen meerwaarde aan het topic.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 20:37

Ik negeer die discussie ook hoor.

Vandaag ging het alweer een stuk beter. Vannacht wel beetje kort geslapen maar dat had meer te maken met veel prikkels van gisteren. De zwelling op de oogrand neemt nu rap af. Het begint steeds meer te jeuken, de hel :')

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:52

Earth schreef:
Morgen krijg ik een ooglidcorrectie. Ik kan niet wachten want ik heb er zoveel last van. Ik heb zelfs nu een hoofdpijn aanval doordat ik de hele dag m'n wenkbrauwen aan het oprekken ben. En ik ben altijd heel moe, hopelijk voel ik me hierdoor iets minder moe.

Ik ben alvast begonnen met arnica, en ik zal zoveel mogelijk proberen te koelen. Ik hoop alleen dat het slapen op m'n rug goed gaat. Ik ben een fanatieke zijslaper :')

Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben.

Ik zal alvast een voor foto plaatsen.

[ Afbeelding ]

Neem aan dat het medisch was.
Ik heb ook overhangende oogleden,heb er ook veel last van.
Zijn er voorwaarden waar je aan moet voldoen om een ooglid correctie vergoed te krijgen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 21:02

Ja voor mij was het medisch. Ik had veel last van hoofdpijn een moeie ogen.

Het wordt pas vergoed als je ooglid minimaal 40% van je pupil dekt. Niet zo snel dus.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:03

germie schreef:
Little_Gift schreef:
Moderatoropmerking:

Ik heb hier nooit advies gegeven over zwemmen, kwestie van goed lezen. Ik heb gezegd dat ik die 2 dagen lang vind, is geen advies. Ik was er van uit gegaan, en ga er van uit dat je hechtingen 24 uur droog moet houden, niet langer, omdat mij dat geadviseerd is in een iets andere situatie. Niets gelogen, niets zelf verzonnen, gewoon de waarheid en mijn ervaring en hoe ik er in sta. Niet raar, geen advies, mijn mening, meer niet.

Ik lieg niet, scheld niet, en ben super aardig, en de exacte details zijn nooit online gedeeld, dus zelf wat er bij verzinnen is eenvoudig kennelijk voor outsiders die er niet bij waren.

En je reageert hier alleen om mij te kakken te zetten. Maar als er iemand offtopic reageert ben jij het, ik heb EN gevraagd ontopic te blijven en heb heroduid genoemd bij blauwe plekken ( niet op wonden of in ogen, wel een tip. Iets wat het zwemmen nooit was, en zelfs niet zo opgevat kon worden.).

Dus hou er gewoon over op en blijf ontopic. Dan hoef ik me ook niet meer te verdedigen en recht te praten wat door een ander onterecht krom gesproken wordt.

Kunnen jullie beiden alsjeblieft ophouden met het verzieken van dit topic, wat niet eens om jullie gaat? Ontzettend kinderachtig gedrag, en ook erg egoïstisch naar de mensen toe die wél geïnteresseerd zijn in het onderwerp van dit topic.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-04-25 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:12

irryproppy schreef:
Earth schreef:
Morgen krijg ik een ooglidcorrectie. Ik kan niet wachten want ik heb er zoveel last van. Ik heb zelfs nu een hoofdpijn aanval doordat ik de hele dag m'n wenkbrauwen aan het oprekken ben. En ik ben altijd heel moe, hopelijk voel ik me hierdoor iets minder moe.

Ik ben alvast begonnen met arnica, en ik zal zoveel mogelijk proberen te koelen. Ik hoop alleen dat het slapen op m'n rug goed gaat. Ik ben een fanatieke zijslaper :')

Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben.

Ik zal alvast een voor foto plaatsen.

[ Afbeelding ]

Zijn er voorwaarden waar je aan moet voldoen om een ooglid correctie vergoed te krijgen?

Dat verschilt per zorgverzekeraar. Ik heb foto’s gemaakt en die heeft de Bergman kliniek ingestuurd naar de verzekeraar. Binnen een week reactie dat ik het vergoed kreeg. Als je je losse vel naar beneden trekt en iemand maakt een foto, dan kom je een heel eind :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:16

Padoertje schreef:
irryproppy schreef:

Dat verschilt per zorgverzekeraar. Ik heb foto’s gemaakt en die heeft de Bergman kliniek ingestuurd naar de verzekeraar. Binnen een week reactie dat ik het vergoed kreeg. Als je je losse vel naar beneden trekt en iemand maakt een foto, dan kom je een heel eind :')

Dat zou fijn zijn... Ik wil graag een bovenooglidcorrectie, maar de prijs (en ook de tijd die ik vrij moet nemen) is voor mij wel iets dat het wat tegenhoudt. Mijn oogleden hangen deels over mijn pupil, ik heb inderdaad vaak een zeurderige hoofdpijn (waarvan ik bang ben dat het op mijn haar gegooid kan worden), en zie vaak wazig, vooral als ik moe ben en alles nog meer gaat hangen. Toch maar eens een poging wagen.