Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Re: Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:58

Wat voor mij heel goed helpt voor de spierspanning is een spijkermat. Ik kan echt mijn hele rug en schouders vast zetten door spanning. Verder is dit wel een zachte manier en heb je zelf controle over hoe lang je gaat liggen. Misschien kan jouw dit nog helpen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:43

Ik zou de afspraak met de pijnarts sowieso afwachten en daar vragen naar een ketamine behandeling.

Ik heb deze behandeling in eerste instantie gekregen voor een zenuwbeschadiging in mn elleboog, maar merkte dat het ook een positief effect heeft op mn fybromyalgie. Daar heb ik veel pijn van aan mn spieren met echt krampen overal. En dat is na een dagje spacen echt een stuk minder!

Ik las dat je kijkt naar een kar met luchtvering.
Ik zou daar persoonlijk niet teveel op focussen. Ik heb ook een kar met luchtvering, en merk weinig verschil met mijn oude kar die dit niet had

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:55

Ik heb ook een vrij hoge spierspanning, gelukkig meestal weinig klachten hiervan, maar toen ik dry needling heb geprobeerd was ik echt niet blij!

Deed echt zeer en nadien merkte ik geen verbetering maar juist meer spanning.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 20:52

Vandaag had ik de voorlopig laatste behandeling bij de sportmasseur.
Hij zegt ook dat er meer aan de hand moet zijn omdat ik zo heftig reageer en maar niet herstel. Hij raakt mij echt amper aan en hij durft ook niet echt verder te gaan dan een lichte massage /triggerpoint behandeling .

Ik heb er verder ook niks aan , hooguit een halve dag wat verlichting. Hij zou graag willen weten wat er aan de hand is waarom mijn spieren maar niet beter willen worden.
Hij noemde dat er eens een spierbiopt genomen zou moeten worden om te kijken wat er mis gaat in mijn spieren.

Ik heb de OMA ook weer een bericht gestuurd met de vraag of ik al mijn gegevens/bevindingen kan ontvangen om een compleet beeld te krijgen. Want nu heb ik overal eilandjes.

Woe naar de rugkliniek met een lijst vol vragen -O- -O-

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:42

Is je spierkracht wel hetzelfde gebleven voor zover je de pijnlijke spieren kunt gebruiken?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:18

Spierschade is terug te zien in je bloedwaarden. Wellicht dat eerst eens na laten kijken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 23:13

Flowerbomb schreef:
Is je spierkracht wel hetzelfde gebleven voor zover je de pijnlijke spieren kunt gebruiken?

Het is wel iets afgenomen natuurlijk maar ik sport nu 2 a 3x per week weer en heb niet het idee dat het dan echt anders is. Behalve dan dat ik nu minder gewicht gebruik dan voor.
Ik voel me vaak ook wat beter erna tot de dag erna. Ben er ook achter dat kettlebell swings niet meer kunnen -O- . Deed ik voorheen met 12 kg.

Spierschade ga ik opnoemen woensdag!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:47

En een trui van back on track om je spieren goed warm te houden?
Is de rugkliniek hetzelfde als een pijnkliniek? Ik werk op oa pijnkliniek en daar worden soms injecties in de pieren gegeven ivm spanning en pijn

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 01:24

Ik zou dry needling afraden in jouw situatie. Ik heb dit meerdere keren laten doen tussen mijn schouderbladen en rond de nek, maar wat een nachtmerrie. Mijn spieren verstijven volledig tijdens/na de behandeling. Ik vond het zelfs echt wel een beetje traumatisch wat voor effect het had op mijn spieren. Ik zou kiezen voor een zachtere techniek.

Wellicht dat yoga je nog kan helpen? En misschien een psychosomatische fysiotherapeut.

