Menstruatiedisk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:19

Petrichor schreef:
Ik zit te twijfelen om de disc te bestellen. De cups bevallen mij niet goed, heb er al heel veel geprobeerd en heb steeds het gevoel dat ik moet plassen. Helaas lekt hij ook af en toe en bij fietsen lekt hij zelfs heel erg.

Alleen die automatische dump staat mij iets tegen hoe moet ik mij dat voorstellen? Je moet natuurlijk niet hebben dat dat onder het paardrijden of in de sportschool gaat gebeuren. :+

Voor de autodump moet moet ik dan wel echt mijn bekken kantelen en persen. Daarna met 1 vinger iets terugduwen op zijn plek. Gaat bij mij niet zomaar per ongeluk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:10

Nou ik heb hem besteld, ben heel erg benieuwd. Nu alleen nog wachten tot het weer zover is. :+

Evelyne79

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:10

Ik had met de disc de zwaarste 2 dagen dat ik m niet goed aangesloten ingebracht kreeg, maar die 2 dagen zelfs ruzie met de cup.
Dus toen van ellende maar weer een tampon er in gepropt.
de begindagen en na de 2 zwaarste dagen ging het weer prima met de disc, maar juist de zware dagen dat ik m het hardste nodig had wilde niet lekker

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:27

Evelyne79 schreef:
Ik had met de disc de zwaarste 2 dagen dat ik m niet goed aangesloten ingebracht kreeg, maar die 2 dagen zelfs ruzie met de cup.
de begindagen en na de 2 zwaarste dagen ging het weer prima met de disc, maar juist de zware dagen dat ik m het hardste nodig had wilde niet lekker

Bij mij hielp het de disk in een maat groter te nemen, ik had dat ook.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:33

Slmt9 schreef:
Evelyne79 schreef:

Bij mij hielp het de disk in een maat groter te nemen, ik had dat ook.

Ik ben bang dat die niet gaat passen, heb met de M al de indruk dat ie maar net past, moet echt moeite doen om m achter m'n schaambeenbot te klemmen.
Zelf denk ik dat het met de stand van de baarmoedermond te maken heeft, zeker omdat ik het de cup ook ruzie had

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:19

Evelyne79 schreef:

Dit gezeur had ik dus met de cup.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:12

Heb het wel geprobeerd maar was niks voor mij. Ik bleef het voelen en het lekte ook nog. Kreeg het niet goed voor elkaar. Ik wil gewoon niks meer in mijn doos hoeven proppen.

Ik ben nu 300% overtuigd van menstruatie ondergoed. Zo ontzettend fijn. Het uitspoelen moet je je even overheen zetten, maar goed die discs en zo moet je ook schoonmaken als je herbruikbare hebt. Het neemt super goed op en het voelt gewoon echt droog.

Voor mij niks anders meer.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:47

Shiloh schreef:
Heb het wel geprobeerd maar was niks voor mij. Ik bleef het voelen en het lekte ook nog. Kreeg het niet goed voor elkaar. Ik wil gewoon niks meer in mijn doos hoeven proppen.

Ik ben nu 300% overtuigd van menstruatie ondergoed. Zo ontzettend fijn. Het uitspoelen moet je je even overheen zetten, maar goed die discs en zo moet je ook schoonmaken als je herbruikbare hebt. Het neemt super goed op en het voelt gewoon echt droog.

Brr ik word helemaal naar bij de gedachte. Loop je dan de hele dag met een vieze bebloede doos rond net als met maandverband? :+ Ik zou echt om het halfuur mij gaan lopen wassen daar beneden. :')

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:50

Een vriendin van mij gebruikt ook die menstruatie ondergoed, zei is er ook zeer over te spreken, wilt ook niks anders meer..
Ik behoud het wel gewoon bij mijn disc, dat heeft voor mij toch de voorkeur

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:03

Ik gebruik op de 2 heftigste dagen menstruatieondergoed in combinatie met een disk. Het gebeurt dat na bv enkele uren zitten in de auto of slapen ik bij het opstaan meteen doorlek.

