Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 13:23

Dat is nog eens een extra bijzondere zwangerschap, gefeliciteerd!
En welkom natuurlijk :D

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:03

Bedankt :)

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb 8 mei de 1e echo, kan niet wachten :):)

Ik heb momenteel last van vermoeidheid, af en toe misselijk en wat last van hartkloppingen. Mijn hartslag is ook wat hoger dan normaal

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:24

spannend @Wpaard! Ik vond het wachten op die eerste echo echt zo vervelend. Ik was te nieuwsgierig.

Na een weekend mega ziek te zijn geweest, gaat het nu wel goed. :') Ik merk wel dat ik het echt veel warmer heb dan normaal.

Zijn er mensen die paarden in eigen beheer hebben, hoe doen jullie het en wat doen jullie allemaal nog?
Ik merk dat ik het toch wel moeilijk vind om overal rekening mee te houden. Je mag natuurlijk een stuk minder. -O- Zo heb ik afgelopen zaterdag nog de slootkanten gemaaid met de bosmaaier, wel alleen bovenop zodat ik niet al te veel in een gekke houding hoefde te staan. Maar ik ben toch echt ziek geworden daarna.. :(

Gelukkig wel veel hulp om me heen als ik ziek ben, en daardoor niet kan gaan naar de paarden. Maarja.. toch voel ik me dan zo schuldig. Herkennen mensen dat? of ben ik alleen hierin :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:13

Wij hebben onze trainings stal aan huis. Ik help mijn man nog met beleren & ook nog met het voeren etc. Uitmesten doe ik niet meer. Ik heb zojuist nog gereden met 19 weken :D

Vanmorgen bij de verloskundige geweest, hartslag van baby was mooi en mijn bloeddruk was ook netjes (laag)

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:27

Ben ik niet de enige die het warm heeft :')

Ik heb ze ook in eigen beheer staan. Wel staan ze achter mensen hun huis dus willen zij mij ook wel helpen en ik heb verzorgsters die me helpen. Ik heb een eigen mini kudde van 3 shetlanders <3
Ik voel me ook weleens schuldig maar ik leg me er ook wel gauw bij neer. Eigen gezondheid (of naja van ons :D ) gaat toch voor..

Fijn dat het weer beter gaat met je jitskenienke!

En wat knap dat je nog rijd Kimley. Fijn ook dat alles goed is gegaan bij de verloskundige.

dasalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:37

Ik meld mij graag aan.

Ik ben Daphne, 34 jaar en zwanger van ons 2de kindje. Beide zwangerschappen zijn onstaan met hulp van het ziekenhuis en we zijn dan ook erg blij dat het nogmaals gelukt is.
Inmiddels ben ik 14 weken zwanger en hebben vorige week een positieve nipt test terug gehad en gehoord dat we een meisje krijgen. Wij wonen net over de grens in België en hebben er bij ons zoontje voor gekozen om te bevallen in Nederland. Hier hadden we namelijk ook het traject gehad. Nu hebben we een traject in België gehad en zal ik in België bevallen, hopelijk thuis.

Luna_Rose: 4 september - eerste kindje - meisje
Kimley - 11 september
Anouk_H: 17 september -eerste kindje - geslacht nog onbekend
Eefste: 18 sept - eerste kindje - meisje
Babiiveeraa: 22 september - 2e kindje - 11april geslacht
Waikiki_6: 28 september - 2e kindje - meisje
Delaja: 5 oktober - eerste kindje - nog onbekend
Danielle: 8 oktober
Dasalijn: 10 oktober - tweede kindje - meisje
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - tweede kindje - geslacht nog ongekend
Wings_love: 3 november - eerste kindje - geslacht nog onbekend
Lobkewikjem: eerste week november - tweede kindje - geslacht nog onbekend
jitskenienke: eerste week november - eerste kindje - geslacht onbekend

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:33

Kimley - 11 september
Lobkewikjem: 31 oktober - 2e kindje - geslacht nog onbekend.

