Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JitskeJeldau

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:58

Hallo dames!
Hoe gaat het met jullie?
Renee de misselijkheid weer een beetje onder controle?

Bij mij niet veel verandering. Goede dagen wisselen de slechte dagen af.
Ik ruik alles, ben zo blij dat mijn man thuis werkt, dan kan hij tussendoor de poepluiers van de kleine doen, anders sta ik daarboven te kokhalzen. ;(
Volgende week weer echo!
Wanneer mag de rest weer?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:03

Ik heb de afgelopen twee dagen in bed gelegen, was zo ontzettend moe en werd van iedere beweging misselijk... Niet overgeven gelukkig, maar dat gevoel zo richting je keel is rot...
Ik word ook van de meest stomme dingen misselijk, had zondag een grote pan kippensoep gemaakt en vond het lekker. Warm het maandag op, misselijk van de geur :+

Mijn volgende echo is de 25e pas, dus dat duurt nog 2 weken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:21

Ik breek even in ivm de misselijkheid bij meerdere hier. Heb ik ook extreem gehad en bij mij was het 90% beter na een accupunctuur behandeling. Baat 't niet, schaadt 't niet. Sterkte!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 14:03

JitskeJeldau schreef:
Ik ruik alles, ben zo blij dat mijn man thuis werkt, dan kan hij tussendoor de poepluiers van de kleine doen, anders sta ik daarboven te kokhalzen. ;(
Volgende week weer echo!
Wanneer mag de rest weer?

Oh die poepluiers niet te doen!

Hier gaat het wisselend met de misselijkheid maar ik kan iig eten en drinken. Van de week ook weer een keer serieus het huis uit geweest :)

Ik heb een echo over twee weken gepland staan.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:47

Hier gaat het met medicatie wel oké:) ik dinsdag de termijnecho. Kan niet wachten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 21:21

Iedereen een fijn weekend gehad?
Ik heb geprobeerd om vrijdag en zaterdag met mijn zoontje buiten te spelen, maar die vermoeidheid is niet te doen. Die energiebal is bijna niet bij te houden.

Ook had ik enorme trek in monchou taart. Zo’n eentje uit een pakje. Vroeger was ik daar gek op. Laten we het er op houden dat de herinneringen beter zijn dan wat ik nu proefde :+

Nog maar een paar dagen AvHdG en dan alweer de termijn echo!
Zijn er meer dames die volgende week mogen?

Voor de dames die misselijkheid medicatie nemen vanaf wanneer ga je proberen af te bouwen of het zonder te doen?

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:46

Ja hier alles rustig. Heerlijk zulke cravings.. jammer dat de monchou tegen viel Renee.

Ja hier overmorgen de termijnecho. Wel spannend, merk dat mijn misselijkheid Iets afneemt dus neem nu 1 tablet ipv 2. Ik nam er 1 in de middag en na 6 uur weer, neem hem nu alleen in de ochtend gezien de misselijkheid dan het ergste is. Vandaag voor het eerst gedaan en het was te doen. Alleen toen de vermoeidheid in de avond toenam niet, dus toen ben ik maar in bed een serie gaan kijken en dat hielp ook :)* vond het zelf wat vroeg dat de symptomen verminderde, vorige zwangerschap had ik het tot 14 weken. Dus had wel even gebeld met verloskundige (maakte me toch wel onzeker). Maar deze verzekerde dat het heel erg wisselt wanneer je de piek hebt en wanneer het zakt, geen reden tot zorg.

Dus denk gewoon op een rustige dag gewoon proberen Renee als je het idee hebt dat het stabiel is met medicatie

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:55

Hallohallo!

Wat balen dat een hoop van jullie (ook) zo misselijk zijn… Even doorbijten Y;( Die vermoeidheid is minstens zo frustrerend als het misselijk zijn toch?!

Hebben jullie het idee dat de medicatie echt wat doet? Voor mij werkte het altijd dat mijn man voor ik uit bed ging smorgens (of uberhaupt overeind ging) een boterham voor me klaar had staan. Dus ik had al gegeten voor ik in beweging kwam. Nu ben ik eigenlijk alleen rond het avond-eten nog misselijk. Dus dan eet ik dan gewoon niet. En snack ik eromheen.