Het ondergoed voelt echt anders als maandverband en absorbeert meteen en veel beter. Je kan het snel wisselen en alleen even uitspoelen en in de wasmachine.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:45

Petrichor schreef:
Shiloh schreef:

Brr ik word helemaal naar bij de gedachte. Loop je dan de hele dag met een vieze bebloede doos rond net als met maandverband? :+ Ik zou echt om het halfuur mij gaan lopen wassen daar beneden. :')

Het voelt echt heel anders als maandverband. Het zakt er echt doorheen en het voelt gewoon droog aan. Op heftige dagen verwissel ik een keer extra het ondergoed.

Het is zó ontzettend fijn. Geen gezeik. Gewoon ondergoed. Alleen even uitspoelen als je hem uittrekt en daarna gewoon in de was.

Ook ruik je er niks van. Bij maandverband had ik dan echt wel vaak het gevoel dat er zo’n omgesteldheid geur en me heen hing, maar dat is bij ondergoed echt helemaal niet zo.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:14

Ja menstruatieondergoed is echt niet te vergelijken met maandverband. Ik heb de naadloze variant van modibodi en droeg dat elke dag wegens tussentijds bloedverlies.

Het uitspoelen vond ik wel echt veel werk, maar ik verloor ook veel meer bloed dan normaal. Hoe goed ik het ook uitspoelde, ik bleef houden dat na het wassen er toch een rode vlek in het kruis kwam.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:20

Ja. Rode vlek heb ik bij tijds ook wel in mijn zwarte ondergoed, of het nou menstruatie ondergoed is of niet. Maar dat heeft niks te maken met bloed. Dat komt gewoon door de zuurgraad en verbleking.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:26

Maar hoe schoon blijft dan je schaamlippen enzo. Lijkt me toch bloederig en dat je het wat voelt lekken met ondergoed?
Ik heb overigens de disk gekocht omdat ik bloed verlies met seks sinds ik d spiraal heb. Ben er vorig jaar voor behandeld na paar jaar klooien ermee en toen was het weg na ziekenhuis behandeling. Nu sinds spiraal weer terug dus geef het mog een paar maanden. Ik heb geen vaste relatie en co ouderschap dus vond het wel onhandig voelen plus kan beperkt seks hebben met co ouderschap. Opzich geen ramp maar menstruatie viel elke keer net in mn vrije weekenden. Nu de laatste keer die disk gepakt en was best oké! Had hem de nacht i gehouden en was best seksueel actief avond nacht ochtend en sochtends zat hij niet meer lekker en daardoor licht wat verlies maar ik heb het ook niet meer gecheckt. Volgende keer wil ik hem weer proberen. Was wel echt fijn dus. Voelden het beiden niet met geslachtsgemeenschap en hij voelde het wel met zijn vinger dus wel goed ff te vermelden van te voren maar was vooralsnog niet storend. Cup voelt niet fijn want raden ze af met spiraal. Ben benieuwd eens wat ervaringen hier lezen erover.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:30

Ja tuurlijk zit daar wel wat, maar eigenlijk bij mij alleen maar tussen de schaamlippen zelf. Niet dat overal helemaal onder zit of zo. Niet anders dan bij normale vaginale afscheiding zeg maar. Het voelt echt niet natter of viezer dan wanneer ik niet ongesteld ben eigenlijk.

Op heftigere dagen begint het op een gegeven moment wel natter/lekkerig te voelen, maar dan is het gewoon tijd om even een schone aan te doen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-12-24 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:32

Steenbok12 schreef:
Maar hoe schoon blijft dan je schaamlippen enzo. Lijkt me toch bloederig en dat je het wat voelt lekken met ondergoed?
Ik heb overigens de disk gekocht omdat ik bloed verlies met seks sinds ik d spiraal heb. Ben er vorig jaar voor behandeld na paar jaar klooien ermee en toen was het weg na ziekenhuis behandeling. Nu sinds spiraal weer terug dus geef het mog een paar maanden. Ik heb geen vaste relatie en co ouderschap dus vond het wel onhandig voelen plus kan beperkt seks hebben met co ouderschap. Opzich geen ramp maar menstruatie viel elke keer net in mn vrije weekenden. Nu de laatste keer die disk gepakt en was best oké! Had hem de nacht i gehouden en was best seksueel actief avond nacht ochtend en sochtends zat hij niet meer lekker en daardoor licht wat verlies maar ik heb het ook niet meer gecheckt. Volgende keer wil ik hem weer proberen. Was wel echt fijn dus. Voelden het beiden niet met geslachtsgemeenschap en hij voelde het wel met zijn vinger dus wel goed ff te vermelden van te voren maar was vooralsnog niet storend. Cup voelt niet fijn want raden ze af met spiraal. Ben benieuwd eens wat ervaringen hier lezen erover.

