Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:27

Ik moet blijven zitten waar ik zit. Kwa aanvulling ben ik snel klaar, geen budget om meer te betalen dan de minimale aanvulling. Hoewel ik eigenlijk meer nodig heb. En tandarts verzekering idem. Geen budget voor. :n

Ik ben vorig jaar overgestapt van zilveren kruis naar aevitea via de motorverzekering waar in de eerste aanvulling wat fijne dingen zitten. Daar blijf ik voorlopig ook nog even zitten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:28

8nnemiek schreef:
Saaams schreef:
Ik ben van VGZ via Woolsocks overgestapt op ASR. Onder aan de streep goedkoper, er wordt meer vergoed en kreeg €27.50 als ik via woolsocks lid werd.

Bedankt voor de tip! Ik ben ook via Woolsocks overgestapt. Die 27,50 krijg je waarschijnlijk pas als het geld van de rekening is afgeschreven, toch? Ik zag het in ieder geval nog niet bij mijn tegoed staan na het afsluiten van de verzekering.

Nee ik kreeg het ongeveer binnen 48 uur op mijn woolsocks account en daarna heb ik het overgeboekt naar mn rekening.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:32

purny schreef:
Preferentiebeleid is gewoon landelijk. Heeft niets met soort zorgverzekeraar te maken.

Het beleid is landelijk, maar iedere verzekeraar geeft een andere invulling er aan. De apotheek krijgt elke maand een lijst met welk merk hij bij welke verzekeraar mag afleveren. Doet hij dat niet dan haalt hij het quotum niet dat door de verzekeraar is opgesteld. En krijg je het volgende jaar als apotheek minder vergoed voor de afgeleverde medicijnen. Bij Achmea moet je bijvoorbeeld 95% halen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:33

Saaams schreef:
Ik ben van VGZ via Woolsocks overgestapt op ASR. Onder aan de streep goedkoper, er wordt meer vergoed en kreeg €27.50 als ik via woolsocks lid werd.

Ik deed iets gelijkaardigs, ben van DSW via Independer naar asr gegaan. Krijg meer vergoed voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Bowo schreef:
De gratis tandongevallen doen ze niet meer sinds dit jaar. Dat is dus ook best een aandachtspuntje

Voor tandzorg en fysio na een ongeval ben ik apart verzekerd bij Ixorg, voor een paar euro per maand. Dat vind ik een fijn idee voor als ik toch een keer ongelukkig van het paard donder (tot nu een engel op mijn schouder, klop af).

ivy_power89

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:25

Ik ben al jaaaaaren klant bij FBTO en blijf daar ook bij.
Vind het een makkelijke verzekering, zelf dingen heel makkelijk toevoegen of eraf halen, en laatst mn tandartsrekening binnen 24 uur uitbetaald.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 02:09

Cer schreef:
Wat zijn volgens jouw ervaring de betere zorgverleners, Hutcherson?
Dezelfde als die verootjoo noemt? Dan ga ik daar nog naar kijken :j

DSW is wel de fijnste zorgverzekeraar qua vertrouwen en tarieven. Zorg en zekerheid staat ook hoog. Caresq is ronduit de slechtste qua tarieven. Kopen ook veel diensten niet in, bv de aan huis toeslag maken ze zo laag dat je voor dat geld niet aan huis kunt komen. Telefonische consulten moeten maar vrijwillig worden gedaan etc.
Menzis komt ook wel meer op mijn groene lijstje qua tarieven.

Ik som even de ketens op:
Goed: menzis, DSW, ONVZ, Zorg en zekerheid en Salland.
Slecht: CZ, VGZ, zilveren kruis, caresq en ASR.

Qua vertrouwen en weinig paarse krokodillen is DSW goed. Alle anderen zijn drama. Alleen voor een dynamische ligorthese voor in bed vind ik DSW een kriem maar we proberen daar met leveranciers iets op te verzinnen qua verantwoording.

