Menstruatie ondergoed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: Menstruatie ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:38

Wij hebben op zolder een waaier om de kleding sneller te drogen, anders duurt het idd erg lang.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:24

In de winter gaat het drogen langzaam, in de zomer een stuk sneller :D

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:54

Ik leg ze in de winter op de radiator, dan zijn ze in een nachtje droog. Maar ik weet niet of dat met elk materiaal kan (met die van mij dus wel).

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:29

Hier hangen ze in het chauffagekot, het is daar altijd warmer en na 24h zijn ze droog

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:39

tengeltje11 schreef:
Hier hangen ze in het chauffagekot, het is daar altijd warmer en na 24h zijn ze droog

:o? :?

Oooh de ruimte waar de cv ketel hangt :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:44

Ik gebruik de strings van Snuggs en de 'gewone onderbroekmodel' van Snuggs.

Ik vind ze fantastisch. Moet er helaas vaak wel tampons bij dragen. Ivm mega mega heftige menstruaties. Wat binnenkort verleden tijd is, maar dat is terzijde.

Ik spoel het altijd na gebruik koud uit. En na 2 of 3 dagen was ik ze op kort programma 40 graden zonder wasverzachter.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 12:39

Zijn jullie nog steeds blij met het ondergoed?

Ik heb nu een rondje moi-et-Marie kunnen testen, zo’n start pakket van 5 stuks, vind het wel wennen.

Ik had hun gekozen ivm dat ze vermelden dat het pfas vrij is.

Toevallig op cnn een idem over pfas in herbruikbare menstruatie producten. Ik deel het hier. Vroeg me af of moi-et-Marie kan specificeren wat ze dan wel gebruiken, en eventueel testresultaten heeft om aan te tonen dat er echt geen pfas of andere schadelijke stoffen in hun ondergoed zit. Uiteindelijk is het wel kunststof wat ze gebruiken om het lekvrij te maken, en geen mos met schapenwol ;) :+ Beetje zoals laats over een snijplank “met natuurlijke harsen” wat dus niet zo bleek te zijn… vraag ik me af hoe dat zit met het ondergoed.

CNN artikel, ook uit Europa producten getest (helaas namen niet vrij):
https://amp.cnn.com/cnn/2025/07/22/heal ... s-wellness

En het onderzoek:
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.estlett.5c00553

Edit; en weekmakers?
Moi et Marie zegt waterdicht oekotex PUL-stof te gebruiken, naast bamboe en katoen.
PolyUrethaanLaminaat bevat in principe geen pfas/pfoa etc maar het spul is toch niet zomaar soepel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:34

Goed dat je navraag doet!

Mijn dochter draagt qua pasvorm en werkzaamheid nog steeds het liefst Moi et Marie broekjes.

Maar opeens hier het probleem dat ik de rode vlek niet meer uit de kruisjes verwijderd krijg. Dat was eerste helemaal geen probleem: spoelen, wassen en schoon. Daar baal ik wel van. Het moet gewoon schoon.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:38

Boras schreef:
Goed dat je navraag doet!

Mijn dochter draagt qua pasvorm en werkzaamheid nog steeds het liefst Moi et Marie broekjes.

Maar opeens hier het probleem dat ik de rode vlek niet meer uit de kruisjes verwijderd krijg. Dat was eerste helemaal geen probleem: spoelen, wassen en schoon. Daar baal ik wel van. Het moet gewoon schoon.

Had ik ook. Vond dat voor ‘t oog erg onhygiënisch. Terwijl ik me suf uitspoelde met koud water en ook alleen op 30 graden waste. Waren wel van twee andere merken. Heel irritant.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:40

Waterstof peroxide werkt super om die vlekken eruit te krijgen

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:47

Wat gebeurt er als ze toch een keer in de droger terecht komen? Daar zit toch een stukje twijfel merk ik, ik geloof zeker dat het fijn is, maar het spoelen/wassen/drogen in combinatie met de rest van mijn was

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:34

Rauka schreef:
Waterstof peroxide werkt super om die vlekken eruit te krijgen

Hier niet. Heb alle truken wel uit de trukendoos gehaald die online te vinden zijn om bloed te verwijderen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 22:59

Miran schreef:
Wat gebeurt er als ze toch een keer in de droger terecht komen? Daar zit toch een stukje twijfel merk ik, ik geloof zeker dat het fijn is, maar het spoelen/wassen/drogen in combinatie met de rest van mijn was

Niets. Ik had er namelijk een over het hoofd gezien en in de droger gedaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:30

Ben je zeker dat het bloed is?
Hier zwart ondergoed en door het vagina zuur is daar op den duur effectief een plek die lichter blijft, lijkt rood-achtig, maar is volgens mij gewoon het zwart die afgetrokken is door de zuurtegraad. Is weinig aan te doen en totaal niet vies of vuil, gewoon de kleur onttrokken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 15:06

Hier fan van Snuggs. Maar er zijn maar 2 soorten die ik pas. Dus misschien ook eens bij die moi-et-Marie kijken want die ken ik nog niet.

