Contact herstellen met ouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Contact herstellen met ouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:47

Koper, gelukkig ben je wel gaan ademen.
Zou echt nachtmerries hebben over een baby/kind dat niet kan ademen.

Schuldgevoel hebben is er al vroeg ingestampt.
Ben ook erg blij met mijn man die onvoorwaardelijk van mij houd en er voor mij is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:08

luuntje schreef:
Koper, gelukkig ben je wel gaan ademen.

Ja, en nu kan ik er niet meer mee stoppen :D

Dank je wel, lief van je :*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:41

belle_boef schreef:
luuntje schreef:
Mijn moeder en haar man krijgen Thuiszorg.
Ik kan meelezen in de rapportages.

Stond nu in, man voelt zich verdrietig. Familie vragen om hem eens mee te nemen.

Mijn reactie; hij doet vaak boos tegen mij en biedt geen excuus aan. Dus meenemen doe ik niet.

Voel mij ook soort van schuldig nu.
Kerel belt nooit. Tenzij hij iets van je wil en boos is.

Voel je vooral niet schuldig. Zo’n thuiszorg medewerker ziet maar zo’n klein stukje van iemand. Jij weet hoe hij met jou omgaat dat is wat telt.

ja thuiszorg is hier ook echt waar ze zo mooi weer bij speelt.
Die bellen mij wel eens als ze geen contact kunnen krijgen met mijn moeder.
Echt...wat ze dan ooit zeggen....

Tegen mij is het liegen en manipuleren veel minder sinds ik de huisarts op haar dak heb gestuurd met ze wil zelfmoord plegen, ik wil nu dat er iemand gaat kijken. Dat was niet de gewenste actie van mij uit :P

Maar nu liegt ze tegen thuiszorg, niet genoeg voor dat ze iets doorschakelen, maar wel genoeg voor medelijden. Zoals ja ik moet woensdag naar de cardioloog en maak me zoveel zorgen.
Was ze week ervoor al geweest, alles oke.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:50

DuoPenotti schreef:
Tegen mij is het liegen en manipuleren veel minder sinds ik de huisarts op haar dak heb gestuurd met ze wil zelfmoord plegen, ik wil nu dat er iemand gaat kijken. Dat was niet de gewenste actie van mij uit :P

Extra punten voor creativiteit :D

DuoPenotti schreef:
Maar nu liegt ze tegen thuiszorg, niet genoeg voor dat ze iets doorschakelen, maar wel genoeg voor medelijden. Zoals ja ik moet woensdag naar de cardioloog en maak me zoveel zorgen.
Was ze week ervoor al geweest, alles oke.

Oooochrrhmmnn zoooo vermoeiend dit soort dingen. Dit soort valse zieligheid. Je zou toch denken dat je na zo veel blootstelling aan dit soort dingen inmiddels redelijk immuun bent. Maar volgens mij is het meer dat hoe vaker, hoe allergischer de reactie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:53

DP ik herken het.
En als ik erbij was en vertelde hoe het echt zat werd mijn moeder boos en liep weg.

Moeder en haar man vinden zichzelf slachtoffer. Ik vind ze daders.
En zonde van het zorggeld wat erin gestoken wordt. Dat heb ik huisarts en thuiszorg ook gemeld.

Dikke knuffel voor iedereen.

Mijn moeder dreigt haar leven lang al met zelfmoord.
Ik ben 47 jaar en ben er klaar mee.
Ik roep altijd, succes. Zie je wel op je uitvaart.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:06

Vanaf mijn 9 dreigt mijn moeder daar ook mee.
Pas met mijn 40 heb ik gezegd, moet ik een touwtje komen brengen.
Eerder was ik haar psycholoog.
Meestal dreigde ze 's avonds, met flink wat drank achter de kiezen nu overdag en ja toen had haar eigen huisarts ook dienst.
Was ik maar eerder zo slim geweest.....

Ik heb haar er ook wel eens mee geconfronteerd. Maar Rutte is er niks bij: ze heeft er geen actieve herinnering aan dat ze daarmee dreigde.
Bizarre is wel dat het sindsdien is gestopt...bijzonder zeg als je toch niet wist wat je deed....

