Vreselijk die bh's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:40

Fijn dat je wat bruikbaars gevonden hebt, TS.

Veel succes met een eventueel verdere zoektocht.

anjali

Re: Vreselijk die bh's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:29

Sommige beha'tjes zien er wel leuk uit vanwege de mooie kleuren en de kantjes eraan. Zoiets heb ik wel eens overwogen te kopen omdat het zo mooi is. Niet gedaan toch wegens niet weten van juiste maat en bang voor knellen en schuren! Even iets anders min of meer offtopic: Wees blij dat je kunt gaan nadenken over wel of geen beha. Mijn 60+ vriendin, ook uit de "bevrijde" behaloze generatie, moet er nu op medisch voorschrift toch een gaan dragen (ondersteunende sportbeha) omdat ze behandeld is voor borstkanker en een borstsparende operatie heeft gehad.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:28

Juiste maat opnemen kun je zelf thuis doen Anjali. Ik moet er niet aan denken zonder met mijn D-E cup :n

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:14

Ik koop een BH niet voor 'de mooi', maar puur om praktische redenen. Het moet echt steun geven, zeker tijdens mijn werk, dus voor mij ook geen dunne bandjes of van die sterk elastische.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:30

Ik ZWEER bij prima donna, vooral het twist model! Ik ben van een F-cup naar nu een kleine C gegaan en ik blijf bij dit merk! Ze zitten comfortabel, geven steun en blijven ook goed! Het is wel een duur merk maar ik kan nergens zo’n fijn bh vinden

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:27

BritHittepit schreef:
Ik ZWEER bij prima donna, vooral het twist model! Ik ben van een F-cup naar nu een kleine C gegaan en ik blijf bij dit merk! Ze zitten comfortabel, geven steun en blijven ook goed! Het is wel een duur merk maar ik kan nergens zo’n fijn bh vinden

Plus 1 :o
Alleen ben ik van een C naar een E gegaan (lang leve de overgang). :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:02

prompter schreef:
Juiste maat opnemen kun je zelf thuis doen Anjali. Ik moet er niet aan denken zonder met mijn D-E cup :n

Tja- ik zag hele leuke liggen bij de Aldi. Maar geen idee of die zouden passen en daar tussen de rekken kan ik ook niet uitproberen! En, je mag daar meestal ruilen, maar iets als een beha (of andere lingerie) vind ik niet dat je het eenmaal thuis gedragen kunt terugbrengen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:57

Ik zie er eigenlijk geen verschil in, of je een bh past of een t-shirt. Beide keren heb je het even aan. Dat mag dan gewoon terug hoor!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:44

Er zijn winkels waar dat niet bij mag, dus ik adviseer om dat vooraf even te checken alvorens tot aankoop over te gaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:52

Ik ben fan van Marie-Jo, prijzig maar wel van goede kwaliteit en mooi.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:59

Shenavallie schreef:
Er zijn winkels waar dat niet bij mag, dus ik adviseer om dat vooraf even te checken alvorens tot aankoop over te gaan.

En toch zijn ze dan tegen de wet bezig, als ze lingerie niet terug nemen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:46

Texas02 schreef:
Shenavallie schreef:
Huh? Hoezo dat dan? Fysieke winkels hoeven retouren niet aan te nemen he, daar mogen ze zelf policies voor maken. Wel moet de policy duidelijk zijn bij aankoop. Maar ze mogen ook prima zeggen "all sales are final" of "enkel cadeaubon bij inruil" of iets in die trans.