Vandaag de termijn echo gehad en ik blijk een week verder te zijn dan gedacht. :+

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:11

Welkom allemaal! Leuk en spannend :)
Ik doe alles nog bij de paarden. Heb alleen heel snel een torenhoge hartslag. Dus ga soms wat langzamer.
Rijden doe ik momenteel niet omdat mn paard nogal pittig/onberekenbaar is geworden laatste weken. Eraf vallen zie ik niet helemaal zitten nu. Dus hij wordt gereden door mn instructrice die m ook aan t doorrijden is (jong paard).

Ik ben gister voor onderzoeken bij cardioloog in t Erasmus geweest.
Helaas nog geen echte duidelijkheid. Ik word vrijdag besproken in een multidisciplinair overleg en moet naar internist om te kijken of ze een aderaandoening kunnen constateren. (lastig alleen om die onderzoeken nu goed te doen, want eigenlijk zou ik daarvoor door mri moeten met contrastvloeistof, maar dat mag nu natuurlijk niet). Als ik het niet blijk te hebben, dan lijkt alles wat positiever. Mocht ik het wel hebben, dan is er een hele vervelende situatie met veel risico's... Weer in de wachtmodus dus. Vind dat lastig. Verlang echt naar een moment van "rust" waarin ik alles kan laten landen. Tot nu toe is mn hele zwangerschap een soort achtbaan.
Maargoed, ik hoop op een chille 2e helft :)
En.. qua lichamelijke klachten (op mn hart na) heb ik niets te klagen. Paar weken licht misselijk geweest eind vd dag. En verder nergens last van.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 20:53

Ik heb ook paarden in eigen beheer. Wat bij ons in houd 3 baaltjes hooi voeren aan 4 grote en 7 mini paardjes. Enige wat ik nu begin te merken is dat ik minder soepel de hooibalen over de draad gegooid krijg om ze op de kruiwagen te leggen. En ik ben na het voeren een beetje buiten adem als het hooi verdeeld is en de waterbakken weer gevuld (2,5 specikuip/dag). Ik hoop dat ik zo lang mogelijk kan blijven door voeren. Het liefst nog tot aan de uitgerekende datum :+ we zijn maar met z'n tweeën dus als ik het fysiek echt niet meer kan zal het de rest van de tijd op de schouders van een vriendin vallen (ik heb een D pony en een kwpner. En zij ook een D pony en engels volbloed, en de 7 mini's zijn van ons samen). Dus ik hoop haar zo lang mogelijk te kunnen ondersteunen nog. Desnoods de balen open knippen en vaker op en neer lopen met de kruiwagen maar daar heb ik op dit punt echt nog geen zin in :')

Overigens wil mijn vriend ook best af en toe voeren maar ik zie dat meer als oplossing voor de laatste maand, niet om dat nu al van hem te vragen.

Waar ik vooral nog heel erg tegen op zie is dat wij ieder jaar zo'n 500 baaltjes hooi van het land halen verdeeld over 2 of 3 zomeravonden. Dat is dus meestal rond juli/augustus, maar daar zal ik rond die tijd wel niet meer fysiek toe in staat zijn. Dan heb ik wel echt de hulp van mijn vriend nodig. Normaal rijd hij de auto stapvoets over het land met de trailer erachter terwijl ik en die vriendin de trailer vol gooien. Waarschijnlijk zullen mijn vriend en ik dat dit jaar dus andersom moeten doen :)

Mijn paard is ook niet de makkelijkste onder het zadel. Ik ga daarom op dit moment niet meer alleen op buitenrit. (Hij is heel kijkerig en maakt vanuit draf en galop graag noodstops :') ) met een ander paard er bij of in de bak durf ik nog goed te rijden en tot nog toe gaat dat ook nog wel.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 21:20

Jeetje Eefste, dat blijft dus nog steeds vreselijk spannend. Heel veel sterkte!

Welkom dasalijn!

