Het leven komt ten einde..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Het leven komt ten einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 05:57

Ik schrik ervan hoeveel mensen in dit topic reageren die ook hiervoor staan

Ik wil jullie ook heel veel kracht en sterkte wensen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 07:13

Wat een naar nieuws en zo onwerkelijk... kan me niet echt voorstellen hoe t is zulke woorden te horen, zo onwerkelijk en hard. Ik hoop dat je nog heel mooie tijd en herinneringen met je dierbare kunt hebben, zonder teveel pijn en ellende... heel veel sterkte en kracht toegewenst :(:)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:12

Wat een onwerkelijk bericht, heel veel sterkte

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:14

Wat een verdrietig nieuws, en wat een mooie tekst heb je neergeschreven.

Mocht je - of anderen in je situatie - een strohalmpje zoeken om je aan vast te klampen, wil ik het verhaal van mijn buurman eens delen, al besef ik wel dat het een uitzondering is. Zo'n 4 jaar geleden ging hij naar de arts met rugklachten. Diagnose was niet wat hij verwacht had: uitgezaaide botkanker en prostaatkanker. Het plaatselijk ziekenhuis gaf hem nog 6 maanden. Operatie was niet mogelijk, en hij weigerde chemo en bestralingen.

Hij is dan voor verder onderzoek naar het UZ in Leuven (België) geweest (we zijn zelf Belgen) en kreeg daar een soort alternatieve behandelingen: hij kreeg een soort "siliconen" ingespoten om de verspreiding van de kanker tegen te houden, en heeft ook hormoonbehandeling.

Nu 4 jaar later heeft hij goede en slechte dagen, maar de goede overheersen hoe langer hoe meer. Hij werkt nog regelmatig (was zelfstandig en regelt dus zijn werkuren zelf), heeft nog opleiding privé detective gevolgd, een woning gerenoveerd voor zijn stiefdochter, doet aan pottenbakken en verkoopt die, en gaat heel vaak op reis. Hij vertelde me onlangs zelfs dat hij zonder pijnstiller al pijnvrij is als hij niet onder stress staat.

Ik weet niet wat wijsheid is: zoveel mogelijk proberen te genieten, of toch nog kleine strohalmpjes aanklampen voor het geval dat, maar ik wou het even delen. Het verschil is natuurlijk dat bij hem geen organen aangetast zijn vermoed ik, dat maakt alles natuurlijk iets minder dodelijk.

Veel sterkte en mooie momenten nog gewenst in de kostbare tijd die je nog rest ! :knuffel:

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:27

Jouw woorden hebben me diep in mn hart geraakt.

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.

Ik hoop dat je nog zoveel mogelijk tijd gegund is om nog wat dingen te doen die je wilt en je omringt bent met je familie en je geliefden.
Heel veel kracht.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:39

Nogmaals "bedankt" TS, voor het delen van je verhaal.
Ik heb al jaren een bultje op mijn knie, paar maanden geleden als mee naar de huisarts geweest. Mag het weg laten halen, maar ik ben
echt extreem-extreem bang voor naalden.

Ik heb het dus maar laten zitten.
Maar nu ik jouw verhaal weer lees heb ik toch besloten dat ik het weg wil laten halen. De arts dacht dat het geen kwaad kon omdat het er al zó lang zit, maar ik voel me er toch niet prettig meer bij.
Hoe verschrikkelijk eng ik het ook vind... het moet weg.

Voor jou alle anderen die met de afschuwelijke ziekte kampen, een hele dikke knuffel, want de juiste woorden zijn er niet.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:40

Wauw , wat een mooie woorden voor zo een vreselijk nieuws.
Ik word hier stil van en wil je vooral heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven.

Genieten ga ik doen, met het idee dat dit helaas niet iedereen gegund is.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:06

Bedankt voor dit bewustzijn, echt. Een mens heeft dit besef af en toe nodig om het leven niet als vanzelfsprekend te beschouwen, helaas. Dus bedankt voor het delen van jouw lot.
Ik denk dat alles al gezegd en gewenst is, maar alsnog wil ik je vanuit mij, alle kracht wensen die je nog zo hard nodig gaat hebben. Lach, huil en geniet.

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:18

Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte en kracht gewenst. :(:)

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:35

Dit versje van Toon Hermans is mijn levensmotto

Vandaag is de dag
Hij komt maar een keer
Morgen, dan is het vandaag al niet meer

Niet zeuren, geniet van het leven
Het mag, maar doe het vandaag
Want vandaag is de dag.

