Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:15

_PrinCes fijn dat je een geslachtsecho hebt gehad en een meisje ondanks dat jullie een jongetje dachten. Even omschakelen.

@DemDeempel welkom en gefeliciteerd! Leuk dat je komt mee praten/ lezen.
Van mij hoeft het ook niet via WhatsApp, het is prima zo.

@Redbutton dat onwerkelijke gevoel herken ik helemaal, tot het maagzuur mij er weer aan herinnerd dat het echt zo is. Haha op die manier zou je het nog bijna leuk gaan vinden :')

@Lien_ een beetje gemetseld in je nieuwe huis. Wat vervelend dat opvang zo lastig is. Hopelijk vind je optijd iets.

@Kabayo gefeliciteerd en prachtige foto's!

@Dimphyl sorry geen tips.

@x_Nadia mijn tip is, geef goed aan dat je het spannend vind! Dan kunnen ze je helpen

nicole_floor

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:19

Gefeliciteerd Kabayo!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:15

Zwangerschapsyoga vind ik wel interessant maar hier in de buurt zijn er niet veel die het aanbieden (in de buurt bedoel ik dan al 30min rijden) Maar ofwel zijn het lastige uren of heel erg duur.
Als jullie goeie tips hebben voor een app om thuis zwangerschapsoefeningen te doen? :D

Daydream, ons kindje zou uiteindelijk wel van maandag tot vrijdag naar de opvang gaan denk ik.
In het begin 2 (omdat er geen aanbod is) en dat wordt de eerste maanden opgebouwd, eigenlijk is dat wel goed voor beiden om eraan te wennen :)

Ivm vaccinaties, hebben jullie een griepprik of corona vaccin gehaald?
Corona werd door mijn gyn afgeraden in het eerste trimester, dus niet gedaan. Griepprik wil ik wel nog gaan halen.
Kinkhoest zit hier in Belgie standaard in het tetanus vaccin en die heb ik 2 jaar geleden gekregen, dus ik denk dat het niet moet herhaald worden? Normaal ben je 10 jaar beschermd na een tetanus vaccin.

__PrinCes, gefeliciteerd met je meisje!!

Hier ook geen voorstaander van Whatsapp, ik zit al in zoveel groepjes :+ Ik kan dan gewoon niet meer volgen

Welkom en gefeliciteerd aan de nieuwkomers!

Kabayo, gefeliciteerd met je huwelijk! Zo leuk om dat te kunnen vieren met je kleintje in je buik <3
Ik vond het heel moeilijk om een jurk te kiezen want we zaten toen al in het fertiliteitstraject, dus hij moest wel zwangerschapsproof zijn :D
Uiteindelijk is mijn droom wel uitgekomen, zwanger tijdens onze trouw maar ik was toen nog maar 4 weken dus qua buik maakte het niet veel uit :+ Behalve dat ik opgezet ben door door medicatie/hormonen
Afbeelding

Dimphyl fijn van je echo, ik duim voor een goeie uitslag van de Nipt!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:36

Prachtige jurken komen langs! Gefeliciteerd allemaal <3 Hele mooie foto hierboven ook <3

Ik zou even navragen over kinkhoest, bescherming voor je kind via eigen vaccinatie werkt volgens mij alleen als je al zwanger bent en de antistoffen door kan geven. Daarnaast werkt het sowieso niet voor alle mogelijke vaccinaties, anders zouden we niet meer hoeven vaccineren.

Weet wel dat kindhoest vaccinatie aan de moeder inderdaad al langer in België gegeven wordt voordat NL ermee begon.

Corona en griepprik sla ik over, corona vroeg in de zwangerschap gehad. Ben wel heel benieuwd naar de ervaring deze zwangerschap, vorige keer was midden in corona dus stond men met mondkapjes rond mijn bed. Winkelen veel online, goed, nu ook wel :P

Wat betreft kraamhulp, wij hebben bij de eerste 5 dagen afgenomen en dan de volle tijd, en vond vooral de eerste 3 dagen heel fijn. Alles is nieuw, je eigen lijf heeft best een tik gehad en ze houden jou en je kind goed in de gaten. Maar daarna vond ik het ook wel veel, zo’n onbekende in huis, die toch je ritme een beetje verstoord. De week erna kwamen we pas echt in onze bubbel. Voordeel van de corona was toen wel dat we alle bezoek heel langzaam op gang lieten komen, heerlijk.