Hier ook paarden in eigen beheer. Wel aan huis, dus dat scheelt alweer.
Ik ben in de eerste weken van mijn zwangerschap vreselijk door mijn rug gegaan, waardoor mijn man direct zoiets had van 'jij mag niet meer tillen'. In de praktijk betekent dit dat hij nu 12 van de 14 voerbeurten per week op zich neemt (alleen de zware slobber emmer van de oude pony en grote hooinetten voor mijn eigen pony, de rest doe ik zelf). De twee keer dat hij al om half 6 naar kantoor vertrekt, komt er iemand helpen om de zware emmer te tillen.
Uitmesten heb ik verdeeld met de dames die hier pony's hebben staan, waardoor ik nu gemiddeld 4x per week alleen de halve paddock/wei hoef te doen. Met een kiepwagentje waardoor het echt bijna geen kracht kost, gaat dat nog heel goed.
Kleine hooinetjes doe ik ook nog wel. Het scheelt al dat we een klein hijskraantje boven de waterbak hebben om het natgemaakte hooi omhoog te tillen. Dat kraantje kan ik ook draaien zodat het hooinet boven de hooibak van mijn pony hangt, dus daar komt echt 0 kracht bij kijken.
Alleen de waterbakken doe ik echt niet meer. Schoonmaken wil nog wel, maar om schoon te maken, moet ik ze eerst leeggooien en dat is precies waar ik in het begin mee door m'n rug ben gegaan...

Rijden doe ik ook niet meer. In het begin nog een paar stapritjes gemaakt met de verzorgster ernaast, maar ten eerste is mijn pony, hoe braaf ook, soms erg onvoorspelbaar en ten tweede vind ik mezelf nu te zwaar geworden voor hem...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:27

Ik zit nog maar 1.5 kg boven mijn "normale" gewicht. Pony is thuis erg braaf, ik ga niet meer gekke dingen opzoeken zoals wedstrijd of buiten ritten :)

Dit was vanmiddag

Afbeelding

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 21:30

Oh dat valt nog mee! Ik zit er al bijna 5 kilo boven en als ik m'n buik (en boezem) zie, verbaast me dat niks :o m'n buik begint met ruim 15 weken al een hele eigen entiteit te worden :)) we maken nu iedere week een foto en het verschil met 3 weken geleden is echt debiel :=

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:41

Oeeeh wat een leuk paardje Kimley! Mijn oude paardje was ook een tinker. Nu heb ik een halfje ;) Fries x Tinker
Afbeelding

Ik ben nu ook rond de 5kg aangekomen.. Vind ik al vrij veel. Maar denk dat t ook beetje met mn 'valse start' te maken heeft. Ben een ongelofelijke stress/emotie eter. En in de eerste weken was ik volle bak aan t mantelzorgen en had heel veel zorgen over mn moeder (hartaanval). Dat kwam 'gezond eten' niet echt ten goede.

Wat heerlijk die paardjes allemaal in eigen beheer.
Ik sta op een pensionstal, maar heb daar een hele grote paddock met enorme inloopstal en stukje weiland. Daar doe ik wel alles zelf in zeg maar. Alleen t hooi (grote balen) worden wekelijks gevuld met een machine.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:07

Wat spannend Eefste de dagen zullen extra lang duren voor jou denk :knuffel: sterkte !

Hier geen eigen paard maar wel een verzorgpaard 1x in de week. Stappen doe ik nog graag maar draven/gallop vind ik zelf niet meer fijn.

Hier nu ongeveer 3 kilo aangekomen en er begint een klein buikje te ontstaan wat alleen mijn vriend en ikzelf zien. Andere zien nagenoeg nog niks, wel benieuwd wanneer dat een beetje gaat komen ben morgen 15 weken.

