Dr smile, Invisalign

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 21:40

CD28 schreef:
Guusje1 schreef:
Drinken doe ik er altijd mee, ook koffie etc.

Verkleuren ze dan niet? Ik moet ze 1 week dragen en dan een nieuwe.

Nee, ook niet. Kan gewoon.

Ik heb overigens begrepen dat je gebit echt wel 2 weken nodig heeft om in een nieuwe stand te komen en te wennen. Gek dat je zo snel moet wisselen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 21:58

Ik ga 22 mei beginnen!!! *D Ik zou eerst volgende week mijn 1e bitje krijgen, maar ik ga 9 mei 2 weken naar Mexico. Lekker op vakantie! Dus toch even klein maandje verzet. Laatste keer hele dag onbeperkt alles naar binnen schuiven :')

Hebben jullie elke keer "pijn" als je een nieuw bitje krijgt? Vroeger als ik aangedraaid werd, kon ik eerste paar dagen alleen vloeibaar eten....

Gianti

Re: Dr smile, Invisalign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 22:05

Iemand ervaring met angelalingers? Ben nog steeds aan dubben bij wie ik het laat doen _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 22:09

CD28 schreef:
Spoelen met water lijkt me veel handiger dan iedere keer tanden poetsen. Ik had niet begrepen dat dat ook mag. Dacht dat je echt iedere keer je tanden moest poetsen.

De tandartsen raden het uiteraard af, want je hebt altijd idioten die een ganse dag door cola drinken. Savonds glaasje rode wijn en dan zonder poetsen gaan slapen. En de tandarts zal de schuld voor bederf en verkleuring krijgen. Komt uit amerika dus ze dekken zich natuurlijk enorm in.

Mijn ortho gaf aan dat je er rustig mee mag eten, alleen harde dingen wat vermijden. Even spoelen en twee maal poetsen is prima.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 22:15

Ermee eten vond ik zelf echt niet lekker. Allerlei zooi die er tussen gaat plakken, etc.
Ik lees hier een banaan en denk hoe dan?

Zou ik niet aanraden, net als drinken met suiker, je plakt het wel letterlijk tegen je tanden en kiezen aan met je aligners.
Maar thee en koffie zonder suiker nam ik hem echt niet voor uit.

Ik zat vaak bij mensen aan de keukentafel als ik koffie kreeg en natuurlijk lag dan mijn beugel houder in de auto :+

Dus ik nam wel koffie of thee, maar geen koekje en dat werkte voor mij prima.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 23:54

Als de alingers al verkleuren dan is dat makkelijk te verhelpen door ze te poetsen of eventueel in een bruistablet voor kunstgebitten badje te leggen. Ik wissel ook iedere week.

Gianti schreef:
Iemand ervaring met angelalingers? Ben nog steeds aan dubben bij wie ik het laat doen _O-

Ja ik heb angelalgners. Wij werken daar nu vooral mee. Werkt verder precies het zelfde!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 13:52

Wat leuk dat dit topic weer actief is. Ik heb net mijn laatste serie opgehaald, ik ben als het goed is midden juni ergens klaar :D

Nu al super tevreden met het resultaat! Ik durf te lachen <3

Pijn: Ik heb echt geen last gehad van nieuwe aligners, hooguit wat oncomfortabel of druk, maar nooit pijn

Schoonmaken: Ik poets 2-3x per dag mn tanden, in het begin wel echt na alles wat ik at, maar dat wel afgeleerd, want dat is me een partij veel gedoe.
Eet/drink best veel waarna ik direct de aligners weer in doe, al vermijd ik wel echt puur suiker (snoepjes, frisdrank)

De aligners maak ik eens per dag goed schoon met Dreft. Daarna goed afspoelen, maar krijg het hier veel schoner mee dan tandpasta

Ik zit bij Ordoline trouwens via mijn tandarts, elke 10/11 dagen een nieuwe aligner!

Vond het vooral wennen dat steeds je tanden veranderen en anders op elkaar gingen staan, ook met eten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 19:43

Ik ben ook weer terug op invasalign traject haha. Na heel erg dubben toch besloten om naar goed aangeschreven orthodontist hier in buurt te gaan. Wel een stukje :$ . Maar erg blij met de intake! Over 2 weken krijg ik behandelplan bespreking en dan weer 2 weken later starten :):) Verwacht ongeveer 15 mnd zal zijn.
Ook wel intressant, ik liep de intake uit met verwijzing voor Logopedie. Ik heb een kruisbeet en de manier waarop zie je dus schijnbaar bij mensen die hun tong daar tegenaan duwen tijdens praten, dus mijn gevoel dat overtijd erger werd klopt dus wel. -O-

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:13

Herkenbaar!

Ik slik met mijn tong tegen mijn voortanden, dat in combinatie met eerste jaren geen spalk na de beugel.... resulteerde weer in overbeet en oudste tanden weer wat scheef. ;(

Donderdag is mijn eerste bitje in gegaan *\o/*. Toch wel wennen hoor! Door de lijm van de plakkertjes, eet je ook weer anders. En mijn wangen zijn wat kapot door die plakkertjes. Maar dat zal vast wennen zijn.

Ik moet 12 uur perdag ook een elastiekje doen aan de linkerkant. Dan is praten wel wat lastiger :+ .

Ik heb nu 2 bitjes, die ik 2 weken draag. Daarna elke week een nieuwe!

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 16:12

Ik ben klaar *\o/*
Over 2 weken heb ik een afspraak om een draadje achterlangs te plaatsen en de lijmblokjes te verwijderen en dan zit het er op.

Vorig jaar half juli gestart. Ik zou begin januari klaar zijn, maar was nog niet tevreden en heb dus nog wat bitjes gekregen.
En nu na 11 maanden is het wel goed. Echt fijn!