Enkel online winkels zijn dat verplicht omdat (verleiden tot) impuls aankopen makkelijker zijn en je het product niet van te voren fysiek kan beoordelen, met bepaalde uitzonderingen (waar BHs niet standaard onder vallen overigens, maar als je het over lingerie hebt bijv. wel onderbroeken zonder hygienebescherming).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:30

Texas02 schreef:
Shenavallie schreef:

Dat wist ik niet. Ik had het een tijdje geleden bij de Action, waar ik ondergoed en sport bh's voor mijn schoondochter had meegenomen. Er werd mij gezegd dat ik het niet mocht retourneren (er hing achteraf gezien ook een stukje tekst op een wat onduidelijke plek onder de balie), ook niet voor een tegoedbon. Hetgeen ze gepast had (met haar eigen ondergoed aan) heb ik maar in de kliko gegooid. Het ondergoed dat nog helemaal vast en ongeopend in de verpakking zat heb ik in een zak voor de kringloop gedaan. Vond het, ondanks dat Action een goedkope winkel is, wel een duur grapje. Ook de sport bh's werden niet teruggenomen. Al met al heb ik een kleine 50 Euro zien verdampen. Ben later naar de Hema gegaan en hetgeen ze niet paste mocht gewoon terug, werd gezegd.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:56

Fysieke winkels zijn inderdaad niet via de wet verplicht om items terug te nemen als het niet past. Als ze dat wel doen, hebben ze zelf die regeling in werking gezet. Dus de Hema is wat dat betreft coulanter dan de Action blijkbaar.
Wel zonde van je geld!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:19

Zouden jullie dan graag lingerie die een ander thuis al heeft aangehad gaan kopen? Bij een postorderbedrijf waar ik wel eens kocht en waar je alles gewoon kon retourneren hadden ze wel de regel dat "hygienische artikelen"niet worden teruggenomen. Ik weet echter niet of ondergoed wat op de huid dient te worden gedragen valt onder hygienische artikelen.Ik heb in elk geval nooit ondergoed teruggestuurd. Meestal is dat min of meer stretch en past altijd wel ongeveer. Maar met beha's heb ik helemaal geen ervaring en die moeten wel een goede pasvorm hebben lijkt me.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:50

Slips, strings, boxer etc passen met iets eronder. Daarnaast wanneer je het houdt, lang leve de wasmachine of handwas :+
Verder denk ik dat een bh in de winkel nog net wat schoner is dan andere bovenkleding. Hoe vaak ik niet make-up sporen tegen kom daarop

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:44

anjali schreef:
Zouden jullie dan graag lingerie die een ander thuis al heeft aangehad gaan kopen? Bij een postorderbedrijf waar ik wel eens kocht en waar je alles gewoon kon retourneren hadden ze wel de regel dat "hygienische artikelen"niet worden teruggenomen. Ik weet echter niet of ondergoed wat op de huid dient te worden gedragen valt onder hygienische artikelen.Ik heb in elk geval nooit ondergoed teruggestuurd. Meestal is dat min of meer stretch en past altijd wel ongeveer. Maar met beha's heb ik helemaal geen ervaring en die moeten wel een goede pasvorm hebben lijkt me.
Een gepaste BH vind ik niet erg. Dat is niet anders dan een tshirt passen (gezien veel mensen tegenwoordig geen ondershirts dragen valt die ook op de huid). En BHs in de winkel worden ook veelvoudig gepast, ik zie niet waarom thuis passen anders is. En enkel passen zou je niet mogen merken, dus artikel zou gewoon nieuw moeten zijn. Ben blij dat het kan, want een echt goed passende is lastig soms.

Hygienische artikelen mag je standaard niet retourneren. Sommige plekken hebben bescherming zodat je kan passen en kunnen enkel terug zolang die er nog in zit, andere hebben dat niet en kunnen nooit terug. Lijkt mij prima zo.