Monchou-taart… hihi, van alle dingen die je kunt verzinnen. Ik heb kwarktaart in de koelkast staan. Ook uit een pakje. Maar die mocht weg. Erwin (mn man) was donderdag jarig. Ik had kwarktaart, appeltaart en cake. Ik heb de cake ongeveer alleen op gegeten Y)(^)

Wij hadden maandag de vlokkentest. Die was me alles meegevallen. Geen pijn en geen bloed…. Eenmaal thuis wel onwel geworden en toen voor de deur van een trapje gevallen. Mijn enkel bezeerd. Zoooo dom. Moest op de foto, maar gelukkig niet gebroken.

Wij hebben dinsdag alweer de 13 weken echo. Time flies (gelukkig) de uitslag van de NIPT was alvast goed gelukkig. <3

Ik ben er van overtuigd dat onze baby een meisje wordt. Zomaar ineens dacht ik dat bij de echo van de vlokkentest. Hebben jullie al een vermoeden?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 07:25

AvHdG schreef:
Ja hier overmorgen de termijnecho. Wel spannend, merk dat mijn misselijkheid Iets afneemt dus neem nu 1 tablet ipv 2. Ik nam er 1 in de middag en na 6 uur weer, neem hem nu alleen in de ochtend gezien de misselijkheid dan het ergste is. Vandaag voor het eerst gedaan en het was te doen. Alleen toen de vermoeidheid in de avond toenam niet, dus toen ben ik maar in bed een serie gaan kijken en dat hielp ook :)* vond het zelf wat vroeg dat de symptomen verminderde, vorige zwangerschap had ik het tot 14 weken. Dus had wel even gebeld met verloskundige (maakte me toch wel onzeker). Maar deze verzekerde dat het heel erg wisselt wanneer je de piek hebt en wanneer het zakt, geen reden tot zorg.

Dus denk gewoon op een rustige dag gewoon proberen Renee als je het idee hebt dat het stabiel is met medicatie

Ik probeer het soms wel omdat ik vooral in de ochtend denk dit gaat goed. Maar daar kom ik snel van terug en dan neem ik ze alsnog. Dus misschien ben ik er dan nog niet. Bij mijn zoon was de misselijkheid ook pas minder rond 14 weken en het moeilijk kunnen eten was pas klaar na 18 weken.

_merel_ schreef:
Hebben jullie het idee dat de medicatie echt wat doet?

Wij hadden maandag de vlokkentest. Die was me alles meegevallen. Geen pijn en geen bloed…. Eenmaal thuis wel onwel geworden en toen voor de deur van een trapje gevallen. Mijn enkel bezeerd. Zoooo dom. Moest op de foto, maar gelukkig niet gebroken.

Wij hebben dinsdag alweer de 13 weken echo. Time flies (gelukkig) de uitslag van de NIPT was alvast goed gelukkig. <3

Ik ben er van overtuigd dat onze baby een meisje wordt. Zomaar ineens dacht ik dat bij de echo van de vlokkentest. Hebben jullie al een vermoeden?

Voor mij helpt de medicatie zeker. Alle standaard dingen zoals eten in de ochtend voor je op staat, kleine beetjes blijven eten, voorkomen dat je honger krijgt etc werkte niet. Ik kon geen water drinken of fatsoenlijk eten. En dit ging zich combineren met waterdunne ontlasting en de borstvoeding die ik ook gaf. Het werd dus echt een zorgwekkende situatie en ik wilde absoluut niet in het ziekenhuis belanden met een kindje thuis.

Wat heb jij een pech vrouw :knuffel: heb je al zo’n oliebol vlokkentest moet je ook nog eens onderuit gaan. Dat is echt pech op pech op pech zo. Gelukkig was de nipt goed, elk klein stukje positiviteit mag gevierd worden toch?

Mijn gevoel is weer een meisje, wel minder sterk dan de vorige keer, dus het zal wel weer een jongen zijn haha

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:27

Haha jammer dat de smaak niet zo was als gehoopt Renee!

Ik had zaterdag echt een goede dag, naar de tandarts geweest (wist voordat ik die afspraak kreeg niet eens dat ze op zaterdag afspraken deden :')), toen nog naar de winkel geweest, gekookt voor m'n vriend die in de tuin aan het werken was en 's avonds naar de housewarming/verjaardag van vrienden. Zelfs tot 0.30 volgehouden. Gisteren daardoor wel een dagje rustigaan en van 20.30 tot 7.15 geslapen :o Was nodig denk ik haha.