Heel veel succes, ik hoop binnenkort te lezen dat je het mysterie ontrafelt hebt en je weer beter gaat voelen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:15

Omdat er rugwervels tav elkaar afgleden en naar links waren weggedraaid geopereerd aan mijn rug. Dit is in 2 geplande operaties gedaan.
Operaties 1, wervels vast gezet. Nooit helemaal 100% in lijn terug kunnen zetten, omdat er dan teveel spanning op de wervelkolom zou komen te staan.
2e operatie was 5 dagen later. Cage via buikzijde geplaatst op de plek van de tussenwervelschijf. Welke is gevuld met bot uit mijn bekkenkam. Daarna 3 mnd gipscorset.

Het van spierspanning herken ik heel goed. Nadeel is gewoon dat de oorzaak aangepakt moet worden om het domino effect op andere spieren te doen afnemen.

Nu ben ik er ondertussen wel achter dat de ene masseur de andere niet is, al hebben ze bv wel dezelfde titel en opleidingen.
Ik heb er gehad waarbij het enkel beroerder werd dan beter. Nadeel (zachtjes uitgedrukt) weet je het pas na een paar behandelingen.

Nu eindelijk eentje gevonden waarbij ik ook echt een positief effect voel.
Door her domino effect zit ik echt van mijn kuiten tot bovenin nek vast. Totaal verkrampt.

Waar mijn spieren het enigzins extra baat bij hebben is extra warmte. Zeker met de herfst/winter periode.
Combi zonnebank (niet om bruin te worden haha) en een warm/heet bad.
Daarmee vertraag ik het effect dat na behandeling de spieren weer snel verkrampen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:13

Helpt een infra rood sauna niet? Ik zou dry needling ook afraden heb hetzelfde gehad als Unleash, heb 6 weken niet mijn rug kunnen bewegen normaal na die behandeling wat een pijn, ongekend...

Als ik je klachten zo lees zou je bijna denken dat PSSM ook voorkomt bij mensen := lijkt op maandagziekte oid. Kunnen ze niet eens kijken dmv een spierbiopt?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 14:31

Mer1980 schreef:
Helpt een infra rood sauna niet? Ik zou dry needling ook afraden heb hetzelfde gehad als Unleash, heb 6 weken niet mijn rug kunnen bewegen normaal na die behandeling wat een pijn, ongekend...

Als ik je klachten zo lees zou je bijna denken dat PSSM ook voorkomt bij mensen := lijkt op maandagziekte oid. Kunnen ze niet eens kijken dmv een spierbiopt?

Ik zeg ook wel eens tegen mensen dat ik spierbevangen ben.
Spierbiopt neem ik morgen ff mee. Maar ik heb ook zeker intresse gekregen in een tip van een bokker nl Ketamine kuur. Vooral omdat ik in het verleden na een narcose volledig herstelde van praktisch dezelfde klachten als nu. Dit wil ik zowel morgen als straks bij de pijnpoli voorleggen. Mochten er mensen zijn met ervaring dan hoor ik dat graag.

Warmte heeft zeker wel een iets positievere invloed maar dat heeft het al jaren. In deze tijd altijd thermokleding aan en bij thuiskomst gelijk douchen.

Gisteren op de terugweg van de sportmasseur zei ik in de auto al dat ik het slecht zou gaan krijgen.
Dat is dus ook zo. Hele slechte ochtend gehad. Kon mijzelf niet omdraaien in bed en mijn wederhelft moest me vastpakken en voor mij uit de trap af want ik was bang dat ik onderuit zou gaan.
Heb wel mijn ding gedaan toen ik thuis was en nu is het met wat pijnstillers redelijk te doen. Maar voel me wel heel raar, maar dat kan ik wel hebben dat heb ik vaker gehad. Is morgen of anders over morgen wel weer weg.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:38

Nou echt he, het lijkt op chronisch spierbevangen, dan zou je dus iets in je dieet moeten kunnen aanpassen, teveel suikers in je spieren? Maar dat zou dus uit een biopt naar voren moeten komen.