Echt gedragen kleding wil ik niet, maar dragen zorgt dat je sowieso niet mag retourneren. Als de winkel het dan toch retour heeft aangenomen is dat hun probleem, en gaat het bij mij ook meteen retour met melding van dat het gedragen is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 19:58

anjali schreef:

Nee, daarom had ik degene die uit de verpakking was gehaald weggegooid - ondanks dat mijn schoondochter het over haar eigen ondergoed had gepast - en de exemplaren die nog vast zaten (met zo'n textielpistool) en niet gepast waren wilde ik terugbrengen. Daarnaast was ik sowieso alle ondergoed en BH's na aankoop en bij behoud.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 19:58

Bullebeest schreef:
Slips, strings, boxer etc passen met iets eronder. Daarnaast wanneer je het houdt, lang leve de wasmachine of handwas :+
Verder denk ik dat een bh in de winkel nog net wat schoner is dan andere bovenkleding. Hoe vaak ik niet make-up sporen tegen kom daarop

Dit dus.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:11

Een van de eerste dingen die ik doe op een dag is bh aantrekken. Vind het echt onprettig zonder en met fijne bh is het een heel fijn gevoel een bh te dragen. Losse borsten vind ik dan ook echt heel onprettig voelen.

Naast de goede maat berekenen, zoals hier al naar een topic is verwezen, zijn er nog een aantal zaken handig om te weten, zoals de plaatsing van je borsten (hoogte en of ze wat wijder of nauwer staan). Dan kun je namelijk bepalen welk model bh fijn past. Voor mij is dat bijvoorbeeld plunge model.
Ik draag graag Freya.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:31

Oh, de voornaamste reden waarom ik wilde posten is dat het heus weleens lukt een week met een bh te doen. Ideaal is het niet maar kan heus wel een keer.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:00

SusanH schreef:
Prima Donna zat bij mij ook altijd lekker, maar de laatste 2 a 3 jaar niet meer. En dan is het wel zonde om ruim 90 euro neer te leggen voor 1 bh.

Herkenbaar. Nu draag ik de Wacoal Awarenes.
Kan ik je echt aanraden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:11

Ik heb niet het hele topic gelezen.... maar afhankelijk van je cupmaat heb je wellicht helemaal geen BH nodig?
In mijn zwangerschap vorig jaar kon ik geen BH meer verdragen.
En eerlijk? Ik draag ze nu nog steeds niet. Ik heb gewoon Bralette's/sportbh's (vooral die van de New Yorker vind ik erg fijn zitten).
Belangrijkste is iets zonder sluiting aan de achterkant en zonder beugels, want dat zijn de dingen waar ik me aan stoor.

Ik heb daarbij ook gewoon een hele moeilijke BH maat (volgens mij iets van 90-95B ofzo, en dat is gewoon bijna nergens fatsoenlijk te krijgen), daarbij vind ik het ook echt niet lekker meer zitten, dus ik ga mezelf niet meer verder lopen kwellen. Voor nu dan in ieder geval :-)

Ik kan het iedereen, die een BH kan missen (want natuurlijk begrijp ik dat er mensen zijn die echt die ondersteuning wel nodig hebben), om gewoon over te stappen op iets wat veel beter zit.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 17:03

Sky_As schreef:
Ik heb daarbij ook gewoon een hele moeilijke BH maat (volgens mij iets van 90-95B ofzo, en dat is gewoon bijna nergens fatsoenlijk te krijgen), daarbij vind ik het ook echt niet lekker meer zitten, dus ik ga mezelf niet meer verder lopen kwellen. Voor nu dan in ieder geval :-)

Het zou best wel eens kunnen dat als je een bh koopt met veel grotere cups en een kleinere omvang, dat je bh dan wel prettig zit. Er is al gerefereerd aan een ouder topic en daar staan links in om je maat te bepalen. Ik bleek 75E te hebben ipv 85B

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 17:39

Ik hou echt van de bh’s van Intimissimi. Ik heb altijd bh’s gehad van PrimaDonna toen ik nog cupmaat I had. Nu met cupmaat C overgestapt naar Intimissimi, is beter voor de portemonnee en ze zitten veel fijner, ze zijn zacht ingelegd aan de binnenkant en voel de beugels niet zitten.