Ik krijg inderdaad ook van iedereen de tip om voor het opstaan al iets te eten en steeds kleine beetjes te eten. Maar ik word juist misselijk nadat ik gegeten heb :+ Zolang ik niets eet gaat het prima eigenlijk, dus ik eet gewoon met de lunch pas (ben ik ook aan gewend, doe al 5 jaar intermittent fasting: eet tussen 12 en 20).
Heb vooral moeite met warm avondeten, alleen kipnuggets gaan er warm in :') Watermeloen en geraspte wortel gaat wel prima, dus dat eet ik nu maar steeds en stokbrood.

Vorige week heb ik meclozine genomen op aanraden van de verloskundige. Dat was geen succes, heel de dag geslapen. Was daar al een beetje bang voor, ik word wagenziek en reageer zo op vrijwel alle pillen tegen wagenziekte. Je hoort er een beetje suf van te worden maar ik ga er zo ongeveer van knock out.

Ah spannend de termijnecho morgen AvHdG! Fijn dat de misselijkheid ook wat afneemt.

Pff wat een pech zo Merel, hopelijk heb je niet teveel last nu van je enkel...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 08:33

Damn! De tandarts? Hoe dan? Ik moet eigenlijk ook maar met die misselijkheid niet te doen. Mijn vorige tandarts zei bij mijn zoontje ook laat het maar gaan, gewoon poetsen wat lukt en dan zie ik je na de bevalling wel weer. Misschien dat ik deze zwangerschap in het tweede trimester ga. Maar ik ga ook standaard naar de mondhygiënist, die hoef ik nu echt niet van dichtbij te bekijken.

Jammer dat je er zo slaperig van wordt. Ik moet fiks doorslikken wil het mij in een coma neerleggen. Maar het klinkt alsof je nog wel de dag doorkomt gelukkig.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:41

Voor het eten geweest want dan ben ik nog niet misselijk. Ik moest ook naar de preventie assistente en dat ging goed gelukkig. Wilde ook wel echt gaan want dacht dat ik een gaatje in m'n kies had, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Dacht als ik een gaatje heb en ik sla nu over, dan ben ik nog verder van huis straks...

Zolang ik weinig doe, is het wel te doen inderdaad. Werk volledig thuis en werk nu gewoon met de laptop op bed, is wel heel fijn dat dat kan. Werk leidt ook goed af, dan gaat de dag wat sneller voorbij.

Ik ben 10 jaar geleden van Sydney naar Dubai en vanaf Dubai naar Düsseldorf gevlogen = ruim 22 uur vliegen. Toen om 21 uur 's avonds thuis gekomen. Ik heb de vluchten volledig geslapen en toen we thuis kwamen in bed gaan liggen en ook weer tot 7 uur de volgende ochtend geslapen. Had 2x een reisziektepilletje op toen, denk dat dat wel laat zien hoe heftig ik erop reageer :+ Voor die lange vluchten wel heel fijn trouwens en had daardoor ook geen jetlag wat de rest van de familie wel had haha.
Ik grap ook altijd dat als ik ooit slaapproblemen krijg ik gewoon een reisziekte pilletje kan pakken.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:25

Ik herken de vermoeidheid wel, de eerste paar dagen en een giga droge mond. Maar mijn lichaam was er snel aan gewend na 2 a 3 dagen. Merkte wel dat de oude garde (mijn ouders en schoonouders) er wel moeite mee hadden. 'Stel dat het toch problemen geeft voor de baby, vroeger hadden ze geen medicatie en dan melde we ons gewoon ziek' kreeg ik te horen. Vond dat wel lastig hoor, maar na een weekend spugen en aan de o.r.s. het toch maar los gelaten. Is genoeg onderzoek naar gedaan (ze zijn heel voorzichtig met zwangere en medicatie) en vond het nu ook anders nu je nog een peuter hebt rondlopen. Daar ben ik ook mama van en die heeft mama ook nodig.

