Body stress release

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:46

Haha nee, daar zit het dan weer iets complexer voor in elkaar..aangezien ze aan de hand van de voeten de feedback van het lichaam kunnen aflezen als ware.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:35

Elisa2 schreef:
Haha nee, daar zit het dan weer iets complexer voor in elkaar..aangezien ze aan de hand van de voeten de feedback van het lichaam kunnen aflezen als ware.

Doet elke Body Stress Release behandelaar dat, met die drukpunten/stand van de voeten? Ik las het al eerder in dit topic en uit interesse ben ik toen gaan googlen en kwam op de pagina van een goed aangeschreven behandelaar hier in Apeldoorn en die schreef dat kleding EN schoenen tijdens de behandeling aan blijven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:54

Ja klopt, volgens mij doet iedere behandelaar dat maar je gaat gewoon liggen op zo'n kantelbank en het voetenbankje gaat dan weg en zo kunnen ze het een en ander aflezen aan de voeten.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:24

_Karlijn schreef:
Elisa2 schreef:

Doet elke Body Stress Release behandelaar dat, met die drukpunten/stand van de voeten? Ik las het al eerder in dit topic en uit interesse ben ik toen gaan googlen en kwam op de pagina van een goed aangeschreven behandelaar hier in Apeldoorn en die schreef dat kleding EN schoenen tijdens de behandeling aan blijven.

Ja dat is gewoon de behandel techniek. Kleding en schoenen blijven altijd aan :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 01:31

Zit wel verschil in behandelaar.
Eentje zat veel aan m'n benen / voeten. Hoe precies weet ik niet meer maar ze liep vaak op en neer van bv m'n rug of heup waar ze dan iets deed en dan weer naar mijn voeten waar ze (volgens mij) wat aan wiebelde.
Degene waar ik nu bij ben doet het ook wel maar echt veel en veel minder.
Schoenen doe ik altijd wel uit, vind ik fijner, maar je kan ze gewoon aanhouden mocht je dat willen.

Ik heb vandaag weer een behandeling gehad en ohhh ze had uren door mogen gaan van mij :+ ik heb overal weer kleine pijntjes en ze behandeld dan precies "hard genoeg" dat het gevoelig is maar wel relaxed ofzo?
Was helemaal wappie toen ik weer buiten stond.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 08:41

Ik eergisteren nummer 3 gehad. Ik ben dan ook helemaal licht als ik weer opsta, zo fijn! Ook als een roosje geslapen daarna.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:17

Wij hebben volgens mij dezelfde behandelaar Roosch. Ik mag 17 februari weer en ik heb er echt zoveel baat bij. Veel minder pijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:20

Oh dat is grappig, als we een behandelaar delen. :))

Mijn lijf voelt al zoveel beter aan. Ik zou het tot nu toe aan iedereen aanraden!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:04

Mag ik vragen waarvoor jullie zijn gegaan? Enkel lichamelijk? Of ook voor een stukje mentaal?

Ik zit vast in een cirkeltje eigenlijk. Mentaal gaat het niet best, daardoor zet ik mijn lijf vast en krijg ik klachten. Maar mijn bekkenpijn is nu zo heftig dat ik niet meer kan hardlopen. En dat hardlopen heb ik nodig om te ontstressen .
Ik ben 24 uur per dag overprikkeld en kom er gewoon niet meer zelf uit. En ja, er wordt gewerkt aan de oorzaak van de overprikkeling, maar helaas duurt ook dat even.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:08

Ik heb van nature dat stress in mijn lijf gaat zitten. En heb afgelopen jaren aardig wat voor de kiezen gehad.

Ik kreeg de tip van een vriendin die goede verhalen gehoord had en dat bleek dus letterlijk om de hoek te zijn. En ik heb allerlei dingen geprobeerd, die steeds korte termijn hielpen maar binnen de kortste keren zat ik weer vast.

In het kader van baat het niet..

Heel blij mee. :j

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:15

Nyaleti schreef:
Zit wel verschil in behandelaar.
Eentje zat veel aan m'n benen / voeten. Hoe precies weet ik niet meer maar ze liep vaak op en neer van bv m'n rug of heup waar ze dan iets deed en dan weer naar mijn voeten waar ze (volgens mij) wat aan wiebelde.
Degene waar ik nu bij ben doet het ook wel maar echt veel en veel minder.
Schoenen doe ik altijd wel uit, vind ik fijner, maar je kan ze gewoon aanhouden mocht je dat willen.

Ik heb vandaag weer een behandeling gehad en ohhh ze had uren door mogen gaan van mij :+ ik heb overal weer kleine pijntjes en ze behandeld dan precies "hard genoeg" dat het gevoelig is maar wel relaxed ofzo?
Was helemaal wappie toen ik weer buiten stond.

Waar was je vorige?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:16

Ik ben dus 1 keer geweest en echt helemaal niks gemerkt
Hoe kan dat
Ben ik te nuchter ?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:46

Nou nee, ik gok niet dat het met nuchter te maken heeft. :+ dat zou namelijk impliceren dat wij dat allemaal niet zijn en dat het tussen onze oren zit. Ieder lijf reageert anders. Dus het jouwe ook. Ik zou het dan ook zeker afwachten en je bevindingen bespreken met je therapeut.