Hier eindelijk een goede nipt uitslag. En vanmiddag bericht gekregen dat er een plekje is op de opvang dus zijn blij dat dat geregeld is.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 06:53

Spannend Wpaard! Ik was echt onwijs zenuwachtig voor mijn eerste echo.
Welkom Daphne, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat moet al het wachten spannend zijn Eefste, hopelijk binnenkort een keer een antwoord zodat je weer verder kan kijken ipv het te moeten afwachten.

Stoer dat jullie de paarden allemaal in eigen beheer hebben en nog kunnen verzorgen / rijden!
Ik heb mijn paarden na m’n eerste zwangerschap verkocht door een zeer zwaar babyjaar met een zieke baby en zelf 0 energie. Het afgelopen jaar dacht ik weer meer te kunnen, was ik weer met rijden begonnen en had ik weer een paard aangeschaft. Mede door mijn hg en (waarschijnlijk) weer een vergelijkbaar babytraject heb ik dit paard helaas weer weggedaan. Liever nu dan na een jaar vol zorgen uiteindelijk alsnog die keuze te moeten maken. Dit voelt eerlijker voor het paard.
Omdat dit ons laatste kind gaat zijn hoop ik hierna wel weer volledig te kunnen focussen op mijn eigen hobby. Gelukkig staan er bij mijn ouders thuis nog wel paarden waardoor ik toch nog vitamine P kan krijgen. Rijden zit er voorlopig niet meer ik ben ik bang.

Hoe ver zijn jullie in de voorbereidingen? Al aan het nadenken over spullen voor de babykamer of voor de baby zelf?
Wij moeten dit jaar een nieuwe auto maar gaan eerst passen of de kinderwagen erin kan en twee kinderstoelen achterin.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:27

Wij kopen van vrienden de kinderwagen over, een Joolz Hub. Moeten alleen nog op zoek naar een maxicosi erbij en ik wil persé zo'n draaibase voor in de auto.

Meubeltjes staan al in de babykamer, en ik ben toevallig gisteren even in de Gamma geweest en ik kon het niet laten om kleurkaartjes mee te nemen voor als het inderdaad een jongetje is. <3

Ik ben vandaag precies 18 weken en nu ook 5kg aan gekomen. Omdat ik nog steeds last heb van de misselijkheid eet ik gewoon waar ik op welk moment dan ook behoefte aan heb :) buikje begint nu ook wel zichtbaar te worden. Vanaf week 16 werd het ineens per dag duidelijker. En ik heb van de week ook nieuwe bh's moeten bestellen, 1 cupmaat groter dan voor de zwangerschap.

Buikje;
Spoiler:
Afbeelding

Meubeltjes (Bopita Fenna, via marktplaats):
Afbeelding
Afbeelding

Kleurkaartjes:
Afbeelding

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:01

Mag ik ook meepraten? Ik ga even 5 pagina's teruglezen de komende dagen.. haha! Ik ben 31 (32 als de beeb wordt geboren) en zwanger van onze eerste. We verwachten hem rond 18 september! Alles gaat tot nu toe goed, in het eerste trimester heeeul moe geweest en helaas neem ik dit ook wel mee in het tweede trimester. Morgen 18 weken en er begint een buikje te komen nu!

We hebben inmiddels een kinderwagen gekocht en oh ja, een nieuwe auto die vandaag wordt geleverd :+

Kimley - 11 september
CCCCC: 18 sept - eerste kindje - jongen
Lobkewikjem: 31 oktober - 2e kindje - geslacht nog onbekend.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:03

https://boktimg.nl/img/m/WS1MbJ.jpg

Hier groeit buikje ook al lekker. Vind zo gaaf om te zien <3

Morgen 12 weken.
Hier alleen bak voor onder de kinderwagen gekocht omdat die overal al uitverkocht was en bang was dat als we daar mee wachtte we te laat zouden zijn

Spullen nog te over.
Na goede 20 weken echo alles maar eens te voorschijn toveren

Heb mega zin om te shoppen maar zou niet weten wat haha

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 09:04

CCCCC welkom!

Oooh leuk, buikfoto's! Daar kan ik ook volop aan meedoen, want ik heb met m'n krappe 16 weken echt een buik waar je U tegen zegt.