Ik slikte vroeger voor het reizen primatour, daar sliep ik ook altijd uren op dus heel herkenbaar hoor naomi_jortje. Maar fijn dat het ook zonder lukt, ideaal ook als je thuis kan werken.
Ik ga 2e trimesternaar de mondhygiënist, mijn kokhalsreflax is zo gevoelig momenteel. Kan met mijn tandenborstel niet achterin mijn mond komen. Vorige zwangerschap ging ik rond 16 weken, toen was het wel te doen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 09:27

Gelukkig geen gaatje dan :) snap dat je daar voorzichtig mee bent.

Oh heerlijk als je zo kan slapen op reispilletjes. De gene met meclozine erin vind ik minder heftig dan die andere (primatour?). Daar word ik iets vermoeider van. Maar ik heb een vorm van insomnia, zelfs de paardenmiddelen krijgen mij niet in slaap. Dus ik merk nauwelijks wat van de meclozine. Vond het wel spannend omdat het niet helemaal duidelijk is hoe en wat het in de borstvoeding terecht komt. Ik wil niet mijn zoontje onbewust een slaapmiddel geven zeg maar.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 09:33

AvHdG schreef:
Ik herken de vermoeidheid wel, de eerste paar dagen en een giga droge mond. Maar mijn lichaam was er snel aan gewend na 2 a 3 dagen. Merkte wel dat de oude garde (mijn ouders en schoonouders) er wel moeite mee hadden. 'Stel dat het toch problemen geeft voor de baby, vroeger hadden ze geen medicatie en dan melde we ons gewoon ziek' kreeg ik te horen. Vond dat wel lastig hoor, maar na een weekend spugen en aan de o.r.s. het toch maar los gelaten. Is genoeg onderzoek naar gedaan (ze zijn heel voorzichtig met zwangere en medicatie) en vond het nu ook anders nu je nog een peuter hebt rondlopen. Daar ben ik ook mama van en die heeft mama ook nodig.

Ik slikte vroeger voor het reizen primatour, daar sliep ik ook altijd uren op dus heel herkenbaar hoor naomi_jortje. Maar fijn dat het ook zonder lukt, ideaal ook als je thuis kan werken.
Ik ga 2e trimesternaar de mondhygiënist, mijn kokhalsreflax is zo gevoelig momenteel. Kan met mijn tandenborstel niet achterin mijn mond komen. Vorige zwangerschap ging ik rond 16 weken, toen was het wel te doen.

Ik zou alleen maar zeggen wat vervelend dat er vroeger geen ondersteuning was voor zwangere vrouwen en het daarbij laten. Zelfs al meld je je ziek staat de wereld niet meer stil en al staat hij dat wel waarom in de ellende zitten met de risico’s van uitdroging als het niet nodig is. Heb sowieso wel eens medelijden met vrouwen van vroeger: meteen na het bevallen weer het land op om te oogsten oid. Wat een ellende en inmiddels is het volgens mij ook aangetoond dat de rust echt nodig is voor langdurig lichamelijk plezier.

Maar volgens mij is het ook duidelijk dat veel medische onderzoeken zijn gericht op het mannelijk lichaam en dat vrouwen toch wel anders functioneren. Dus ook dingen die nu normaal zijn zullen over 10/20 jaar gek zijn.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:50

Wauw! Dat klinkt super Naomi. Zo’n dag geeft ook weer energie denk ik zo. En daarna goed blijslapen is altijd lekker!

@renee; ik ben het met je eens. Vroegah was alles anders. Gelukkig ontwikkelen we steeds verder.

Ik probeer ieder positief bericht te vieren. Al voelt het allemaal zo onwerkelijk nog. Toch kijk ik uit naar morgen. Weer even kijken hoe het er daarbinnen aan toe gaat.

Hoe is jullie contact met de verloskundige? In de eerste weken zou ik zo graag wat meer bevestiging willen dat de kleine goed groeit. En eigenlijk is het contact minimaal. Iets in mij zegt steeds; stel je komt daar morgen, en dan is er niets meer. Omdat je nog geen beweging voelt enz.