CZ zegt dat ze de zorg gaan ontlasten maar daar merken we echt helemaal niks van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 06:35

Ah dank, ik ga eens kijken of die die jij noemt contracten hebben met de zorgverleners die m’n moeder zorg geven.. vgz was toen de enige keus, en dat werkt nu wel heel goed voor haar met thuis zorg, overstappen naar een andere thuiszorg gaan we niet doen, maar wellicht zijn ze aangesloten

Voor mezelf was cz de goedkoopste, zelfs de collectieve via mn werk van menzis was duurder, maar ik ga dan nog wel even zitten om te vergelijken :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 07:36

Bedankt Huchterson voor het delen van jou kennis. Voor mij stuk makkelijker vergelijken met jou ervaring erbij!
Cer is was CZ collectief via ING ook goedkoper dan collectief verzekeren via werk bij VGZ of zilveren kruis. Echter zie inmiddels in dit topic dat je die 3 eigenlijk niet moet nemen. Ben benieuwd of ik het aan durf toch nog over te stappen. Echter CZ collectief heeft voor mij toch eigenlijk teveel tekortkomingen maar laatig om totaal kostenplaatje overzichtelijk te krijgen qua duurdere verzekering per maand maar op jaarbasis door te verwachten behandelingen uiteindelijk goedkoper uit te zijn.
DSW klinkt goed en betaalbaar op hun website maar reviews zijn ronduit ontzettend slecht. Oh zie datzelfde bij menzis dus waarschijnlijk kun je op reviews niet vertrouwen. Dan lijkt dsw voor mij goedkoper completer dan menzis. Waar kun je betrouwbare reviews vinden of beter dat niet nazoeken en op website af gaan? Menzis klinkt bekend van horen zeggen maar DSW niet en dat maakt mij weer terughoudend

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:46

Ja het afgelopen jaar werkte cz prima voor mij, declaraties werden snel betaald en mijn fysio heeft een contract (dat vond ik belangrijk)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:47

DSW is niet bekend omdat ze nauwelijks geld besteden aan reclame :)

Wist niet dat ze slechte reviews hadden, kan zelf niks bedenken.

Hun eigen risico is ook lager. Tientje maar, maar toch.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:22

Ik heb mij zojuist aangemeld bij DSW.
Zelfs zonder collectiviteitskorting zijn ze goedkoper, iets korting op de eigen risico ( die ik elk jaar sowieso wel op gebruik) dan mijn huidige verzekering met aanvullende verzekering.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:42

Dsw vergoed alleen niet alles als de zorgverlener geen contract heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:43

Ik heb alleen echt nog nooit meegemaakt dat er geen contract is met dsw. (En wij verbruiken veel zorg :=)
En ook vanuit mijn werk als zorgverlener is DSW een verzekering waar je wel een contract mee wil.

Maar ms is bepaalde delen van het land of bepaalde takken van zorg? Dat kan nl ook verschillen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:05

Wij hebben al een aantal jaren DSW en hebben nog nooit meegemaakt dat er iets niet vergoed werd en zijn echt tevreden :j
Moet wel zeggen dat tót we overstapten we altijd bij ZK hebben gezeten en daar ook tevreden waren maar daar konden wij toen het ER niet maandelijks betalen en ik was die rekeningen net voor de vakantie zat :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:06

Hopelijk wil iemand mee kijken. Uiteraard sowieso mijn eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze uiteindelijk voor welke zorgverzekering ik ga. De vermoeidheidskliniek gaat in komend jaar traject starten verwacht ik want sta al paar maanden op wachtlijst. https://vermoeidheidkliniek.nl/werkwijz ... wBEALw_wcB

Hierboven hun vergoedingen kant. Kan ik gerust DSW kiezen uiteraard met hun 1 en hoogste aanvullende verzekering naast de basis? Ostheopaat staat ook al gepland en heb ook steunzolen, bril enz. Fysio gaat ook weer starten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:14

verootjoo schreef:
Ik heb alleen echt nog nooit meegemaakt dat er geen contract is met dsw. (En wij verbruiken veel zorg :=)
En ook vanuit mijn werk als zorgverlener is DSW een verzekering waar je wel een contract mee wil.

Maar ms is bepaalde delen van het land of bepaalde takken van zorg? Dat kan nl ook verschillen.

