Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa2 schreef:Ik eet en drink ook gewoon tijdens het rijden. Ik rij een automaat en heb vooral op de snelweg vaak gewoon een vrije hand waarmee ik even een beker kan pakken, of een broodje vast kan houden. Met een beetje creativiteit kan ik overigens ook prima een flesje opendraaien of een verpakking openscheuren zonder mijn handen van het stuur te halen. Ik kan me eerlijk gezegd echt niet voorstellen dat er mensen zijn die nooit een slokje water drinken tijdens het rijden
Supervixen schreef:Pak je het flesje of de verpakking dan met je mond van de bijrijderstoel? Of hoe moet ik me dat voorstellen als je je handen niet van het stuur haalt?
Ibbel schreef:Supervixen schreef:Pak je het flesje of de verpakking dan met je mond van de bijrijderstoel? Of hoe moet ik me dat voorstellen als je je handen niet van het stuur haalt?
Kun jij niet met 1 hand je stuur vasthouden? Jij hoeft ook nooit je verwarming te regelen of de radio harder of zachter of op een andere zender te zetten?
Ibbel schreef:Supervixen schreef:Pak je het flesje of de verpakking dan met je mond van de bijrijderstoel? Of hoe moet ik me dat voorstellen als je je handen niet van het stuur haalt?
Kun jij niet met 1 hand je stuur vasthouden? Jij hoeft ook nooit je verwarming te regelen of de radio harder of zachter of op een andere zender te zetten?
Doubtless schreef:Ladyson schreef:Bokt s hierin altijd bijna roomser dan de paus. De halve wereld ontbijt in de auto. En als we het over risico's hebben, een gesprek voeren is denk ik een groter risico.
Nou inderdaad. We zullen het maar niet hebben over een volledig Mac menu wegwerken tijdens het rijden
GabberGill schreef:Wat ik daar naar van vind is dat de saus nu in zakjes zit. Voordat ik ga rijden stal ik alles netjes uit. Patat in de bekerhouder burgerbakje open op de stoel en saus in de lege kant van het burgerbakje
Doubtless schreef:GabberGill schreef:Wat ik daar naar van vind is dat de saus nu in zakjes zit. Voordat ik ga rijden stal ik alles netjes uit. Patat in de bekerhouder burgerbakje open op de stoel en saus in de lege kant van het burgerbakje
Ja dat was met bakjes makkelijker! Maar goed, dit lukt ook welenige wat ik echt skip zijn rijk belegde broodjes. Het lukt me niet om die met 1 hand te eten zonder te knoeien.
Captain schreef:Ik zie tegenwoordig ook vrouwen hun make-up doen achter het stuur.![]()
Maar iets eten of drinken lijkt me vrij weinig problemen geven. Mijn auto blijft tussen de lijnen en houdt zelf afstand dus hoef ik niet eens mijn handen aan het stuur te hebben. Ik heb er wel altijd 1 aan, maar hoef weinig verder te doen.
Doubtless schreef:GabberGill schreef:Ook rookte ik in de auto. Hier heb ik 2 maal echt meegemaakt dat het brandende as mijn kraag in vloog en een sigaret door de wind tussen mijn benen belande.
Ik leerde met rijles nog dat ik dan mezelf diep in de stoel moest drukken, om het vuurtje te doven15 jaar geleden…
Nessie schreef:Ik eet gerust tot aan een big tasty (niet als ontbijt hoor) in de auto. Zolang je niet naar je eten of drinken hoeft te zoeken blijft het veilig. Autorijden is anticiperen, als je op je voorganger knalt terwijl je een hapje neemt, had je al niet genoeg afstand bewaard.
XxLiEsJuHhxX schreef:Ik eet wel eens in de auto maar dat is dan met iemand naast mij die mij dingen aan geeft open en die ik dingen weer terug kan geven om te sluiten enz. Verder hooguit een snoepje maar verder eet ik niet. Ik vind het gewoon gevaarlijk en er gebeuren meer dan genoeg auto ongelukken die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden door beter op te letten en niet afgeleid te zijn. Ik heb zelf zo'n ongeluk gehad, achter mij had haast en remde niet/te laat waardoor hij met 120 achterop mij klapte terwijl ik stil stond. Hij gaf eerlijk toe niet te hebben opgelet. Wat heeft het hem opgeleverd? Hij was nu zeker te laat op zijn werk, zijn auto was total loss em hij heeft mijn leven verwoest. Dus raad ik het mensen aan om zichzelf onnodig af te leiden? Nee absoluut niet!
Beter breng je gewoon wat structuur in jouw ochtenden. Om je nu in te stellen op ontbijten in de auto, betekend dat je nog langer blijft liggen en dus je moet gaan haasten dadelijk in de auto en dan tegelijk eten? Dat is gewoon zwaar onverantwoord! Dus nee ga niet ontbijten in je auto maar neem je verantwoordelijkheid en sta gewoon op.....
Ibbel schreef:Drinken in de auto doe ik trouwens heel bewust niet. Eten, geen probleem, maar drinken?
Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar tenzij je door een rietje drinkt, kan ik me niet voorstellen dat je kunt drinken zonder óf je hoofd uiteindelijk achterover te moeten buigen voor de laatste slok(ken) óf de kop voor je ogen te moeten kantelen voor die laatste slokken.
Dus wat mij betreft is het niet zozeer de temperatuur, maar hoe drínk je in hemelsnaam in een auto uit een kop/mok/beker zonder je ogen van de weg te halen?