Dus als ik kraamzorg kan vinden, is het doel vooral de drie dagen en dan met name op de dag van bevallen, zeker omdat ik graag thuis wil bevallen. Meer mensen die thuis in de planning hebben?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:13

RianneH kraamhulp klinkt fijn, maar heb je op een gegeven moment niet zoiets van, ga maar weer naar huis? :+ Ik ben altijd erg op mijzelf gesteld en het kan mij echt energie kosten als ik visite heb. Dan kom ik niet aan mijn rust. Corona prik doe ik inderdaad ook niet aan. Griepprik weet ik nog niet. Zo ver ik weer werkt die ook minimaal. Kinkhoest wil ik wel. Zelf ooit eens gehad als kind. Wat een ellende was dat :=
Ik wil in het ziekenhuis bevallen, maar dan als medische reden. Het liefste ook gewoon thuis hoor! Maar in 2016 heb ik mijn complete bekken gebroken waar ik nu en ook voor mijn zwangerschap dagelijk last van ondervind. Ik zou het eng vinden het thuis te moeten doen omdat ik zelf denk als er druk op komt het zo weer breekt op de zwakke punten. Met inwendige bloedingen tot risico, wat ik toen ook had. Dus ja, niet mijn voorkeur, wel noodzakelijk

Farjen herkenbaar die groepsapps := Qua oefeningen, misschien bestaat er wel een app voor?
Dankjewel! Ik had de jurk in 2018 al gekocht omdat ik deze zo mooi vond <3 Dus die hing geduldig te wachten in de kast tot het juiste moment. Ik ben blij dat hij nog past. Hele mooie jurk had je! En geweldige foto!

Dimphyl welkom! Fijn dat de echo goed was! Ik vond de nipt erg spannend. Hopelijk een goede uitslag :j Wat vervelend dat de kraamzorg zo moeilijk te regelen is. Ik zit in Friesland dus heb helaas geen tips

Fenn dat klinkt als een drama := Ik zal het met het volgende gesprek maar even gaan bespreken

Dankjewel allemaal!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:38

Farjen wat een prachtige foto!

RianneH ik wil inderdaad ook vooral de eerste dagen véél hulp, denk dat zodra mijn lichaam weer grotendeels oké is (klopt af voor fijne bevalling := ) ik ook liever de rust van mijn eigen mensen om me heen heb dan een "onbekende" .
Zoals t er naar uit ziet zal mijn mama sowieso rond mijn bevalling naar ons komen (zij woont aan de andere kant van het land) en voor extra hulp hier zijn de eerste weken.

Kabayo :oo begrijpelijk dat je een medische indicatie krijgt, lastig wel! Is er wel de mogelijkheid om natuurlijk te bevallen of wordt dat afgeraden?

Vaccinaties echt een ver van mijn bed show eerlijk gezegd, maar als kinkhoest in mijn lichaam mijn kleine een prik kan besparen, ik ga me eens inlezen.

Hebben jullie/partners al verlof geregeld? Mijn vriend is eigenlijk van plan puur die ene week te nemen, maar ik zou het zelf toch wel prettig vinden om hem er langer bij te hebben, al is t maar een dag extra per week.. hij werkt als chef en dus is augustus het drukst, 6 dagen werken is normaal voor hem.. (voor mij ook normaal, maarja :') ) ik moet zelf ook nog verlof aanvragen, werkgever vraagt er al wel naar + wat ik wil ná verlof, qua uren, dus maar eens voor gaan zitten.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:17

Corona en griepprik ga ik niet halen. Deed ik sws al niet (meer) en ik vind het geen toegevoegde waarde hebben.