Mijn ene broer scheld ze altijd uit. Iets wat ze bij mij nooit heeft gedaan.
En bij mijn andere broer is ze alleen maar zielig.

Dus ook nog verschillende aanpak bij iedereen, hoe gehaaid... Dat is wel het meeste dat mij boos maakt.
Hoe ze het tegen iedereen anders doet.

Ja idd nogmaals sterkte voor iedereen.
Hoe bijzonder toch, de verschillende verhalen, maar ook zo gelijk...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:14

DuoPenotti schreef:
Ja idd nogmaals sterkte voor iedereen.
Hoe bijzonder toch, de verschillende verhalen, maar ook zo gelijk...

En in lijn daarmee: naar om te lezen wat jullie hebben meegemaakt maar ook een soort van "fijn" om het te herkennen.

Denk dat jullie dapperder ouders hebben dan ik. Mijn moeder zei van het voorjaar: "ik mag niet dood". In de zin van dat ze zo'n heel zwaar leven heeft en wacht op sterven want alles is zo uitzichtloos maar het sterven komt maar niet. En zelf wil ze het ook niet bespoedigen.
Ik geloof dat ik iets heb gezegd van: ja, en nu? Ander plan bedenken dan maar?

Want ja wat moet je anders zeggen. Ze wil aandacht. Ze wil zielig zijn. En ik vind haar ook zielig, maar op een andere manier.

Lukt het jullie om jullie ouder(s) te zien als iemand met hun eigen pijn, en daarom onvermogen om er op een betere manier voor jullie te zijn?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:25

Koper schreef:
Lukt het jullie om jullie ouder(s) te zien als iemand met hun eigen pijn, en daarom onvermogen om er op een betere manier voor jullie te zijn?

ja, dat is de reden dat ik ook nog contact heb.
Ze moet wel borderline of zoiets hebben. Iemand die fijn in het vel zit, geestelijk alles op orde doet anders niet zo.
Want ja in die zin heb ik wel een soort medelijden met haar. Ze zal het zelf ook graag anders gezien hebben.
Anderzijds, ze heeft er ook niets aan gedaan om er mee om te kunnen gaan in de zin van hulp zoeken, dat steekt wel.

Koper schreef:
En in lijn daarmee: naar om te lezen wat jullie hebben meegemaakt maar ook een soort van "fijn" om het te herkennen.

Ik had zoiets ook in mijn hoofd, maar kreeg het niet goed geformuleerd, dus daarom er niet bij gezet.
Maar jij zegt zoals ik het ook wel heb ervaren hier nu.

Koper schreef:
Denk dat jullie dapperder ouders hebben dan ik. Mijn moeder zei van het voorjaar: "ik mag niet dood". In de zin van dat ze zo'n heel zwaar leven heeft en wacht op sterven want alles is zo uitzichtloos maar het sterven komt maar niet. En zelf wil ze het ook niet bespoedigen.
Ik geloof dat ik iets heb gezegd van: ja, en nu? Ander plan bedenken dan maar?

Sorry schoot toch even in de lach van je opmerking, ander plan bedenken dan maar :D
Ja eigenlijk is dat het enige om te zeggen, voor de rest is er ook niks om te zeggen wat toch oke bevonden word.

Toevallig vandaag ook nog moet iemand over gehad.
Ik kan echt heel boos worden, echt buiten zinnen als iemand liegt, verdraait om er zelf beter van te worden. Onrecht.
Ik ontplof dan echt.
Daar moet ik dan echt erg veel moeite voor doen dat onder controle te houden.
Moet ook omdraaien en weglopen om zo iemand niet op het gezicht te meppen.
Terwijl zo helemaal niet ben.

Is dat herkenbaar voor jullie, dat zo enorm afgaan op onrecht, oneerlijkheid?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:32

DuoPenotti schreef:
Koper schreef:

Ik had zoiets ook in mijn hoofd, maar kreeg het niet goed geformuleerd, dus daarom er niet bij gezet.
Maar jij zegt zoals ik het ook wel heb ervaren hier nu.