Week 12:
Spoiler:
Afbeelding

Week 15 (afgelopen zondag):
Spoiler:
Afbeelding

Week 12:
Spoiler:
Afbeelding

Week 15:
Spoiler:
Afbeelding

Wat meubeltjes en zo betreft zijn we vrij vroeg, maar nu ik me goed voel, leek het ons handig om maar gewoon vast aan de slag te gaan. Ledikant, kast en commode halen we maandag op, kinderwagen heb ik donderdag via marktplaats gescoord. We krijgen volgende week nog een heeeeeeeele lading spullen van een collega van m'n man die alle babyspullen weg doet, dus daarna maar even kijken wat dan nog meer nodig is. Qua kleertjes ben ik nog niet gaan shoppen, maar ik heb wel al een eerste rompertje van één van m'n leerlingen gekregen, echt super lief <3

Beetje een tegenslag gisteren. Ik heb een kies waar ik al een wortelkanaalbehandeling heb gehad. Toen dat niet voldoende bleek, is de wortelpunt er via m'n kaak uitgeboord in de hoop dat de kies dan gespaard kon worden (die ingreep is echt geen aanrader), maar nou speelt hij alsnog op, dus moet toch eruit. Gisterenavond bij de spoedtandarts, maar die zegt dat ze dat proberen uit te rekken tot na de bevalling, dus nu aan de antibiotica en heel hard duimen dat de ontsteking zodanig wegtrekt, dat ik er nog ruim een half jaar mee kan rondlopen...

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:18

Auw wat naar, tandpijn is echt heel vervelend! Hopelijk blijft het onder controle en hoef je er idd pas na je bevalling naar te kijken.

Ah wat leuk Anne, ook super fijn dat je alles nog hebt.

Welkom CCCCC! Voor wat voor een auto zijn jullie gegaan?

Wat een leuke meubels Anouk, fijn dat er zoveel via mp te krijgen is hè. Wij zijn ook zo aan onze meubels (geen set) gekomen.

Wij gaan denk ik na de 20 weken echo aan de kamer beginnen. Ik werk er nu nog maar wil ook niet tot het einde wachten. Wel hebben we nu ongeveer alles voor onderweg en heb ik gisteren de eerste meisjeskleertjes gekocht.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:38

Hier staan de paarden bij mijn ouders aan huis. Stallen uitmesten heb ik bij de 1e tot het laatst gedaan (altijd op zaterdag met z'n allen op de trekker, 39+2 uitmesten, 40+0 bevallen). Wel langzamer dan normaal maar ging prima. Opstrooien vond ik zwaarder :+

Nu 17 weken en uitmesten en strooien gaat nog prima. Tot nu toe 1,4 kilo aangekomen maar wel echt een flinke buik al. Vorige zwangerschap bleef ik tot 21 weken platter dan voordat ik zwanger was :')
Ik rij ook nog, maar niet heel fanatiek. Mijn hete tuttebel is nu zelf met zwangerschapsverlof, die kan ieder moment haar eerste veulen krijgen. Maar wel een jong paard aan het inrijden. Zelfgefokt, bomproof en extreem braaf. Wel eerste paar keer mijn neefje erop gegooid om te kijken of hij echt zo braaf was :+ Maar nu stap ik zonder problemen zelf op.

Qua kamertje ben ik voor behang aan het kijken bij waggel&vriendjes en op een paar al helemaal verliefd <3 Meubeltjes komen van de oudste, die krijgt een nieuwe kamer.

Moet eerst nog de badkamer doen (deepclean, verven, nieuwe meubels) maar daar kijk ik ivm hg zwangerschap zo tegenop nog :=

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:41

Ohjaa waggel & vriendjes <3

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:29

Welkom daphne en CCCCC

Zie mooie babybuik foto's voorbij komen <3

@lobkewikjem fijn dat jij de termijn echo al gehad hebt en week langer is niet erg toch. Des te eerder dat je de baby krijgt <3

@Eefste wat spannend zeg! Hoe is het overleg gegaan in het ziekenhuis ? Ik hoop goed nieuws!