Ik heb emesafene gekregen van de huisarts. In zetpilvorm. Dat hielp onwijs voor de stoelgang maar niet voor de misselijkheid. Ik ben er maar weer mee gestopt. Ik heb vooral problemen nu met het innemen van de vitamines. Welke vitamines gebruiken jullie?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 07:47

Hier nu weinig contact met de verloskundige. Heb een intake gehad en via een extern bedrijf krijg ik mijn echo’s. Volgens mij ergens week 15 zie ik mijn verloskundige weer. Ze kunnen nu niks zien of doen het is echt afwachten in het begin. Ik heb ook liever dat ze tijd stoppen wanneer ze echt wat kunnen betekenen. Ze hebben al zo weinig uren voor je, dan liever later in de zwangerschap die tijd erin stoppen. Ik snap je onzekerheid wel hoor maar er is nu niet veel wat een verloskundige kan doen om ziekte of ellende bij jou of het kleintje te voorkomen. In het begin zijn ook eigenlijk alleen de echo’s veel zeggend over wat er in je buik gebeurd.

Waar ik echt tijd en aandacht voor wil hebben vanuit de verloskundige is toch wel hoe we de bevalling samen gaan doen. Het elkaar leren kennen. Het doormeten van de buik en de bloeddruk. Maar als ik ze nu nodig heb kan ik altijd bellen, zo lang er geen bloedingen of gekke pijnen zijn laat ik het vooral los.

Ik heb nu B vitamines extra (tijdelijk) anders blijft de misselijkheid te erg aanwezig en ik heb Kruidvat zwangerschap en borstvoeding vitamine pillen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:47

Ja gaf ook echt energie inderdaad, de rest van de week had ik alleen maar in bed of op de bank gelegen/gezeten dus was blij om weer iets te kunnen.

@AvHdG ik ben het ook met Renee eens hierin, het is niet zo dat je op eigen houtje iets bent gaan slikken.

@Merel ik kan me voorstellen dat het nog heel onwerkelijk voelt. Ergens eind van de maand krijg je de uitslag van de vlokkentest toch?

Ik heb tot nu toe een intake, echo en een consult gehad bij de verloskundige. Volgende week weer een echo en dan de week erna weer een consult. Toen ik het overzicht kreeg dacht ik eigenlijk bij mezelf zo wat veel :o

Afbeelding

Ik slik vitamine D (slikte ik al ivm een tekort) en foliumzuur. Eerst ook nog calciumtabletten maar daar werd ik nog veel misselijker van. Merk wel dat ik moeite heb met de pilletjes te slikken, moet er steeds van kokhalzen ondanks dat het maar inimini pillen zijn.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:47

Ik mag in plaats van morgenmiddag vanmiddag al naar de verloskundige. Heel fijn dat het een dagje is opgeschoven. Het is dan het derde contactmoment. 1ste keer telefoontje om een afspraak te maken voor 1ste echo. Toen echo en vanmiddag de derde.
Ik snap je wel Merel. Ik heb een paar verhalen in de omgeving van buitenbaarmoederlijke zwangerschap, of dat het na de eerste echo misging en ik merk dat ik daar toch last van heb. Ik snap dat ze er niets aan kunnen doen, maar dan duren 3 weken lang om te bevestigen dat alles goed gaat.
Ik groei wel, dus verwacht wel goed nieuws :)
Heb van de week ook heerlijk gedroomd dat ik een meisje had gekregen en dat mijn zoon ermee aan het slepen was gegaan. Ik werd helemaal ontspannen wakker.

Ik slik de compleet zwanger van davitamon met visolie.

Lekker die energie! Ik merk wel dat de misselijkheid nu plaats aan het maken voor vermoeidheid. Ik kan ook langzaam weer wat meer warm eten al ben ik wel erg specifiek daarin. Is elke week puzzelen met wat te halen qua boodschappen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:51

Ah wat fijn dat je vanmiddag al mag! En leuk zo'n droom <3

Ik maak normaalgesproken altijd een weekmenu en haal dan op vrijdag alle boodschappen. Ik laat m'n vriend nu maar kiezen wat hij wil eten heel de week en haal dan boodschappen voor hem en zelf kijk ik maar gewoon per dag wat ik eet. Waar ik vrijdag veel zin in heb, kan ik zondag spontaan misselijk van worden :Y)

Doen jullie ook Moeders voor moeders trouwens? Ik kreeg bij de intake bij de verloskundige een folder mee en heb me daarna ingeschreven. Krijg donderdag alweer de 4e levering flessen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 11:53

Wij doe elke dag of om de dag boodschappen omdat er anders dingen bederven. Zo hebben we het de vorige zwangerschap ook gedaan. Niet ideaal maar het scheelt wel weggooien.