Ik heb wel een vraag aan jullie. Hoeveel van die onderbroeken hebben jullie? Ik zit beetje mee wat nou handig is kwa hoeveelheid.

edit: Nog een vraagje heeft iemand ook ervaring met het zwemgedeelte van menstruatie ondergoed?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 15:40

Ik heb nu drie menstruatie-broekjes van de HEMA. Die waren aardig betaalbaar. Draag ze als de last line of defense := :+ Zeker in de nacht lek ik regelmatig door, ondanks enorm dik en groot maandverband. Dat is thuis al vervelend, maar over een maand ben ik op vakantie en ik wil niet (!!) het hotelbed onder het bloed hebben.

Deze ronde de HEMA getest en dat gaat best heel goed :j ik gebruik er wel maandverband bij, durf zonder niet goed met de flinke wisselingen qua heftigheid die ik heb.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 15:47

Miran schreef:

Ik wist niet eens dat ze niet in de droger kunnen. Gooi ze er altijd in :+

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:00

maj0 schreef:
Hier fan van Snuggs. Maar er zijn maar 2 soorten die ik pas. Dus misschien ook eens bij die moi-et-Marie kijken want die ken ik nog niet.

Ik heb wel een vraag aan jullie. Hoeveel van die onderbroeken hebben jullie? Ik zit beetje mee wat nou handig is kwa hoeveelheid.

edit: Nog een vraagje heeft iemand ook ervaring met het zwemgedeelte van menstruatie ondergoed?

Ik had er heel veel, want ik droeg ze ook als ik niet ongesteld was. En wij doen een grote was in de week, dus ik denk dat ik een stuk of 15-20 had :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:08

Volgens mij heb ik er een stuk of 7 a 8 van lottie.
Voor elke menstruatie dag 1 en dan nog 2 a 3 reserve voor hevige dagen.

Ik ben nu 1x doorgelekt met de lottie ribstof, bij de andere niet. Vind de pasvorm van de rib ook minder fijn.
Maar had hem ook wel langer aan dan bedoeling was, maar was even niet in de mogelijkheid eerder te wisselen.
Voor de rest nog heel tevreden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 18:42

tengeltje11 schreef:
Ben je zeker dat het bloed is?
Hier zwart ondergoed en door het vagina zuur is daar op den duur effectief een plek die lichter blijft, lijkt rood-achtig, maar is volgens mij gewoon het zwart die afgetrokken is door de zuurtegraad. Is weinig aan te doen en totaal niet vies of vuil, gewoon de kleur onttrokken.

Nee, ik ga/ging ervan uit dat het bloed is :) Ik ga de (schone :D ) broekjes eens aan een nader onderzoek onderwerpen. Bedankt!

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:00

Ik heb de slips en strings van Luna en ik ben er super blij mee! Fijne pasvorm en materiaal. Ik heb ook een menstruatie zwemslip aangeschaft, bevalt ook erg goed!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 08:33

Zijn er hier die menstruatie ondergoed van modibodi hebben?

Die hebben ook sale.

Ik heb ondergoed van een merk die ik niet weet (van mijn zus gekregen omdat ze die besteld had, maar ze waren te klein voor haar en kan me niet herinneren waarvan die waren)

Alleen dat ondergoed is dus totaal niet stretchy. Ook mij zitten ze wat aan de strakke kant en de randen snijden heel erg.

Als hier iemand modibodi heeft. Zijn die wel gewoon elastisch bij de randen? Zitten ze een beetje fijn?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:40

Ik heb de modibodi boyshorts, die snijden niet.
Blijven niet heel mooi als je ze vaak wast maar wel prettig om te dragen. Als je ze alleen tijdens je menstruatie draagt denk ik wel dat je er jaren mee kan doen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 22:28

Ik heb modibodi, vind dit de fijnste!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 22:42

Shiloh schreef:
Zijn er hier die menstruatie ondergoed van modibodi hebben?

Die hebben ook sale.

Ik heb ondergoed van een merk die ik niet weet (van mijn zus gekregen omdat ze die besteld had, maar ze waren te klein voor haar en kan me niet herinneren waarvan die waren)

Alleen dat ondergoed is dus totaal niet stretchy. Ook mij zitten ze wat aan de strakke kant en de randen snijden heel erg.

Als hier iemand modibodi heeft. Zijn die wel gewoon elastisch bij de randen? Zitten ze een beetje fijn?

Ik vind modibodi ook het fijnste. Droeg alleen nog maar hun seamfree variant. Die snijdt niet en je ziet ook geen randjes onder een strakke broek/legging.