De disk controleer ik altijd na seks, zeker omdat ik ook ff wat heftiger kan bloeden dan. (En erna is de menstruatie vrijwel over, dus lekker eruit geneukt :') )

Wellicht ook eens voor dat menstruatie ondergoed kijken, maar dan voor erbij. Niet in plaats van.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:43

En welk menstruatie ondergoed is dan echt fijn, dus echt goed om je billen heen en niet dat het in je naad kruipt? :+

Misschien wel handig om te bestellen en te dragen als ik mijn disc ga testen, gewoon ipv een inlegkruisje die altijd loslaat zeg maar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:51

Ik heb niet zoveel verschillende. Ik heb er vooral van de HEMA en die zijn op zich prima. Heb daarvan zowel degene die kwa absorptie vlak achter helemaal tot bovenaan lopen. Die is vooral ook ‘s nachts fijn. Maar de variant met het absorptie vlak enkel in het kruis heb ik ook en is voor mij meer dan voldoende.

Heb er ook nog een paar van een ander merk, online besteld door mijn zus, maar die waren te klein en heeft ze toen aan mij gegeven, maar weet niet welk merk dat is. Vind die ook niet zo fijn, kwa menstruatie ondergoed doen ze het prima, maar die vallen wat klein en de rand is niet zo stretchy dus die snijd daardoor wat, dus die zou ik sowieso niet aanraden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:25

Shiloh schreef:
Ja. Rode vlek heb ik bij tijds ook wel in mijn zwarte ondergoed, of het nou menstruatie ondergoed is of niet. Maar dat heeft niks te maken met bloed. Dat komt gewoon door de zuurgraad en verbleking.

Zuurgraad en verbleking? Dat volg ik niet :+
Als ik niet bloed heb ik dat niet in mn ondergoed.

@marocje: ik combineerde daarom de disc op mn zwaarste dagen met het ondergoed. Ik vind dat lekkende gevoel onprettig en continu bloed afvegen ook. Ik had ook altijd stolsels dus een grote bende.

@petrichor: ik zweer bij het naadloze ondergoed van Modibodi. Je voelt het niet zitten en het is zo zacht. Ik heb nu ook de strings van Luna, daar ben ik iets minder enthousiast over. Maar een goedkopere, goede tweede keuze.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:32

Misschien dat het wisselt per persoon, heb ook wel begrepen dat de zuurgraad daarbeneden behoorlijk kan wisselen per persoon ook. Maar ja, mijn donker gekleurde ondergoed verkleurd op een gegeven moment in het kruis vrijwel altijd wel. Het is gewoon schoon, maar de kleur veranderd daar dan gewoon.

https://cycle.care/nl/afscheidingsvlekk ... e-ze-eruit

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:00

Steenbok12 schreef:

Beppy tampons zijn ook een alternatief bij seks. Alleen als je geen condoom gebruikt wel minder fijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:32

Ik heb een onderbroek van Bamboozy besteld en een aantal van Shein. Ik ben benieuwd of er veel verschil zit tussen duur en goedkoop. :D Ik ga ze wel in combinatie met de disk gebruiken, vind alleen de onderbroek niet helemaal een lekker idee.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:34

Heb je gekeken naar waar de stof van is gemaakt bij SHEIN? Vaak is dat allemaal synthetische bende (met mogelijk ook nog eens teveel gifstoffen). Ben benieuwd hoe je ervaring is..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:53

J0anieke schreef:
Heb je gekeken naar waar de stof van is gemaakt bij SHEIN? Vaak is dat allemaal synthetische bende (met mogelijk ook nog eens teveel gifstoffen). Ben benieuwd hoe je ervaring is..

Ik heb daarom bewust gezocht naar onderbroeken die bestaan uit 95% katoen en 5% elastaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:55

Oh dat zou ik echt nooit doen; dicht bij je slijmvliezen en 0 controle op wat er aan (gif)stoffen in zit.