Frappant dat jij ook niet goed uit de formulering kwam. Ben niet helemaal supertevreden over hoe ik het heb opgeschreven, maar dat is misschien ook onwennigheid. In elk geval fijn dat je begrijpt wat ik bedoel :)

DuoPenotti schreef:
Sorry schoot toch even in de lach van je opmerking, ander plan bedenken dan maar :D
Ja eigenlijk is dat het enige om te zeggen, voor de rest is er ook niks om te zeggen wat toch oke bevonden word.

Dat plan werd dus: op een heeeel klein eilandje ergens tussen Sicilië en Tunesië een soort kluizenaarsbestaan gaan leiden. Met schilderen en lange brieven schrijven en verse pasta maken enzo. Totdat ze daar dus echt ging kijken en ontdekte dat er geen winkels waren en een huisje huren ook niet zo makkelijk bleek.
Dus dat plan is gelukkig alweer van de baan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:41

Ja DP dat heb ik ook! Ik kan woest worden van oneerlijke behandeling oid.
Ik ben ook best direct wat niet altijd op prijs gesteld wordt al word ik wel met de jaren wat milder en spring ik niet meer overal op en laat meer langs me af glijden maar kan nog steeds niet tegen onrecht :n

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:03

Best een gevoelig onderwerp, maar ik deel hier ook graag mijn verhaal. Voor mij mag dit gewoon openbaar, aangezien het ook al gewoon op TV geweest is.

Ik ben als kind en jongere emotioneel mishandeld geweest door een narcistische vader. Tot een aantal jaar geleden, had ik dat eigenlijk niet door. Ik vond het moeilijk om dat ook zo te zeggen, want bij mishandeling denkt men vaak aan slagen en schoppen. Nu ik terugkijk, wat een emotionele en fysieke schade het allemaal heeft achtergelaten denk ik daar anders over.
Toen ik 8 jaar oud was, begonnen mijn ouders te ruziën in de rechtbank. Dit duurde tot mijn 18e. In die 10 jaar tijd ben ik uit huis geplaatst geweest, als 16 jarige naar de bezoekruimte gestuurd om het contact met mijn vader te herstellen. Toen ik 18 werd, heb ik eindelijk zelf besloten het contract te verbreken. Een jaar of twee later, nam ik voorzichtig het contact weer op. Er werd opnieuw gelogen en gemanipuleerd, maar ik had dit pas door na 4 jaar.

Ik ben vorig jaar bijna alles verloren door mijn vader en zijn familie. Niet alleen hij maar ook zijn moeder en broer zijn narcistisch. Hierover ga ik niet te veel in detail treden,
Spoiler:
Trigger Warning maar het heeft mij wel suïcidaal gemaakt. Tot een poging toe.
Ik werd uitgemaakt voor het vuilste van het straat. Die periode besloot ik dat het genoeg was. Ik blokkeerde hen allen op sociale media, nummers,.. alles wat ik maar kon. Ik verbrak het contact volledig. Voor goed deze keer, want zo wilde ik niet meer verder. Wat het meeste pijn doet is vooral het gebruikt worden als trofee. Aan de buitenwereld toe willen ze zichzelf zo hard aanprijzen als beste ouder, maar de vuiligheid die ze over hun kind durven zeggen, mag het licht niet zien.
Ik heb het vooral moeilijk met mensen die zeggen 'Ja maar het is toch je moeder/vader'. Ik ben ook zijn kind. Als ouder kies je er voor om kinderen te hebben. Ik kies daar bewust niet voor.
Ik heb nog dagelijks last van alles. Vooral boosheid, want ik weet dat zijn leven doorgaat. Zonder problemen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:10

Furst schreef:
Best een gevoelig onderwerp, maar ik deel hier ook graag mijn verhaal. Voor mij mag dit gewoon openbaar, aangezien het ook al gewoon op TV geweest is.

Ik ben als kind en jongere emotioneel mishandeld geweest door een narcistische vader. Tot een aantal jaar geleden, had ik dat eigenlijk niet door. Ik vond het moeilijk om dat ook zo te zeggen, want bij mishandeling denkt men vaak aan slagen en schoppen. Nu ik terugkijk, wat een emotionele en fysieke schade het allemaal heeft achtergelaten denk ik daar anders over.
Toen ik 8 jaar oud was, begonnen mijn ouders te ruziën in de rechtbank. Dit duurde tot mijn 18e. In die 10 jaar tijd ben ik uit huis geplaatst geweest, als 16 jarige naar de bezoekruimte gestuurd om het contact met mijn vader te herstellen. Toen ik 18 werd, heb ik eindelijk zelf besloten het contract te verbreken. Een jaar of twee later, nam ik voorzichtig het contact weer op. Er werd opnieuw gelogen en gemanipuleerd, maar ik had dit pas door na 4 jaar.

Ik ben vorig jaar bijna alles verloren door mijn vader en zijn familie. Niet alleen hij maar ook zijn moeder en broer zijn narcistisch. Hierover ga ik niet te veel in detail treden,
Spoiler:
Trigger Warning maar het heeft mij wel suïcidaal gemaakt. Tot een poging toe.
Ik werd uitgemaakt voor het vuilste van het straat. Die periode besloot ik dat het genoeg was. Ik blokkeerde hen allen op sociale media, nummers,.. alles wat ik maar kon. Ik verbrak het contact volledig. Voor goed deze keer, want zo wilde ik niet meer verder. Wat het meeste pijn doet is vooral het gebruikt worden als trofee. Aan de buitenwereld toe willen ze zichzelf zo hard aanprijzen als beste ouder, maar de vuiligheid die ze over hun kind durven zeggen, mag het licht niet zien.
Ik heb het vooral moeilijk met mensen die zeggen 'Ja maar het is toch je moeder/vader'. Ik ben ook zijn kind. Als ouder kies je er voor om kinderen te hebben. Ik kies daar bewust niet voor.
Ik heb nog dagelijks last van alles. Vooral boosheid, want ik weet dat zijn leven doorgaat. Zonder problemen.

Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Eerste wat bij me opkomt is: jouw leven gaat óók door. Een leven waarin je kiest voor wat goed is voor jou, en wat je zelf vormgeeft. Ook al is dat niet helemaal op de manier die je had gehoopt. Er is iemand in jouw leven die van jou houdt, en dat is de belangrijkste persoon die er is. Namelijk jij. Ik weet hoe afgezaagd het klinkt. Maar jij hebt het contact verbroken omdat dat voor jou het beste was. Om jouzelf te helpen en een kans op een mooier, beter en vooral liefdevoller leven te geven.

Ik denk dat veel mensen onderschatten wat een impact een narcist op je bestaan kan hebben. Heb ook met zulke mensen te maken gehad, maar gelukkig niet in de familie (op 1 nicht na, waar ik ook geen contact meer mee heb). Het lijkt me ook heel moeilijk en pijnlijk om te beseffen dat wat voor jou gewoon was/leek dat helemaal niet is. Want hoe stap je uit die mindfuck, en hoe kun je ooit begrijpen dat mensen zo tegen jou hebben kunnen doen.

Ik snap best dat je boos bent.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:24

Furst: om te beginnen een gemeende :knuffel:

Ja men denkt al snel aan fysieke mishandeling bij het woord mishandeling. Maar geestelijke is net zo erg.
Maar je kunt het helaas niemand laten zien door de blauwe plek te tonen. Maar ze zitten wel op je ziel.

Knap van je dat je helemaal hebt gebroken met hen alle.
1 persoon is al veel om mee te dealen.
Maar meerdere helemaal niet vol te houden.

Jij hebt misschien niet gekozen om hier te zijn. Maar je mag wel kiezen voor een fijn leven.
En ik denk dat je een goede stap hebt gemaakt :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:27

Dikke knuffel Furst :(:)

Mijn moeder was de koningin van de narcisten en ik heb daardoor een antenne gekregen voor zulke mensen en daar kap ik ook per direct mee.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:12

Koper schreef:
Mijn moeder heeft ongetwijfelt wat, en dat zal vast voor haar gedrag zorgen. Ik heb, simpel gezegd, een jeugd van verwaarlosing en mentale mishandeling gehad. Ik heb voor mezelf moeten zorgen vanaf een jaar of 10 oud nadat mijn moeder de boel manipuleerde naar de scheiding, vervolgens zelf moeten knokken voor een beter leven, en (met hulp van psychologen) daarmee moeten leren omgaan. En hoewel ik nu een leuk leven heb, en het "in het verleden" is, dan nog zijn sommige mentale littekens voor altijd. Dat doe je je kind niet aan als je mentaal gezond bent, dat geloof ik niet.