Ik word verplicht om iemand in dienst te hebben van dsw. Heb dus geen contract met ze… Want nee dat wil ik niet, ik doe die zorg zelf. Ik heb geen pedicure in dienst of een contract mee. Bij mij zijn de vergoedingen ook laag voor wat je betaald, laagste van de grote verzekeraars. Binnen podotherapie land dus weer niet de beste, absoluut niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:20

ontherun schreef:
verootjoo schreef:

Ik word verplicht om iemand in dienst te hebben van dsw. Heb dus geen contract met ze… Want nee dat wil ik niet, ik doe die zorg zelf. Ik heb geen pedicure in dienst of een contract mee. Bij mij zijn de vergoedingen ook laag voor wat je betaald, laagste van de grote verzekeraars. Binnen podotherapie land dus weer niet de beste, absoluut niet.

Vanuit CZ krijg ik 0 voor podotherapie vergoed dus DSW is voor mij als cliënt absoluut beter. Ze geven zelf aan geen contracten te hebben met zorgaanbieders...dat staat weer tegenover wat jij nu schrijft.. zo lastig altijd dit doort dingen.
Met een gezond lijf is vaak kijken naar prijs al genoeg maar zit je in medische ellende komt er toch behoorlijk meer bij kijken

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 14:41

Gaat ook vooral om de basiszorg, die heb ik niet met hun. Ligt altijd aan de aanvulling wat er wel/niet vergoed wordt voor gewone podotherapie… Ik blijf het veel te veel vinden waaruit je moet kiezen. En voor elke beroepsgroep is het weer anders.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 14:51

Via ing bij cz gezeten nooit problemen gehad. (Tandarts, en ziekenhuis kosten gehad) Zit nu 2 jaar bij iza ook prima maar heb iets minder nodig qua Paradontoloog dus ga misschien toch weer terug naar cz omdat ze daar 300 euro vergoeden voor tandarts/ Paradontoloog.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 15:15

SansaS schreef:

Dat doet geen een verzekeraar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-24 15:27

Jawel toch? Er staat bij iedere verzekering hoeveel ze vergoeden bij niet gecontracteerde zorg.

Ik wil het dit weekend geregeld hebben, en ik denk dat ik eruit ben. Ik ga weer terug naar CZ.
Die vergelijkers zijn ook echt wel verwarrend. Bij de ene hebben maatschappijen dan een goede score en bij de andere weer niet. Ik houd me maar vast aan de vergelijker van de Consumentenbond. Het lijkt me dat die het meest neutraal zijn. DSW scoort daar ook echt het hoogst, gevolgd door ONVZ.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 15:35

Hier al jaren zeer tevreden over DSW en daar blijf ik ook volgend jaar weer bij verzekerd.
Ik gebruik veel zorg en nooit gedoe met dat ze dingen niet willen vergoeden wat bij andere verzekeringen wel veel voorkomt.
Ook goede ervaringen met papierwerk als je toestemming voor bepaalde behandelingen of bv taxi vervoer nodig hebt. Gewoon binnen een dag heb je alles op de mail en is het geregeld, heel fijn!
En ook nog niet meegemaakt dat ze geen contract hadden met een zorgverlener.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 15:54

Fitzroy schreef:
Jawel toch? Er staat bij iedere verzekering hoeveel ze vergoeden bij niet gecontracteerde zorg.

Ja ik gaf antwoord op Sansa, ze zei dat DSW niet alles vergoed als de zorgverlener geen contract met DSW heeft.

Daar gaf ik als antwoord op dat geen enkele verzekeraar alles vergoed bij geen contract met de zorgverlener.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 15:58

Wij zitten al een jaar of 10 bij DSW en hebben nooit gedoe gehad. Nou verbruik ik niet veel zorg, maar alles wat wel nodig was is altijd goed gegaan. Dus wij blijven weer een jaar klant.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:54

Ineke2 schreef:
SansaS schreef:

Dat doet geen een verzekeraar.

Zeker wel :) er zijn een paar die dat doen. Ik zit bij ohra en die vergoeden je hele rekening behalve voor ggz zorg. Maar verder wel. Asr doet dat ook. En ja ik heb ook ervaring ermee.

Dsw vergoed dan een bedrag dat zij acceptabel vinden en dat is lager dan je rekening.