Wat bijt mij in mijn slaap?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:20

DubbelFun schreef:
Ik zie er ook geen vlo in, die zijn niet langwerpig en lopen niet maar springen.
Kun je een close-up foto maken ??
Overigens is het ook nog niet bewezen dat dit de dader is.....je bent vooral gebeten in je benen, dan is het niet logisch dat ie onder je kussen zou zitten.

Vlooien zijn zeker wel langwerpig.

Freya6

Re: Wat bijt mij in mijn slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:54

Volwassen vlooien zien er zo uit denk ik

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:58

Hondenvlooien zijn langwerpige rotzakken die liever lopen dan springen hoewel ze dat uitstekend kunnen. Ik herken er wel een in

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:04

Ben je zeker dat dit een vlo was? Hier sprongen ze toch echt snel weg en op de foto mis ik ook zo wat de opgevouwen springpootjes en boller lijfje achteraan. De jouwe lijkt zo plat, maar kan natuurlijk aan de foto liggen

https://images.app.goo.gl/T2LPkdjSh9yYuADY8

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:31

Ik vind het juist overduidelijk een vlo! Qua vorm, en ook dat ze wel rennen, verdomde moeilijk om ze dan te pakken te krijgen als je ze ziet op je kat :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:40

Het lijkt mij een luis. Die zijn langwerpig,terwijl vlooien eerder rond zijn. Ook de mij bekende "bedbugs" waren rond- in volgezogen toestand zeker! :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:47

Het zal toch geen teek zijn? Ik weet niet hoe die eruit zien als ze niet volgezogen zijn. Alle andere mogelijke beestjes zijn voor zover ik weet onschadelijk maar bij teken moet je wel uitkijken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:50

Teek is het 3000% niet, teken zien er leeg en vol en in alle stadia totaal anders uit.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 15:18

Jullie maken het verwarrend haha!

Een teek is het sowieso al niet, het is wel een vlo. Dat hij liep, betekend niet dat hij niet springen kan hè ik gaf hem ook geen kans. Ik kan geen closeup meer maken aangezien hij verzopen is en weggespoeld haha. Ik had wel een filmpje gemaakt van dat ie aan het “zwemmen” was, dat kan ik zo wel even uploaden als dat lukt. Als het geen vlo is, weet ik het ook niet want een bedwants is het ook niet…

Onder m’n kussen kan zeker wel aangezien ik een buikslaper ben en m’n armen onder m’n kussen leg, exact daar ben ik ook op m’n arm gebeten :)

Ik ben wel ermee eens dat hij plat en langwerpig was
Laatst bijgewerkt door Oskarrino op 12-03-25 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 15:19

Hoofdluis of vlo :P
Ben je vannacht nog gebeten nu je beddengoed verschoont hebt?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 15:20

Hannanas schreef:
Hoofdluis of vlo :P
Ben je vannacht nog gebeten nu je beddengoed verschoont hebt?

Hoofdluis omg weer een beest tot zorgen hahahaha :') Zijn die zo groot??

Ik heb 1 plekje in m’n nek erbij maar twijfel of het een pukkel is of niet :+ Edit: 2 plekjes en jeuken wel dus door iets toch nog gebeten…… oh en nog 1 op m’n pols….. maaaaar vlooien bijten mij dan toch niet zo vaak? Die katten liggen naast mij…

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:22

Vlooien zijn zulke hardnekkige krengen... Ze bijten ook, al liggen de katten naast je. Zolang de katten op je slaapkamer/in bed laat liggen, zullen de vlooien ook aanwezig zijn.. ik heb er ook nachten van wakker gelegen. Uiteindelijk door iedere avond voordat ik het bed in stapte, mijn hele bed met de zaklamp afgegaan, inclusief dekens en kussens. Daarna op bed gaan zitten en mijn broekspijpen controleren op vlooien, voordat ik goed en wel kon gaan liggen... Dit een aantal dagen volgehouden, geen katten op slaapkamer toelaten en ik was er vanaf...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:18

Ik had ook precies zo’n beest in bed, voelde het gewoon lopen en werd er gek van. Nadat ik kat heb ontvlooit met pil geen last meer van gehad. Ook op de bank zag ik ooit 1 zo’n beest.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 18:27

Oké wat een werk…. Ik mocht gelukkig eerder weg van m’n werk, ben echt lang bezig geweest met grondig stofzuigen, beddengoed + kussens in de was…. Huis behandeld….. poeeeeeh. Nu snel happie eten, luchten, dan de katjes weer vrijheid geven en zelf even naar stal…

Ik twijfelde of de pipet goed was gegaan bij de katten dus mocht iom de DA tabletten ophalen met een andere werkzame stof. Ze vraten het gewoon op en dit schijnt goed te werken! Dus, hopelijk doet dit z’n werk en kan ik vanavond beter slapen….

