Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Jeetje wat is Mounjaro duur zeg. Veel duurder nog dan Ozempic.
Er zijn ook tabletten zag ik. Maar die werken weer anders dan de injecties.
Myfairytale schreef:Ik heb wel interesse in tabletten, want prikken durf ik echt niet.
Iemand tips om aan veilige tabletten te komen?
Zag tot nu toe alleen maar spuiten voorbij komen als ik wat invulde.
janderegelaa schreef:Myfairytale schreef:Ik heb wel interesse in tabletten, want prikken durf ik echt niet.
Iemand tips om aan veilige tabletten te komen?
Zag tot nu toe alleen maar spuiten voorbij komen als ik wat invulde.
Dat naaldje is echt zo klein en dun je kunt hem letterlijk amper zien. Voel je echt helemaal niets van.
Je moet juist een beetje uitkijken met pillen. Die geven een onnodige belasting aan je organen. Denk aan je maag en lever.
Suzanne F. schreef:Ik las net op een website over pillen dus die zijn er wel. Volgens mij was dat de site die Dees gaf.
gomir schreef:Mysimba is als tablet beschikbaar en Rybelsus is de orale vorm van ozempic.
Geeft beide voor zover ik weet geen maagschade, effect op de rest van je lichaam is niet afhankelijk van de toedieningsvorm dus daar hoef je je keus niet vanaf te laten hangen.
De studies zijn allemaal met chronisch gebruik gedaan, wij zien veel mensen wel weer aankomen in gewicht als ze stoppen met de medicatie. Daar waarschuwen wij ook voor bij de keus voor medicatie ipv chirurgie.
Suzanne F. schreef:My Fairytale: https://nl.treated.com/diabetes/rybelsu ... jMQAvD_BwE
Popstra schreef:Kan het niet zo zijn dat als je het lang gebruikt hebt je hersens ook de omschakeling hebben gedaan naar minder behoefte om te eten? Dus je gewoonte veranderd is!?
Yenni schreef:Hallo dames. Na vandaag een gesprek met de huisarts kom ik ook in aanmerking voor medicatie.
Sinds mijn 12de loop ik bij dietistes en heb werkelijk alle dieten geprobeerd.
Ik heb maandag een vervolg gesprek en hopelijk mag ik snel starten met het GLI traject en medicatie. Ik wil tijdens het GLI traject al beginnen met medicatie door deze zelf te betalen.
Diabetes en hart en vaat ziekte liggen onwijs op de loer met mijn gewicht en bmi.
Hoe is jullie ervaring tot nu toe?
Jennyj01 schreef:Popstra schreef:Kan het niet zo zijn dat als je het lang gebruikt hebt je hersens ook de omschakeling hebben gedaan naar minder behoefte om te eten? Dus je gewoonte veranderd is!?
Wat ik er van begrepen heb kun je na een periode van stabilisatie proberen af te bouwen. Dat zou je dan ook weer op dezelfde rustige manier moeten doen als opbouwen. Echter is mij wel verteld dat er ook een mogelijkheid bestaat dat je op een onderhouds dosering moet blijven om niet meer aan te komen.
De arts die mij begeleid is hier vanaf het begin heel duidelijk over geweest.
Voorlopig ben ik nog lang niet op dit punt. Ik val niet zo snel af en dat vind ik helemaal prima.
santie schreef:Yenni schreef:Hallo dames. Na vandaag een gesprek met de huisarts kom ik ook in aanmerking voor medicatie.
Sinds mijn 12de loop ik bij dietistes en heb werkelijk alle dieten geprobeerd.
Ik heb maandag een vervolg gesprek en hopelijk mag ik snel starten met het GLI traject en medicatie. Ik wil tijdens het GLI traject al beginnen met medicatie door deze zelf te betalen.
Diabetes en hart en vaat ziekte liggen onwijs op de loer met mijn gewicht en bmi.
Hoe is jullie ervaring tot nu toe?
Dat is mij met klem afgeraden. Omdat... Als je tijdens het GLI traject goed afvalt door de prikjes, maken ze daar geen onderscheid in en word dit gezien als "Afvallen door het GLI traject en heb je de prikjes dus niet nodig" En worden deze NIET vergoed.