Heel veel kracht en sterkte toegewenst.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:45

Lieve Monique, zoveel jaar kennen wij elkaar al en dan lees ik dit bericht..
Dikke knuffel van mij! <3

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:52

Lieve TS, het zal je maar gezegd worden. En dat is jou overkomen... ik wens je heel veel mooie betekenisvolle momenten, nieuwe horizons als de al aangehaalde Gandalf. En wie weet een wonder, een behandeling die toch nog aanslaat, of, als dat niet lukt, genoeg liefde en vrede.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:03

Monique wat schrik ik van je berichtje :oo ik wist van de kanker, maar dat het nu zo erg is is me helemaal ontgaan.. lieve meid ik wens je nog alle geluk tijdens deze moeilijke periode, en ik hoop dat hij nog lang mag duren en dat er een wonder voor je gebeurd <3

JosjeBE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:09

Och meid wat een vreselijk bericht. De onwerkelijkheid en het besef dat dit toch echt gebeurd is zo lastig. Ik weet nog heel goed dat ik in het begin zei het is een nachtmerrie en nu moet ik wakker worden. Maar helaas is het de nieuwe realiteit en willens en wetens kan je daar niks aan veranderen. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen in dit proces en hoop dat je nog een lange tijd een goede kwaliteit van leven hebt. Vaak besef je pas hoe mooi het leven is als je zo diep moet vallen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:20

Jeetje wat een verdrietig nieuws! Take care!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 06:27

Tja wat zeg je op zo’n vreselijk nieuws… sterkte en echt een dikke chapeau voor de wijze waarop jij jouw situatie beschrijft. Jouw boodschap is helder.. geniet van het leven. En leven dat gun ik jou en alle andere bokkers die zich in jouw situatie bevinden van zo.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:55

Jezus. -O- Niks zinnigs te zeggen hier.
Geniet, ik gun je de mooiste momenten!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:27

Ik weet niets te zeggen, maar dank je wel voor je mooie woorden en besefmoment!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:32

Ik schrik hiervan en word er ook stil van.
Ik besef me weer hoe weinig wij vaak genieten. We zeuren heel veel over dingen die groter, beter, meer moeten. Maar hoe belangrijk is dat nou daadwerkelijk? Ik vind het fijn om te horen, dat jij wel altijd al van de kleine dingen kon genieten.

Ik wil je wensen, dat je nog vele mooie geniet momentjes mag hebben samen met je dierbaren en ik wil je ook bedanken voor dit besefmoment.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:38

Wat een verschrikkelijk nieuws heb jij te verwerken.. En ook ik weet niet goed wat ik moet zeggen.

Ik gun je nog een zo lang mogelijke, pijnvrije tijd. Voor die herinneringen. Voor jou, voor je geliefden.

En bedankt.. Want ondanks dat ik zelf ook al eerder wakker geschud ben (twee jaar geleden mijn vader veel te jong verloren) is dit toch weer opnieuw zo'n moment waarop ik denk.. Mens je hebt gelijk! Waarom zou ik me druk maken om de was die eigenlijk een dag te lang ligt, als ik ook kan genieten van de zon en gewoon "zijn".

Veel sterkte voor jou, en ik bewonder de kracht die uit je bericht komt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:43

Wat een verdrietig bericht. Super heftig voor jezelf en je omgeving.

Geniet is belangrijk! Wij zijn op de terugweg van 3 weken Noorwegen met elke keer het besef dat het leven eindig is. Vorig jaar van heel dicht bij meegemaakt. Het besef dat je nu moet leven en genieten is hier groot.

Fijn dat jij dit altijd hebt gehad. Ik hoop dat je de komende tijd nog mooie herinneringen kan maken met de mensen die je lief hebt!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:46

Wat verdrietig.... Heel veel sterkte!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:49

Wat een bericht... Wat een heftige situatie voor je en iedereen om je heen!
Hopelijk heb je nog een mooie tijd!

Het kan niet genoeg gezegd worden geniet van het moment en geniet op het moment. Later is niet vanzelfsprekend en het leven is niet maakbaar.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:52

Lieve monique ik ken jou niet en heb het verhaal ook niet gevolgd maar zojuist alles in een ruk gelezen.

Ik wil jou nog heel veel mooie momenten gunnen en heel veel liefdevolle momenten met alle mensen om je heen. Geniet nog zolang het kan want later is nu

sterkte

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:58

Je hebt dit zo goed en treffend omschreven.
Mensen willen alsmaar meer en beter en hoger, maar vergeten gewoon te genieten van het leven.
Mijn man stierf bijna 14 jaar geleden aan kanker na 3 jaar ziek zijn. Sindsdien heb ik maar 1 wens : gezond blijven. Dat is voor mij gewoon al elke dag genieten.

Veel moed en kracht voor nu en de komende tijd. Hopelijk zijn er je nog heel veel mooie momenten gegund. :knuffel: