Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Baloedebeer schreef:Zorgtoeslag maximaal in 2024 127 euro per maand, eerste bekende premie is 149 euro. Dus de minima hebben een zorgverzekering van 22 euro vind ik toch best schappelijk..
Dan heb je alleen de basis he dus geen fysio of tandarts.
chanicha schreef:Baloedebeer schreef:Zorgtoeslag maximaal in 2024 127 euro per maand, eerste bekende premie is 149 euro. Dus de minima hebben een zorgverzekering van 22 euro vind ik toch best schappelijk..
Baloedebeer schreef:chanicha schreef:
Is voor jan modaal ook al 2 jaar onbetaalbaar…
Ik snap ooit niet waarom wij hier alles maar zo pikken, in frankrijk hadden ze al lang met zijn alle de vestjes weer aangetrokken..
mvdende schreef:Ik betaal nu al €196. Kwam vorig jaar ff €15 per maand bij! En nu wéér minimaal €10 per maand erbij en zorgtoeslag gaat fiks omlaag naar €127. Ik mag dus dadelijk naast de zorgtoeslag nog bijna €100 zelf bijleggen. Dus niet maar €22.....
VGZ gemeentepakket. Dit jaar tot nu toe weinig/ geen zorg nodig gehad, maar in het verleden was ik behoorlijk brokkenpiloot dus dat ik al jaren gezond ben, geeft een beetje het gevoel van "kan niet lang meer goed blijven gaan"
Ik weet wél dat het voor minima steeds lastiger rond komen wordt en dat als je nog een beetje leuke dingen wil kunnen doen, dat je steeds minder makkelijk wat kan sparen om dus af en toe nog een dagje weg te kunnen/ op vakantie te gaan.
VuurVleugels schreef:purny schreef:Ze mogen van mij wel eens aan de premies van de arbeidsmigranten gaan sleutelen...
Want waarom mogen mensen die vrijwillig hier in NL arbeid komen verrichten minder neerleggen dan wij?
https://www.werkpluszorg.nl/blogs/wat-kost-een-nederlandse-zorgverzekering-voor-arbeidsmigranten/
Als ik dus ga rekenen kom ik uit op een premie van 122 euro per maand zonder verplicht eigen risico..
En daarom betalen wij ons scheel
Ooit bij stilgestaan dat ze hier komen omdát het gunstig is om hier te komen? Als dat minder gunstig wordt komen er vanzelf ook minder migranten, en ik weet niet of jij zin hebt om zelf je komkommertjes te gaan plukken in de kassen maar mij maak je er niet gelukkig mee.
Morganlefay schreef:Ik las wat over de zg Gemoedsbezwaarden die geen premie betalen/Zorgverzekering hebben.
Zij betalen via de Belastingdienst alsnog hun premies.
Verder wordt de scheiding arm/rijk steeds duidelijker.
secricible schreef:Niet helemaal.
Ze betalen een "belasting" aan het CAK. Die plaatst dit in hun eigen potje. Alle zorgkosten die je maakt betaal je zelf en kun je declareren bij het CAK, die het aan je terugbetaald, tot maximaal het bedrag in je potje (en dat potje bestaat uit alle belasting betaald door het hele gezin)
Morganlefay schreef:"Normale prijzen voor medicatie zou ook al een heleboel kunnen schelen..in India zorgen ze zo dat medicatie betaalbaar blijft voor hun eigen inwoners."
In India wonen iets meer mensen dan in Nederland.
De Nederlandse Zorgverzekeraar hebben al zo vaak de kostprijs naar beneden willen halen dat het voor de makers niet meer loont om met Nederland overeenkomsten te sluiten mbt farmacie.