Ik word bijvoorbeeld erg moe en slaap ofwel echt bizar goed ofwel bizar slecht na een behandeling. Daarnaast voel ik me echt heel los in m'n lijf en na de behandeling echt licht. Op mijn zwakke plekken voel ik wel heel goed dat er wat gebeurd is: m'n onderrug is een aantal dagen goed beurs geweest. Ik was daar juist heel blij mee want ik dacht dat deze blessure al een aantal jaren voorbij was, maar er speelt dus nog wel aardig wat in dat gebied.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:03

Teteringen en nu Breda.

Ze raden niet voor niks 3x achter elkaar aan in het begin lijkt me. Iedereen reageert anders

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:09

Nu twee keer geweest
Ik merk niets
Hebben meer mensen dat?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:56

tokedri schreef:
Nu twee keer geweest
Ik merk niets
Hebben meer mensen dat?

Vanmiddag vaag spierpijn in rug en bekken
Dus mss toch wel
Maar verder niets

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:19

Goh, mij valt iets raars op. Ik rekte me gisteren uit en ik besefte dat ik dat al erg lang niet meer gedaan heb. Was me er niet bewust van tot ik het vandaag en gisteren een aantal keren realiseerde. Vraag me af of het hierdoor komt maar jezelf uitrekken is zo ontspannen, dus ik klaag niet. :+

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:31

Ik herken dat wel Roos. Ik werd voor de behandelingen (nu 5 gehad) standaard meerdere keren per nacht wakker van pijn in mijn rug/heupen. Dat heb ik nu echt veel minder, zo fijn. Ik heb ook minder last van mijn rug door de dag heen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:59

Zijn er nog nieuwe ervaringen?

Ik heb nu 2 behandelingen gehad (Tilburg). De eerste keer was echt alsof ik onder een vrachtwagen had gelegen, daarna de hele nacht niet geslapen. Sinds de tweede behandeling merk ik echt wel resultaat. Mijn spierkrampen 's nachts zijn zo goed als weg, ik kan eindelijk weer een beetje normaal slapen. Volgende week mijn derde behandeling, hopelijk brengt dat ook weer verbetering.

Ik ben onder de indruk, wat de fysio de afgelopen jaren niet gelukt is, lukt nu in 2 behandelingen Body Stress Release. Terwijl het voor een leek niet meer is dat een beetje friemelen en duwen langs de ruggengraat en spieren.

Voor de mensen die het zich afvroegen..... De voeten worden niet behandeld. Zoals ik het begreep, werkt de therapeut eerst op de rug en kijkt ze daarna naar de stand van de voeten (terwijl je ligt) om te zien om daar iets veranderd is. De stand en de beweeglijkheid van de voeten vertelt of ze op het juist spoor zit.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:33

Ze geven bepaalde prikkels een bepaalde kant op en door je voeten iets te draaien geeft je zenuwstelsel als reflex tijdelijk een been lengte verschil. Aan het verschil dat wel of niet ontstaat en als wel, welke kant op kunnen ze zien waar de spanning zit en welke kant ze op moeten behandelen. Zo heeft mijn behandelaar het uitgelegd in ieder geval.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:00

Door jullie ervaringen heb ik zojuist 3 afspraken gepland voor BSR.
Ik ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

ik heb echt al zo enorm veel geprobeerd.
En had me echt voorgenomen niets meer te doen want werkt toch niet....
Maar ja, zo leven is het ook niet, dus toch maar weer wat proberen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:04

DuoPenotti schreef:
Door jullie ervaringen heb ik zojuist 3 afspraken gepland voor BSR.
Ik ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Ik hoop van harte voor je dat het je iets positiefs gaat brengen! Ben ook heel benieuwd naar jouw resultaten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:05

Dank je
Ik ga ze delen. Positief, negatief of niks geen verschil. :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:20

petra8 schreef:
Zijn er nog nieuwe ervaringen?

Ik heb nu 2 behandelingen gehad (Tilburg). De eerste keer was echt alsof ik onder een vrachtwagen had gelegen, daarna de hele nacht niet geslapen. Sinds de tweede behandeling merk ik echt wel resultaat. Mijn spierkrampen 's nachts zijn zo goed als weg, ik kan eindelijk weer een beetje normaal slapen. Volgende week mijn derde behandeling, hopelijk brengt dat ook weer verbetering.

Ik ben onder de indruk, wat de fysio de afgelopen jaren niet gelukt is, lukt nu in 2 behandelingen Body Stress Release. Terwijl het voor een leek niet meer is dat een beetje friemelen en duwen langs de ruggengraat en spieren.

Voor de mensen die het zich afvroegen..... De voeten worden niet behandeld. Zoals ik het begreep, werkt de therapeut eerst op de rug en kijkt ze daarna naar de stand van de voeten (terwijl je ligt) om te zien om daar iets veranderd is. De stand en de beweeglijkheid van de voeten vertelt of ze op het juist spoor zit.

Ik ben wel benieuwd waar/bij wie je geweest bent. En kon je daar snel terecht?

Ik sta er een klein beetje hetzelfde in als jou DP, stiekem krijg je toch weer een beetje hoop terwijl je al zoveel geprobeerd hebt.. heel benieuwd hoe je het gaat ervaren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:46

Gut ik ben vanochtend weer geweest en wat een verademing. Ik heb op dit moment flink acute stress, m'n badkamer wordt verbouwd en mijn hemel wat vind ik het spannend. Watje dat ik ben. Vanochtend behandeld en voelde gelijk verlichting. Hopelijk slaap ik vannacht eens goed.

Onwijs blij dat ik hier ben beland.