Over verlof van partner, mijne is boer dus die heeft geen verlof. :+ Voordeel is wel dat die thuis is als ik hem nodig heb. We hebben nog wel ander persoon, dus in de periode dat ik ben uitgerekend plant hij zichzelf zo weinig mogelijk in. Ik ben alleen wel aan het eind van de lammerperiode uitgerekend, dus het kan wel chaos zijn. :')

Nu hebben wij ook lammerperiode en het was gisteravond ook een beetje druk met geboortes enzo, maar vanwege kans op o.a. listeria en toxoplasmose mag ik nu niet met de geiten werken. Vind dat wel lastig, want wil dan gewoon graag helpen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:37

Mijn partner neemt eerst in totaal vier weken op en als ik aan het werk ga nog twee. Zo kan ik wat meer ongestoord starten met werken en heeft hij ook nog even alleen de zorg. Vorige keer was ik jaloers toen hij weer aan het werk ging en ik niet. Uiteindelijk kon ik me er goed bij neerleggen en neem ik nu zelfs wat verlengd ouderschapsverlof op. Toch vind ik het vervelend dat het op mijn baan zoveel meer invloed heeft dan op het zijne. Ik en mijn vriend vinden het wel een aanrader dat hij ook nog twee weken alleen deed.

Griepprik haal ik sowieso wel, met een kleine op de opvang loop ik best veel kans. Corona denk ik ook wel, maar heb ik ook begin zwangerschap gehad. Dus twijfel nog.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:29

Ik kom me hier ook voorzichtig melden!
Ik had het topic al een tijdje aangestipt, maar omdat ik veel mensen ken via bokt wilde ik nog eventjes wachten met reageren. Inmiddels 9+5, woensdag de termijnecho. Voor nu uitgerekend op 19 augustus. Ik ben zelf 16 augustus jarig, dat zou dus ook nog kunnen :')

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:13

Welkom Britt_Sisi!

Ik neem geen griepprik en geen Corona prik. Voorheen ook niet gedaan overigens.

Kraamzorg al heel vroeg geregeld, maar eigenlijk niets gehoord over eventueel minder dagen. Vorige keer vond ik het heel fijn, maar ook lekker om weer met het eigen gezin te zijn.

Mijn man neemt twee weken vrij na de geboorte. Vooral omdat ik het na een week nog niet zie zitten om alleen onze zoon naar school te brengen en daarnaast de paarden ‘s ochtends te moeten voeren en buiten zetten met een newborn. De vorige keer was ik gelukkig wel snel hersteld, dus hopelijk nu ook..

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:43

Kraamzorg heb ik ook al geregeld. Ik heb via de mail bevestiging gehad, verder ook niks gehoord over mindere dagen enzo of dat er geen plek was ofzo.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:10

Ik doe nu sinds kort zwangerschapsgym/cursus combo hier in de buurt. Afgelopen donderdag voor het eerst geweest. Was wel leuk! Denk dat het wel nuttig gaat zijn.

Kraamzorg heb ik mij voor ingeschreven maar verder niks gehoord of er nou wel of geen plek is. Enkel bevestiging van de inschrijving. Dus ga ervanuit dat het goed komt.

Kwa verlof ga ik vanaf 7 april met zwangerschapsverlof en ik heb het zo gepland dat ik uiteindelijk 'pas' in september weer terug kom. Hele zomer periode dit jaar dus geen werk.

Mijn vriend heeft wat minder weken natuurlijk maar hij wil wel opnemen wat kan. Wellicht ook wat vakantie erachter plakken net als ik. Als ik weer ga werken wil ik om de week 4 en 3 dagen werken. Vriend ook.

Jullie al bezig met de kinderkamer? Behangen en verven hebben we gedaan en vandaag de laatste meubels in elkaar gezet. Nu eens kijken wat we nog verder aan spullen nodig hebben. We hebben ook al een heleboel gekregen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:36

RianneH bedankt! :D
Spannend zo thuis bevallen! Ik ga zelf in het ziekenhuis bevallen, hier in België bevallen er niet zoveel mensen thuis volgens mij?

