Sherivey schreef:Zou het nou ook zo zijn dat mensen die levendig beelddenken, gevoeliger zijn voor trauma's?
Omdat ze een gebeurtenis nog goed voor zich kunnen zien (en mogelijk voelen, ruiken, proeven)?
Voor mij zou het wel weer opgaan. Misschien niet per se een trauma, meer een nare gebeurtenis of filmpje. Maar mijn partner (wel beelddenker) en ik (geen beelddenker) en nog wat omstanders hadden een ongeval gezien. Bij hem herhaalde het allemaal steeds in zijn hoofd en hij had er echt last van en ook wakker door gelegen. Ik had de gebeurtenis wel opgeslagen, maar niet alle details die hij gezien en opgemerkt had. Ik zag het dus ook niet zo voor en dat maakte het verwerken makkelijker.
Idem voor filmpjes uit topic "bijzonder luguber". Ik zie ze wel en kan echt niet overal tegen, maar ik lig er ook niet wakker van omdat ik ze bijvoorbeeld in de nacht voor me zie.
Dus misschien is het voor gebeurtenissen of videos die niet traumatisch zijn, maar wel naar, in je voordeel om geen beelddenker te zijn. En weer in je nadeel als je bijvoorbeeld terugdenkt aan mooie herinneringen