@ danielle. Fijn dat je een goede nipt uitslag gehad hebt!

@ delaja aii wat naar zeg.. ik hoop voor je dat je het zolang trekt. Sterkte!

Bij ons komt half juni de dakkapel op op zolder en dan moet de zolder geverft en ingericht worden voor de oudste dochter. Dan kan mijn jongste dochter naar de oude kamer van haar en de kamer van mijn jongste wordt dan de babykamer dus voorlopig kan ik niks doen of halen voor de babykamer. Maar denk dat we veel krijgen van familie en ben toch uitgerekend ergens half december denk ik dus tijd genoeg :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 18:19

@Anne mooi buikje al hoor!

@delaja, groot verschil al in die 3 weken. Trots op zijn!

@Waikiki, we hebben Ford Focus Wagon (station) gekocht! Ik kom van een Kia Picanto dus ik moet nog een beetje wennen aan het formaat :+ Van de babykamer herken ik, het is op dit moment ook mijn thuiswerkkantoor. Ik heb wel de ambitie om a.s. maandag mijn werkplek te verhuizen naar de 'gamekamer' van mijn vriend. Ik werk 1-2 dagen per week thuis en hij werkt buiten de deur, dus we gaan het maar combineren.

@babivera, ik kende waggel & vriendjes nog niet. Maar wat lief! Wij kunnen helaas niet behangen vanwege spacstucwerk, maar een muurcirkel zou wel kunnen. Ik ga hem onthouden. Succes met de badkamer en je HG zwangerschap!

@Wpaard: Er moet nog een hoop worden gedaan, maar wel leuk dat je kids allemaal een nieuwe kamer krijgen. Dat zullen ze leuk vinden!

Hier gaat het goed, inmiddels 18+2 en volgens mij voel ik sinds gisteren de baby af en toe! Ook begin je sinds deze week mijn buik wat meer te zien, tot vorige week kon ik mijn 'normale' spijkerbroeken nog aan. Nu gaan ze niet meer zo lekker dicht haha. Ik rijd overigens geen paard meer (al jaren niet), maar sport nog steeds. Ik crossfit 2x per week en tennis 1x per week. Vooral crossfit wordt wel met de week uitdagender, maar zolang het gaat blijf ik het doen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:26

Hele leuke meubeltjes anouk!

Delaja wat een rot situatie zeg, hopelijk slaat de antibiotica aan. En wat een mooie buik heb jij al.<3

Ccccc dat is idd een aardig verschil in formaat, maar wel fijn dan hebben jullie straks lekker veel ruimte om alles mee te nemen.

Wij hebben vorig jaar zomer een andere auto gekocht met in ons achterhoofd onze kinderwens en het traject waar we toen inzaten. Nog steeds geen spijt van gehad!

En wat fijn dat je nog zoveel kan sporten.

Bedankt voor het delen babiiveeraa ik zou ook graag iets van een behangetje op de muur willen dus ga deze zeker onthouden.

Wij hebben nog niks gekocht, gaan in de 2e week van mei eerst nog op vakantie 12 dagen en daarna gaan we ons richting op de babykamer (dan ben ik 20 weken)

Hier gisteren even goed teruggefloten door mijn eigen lichaam. Vrijdag en zaterdag waren 1 van de drukste dagen van het jaar op mijn werk, beide dagen gemiddeld tussen de 15.000 en 17.000 stappen gezet. Alleen kreeg ik zaterdag einde ochtend toch ineens spierpijn onderin mijn buik. Ik vermoed banden pijn. Maar dat was even een goede wake up call dat ik echt rustiger aan moet doen.

Hier begint echt een klein buikje te ontstaan, zal even kijken of het lukt om de foto toe te voegen.
15 weken op deze foto.
Afbeelding