Mijn haar begint ook alweer enorm uit te vallen. De meeste dames houden hun haar vast en ik krijg kale plekken. Ook post partum blijft het uitvallen zoals dat vaak bij andere vrouwen gebeurd.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 12:02

Naomi_Jortje schreef:
Doen jullie ook Moeders voor moeders trouwens? Ik kreeg bij de intake bij de verloskundige een folder mee en heb me daarna ingeschreven. Krijg donderdag alweer de 4e levering flessen.

Ik vind de gedachte mooi maar het bedrijf wat de urine verwerkt is wat omstreden. Meestal wordt nu bij een zwangerschapswens (in Nederland) synthetisch hcg gebruikt. Humaan hcg wordt ook veelal gebruikt binnen te bio-industrie en garantie dat al het hcg ALLEEN voor humaan gebruik is kunnen ze niet geven. De meeste artikelen hierover zitten achter een paywall maar deze kan wel gelezen worden: https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... ssentieel/

Nu was mijn contact met moeders voor moeders tijdens mijn eerste zwangerschap niet netjes en zelfs dwingend. Ik kreeg geen concrete antwoorden en ik moest ze maar vertrouwen. Ook moest ik twee dorpen verderop die ellende inleveren op werkdagen. Dat in combinatie met de vaagheid was het voor mij niet waard.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:10

Hier een goede echo <3 flink wat dagen erbij. Uitgerekende datum is nu 29-01-2025. Dus morgen 12 weken, niet zo gek dat de erge misselijkheid al wat afneemt :j

Hier ook geen urine verzamelt, eerste zwangerschap wel poging gedaan maar werd zo beroerd van. Voelde me er wat schuldig gezien bij ons zwanger worden ook niet heel vanzelfsprekend ging. Maar schrik wel van dat artikel zeg, belachelijk dat ze zo vaag doen

Hier neem ik ook davitamon mama tablet met visolie. (Van het idee van vis word ik al beroerd, dit terwijl ik het normaal heerlijk vind)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 17:21

Oh wat een goed nieuws! Wat een opluchting dat je misselijkheid waarschijnlijk terecht aan een einde komt <3 dan kan bijna het “genieten” gaan beginnen

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:50

Renee schreef:
Nu was mijn contact met moeders voor moeders tijdens mijn eerste zwangerschap niet netjes en zelfs dwingend. Ik kreeg geen concrete antwoorden en ik moest ze maar vertrouwen. Ook moest ik twee dorpen verderop die ellende inleveren op werkdagen. Dat in combinatie met de vaagheid was het voor mij niet waard.

Dat was mijn ervaring ook. Dwingend. Die kannen stonden hier regelmatig hele dagen voor de deur en het contact verliep erg stroef.

Wat balen van je haar Renee. Zijn er geen supplementen die je hierbij kunnen ondersteunen?

Super, een goede echo AvHdG! Was dit voor jou ook de 13wekenecho? Of de termijnecho.

Jitske; hoe was jouw echo?

Vandaag hadden we de 13 weken echo. Alles zag er weer super uit. Hartje, maag, blaas, niertjes. Hersentjes op zn plek en een mooie ruggegraat. We vieren alle goede berichten maar gewoon. De uitgerekende datum is nu 17-1. We zijn begonnen op 23-1 en toen veranderd naar 20-1. Nu dus 17-1. Ik ben benieuwd. Ik verwacht rond 1 augustus de uitslag van de vlokkentest.

Ik ben ondertussen echt gemaakt om te bevallen geloof ik, dus dat contact over het bevallen vind ik dan weer minder belangrijk. We kennen elkaar goed inmiddels. Ondertussen had ik eerder nauwelijks last van de weeen, laatste uurtje wat last van mn rug, 1 of 2 keer persen en daar waren ze. Bij onze dochter had de verloskundige geen kans of tijd om handschoenen aan te trekken. 0 schade ook van de bevallingen. Ik was wel in het ziekenhuis bevallen eerder. Nu zou ik graag thuis bevallen. Al dat gesleep met spullen hoeft van mij niet.