Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en dat gaat tergend langzaam Popstra schreef:Hoe hard rij je?
Als ik langzaam (100km/uur) rijd word ik ook slaperig. Hard rijden houd mij scherper en wakker.
Vooral snachts. Dan heb je ook meer de ruimte

Rennie89 schreef:Omdat het een trajectcontrole wasen dat gaat tergend langzaam
Brainless schreef:Rennie89 schreef:Omdat het een trajectcontrole wasen dat gaat tergend langzaam
En zonder traject controle rij je niet "tergend" langzaam?
Max is toch max, met of zonder controle.
Als er weinig mensen op de weg zijn valt ook met 150 niet actief te rijden.
Daarom de foute top 100 aan en lekker vals meezingen en je hoofd actief houden.
het klinkt zo simpel maar als je niet voldoende slaap hebt gehad of je eerste nachtdienst hebt gehad ben je vaak helemaal op. Ik heb 5 maanden alleen maar nachtdiensten (21:00-05:30/06:00) gedraaid en dan heb je een ritme en had ik geen problemen, maar toen ik net begon met het onregelmatig werken heb ik mijzelf wel echt wat klappen moeten geven hoor. Uiteindelijk kwam het bij mij echt sporadisch voor. Meestal mocht ik nog 130 km per uur legaal rijden, ook traject controle, en dat is heerlijk. Je bent zo thuis en je valt meteen KO in bed. Ik moest overigens 55 km rijden met 2 trajectcontroles. Tussen 19:00-06:00 is het allemaal, op 2 km na, 130km pu. 

dus of het nou je hele rit is of niet, dat is totaal niet relevant. En er is een zeer groot verschil met 100 km per uur en 130 km per uur trajectcontrole. Met 130 km per uur ben je actief aan het rijden, je haalt in , wisselt van banen en kijkt om je heen. Je bent automatisch een stuk actiever wanneer de snelheid omhoog gaat. Als je in treintjes modus met 100 km per uur gaat rijden is je rijstijl heel anders. Je haalt vrijwel niet in en je blijft in jouw baan wat dus sneller zal resulteren in het dipje.
ElCamino schreef:Vrachtwagens hebben zo'n sensor die registreert wanneer je over een witte lijn gaat ( onderbroken of niet).
Je schrikt je daarvan echt helemaal kapot weet ik uit ervaring.
Is dat niet iets voor in je auto?
Wanneer je dan wegzakt en je wagen registreert dat je afwijkt gaat die herrie af.
Is juist voor vrachtwagenchauffeurs die lange dagen maken, neem aan dat personenwagens dat ook kunnen hebben ?
Het heet Lane Department Warning ( rijbaan assistentie systeem):
De technologie maakt gebruik van camera’s en software die continu de ‘weg en de markeringen lezen’. Als de auto over de wegmarkeringen rijdt en op een andere rijbaan terecht komt zonder dat er richting aangegeven is, krijgt de bestuurder een aantal verschillende waarschuwingen. Dit kunnen geluidssignalen, visuele signalen of zelfs haptische signalen via het stuur of de stoel zijn.
foxy80 schreef:Dit zit al in een hoop nieuwe wagens, ik heb het zelf bij mijn MG, heet lane assistance en geeft een dubbele felle piep af wanneer je tegen/over een witte lijn gaat. Bij sommige elektrische modellen stuurt de wagen zelfs automatisch bij als je over een lijn gaat zonder richtingaanwijzers te gebruiken.
); maar als je echt slaapt, ben je dan op tijd wakker? :S Je krijgt echt wel een snuk aan je stuur, maar vraag het me af of je dan nog op tijd reageert... (Nouja, met de adaptive cruise control binnen de lijntjes blijven rijden is bij wijze slapend te doen, maar of je het moet willen...) Maar vraag het me echt af of die schok aan het stuur en piep voldoende is. (blijft gewoon levensgevaarlijk)Liannetje86 schreef:Toevallig ook een MG die bijstuurt (jippie); maar als je echt slaapt, ben je dan op tijd wakker? :S Je krijgt echt wel een snuk aan je stuur, maar vraag het me af of je dan nog op tijd reageert... (Nouja, met de adaptive cruise control binnen de lijntjes blijven rijden is bij wijze slapend te doen, maar of je het moet willen...) Maar vraag het me echt af of die schok aan het stuur en piep voldoende is. (blijft gewoon levensgevaarlijk)
)
Ik werk geen 7 dagen in de week meer en ik werk nu dichterbij huis en als ik naar huis rij eet ik dus fruit en wat snoep..