Bokker Silly1972 heeft ervaring met Ketamine infuus, die kun je een PB sturen als zij dan niet al jou een PB heeft gestuurd.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:31

Pfoe heftig! In ieder geval wel proberen genoeg water te drinken om de afvalstoffen weg te spoelen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 12:47

Ff snelle update. Na alles verteld te hebben en o.a ook julie opties te hebben meegenomen is de conclusie dat de arts in de rugkliniek het niet weet. Dit had ik wel verwacht want hoor al 22 jaar niks anders.

Hij heeft een verwijsbrief naar mijn huisarts gestuurd voor verder onderzoek bij een reumatoloog. Misschien is het wel reuma in de weken delen. Maar ik kan mijzelf (nog) niet in dit plaatje zetten.

Voor pijnbestrijding moet ff de afspraak bij de pijnpoli afwachten en daar alles opnieuw gaan voorleggen. Mijn gevoel zegt nu eerst de pijn aan te pakken, rust terug in mijn hoofd en dan verder kijken.
Ik voel erg voor de keratine kuur en ga dat voorleggen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:48

En een hele zachte manuele “ therapie”?
Zweverig wellicht maar bijvoorbeeld reiki.?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:55

Weke delen reuma wordt heel snel geroepen bij onverklaarbare pijn, terwijl ik denk dat het feit dat zij het niet weten niet wil zeggen dat het niet op te lossen of een heel eind te verbeteren is.

Zou zelf eerder kijken naar body stress release/ en of fascia therapie maar dan op een zachte manier. Naast de ketaminekuur dan, kan me voorstellen dat je dit wilt proberen en als dat de vicieuze pijncircel kan doorbreken waar je in zit. Lijkt me wel de moeite van het proberen waard.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:01

wat jammer dat je nog niet veel verder bent gekomen na deze afspraak. Had hij ook nog een mening over de evt. spierbiopt?

succes met het vervolg van de onderzoeken! en sterkte

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:13

Hoe slaap je?
Heb je verhaal gelezen en wat mij triggerde is “ na narcose …verminderd”.

Ik heb al tig jr last van spierspanningen, chronisch vermoeid etc . Toen ik aantal jr geleden onder narcose moest, heb ik eerst 3 dagen geslapen en daarna …had me nog nooit zo uitgerust gevoeld *\o/* .
Terwijl je vaak juist leest, dat men last heeft van naweeen van narcose was dit bij mij dus tegenovergesteld. Helaas na mnd of 3 begon alles weer maar dat zette me wel aan het denken.

Dus na ha en uitgelegd, gesprek anastesist gehad over de gebruikte middelen en nav doorverwijs slaaplabo. Conclusie: mijn spieren maken zichzelf snachts wakker, ik merk niets behalve dat ik amper droom (dus bijna nooit in remslaap kom). Dat ging de hele nacht door. Nu ik medicatie daartegen heb, gaat het wel wat beter en weet ik dat mn spierpijnen - snel verzuren etc dus ook (mede) daardoor komen.
Niet oplosbaar maar dat te weten , scheelt bij acceptatie..

Het is lastig zoiets dus iig veel sterkte, het kan aan zoveel dingen liggen…

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 21:51

juval schreef:
wat jammer dat je nog niet veel verder bent gekomen na deze afspraak. Had hij ook nog een mening over de evt. spierbiopt?

succes met het vervolg van de onderzoeken! en sterkte

Nee niet echt.
Maar ik denk dat dit eerder bij de reumatoloog zal lukken. Ik heb mijzelf al ietsjes ingelezen maar zoals iemand al zei is het vooral een verzamelnaam zoals wij koliek bij paarden bestempelen.

Ik slaap verder wel goed.
Het narcose verhaal moest ik ook zeker voorleggen bij de reumatoloog.
Verder was het advies om voorlopig of helemaal geen ruk en pluk aan mijn lijf te laten doen (iets wat ik zelf ook al had verzonnen en voor nu ook wel even helemaal zat ben) omdat ik zo heftig reageer. En ik ben bang dat BSR dat ook gaat geven.

