Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Hoe hard rij je?
Als ik langzaam (100km/uur) rijd word ik ook slaperig. Hard rijden houd mij scherper en wakker.
Vooral snachts. Dan heb je ook meer de ruimte
Rennie89 schreef:Omdat het een trajectcontrole wasen dat gaat tergend langzaam
Brainless schreef:Rennie89 schreef:Omdat het een trajectcontrole wasen dat gaat tergend langzaam
En zonder traject controle rij je niet "tergend" langzaam?
Max is toch max, met of zonder controle.
Als er weinig mensen op de weg zijn valt ook met 150 niet actief te rijden.
Daarom de foute top 100 aan en lekker vals meezingen en je hoofd actief houden.
ElCamino schreef:Vrachtwagens hebben zo'n sensor die registreert wanneer je over een witte lijn gaat ( onderbroken of niet).
Je schrikt je daarvan echt helemaal kapot weet ik uit ervaring.
Is dat niet iets voor in je auto?
Wanneer je dan wegzakt en je wagen registreert dat je afwijkt gaat die herrie af.
Is juist voor vrachtwagenchauffeurs die lange dagen maken, neem aan dat personenwagens dat ook kunnen hebben ?
Het heet Lane Department Warning ( rijbaan assistentie systeem):
De technologie maakt gebruik van camera’s en software die continu de ‘weg en de markeringen lezen’. Als de auto over de wegmarkeringen rijdt en op een andere rijbaan terecht komt zonder dat er richting aangegeven is, krijgt de bestuurder een aantal verschillende waarschuwingen. Dit kunnen geluidssignalen, visuele signalen of zelfs haptische signalen via het stuur of de stoel zijn.
foxy80 schreef:Dit zit al in een hoop nieuwe wagens, ik heb het zelf bij mijn MG, heet lane assistance en geeft een dubbele felle piep af wanneer je tegen/over een witte lijn gaat. Bij sommige elektrische modellen stuurt de wagen zelfs automatisch bij als je over een lijn gaat zonder richtingaanwijzers te gebruiken.
Liannetje86 schreef:Toevallig ook een MG die bijstuurt (jippie); maar als je echt slaapt, ben je dan op tijd wakker? :S Je krijgt echt wel een snuk aan je stuur, maar vraag het me af of je dan nog op tijd reageert... (Nouja, met de adaptive cruise control binnen de lijntjes blijven rijden is bij wijze slapend te doen, maar of je het moet willen...) Maar vraag het me echt af of die schok aan het stuur en piep voldoende is. (blijft gewoon levensgevaarlijk)