Ik ben door alles ook heel hard geworden. Wellicht soms te hard. Maar dat harde is ook waarom ik uit die situatie heb kunnen weg gekomen, dus dat gaat 2 kanten op. En daardoor ik denk dan "maar dat is niet mijn probleem". Mentale problemen zijn een reden, maar geen excuus. Ik heb hier niet om gevraag noch schuld aan. Waarom zou ik er dan zo onder moeten lijden?

Nou ben ik jong, zelfs als je meetelt dat ik al zo'n 15 van de 26 jaar "volwassen" heb moeten zijn, dus wellicht veranderd mijn kijk hierop met de jaren. Maar op dit moment heb ik zo iets van: zelfs als ze compleet omkeert en haar best doet en zichzelf betert, dan mooi voor haar en wens ik haar het beste toe. En dat meen ik oprecht. Ze hoeft niet te lijden omdat ik dat moest. Maar hoef ik geen contact. Ik ben jaren pijn gedaan zonder een greintje liefde noch verzorging, heb dankzij haar van kinds af voor mezelf moeten zorgen en als jonge tiener "volwassen" moeten zijn zonder ouders en ben daarnaast mentaal mishandeld. En die pijn kan niet ongedaan worden gemaakt. Dat zij mentaal niet goed is, en wellicht zichzelf niet kan helpen in haar gedrag, veranderd niks aan wat mij is aangedaan. Het doet niet minder pijn.

Ze heeft trouwens altijd actief gezorgd dat ze geen hulp kreeg zodat ze ook geen moeite hoefde te doen te veranderen, en zodra er geforceerd hulp kwam speelde ze ook mooi weer daar. Net genoeg dat ze haar best lijkt te doen, net niet genoeg dat ze daadwerkelijk iets moet doen en altijd slachtover kan blijven spelen. Het is dus niet dat ze nodeloos ergens zat, maar ze loog en manipuleerde actief de boel om het zo te kunnen houden.

Dus als antwoord op je vraag Koper. Ja dat lukt me wel, maar dat veranderd eigenlijk niks voor mij.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 19-09-23 21:45, in het totaal 5 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:31

Furst wat een hel voor jou.
Ik hoop dat je iemand hebt om mee te praten. Dit alleen verwerken kan bijna niet.

Mijn moeder heeft borderline.
En vanaf mijn 12e ben ik haar moeder.
Ja ze is ziek. Maar god wat kan ze mij nog pijn doen met haar woorden.
En paar maanden geleden sloeg ze mij. Althans deed een poging tot.

Lang geleden toen ze mijn zoon (toen 2 jaar oud) niet wilde teruggeven is er bij mij iets geknapt.
Hem toen gezegd, kind terug of ik bel de politie en laat je arresteren.
Ik was een poedersuiker volgens haar. Dat is ze zelf.
Medelijden heb ik niet. Ze wil ook niks qua beter worden.

Cambion dat laatste klopt bij mijn moeder.
Ze maakt nooit een behandeling af. Zich wentelen in de slachtofferrol bevalt te goed.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 23:17

Ik hoorde een keer iemand die op een opmerking als: het is toch je vader/moeder, zei: Hoe bont moet je het maken als ouder dat je kind geen contact meer met je wil.
En zo is het maar net. Vader of moeder is een titel die je moet verdienen.
Laatst bijgewerkt door amber15 op 11-07-25 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:51

Amber wat erg voor je.
Heb je wel andere mensen die er voor je zijn?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:14

amber15 schreef:
Ik hoorde een keer iemand die op een opmerking als: het is toch je vader/moeder, zei: Hoe bont moet je het maken als ouder dat je kind geen contact meer met je wil.
En zo is het maar net. Vader of moeder is een titel die je moet verdienen.