Kabayo, wauw dat je nog steeds in je jurk past na al die jaren :D Ik vond het al spannend om er nog in te passen na 6 maanden :')

Dimphyl bedankt!
Mijn man is zelfstandige dus heeft helaas geen vaderschaps-verlof := Hij heeft wel een contract dat hij maar een aantal dagen per jaar mag werken, dus hij heeft toch een soort van vakantie (onbetaald). We gaan nu niet meer op vakantie voor de bevalling (behalve eens weekendje weg ofzo) dus hij heeft al afgesproken op het werk dat hij in Juli als ik beval dan zijn hoofd-vakantie opneemt en zijn overige dagen dan daarna spreidt. Verder kan hij ook van thuis werken, dus de eerste weken zal hij dat ook wel vaak doen gok ik :)

Ik ga binnenkort ook eens goed alles uitpluizen qua (bijkomend) moederschapsverlof. Mijn baas zei al dat hij wou dat ik tot 1 week voor de bevalling blijf werken, maar helaas voor hem heeft hij daar niets in te zeggen ;)

Britt-Sisi, welkom en proficiat!

Yipee, hier zijn we nog niet aan de babykamer begonnen want mijn man zijn kantoor is daar nu nog :+
Hoe ver ben jij al? Ik wil er pas rond 20w mee aan de slag gaan als de 20w-echo goed was :o

Gebruiken jullie al een zwangerschapskussen?
Want om te slapen vind ik geen goeie houding meer dus ik had al wat zitten zoeken op internet. Maar je hebt de typische worsten, maar ook U-vormige kussens. Wat is nu echt een fijn kussen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:30

Wow, tot 1 week van tevoren doorwerking. Grapje toch? Zus van een vriendin was met 36 weken bevallen. Dan werk je door tof de bevalling...

Vorige keer was ik thuis bevallen. Vond ik heel fijn. Maar ik sta er open in. Thuis als het kan, als ik of vriend stress krijgt of het moet om medische reden. Dan op naar het ziekenhuis :)

Ik slaap met een dun normaal hoofdkussen tussen mijn benen en een of twee kleine voedingskussens bij mijn buik of rug. Normaal een buikslaper. Dus nu beetje zoeken.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:10

Wat zijn de regels anders in België. In Nederland moet je tussen de 4 en 6 weken van te voren met verlof. Mijn planning is nu 4 weken van de te voren. Maar mocht in de ziektewet komen, wordt het automatisch 6 weken. Moet er niet aan denken om 1 week van te voren te doen. :+

Mijn plan is verder om in het ziekenhuis te bevallen, vind dat een wat fijner idee. Straks wil het niet thuis en moet je nog met spoed naar het ziekenhuis.

Ik slaap overigens nog prima en heb nog geen zwangerschapskussen nodig ofzo.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:15

Wij hebben de meubels voor de babykamer al. De kamer 2 jaar terug opnieuw laten stucen en nieuwe vloer gelegd dat er hoeft nu alleen maar geverfd te worden. Daarmee wacht ik even tot we weten wat het wordt.

Over verlof hebben wij beiden nog niet nagedacht, ik hoop tot 4 weken te kunnen doorwerken maar denk niet dat mijn beroep dat toe gaat laten. Ben nu al gestopt met de doordeweekse oproep nachtdiensten, dat redde ik niet meer qua energie.

Ik wil na de bevalling sowieso 3 maanden, misschien wel 4 thuis zijn, maar wij nemen ervoor sowieso geen vakantie op dus heb genoeg dagen om daaraan te spenderen.
Mijn partner weet het nog niet, hij blijft sowieso ja de bevalling een week thuis en dan pakt hij denk ik weken waar het kan.

Bevallen wil ik in het ziekenhuis, bij mij in de familie komen veel keizersnedes door smalle bekkens voor, dus dan ben ik graag al ter plaatsen mocht het nodig zijn.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:03

Kwa kamer ben ik alleen nog ideeën aan het op doen. Hij is verder klaar, alleen een ander behangetje en de stopcontacten moeten nog gedaan worden. Bij de vorige bewoners sliep er ook een baby.