Ik heb morgen een gesprek bij de bedrijfsarts en als het goed is word ik morgen ook besproken in het medische team. Dat is wel erg fijn bij mijn werkgever.
Ik heb voor volgende week een weekje Zwitserland staan met mijn wederhelft en wil erg graag ff beetje bijtanken voor we verder gaan. Dus ff overleggen of ik weg mag.
Teven neem ik morgen ook even contact op met mijn HA om te vragen of de doorverwijzing is doorgekomen zodat er een afspraak gemaakt kan worden en ik wil wat stevige pijnstillers .

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:06

Ik vind even niet wat je allemaal neemt qua medicatie, maar heb je al eens een spierontspanner gekregen naast gewone pijnstilling?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 15:02

Heb je al gekeken of er een fysio in je buurt zit met een high power laser? Dan hoeven ze je niet aan je rug te komen, enkel in banen met de laser over je rug zonder je te raken en dat voelt heerlijk. Echt als een interne warmte. Een klasse4 laser geeft de mitochondrien in je spieren een boost en activeert ontspanning en herstel. Als je het hebt over niet laten plukken aan je lijf.. echt een aanrader! Niet te vergelijken met een infraroodlamp. Ik heb er baat bij als ik door mijn rug ga. Het is ook pijnstillend.

Deze zit bijvoorbeeld in Leusden, maar je kunt over heel Nederland zoeken.
https://www.nobels-fysiotherapie.nl/spe ... rtherapie/

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 16:51

Hier is less more, en inderdaad krachttraining hoe graag ik soms ook van de pijn af wil.
Ik reageer ook veel te lang dus manueel is echt een no go hier ook.
Wat onwijs klote dat het zo uitgepakt heeft, hele dikke knuffel. :knuffel:

Hier lig ik bij de fysio nu, een wervel staat ook gedraaid hier bovenin en je word er gek van.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 19:36

Ging vanmiddag helemaal de verkeerde kant op bij de bedrijfsarts en ben toen boos naar buiten gelopen.Ik kan er niet teveel over zeggen maar ik heb wel even op mijn strepen gestaan omdat er weer niet naar mij geluisterd werd.
Mijn vriend was mee en dat was wel ff goed. Die gaat gelukkig overal mee naar toe. Uiteindelijk heeft hij afgesproken eerst een weekje weg te gaan en dan een nieuwe afspraak te maken.

Inmiddels heb ik zoveel opties dat mijn hoofd letterlijk ontploft.
Lees alleen maar de adviezen hier en dan binnen 3 dagen nog 3 artsen die allemaal wat anders adviseren. Van de een wel naar de pijnpoli en van de ander heb ik daar niks te zoeken.

Dus ik ben ff een weekje uit zicht.
En ik hoop dat ik dan iets op papier kan zetten wat verstandig is.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:45

Cowgirl schreef:
Ging vanmiddag helemaal de verkeerde kant op bij de bedrijfsarts en ben toen boos naar buiten gelopen.Ik kan er niet teveel over zeggen maar ik heb wel even op mijn strepen gestaan omdat er weer niet naar mij geluisterd werd.
Mijn vriend was mee en dat was wel ff goed. Die gaat gelukkig overal mee naar toe. Uiteindelijk heeft hij afgesproken eerst een weekje weg te gaan en dan een nieuwe afspraak te maken.

Inmiddels heb ik zoveel opties dat mijn hoofd letterlijk ontploft.
Lees alleen maar de adviezen hier en dan binnen 3 dagen nog 3 artsen die allemaal wat anders adviseren. Van de een wel naar de pijnpoli en van de ander heb ik daar niks te zoeken.

Dus ik ben ff een weekje uit zicht.
En ik hoop dat ik dan iets op papier kan zetten wat verstandig is.

'n heel fijne tijd, hoop dat je rust krijgt, en kunt genieten van het mooie land waar je naar toe gaat