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:49

Ik hoop het voor je!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:36

Afbeelding
Het doet mij nog steeds meer aan een gevoede bedwants denken. Maar hoop voor je dat het vooien zijn, dat is toch makkelijker om vanaf te komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:40

Ik zeg ook een Vlo

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:34

Ts, ik heb een blog geschreven voor onze webshop help we hebben vlooien.
Dit geven we ook mee aan de klanten in onze stenen winkel.

https://beestachtiggoed.nl/help-we-hebben-vlooien/

Als je vlooien ziet op je kat wil het niet zeggen dat een middel niet werkt (ik zag alweer die hardnekkige uitspraken voorbij komen dat niet elk middel effectief is.... ik baal nog altijd dat ik de link van het onderzoek van universiteit utrecht niet meer heb..) maar dat je IN HUIS nog steeds vlooien hebt.

Gewoon goed blijven stofzuigen, je huis over een week of over 2 weken nog een keer behandelen, en heeeeel veeel geduld.
Je mag mij ook altijd een pb sturen.

Ik moet wel zeggen dat de foto die je geplaatst hebt en het feit dat dat beest rond rende en niet weg sprong, mij wel doet twijfelen of het een vlo is... een vlo in vrije omgeving doet eigenlijk altijd springen.

Anyway... het gif wat je gebruikt dood echt wel meer dan alleen vlooien hahaha

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 07:45

Ongeacht wat het was het is wel weg, voorlopig dan haha! Spuitbus is 10 weken werkzaam en katten zijn behandeld met een tablet dus geen vlooi meer gezien. Ik heb de hele spuitbus leeggespoten terwijl ik er 2-3x mee had kunnen doen :')

Vergeet niet dat de vlo al trager had kunnen zijn hè als hij m’n kat al had gebeten. En nogmaals ik had hem de kans ook niet gegeven om weg te springen.

Ben al blij dat ik zonder kriebels kan slapen en geen jeuk meer heb de hele dag :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:37

Wat fijn TS! Hopelijk blijven ze nu weg!
Hou wel in de gaten dat volgens de cyclus de aanwezige eitjes binnenkort uitkomen en je dan weer ongewenste visite kunt krijgen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:06

Wij hebben het vorig jaar gehad en ik herken je problemen! Gelukkig was het na 2 x spuiten en de kat behandelen weer weg. Wij behandelen nu met Bravecto. Iets duurder, maar 3 maanden werkzaam en voor vlooien en wormen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 11:22

Cayenne schreef:
Wat fijn TS! Hopelijk blijven ze nu weg!
Hou wel in de gaten dat volgens de cyclus de aanwezige eitjes binnenkort uitkomen en je dan weer ongewenste visite kunt krijgen.

Deze spray immobiliseert de eitjes ook dus schijnt dat die niet uitkomen. Katten blijf ik netjes elke maand even behandelen, dus mocht er wel wat uitkomen gaan ze of de stofzuiger in of dood op de kat :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:19

Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden. Wel een beetje jammer om extra bestrijdingsmiddel te gebruiken. Ik snap de reflex maar het is serieus niet gezond en helpt ook niet extra. Regelmatig stofzuigen wel.
Maar ik hoop dat het nu is opgelost.

I

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:48

Volgens mij is het een bedwants.

Ik zou mn bed verbranden, of het nou een vlo of een bedwants is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:01

senna21 schreef:
Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden. Wel een beetje jammer om extra bestrijdingsmiddel te gebruiken. Ik snap de reflex maar het is serieus niet gezond en helpt ook niet extra. Regelmatig stofzuigen wel.
Maar ik hoop dat het nu is opgelost.

I

Stofzuigen met vlooienpopulatie is ook niet zaligmakend, die wippen dan de zak weer uit.

Ons gaven ze de raad om een stuk vlooienband (dat je afknipt) in te doen, dat doodt vlooien. Ook zak dichtbinden alvorens weg te gooien.