AvHdG schreef:Ik herken de vermoeidheid wel, de eerste paar dagen en een giga droge mond. Maar mijn lichaam was er snel aan gewend na 2 a 3 dagen. Merkte wel dat de oude garde (mijn ouders en schoonouders) er wel moeite mee hadden. 'Stel dat het toch problemen geeft voor de baby, vroeger hadden ze geen medicatie en dan melde we ons gewoon ziek' kreeg ik te horen. Vond dat wel lastig hoor, maar na een weekend spugen en aan de o.r.s. het toch maar los gelaten. Is genoeg onderzoek naar gedaan (ze zijn heel voorzichtig met zwangere en medicatie) en vond het nu ook anders nu je nog een peuter hebt rondlopen. Daar ben ik ook mama van en die heeft mama ook nodig.
Ik slikte vroeger voor het reizen primatour, daar sliep ik ook altijd uren op dus heel herkenbaar hoor naomi_jortje. Maar fijn dat het ook zonder lukt, ideaal ook als je thuis kan werken.
Ik ga 2e trimesternaar de mondhygiënist, mijn kokhalsreflax is zo gevoelig momenteel. Kan met mijn tandenborstel niet achterin mijn mond komen. Vorige zwangerschap ging ik rond 16 weken, toen was het wel te doen.
Ik zou alleen maar zeggen wat vervelend dat er vroeger geen ondersteuning was voor zwangere vrouwen en het daarbij laten. Zelfs al meld je je ziek staat de wereld niet meer stil en al staat hij dat wel waarom in de ellende zitten met de risico’s van uitdroging als het niet nodig is. Heb sowieso wel eens medelijden met vrouwen van vroeger: meteen na het bevallen weer het land op om te oogsten oid. Wat een ellende en inmiddels is het volgens mij ook aangetoond dat de rust echt nodig is voor langdurig lichamelijk plezier.
Maar volgens mij is het ook duidelijk dat veel medische onderzoeken zijn gericht op het mannelijk lichaam en dat vrouwen toch wel anders functioneren. Dus ook dingen die nu normaal zijn zullen over 10/20 jaar gek zijn.