Wij hebben alleen geen wc boven, dus we willen kijken of we dat nog wel voor de bevalling kunnen realiseren.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:18

Emmer werkt ook in geval van nood, of direct de afslag naar de badkamer pakken, ongelukjes horen erbij kwam ik achter :') Maar als het toch in de planning stond is het wel lekker.
Sowieso lijkt me het zomers prettiger qua spoelen, mijn waterfles was erg snel kkkoud in maart.

Hoe zit dat wettelijk in België inderdaad, qua zwangerschapsverlof?

Babykamer ook nog niet, maar de meubels van de eerste gaan erin. Alleen even passen en meten want hij heeft de grote kamer. Uiteindelijk sliep hij ook lang op onze kamer en pas na de verhuizing in zijn eigen, dus heb geen haast.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:50

RianneH schreef:
Emmer werkt ook in geval van nood, of direct de afslag naar de badkamer pakken, ongelukjes horen erbij kwam ik achter :') Maar als het toch in de planning stond is het wel lekker.
Sowieso lijkt me het zomers prettiger qua spoelen, mijn waterfles was erg snel kkkoud in maart.

De badkamer zit dus ook beneden. :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 20:00

@Farjen ik ben nu 24 weken. Dus wel iets verder. Wachten tot 20 weken is niet zo gek. De kinderkamer was eerst mijn kantoor. Die voor die 20 weken wel verhuist maar erna langzaam begonnen met de kamer.

Vandaag de spulletjes wat uitgezocht welke ik had gekregen/gekocht. Nog wat handige opberg bakjes kopen, kleertjes wassen dan kan het definitief ingericht gaan worden denk ik zo. :)

Wat betreft zwangerschap kussen, ik heb zo'n worst van Snoozzz. Op aanraden van de andere dames uit het winter/voorjaar topic. Bevalt goed.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 20:10

Oh, die heb ik ook! Vond ik voor slapen te dik, maar voor voeden ideaal.

Ben nu bijna 20 weken. De babykamer is nog werkkamer, we moeten nog best veel eraan doen. Ik denk dat we komende 6 weken alles verplaatsen en dan gaan inrichten voor babykamer. Vorige keer hadden we een heel mooie set van marktplaats voor 100 euro. Ik ga nu weer zoiets zoeken.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:14

Kabayo gefeliciteerd met jullie huwelijk, mooie foto's! Ook gaaf met je paard.
Heftig van je bekkenbreuk, dat je er ook nog steeds last van hebt

Welkom Dimphyl, vervelend dat kraamzorg zo lastig is. Ik snap dat je daar stress van hebt

Farjen ook een prachtige foto zeg. Ik had toevallig dezelfde slofjes gekocht voor m'n schoonouders voor kerst, zo zoet <3

Welkom Britt_Sisi, gefeliciteerd. Op je eigen verjaardag bevallen zou toch wat zijn :P

Wat betreft verlof, ik ben al vergeten hoeveel weken mijn man krijgt, maar het zijn er niet heel veel. We denken nu dat hij 1 week zal nemen na de bevalling en de rest als ik weer aan het werk ga, dan kunnen we de tijd dat baby thuis kan blijven een beetje rekken. Hier in Frankrijk moet je of met 6 weken, of met 3 weken (met goedkeuring v/d arts) met zwangerschapsverlof, dus mooi niet dat je werkgever kan zeggen, werk maar tot de bevalling door. Hoewel ik dat wel zou willen, ik werk vanuit huis en zittend werk (computer) dus laat mij maar lekker doorwerken :o

Ik zal sowieso in het ziekenhuis bevallen, dat is hier standaard (en minimaal drie dagen blijven, als ik het goed heb). Ik wilde sowieso liever niet thuis bevallen mocht er iets mis gaan, dus helemaal prima. Hoop alleen wel dat we zo snel mogelijk naar huis kunnen.

