Ongewone angsten, heb jij ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:15

De mensen die bang zijn voor de roltrap, zijn jullie niet bang dat er een kledingstuk/veter van je schoen tussen blijft hangen??

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:17

Captain schreef:
Er zijn wel degelijk verhalen bekend van mensen die zijn overleden doordat ze vast kwamen te zitten in zwembadroosters, dus heel irreëel is deze angst niet.

Daar ben ik dus niet eens bang voor haha. Gewoon alleen hoe die dingen eruit zien geeft me de rillingen.

In iets mindere mate ben ik ook bang voor de zwarte lijnen in wedstrijdbaden, beweegbare bodems, en vroeger toen ik op zwemles zat was er een stukje van 2x4 tegels ofzo wat dieper en daar was ik ook altijd heel erg bang van.

Ik zou mezelf in een olympisch bad waarschijnlijk in paniek verzuipen, met zo’n camera op rails over de bodem. Krijg al de rillingen van het woord “bodem” :')

poetser

Re: Ongewone angsten, heb jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:32

Er schiet mij nog een angst binnen.
Ik ben bang van de frituurpan. Ook alles op gas of met vuur vind ik doodeng.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:36

poetser schreef:

Dat is dan lastig koken...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:38

Bellatrix schreef:
poetser schreef:

elektrisch. :)

Zo ook de frituurpan, zo'n ouderwetse die je op het gas zet wil ik ook echt niet.
Wel een die elektrisch is en dus ook een thermostaat heeft.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 19:53

Ik heb tot een paar maanden geleden ruim 4 jaar niet durven koken, ook vanwege trauma. Mijn leven lijkt zo wel een aaneenschakeling trauma's (en dat is niet eens onrealistisch :') )

Edit; ik had ook de mogelijkheid om op inductie te koken, maar alsnog durfde ik het niet. Maar zelfs de magnetron gebruiken ot de waterkoker aanzetten vond ik toen nog doodeng.
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 11-11-24 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:53

Ik ben bang voor dingen met meerdere gaten/gaatjes: tryptofobie.

En ik vind het eng om langs vissers te fietsen, want ik stel me dan voor dat ze net hun hengel in het water slingeren en dat die haak dan in mijn oog komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:56

Ik ben ook geen fan van poppen.
Barbies kan ik nog wel aan, maar gewone poppen... Nope :')
Ik denk dat het komt omdat ik op te jonge leeftijd Child's Play heb gezien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:56

Ik ga absoluut niet dieper de zee in, dan dat ik mijn voeten kan zien. Dat is hier in NL niet zo heel ver. Met dank aan iets te jong Jaws zien.
Poppen moet ik ook niet in mijn huis. Ik was ook te jong voor Childs Play.
Een mensengroep inlopen...zweethanden!
En de ergste: examens....een week van te voren slaap ik al niet meer. Beetje jammer dat ik me wil blijven ontwikkelen in het paarden masseren, en telkens bij een opleiding uitkom met examens. }:0

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:58

Tiggs schreef:
En ik vind het eng om langs vissers te fietsen, want ik stel me dan voor dat ze net hun hengel in het water slingeren en dat die haak dan in mijn oog komt.

Haha oh zo niet leuk voor jou maar ik zie dit zo voor me op een cartooneske manier haha

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:01

Bellatrix schreef:
De mensen die bang zijn voor de roltrap, zijn jullie niet bang dat er een kledingstuk/veter van je schoen tussen blijft hangen??

Nee, het is bij mij echt dat ik op dat bovenste stuk mn evenwicht verlies en naar beneden donder. Zodra ik er eenmaal op sta is er niets meer aan de hand :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:04

Als kind was ik bang voor paspoppen :') Nu niet meer, ik ben toch groter dan de meeste paspoppen met mijn 1,87m :')

Maar ik ben nog wel altijd doodsbang voor vlinders, pure horror die beesten :') Wel grappig om eens te zien als buitenstaander, aanrader!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:08

Janine1990 schreef:
Als kind was ik bang voor paspoppen :') Nu niet meer, ik ben toch groter dan de meeste paspoppen met mijn 1,87m :')

Maar ik ben nog wel altijd doodsbang voor vlinders, pure horror die beesten :') Wel grappig om eens te zien als buitenstaander, aanrader!

Meeting in een vlindertuin dan? :') Nee flauw grapje :(:)

Ik ben zowel op Amsterdam Centraal als Utrecht Centraal een keer van boven naar beneden gevallen van de trap af.. vind sindsdien trappen op stations ook heel eng, altijd bang om weer van boven naar beneden te vallen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:09

Bellatrix schreef:
poetser schreef:

Ik kook alleen elektrisch. Het enige op gas bij mij is de verwarmingsketel helaas.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:12

Ik ben voor heel random dingen bang en om nog “leuker” te maken kan het soms ook per dag nog verschillen.

Maar sowieso ben ik enorm bang voor vuurwerkknallen, motoren ( het geluid en ook de snelheid waarmee ze veelal passeren ), grote groepen mensen, onverwachte geluiden, onverwachte bewegingen…

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 20:18

Ik word ook angstig als ik ligt te slapen er er vervolgens wordt aangebeld terwijl ik niemand verwacht. Dan ga ik instant hyperventileren, m'n benen worden pap en alles gaat trillen. Raak dan best in paniek. Overdag onverwacht bezoek waardeer ik ook niet, maar zorgt voor een minder heftige reactie ahha.