Ik moet zeggen dat ik het fijn vindt om mee te lezen. Ik heb ook geen contact meer met mijn ouders en als gevolg daarvan heeft bijna mijn hele familie me uitgekotst. Heel veel herkenning hier dus..

Whow okee. Ik moest even heel erg schakelen in mijn hoofd maar je hebt gewoon gelijk! Toch erg dat je zo gewend bent aan: het is toch je vader of moeder, doe nou gewoon even je best. Alle ouders hebben wel wat raars. En (de ergste): ze bedoelen het goed.

Yeah right.

Hoe bont moet je het maken... echt dank je wel voor deze zienswijze _/-\o_

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:28

Ik heb het er ook zo moeilijk mee dat mijn kringetje ook gelijk zo klein is geworden. Met mijn vorige partner had ik ook nog een hele warme schoonfamilie, maar daar ben ik niet meer mee samen. Mijn huidige partner heeft ook nagenoeg geen contact met zijn ouders en familie.
Het is dus echt ontzettend geslonken, ondanks dat ik nog steeds contact heb met mijn ex schoonfamilie. Maar zoals het vroeger was, is het ook niet meer.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:51

Arzil dat is een kleine familie.
Heb je wel vrienden?

Niemand is perfect. Sommige mensen maken hetwel heel bont.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:55

luuntje schreef:
Amber wat erg voor je.
Heb je wel andere mensen die er voor je zijn?

Ik heb gelukkig nog wel lieve mensen om me heen. Al is het kringetje flink kleiner geworden.

Koper schreef:
Whow okee. Ik moest even heel erg schakelen in mijn hoofd maar je hebt gewoon gelijk! Toch erg dat je zo gewend bent aan: het is toch je vader of moeder, doe nou gewoon even je best. Alle ouders hebben wel wat raars. En (de ergste): ze bedoelen het goed.

Yeah right.

Hoe bont moet je het maken... echt dank je wel voor deze zienswijze _/-\o_

Graag gedaan Koper!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:05

Ik heb gelukkig nog een klein handjevol héle goede vrienden/vriendinnen en de kring met (goede) vrienden/kennissen wordt langzaamaan weer groter gelukkig. Na een scheiding slinkt je kring natuurlijk ook, dus alles met elkaar is het een gevalletje weer opkrabbelen uit een dal.

Maar ik merk dat familieproblemen zoveel stress geven. Vooral tijdens dagen waarop familie over het algemeen centraal staat. (Verjaardagen, Sinterklaas, Overige feestdagen) Dan ben ik het liefst gewoon weg met mn vriend en kinderen, zodat ik mezelf niet in allerlei geforceerde bochten hoef te wringen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:30

Arzil :knuffel:

Weinig familie en een klein kringetje herken ik ook wel. Ik heb daar zelf niet zo veel problemen mee. Heb liever een paar fijne mensen om mij heen dan honderden mensen die mij niet waarderen om wie ik ben. En bij voorbeeld voor het plaatje met mij omgaan. Dat geldt zowel voor familie als niet-familie. Veel van mijn familieleden mag ik graag. Het zijn leuke mensen en ik ben ook al lang aan ze gewend ;) En bij voorbeeld een nicht van mij kan goed met mijn moeder, maar accepteert het ook dat ik dat niet kan. En zij zou zelf graag willen dat het weer goed komt tussen mijn moeder en mij, maar toen ik haar uitlegde dat ik dat lief van haar vind maar dat ik niet iets ga doen wat voor mij niet goed is en dat haar mening daar niets aan gaat veranderen begreep ze dat wel. In dat opzicht heb ik met de meeste familieleden wel geluk gehad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:33

Ik heb net als koper ook weinig problemen met een kleine kring goede vrienden ipv grote familie om mij heen.
Maar niet leuk als je het graag amders zou zien.

Mijn moeder belde, gelijk verwijt waarom ik niet gelijk opnam.
En toen verhaal over iets wat ik al ken, gehoorapparaten.
Niks over het gedoe van vrijdag.
Snel opgehangen, hond moest uit.