Babykamer doen wij voorlopig niet, de extra kamer is kantoor := we willen de baby sowieso in het begin bij ons op de kamer, en we hopen in niet al te lange tijd weer te kunnen verhuizen, naar een plekje waar de baby een eigen kamer kan hebben, maar geen haast

Ik slaap nog prima dus ik heb ook nog niets qua zwangerschapskussen. We hebben sowieso nog niets in huis, ik wil pas na de 20 weken echo dingen gaan aanschaffen.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:11

Deel vooral de foto's van de babykamers, vind dat altijd zo ontzettend schattig. Ik ben nu ruim 20 weken maar we moeten nog twee maanden verbouwen. Dan gaat de oudste naar de nieuwe kamer en daarna maken we de oude kamer klaar voor de tweede.

Vorige zwangerschap wel met een zwangerschapskussen geslapen, nu een gewoon klein kussen tussen de knieën. De buik heeft nog geen extra ondersteuning nodig dus voor nu werkt dit.

Mijn man werkt al veel thuis en gaat dat vanaf het begin van mijn verlof, 36 weken, fulltime doen. Daarna enkele weken thuis, ligt eraan hoe het gaat.

Hier ook een ziekenhuis bevalling. Vorige keer werd ik medisch dus moest het, hierdoor geen indicatie gekregen dus ben niet verplicht medisch maar wil wel in het ziekenhuis bevallen in de bevalsuite.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:49

Farjen schreef:
Nymphe, dan zijn wij ongeveer tegelijk uitgerekend :D Hier zou het voor 23/7 zijn, ik ben nu 13+2

Grappig Farjen, ik ben een dag later uitgerekend. Datum staat ook al vanaf het begin vast ivm ICSI+PGT traject.

Qua beweging, ik heb in september een bijrijdpaard gevonden, maar nog een onzeker groen paard. Daar stap ik eigenlijk sinds eind november al niet meer op, met name door de misselijkheid maar ook door de grote kans op vliegles.

Ik heb net contact gezocht met zwangerfit in Emmen. Hopelijk hebben ze nog plek.

Qua kraamzorg ben ik er nog niet uit, maar met 3 aanbieders in de buurt heb ik ook niet veel te kiezen haha.

Wanneer we aan de kinderkamer kunnen beginnen weet ik niet, wij moeten boven eerst nog het dak en muren bij de kinderkamer isoleren, de aannemer komt deze week om te kijken hoe veel werk het is en een offerte te kunnen maken. Het is daarna nog de vraag wanneer hij het af denk te kunnen krijgen. Ik houdt er al rekening mee dat de baby de eerste maanden sowieso bij ons op de kamer komt te liggen. Lijkt me ook wel handiger met de nachtvoedingen.

Lien_ wij hebben ook nog niets in huis, op een babybadje na, die scoorde ik laatst voor 5 euro op facebook marketplace inclusief standaard en thermometer :D het grootste gedeelte van de spullen en meubels hoop ik zo ook te kunnen vinden voor weinig.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:59

Nymphe schreef:
Grappig Farjen, ik ben een dag later uitgerekend. Datum staat ook al vanaf het begin vast ivm ICSI+PGT traject.

Ah ik kan je terug de hand schudden, hier ook ICSI traject achter de rug en een tp gehad op 7/11 :)
Wat is PGT?

Voor wie het zich afvraagt, in België heb je 15 weken moederschapsverlof. Daarvan ben je verplicht minimum 1 week voor je bevalling te nemen en minimum 9 weken na de bevalling. Verder kan je zelf kiezen hoe je dat wilt invullen. Je kan natuurlijk altijd al vroeger thuis gezet worden om medische redenen.

Lien, hihi die slofjes heb ik nu al 2 keer want mijn schoonzus gaf al babykleertjes als kerstcadeautje :D Toen wisten we het geslacht nog niet dus beige is lekker neutraal.

Wij zijn al "redelijk oud", vriendinnen van mijn leeftijd hebben al kinderen van 10 jaar oud :+ Maar daardoor zijn we dus 1 van de laatsten en wilt iedereen hun babymateriaal aan ons verkopen. Wel handig eigenlijk :D

Straks heb ik mijn eerste consult bij de verloskundige. Ik ben benieuwd wat zij als extra kan aanbieden. Want ik ga om de 4 weken op controle bij de gynaecoloog.