Edit: drukte perongeluk te vroeg op verzenden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:29

Zam_Cas schreef:
Piepschuim en watten, alleen dat typen levert al de rillingen op.

Hear hear.

Mijn vriend kijkt me altijd zo raar aan als ik hem bijna aanvlieg als hij piepschuim laat piepen :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:39

Tiggs schreef:
.

Waar ben je dan precies bang voor vraag ik me altijd af. Dat er iets uit die gaatjes komt?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:45

Ik heb angst voor vrachtwagens. Komt doordat ik een auto-ongeval meegemaakt heb (ik zat achterin), waarbij we geramd zijn door een vrachtwagen op een kruispunt (gelukkig alleen de snuit van de auto weg dus geen gewonden). Vaak nachtmerries over gehad. Ik was toen een jonge tiener.

Verder vind ik in zee zwemmen ook eng, en zwembaden met veel volk ook.

Wat nog meer:
Claustrofobie
Angst voor vreemde mensen
Angstig/onveilig gevoel als ik in een menigte ben. Bij bijvoorbeeld het personeelsfeest van alle filialen samen blijven mijn vriendencollega's en ik dus meer aan de buitenrand waar er altijd een vluchtweg te zien is. Ben ooit tijdens een optreden flauw gevallen door de angst en drukte.

Vuurwerk, ook een angst. Ik hou totaal niet van die harde knallen, ik ga ervan bibberen.

Angst voor dood heb ik ook. Maar ik heb gedroomd dat iemand in de familie ging sterven, 3 maanden later stierf mijn opa. (mijn moeder heeft die dromen ook). Ik voel ook rillingen als ergens iemand dood gelegen heeft. Zo heb ik 6,5 jaar in een huis gewoond waar iemand opgebaard gelegen heeft. Ik wist dit niet, maar ik heb al die jaren nachtmerries gehad en voelde me niet goed in dat huis. Pas toen we verhuisd waren en ik m'n ma vertelde dat de nachtmerries ineens gestopt waren vertelde ze me dat er in het vorig huis iemand opgebaard gelegen had.

En nog wat angsten die door mensen niet begrepen worden en ik dus niet openbaar wil zetten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:56

Douce schreef:
Zam_Cas schreef:
Piepschuim en watten, alleen dat typen levert al de rillingen op.

Hear hear.

Mijn vriend kijkt me altijd zo raar aan als ik hem bijna aanvlieg als hij piepschuim laat piepen :+

Ik ken dat, maar een angst zou ik het niet noemen. Meer een afkeer. Heb je dat dan ook met papieren servetjes? Dat je ze vooral niet met droge (vetloze) handen wilt aanpakken? En dan het idee dat ze in je handpalm komen, verschrikkelijk. Of stel je voor: op je tandvlees. Ja, van dat idee lopen de rillingen me ook over de rug. :brr:

Ik pieker me suf over een of andere gekke angst van mij, maar de meeste zijn toch redelijk algemeen. Achtbanen en andere snelle dingen, dat is het belangrijkste. Daar hoort ook paardrijden bij: doodeng vind ik dat. Ernaast is geen punt, maar erop vind ik het al heel gauw te snel. Op zich niets bijzonders, maar voor een ruiter...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:59

Ik durf niet te duiken. Ook niet in een zwembad waar ik weet dat het diep genoeg is. Dat na https://m.youtube.com/watch?v=S6JkW8Bq-38 deze film, Joni, waar een vrouw een dwarslaesie oploopt na een duik in ondiep water.

Deze film heb ik op school gezien, omdat de boodschap dat je altijd wat van je leven kunt maken, wat er ook gebeurde, geschikt geacht werd voor ons kinderen.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:00

Dingens die plakken , door de jaren heen echt leren omgaan met stukjes plakband die op mijn vingertoppen hangen , maar kleef een sticker op mij… o wat een walging.
Ik heb zoveel schrik dat kleine kindjes stickers op mij hangen als ze aan het spelen zijn hiermee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:04

musiqolog schreef:
[

Ik pieker me suf over een of andere gekke angst van mij, maar de meeste zijn toch redelijk algemeen. Achtbanen en andere snelle dingen, dat is het belangrijkste. Daar hoort ook paardrijden bij: doodeng vind ik dat. Ernaast is geen punt, maar erop vind ik het al heel gauw te snel. Op zich niets bijzonders, maar voor een ruiter...

Voor een ruiter misschien bijzonder.
Maar algemeen denk ik minder.

Mijn vriend rijd motor en vroeger ook wel eens te hard gegaan.
Neemt elke achtbaan.
Maar paardrijden. Nee dat gaat te hard. :+

Maar het is niet het te harde bij hem.
Maar de angst van de controle kwijt te raken.
Als hij remt met de motor gebeurt dat. Van een paard twijfelt hij

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:07

Supervixen schreef:
Tiggs schreef:
.

Waar ben je dan precies bang voor vraag ik me altijd af. Dat er iets uit die gaatjes komt?

Ik krijg er de rillingen van -O-
Het schijnt een soort oerangst te zijn, die verklaarbaar is omdat veel kleine gaatjes een teken van verrotting zijn.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:16

Lieveheersbeestjes :j het vieze geluid wat ze maken als ze weg vliegen bezorgd mij de rillingen…

Ohja en spinnen brrr
Laatst bijgewerkt door Jonnekee op 11-11-24 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt