euthanasie moeder en dan verder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:06

Dat moet ook, anders hou je ook niks meer over om te geven.

Naar hoor dat ze er zelfs over gaat liegen. Iets niet willen vertellen is 1 ding. Maar keihard liegen....wees dan in ieder geval mans genoeg om te zeggen dat je het er niet over wilt hebben omdat je het voor jezelf wilt houden ofzo.... Maargoed ze stond natuurlijk niet voor niets zo knorrig in het leven zullen we maar zeggen, zal er wel een beetje bij horen :(:)

Nouja. Het is nu afgesloten in ieder geval. Vooral rot dat je dit zonder je zussen moe(s)t doen :(:)

En nu draait het verder om jou :j Hopelijk kan je er nog iets mee, het het plekje geven van "eeuwig zonde, het had zo anders kunnen zijn, maar het is wat het is" zonder er last van te houden zeg maar. Je zal het er helaas mee moeten doen.... klöte hoor.

Hopelijk nu rust in de tent en in de toekomst wat leukere dingen des levens om je mee bezig te houden, ondanks alles.

BeFunny

Re: euthanasie moeder en dan verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:18

Ts, Gecondoleerd :(:)

Ik weet heel erg hoe jij je voelt.

Mijn vader is afgelopen jaar gestorven in het verpleeghuis waar hij nog niet zo lang zat, hij was licht dementerend en heeft zichzelf verhangen, niet te bevatten maar het is zo. In het verpleeghuis.

Voor dat dat gebeurde enorm veel familie problemen (mijn familie bestaat vooral uit mensen die deuren dichtgooien maar niet zijn van het oplossen) of dingen bespreken. Ik heb afgelopen jaar gebroken met mijn familie om een aantal problemen waar ik alleen voor ben komen te staan en waar ze mij zelfs in tegenwerkten. Heb met enorm veel stress gezeten.

Zorg goed voor jezelf. Daar was ik voorheen niet goed in. Maar heb daar inmiddels dus wel van geleerd.

O ja in jou geval. Kan het zo zijn dat ze het jou heeft willen besparen? Met mijn vader ook diverse gesprekken gehad. Hij zat ook niet voor niks in verpleeghuis natuurlijk en euthanasie ook maar dat was niet aan de orde. Terwijl hij het ervoor wel wilde zeg maar. Ik denk dat hij dit vooral zelf wilde doen op zijn manier. Wat natuurlijk heel erg was. En dat is niet te bevatten. Maar dat is iets wat ik naast me neer moet leggen. Hij heeft dit zo gedaan en dat is nog steeds niet te bevatten maar het was zijn keuze en ook de mensen in het verpleeghuis zijn zich rot geschrokken.

Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die jou hierin kunnen steunen. Want dit is heel moeilijk. Heel veel sterkte.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:55

Lieve TS,

Ten eerste gecondoleerd.

Zorg goed voor je zelf want wat jouw situatie is gewoon echt kl#te.
Gelukkig heb je een lieve man die je steunt!

Ik ben dit jaar in maart mijn vader verloren en toen ging ook even een smerige beerput open en ik mag het niet zeggen maar hij heeft zijn karma wel gehad.

Het liegen en bedriegen tegen over je familie en vrienden was bij mijn vader erg bekend.

Maar je staat gewoon machteloos tegen over zulke acties en dat is zo frustrerend.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:02

Gecondoleerd TS,
Wat ontzettend lastig deze situatie. Ik begrijp je volkomen en vind het heel goed dat jij je hebt gehouden aan haar wensen. Ook al was dat heel erg lastig, ik heb daar enorm respect voor.
Ik heb geen ideeën of advies maar wil je graag veel sterkte toewensen :knuffel:

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 11:18

Nadinetjuhh schreef:
Gecondoleerd TS,
Wat ontzettend lastig deze situatie. Ik begrijp je volkomen en vind het heel goed dat jij je hebt gehouden aan haar wensen. Ook al was dat heel erg lastig, ik heb daar enorm respect voor.
Ik heb geen ideeën of advies maar wil je graag veel sterkte toewensen :knuffel:

Dank je wel!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:09

Sterkte TS, mijn oma heeft ook recent euthanasie gepleegd, voor mij ook verschrikkelijk moeilijk want ik kon er niet bij zijn, ik heb nog wel gelukkig 1 dag in NL kunnen komen om gedag te zeggen en toen weer terug naar hier.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:30

Mijn vader heeft 8 jaar geleden euthenasie laten plegen. Hij was ziek en wilde geen behandelingen meer.

Ik vond het heel moeilijk. Ik merkte dat mijn vader zich steeds meer af sloot voor mijn moeder, mn broer en mij.
Random Kenissen sprak hij wel veel mee.

Ik concludeer daar uit dat het voor hem verschrikkelijk moest zijn geweest dit te doen...ons aan te doen dat zijn leven ging stoppen waar wij bij waren.
Ik neem hem zijn wat botte gedrag dan ook niet kwalijk.
Ga er maar aan staan de gene waar je zo van houd zo te verlaten.

De uitvaart was ook somber. Alleen wij. Geen familie en vrienden.
Zo als hij dat wilde. We mochten ook niet vertellen hij zo gestorven was.
Mss was dat schaamte...ik weet het niet. Euthenasie blijft natuurlijk toch een beetje een taboe voor velen.

De arts doet zijn werk. Voor hen is dit absoluut ook heel moeilijk moet je weten.

Sterkte met je verwerking. Je zit nog in het rouwproces.
Jaren later kunnen er antwoorden op je vraag komen als er dingen aan herinneringen op hun plaats vallen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 13:05

Mijn moeder zei het tegen iedereen dat ze er klaar mee was en dat ze euthanasie wilde. Dat is dan weer de hele andere kant in haar verhaal.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:11

meggiemeg schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Mijn moeder was een lieve vrouw, maar kon zich moeilijk uiten.
De muur werd opgetrokken als een gesprek wat dieper dreigde te gaan en ik voelde me daardoor niet gezien en gehoord, de band is nooit goed geweest.
We hadden geen ruzie, maar het was oppervlakkig en moeizaam.

Mijn moeder had precies hetzelfde met haar moeder en had daardoor een negatief zelfbeeld, maar ook van de wereld om zich heen.

Ik denk dat je als kind toch ergens op zoek bent naar goedkeuring en verbinding met je moeder, ook als volwassene nog.
En je zou je moeder graag gelukkig zien.
En ondanks dat je steeds tegen dezelfde muur op loopt, hoop je ergens toch dat het ooit beter zal gaan.

En met dat je moeder sterft, sterft die hoop ook.

Onomkeerbaar, dit was het, het wordt nooit meer of beter dan dat het geweest is, je staat met lege handen, machteloos, boos, verdrietig.

Klopt mijn zus heeft altijd gezegd ze wordt vervelend oud en neemt alle antwoorden met zich mee, ook al weet ze dat er vragen zijn.
Het was inderdaad wel leuk geweest om een enkele keer te horen dat ze het wel leuk-lekker-goed vindt. En inderdaad ik vind het erg jammer dat ze het zichzelf zo lastig heeft gemaakt de laatste jaren van haar leven, de dagen hadden zo anders gevuld kunnen zijn.

Om die reden heb ik vorig jaar mijn tante bezocht, de jongste zus van mijn moeder.
Zij is inmiddels bewust van hoe de band met haar moeder (mijn oma) het opgroeien van haar, mijn moeder, mijn ooms en tantes heeft beïnvloed.

Mijn tante heeft ook niet geleerd zich te uiten en echt te luisteren, ze is zich daar in de loop van de tijd bewust van geworden en met zichzelf aan het werk gegaan, maar de band met haar oudste dochter is daardoor ook niet makkelijk.

Zij (mijn nicht dus) kwam ook even langs toen ik bij m'n tante was en hun interactie was zo herkenbaar en ook zo confronterend.

Mijn zusje tobt ook enorm hiermee, vooral omdat ze 2 kinderen heeft.
Ze was ook benieuwd of ik antwoorden uit mijn bezoek haalde.
Ik heb nadien tegen haar gezegd dat dit iets is wat al generaties speelt en dat we alles wat geweest is nooit kunnen omkeren en goed maken.
We zijn verantwoordelijk voor ons stukje en we moeten echt uitzoeken wat van ons is en wat we bij onze ouders moeten laten.
Een boek wat me daar bij geholpen heeft is De Fontein, Vind Je Plek van Els van Steijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 08:58

Weet iemand hoe het zit met de oplevering van een huis van de woningstichting en kosten?
Mijn rookte , het was niet veel 2 tot 3 sigaretten per dag, maar dat waren er genoeg om zeg maar de woning er naar te laten ruiken en je ziet het ook op de muren waar iets gehangen heeft. Nu wil de woningstichting mij op gaan laten draaien voor de kosten om de boel te sauzen, volgens hun gaat dat € 1100.- kosten terwijl ze maar een piepklein huisje heeft. Het gaat om hoogstens een 35 m2, in het huurcontract kan ik daar dus niets over terug vinden dat je dat moet herstellen. Voor de rest waren ze aardig tevreden, was 1 deur vergeten af te nemen en daar vielen ze ook over... Er was ook een batterij leeg gegaan van het rookalarm, die moest ik direct waar zij bij waren herstellen, want dat piepje was lastig voor de buren... Ben direct in hun bijzijn naar de buren gelopen, die zaten lekker buiten in hun tuin, gevraagd aan beide mannen en ze hadden het niet gehoord en er ook geen last van. Dus dat was voor dat moment opgelost. Ik ga niet op een stoel klimmen met mijn slechte knie. Zij wilde dat ook niet doen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:07

Zelf gaan sausen, scheelt je in arbeidskosten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:08

Ik heb voor mijn vader heel zijn huis schoongemaakt.
Hij had vloerbedekking dat heb ik eruit gehaald. Zijn buurvrouw heeft geholpen i.t.t mijn familie. Gordijnen gewassen en opnieuw opgehangen er moesten wel ondergordijnen hangen. En wij hebben ook wat dingetjes hersteld idd en nog hadden we ook wat kosten maar meeste hebben we wel kunnen doen zelf.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:18

Mijn moeder was kettingrookster en alle behang was verkleurd in de woonkamer maar we hebben gelukkig alleen de gaatjes hoeven vullen en de vloerbedekking eruit.
We hadden een kringloop die de overblijvende spullen mocht hebben, was nog best wat, als zij de vloerbedekking eruit haalden dus best verschillend qua woningbouw.
Ik zou er een emmer latex tegenaan gooien hoor, zijn ze helemaal gek met hun 1100 euro!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 09:20

Als ik het kon deed ik dat, mijn gezondheid is niet zo goed dat ik dat kan. Het hele huis is schoon, alles is netjes, gaten zijn dicht gesmeerd. Maar het punt is dat ik er niets over kan vinden in het huurcontract, vandaar mijn vraag of het dan mag en kan wat ze willen doen. Als ik zelf ging sauzen mocht ik ook niet zomaar de eerste de beste witte saus er op smeren, dat moest dan weer een speciale zijn...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:25

Zou er eens een telefoontje aan wagen naar de huurcommissie!
Ik vind het belachelijk, echt.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:29

Nou ik vind het echt belachelijk dat ze dat eisen zeker als er niets over in het huurcontract staat.

Ik zou zeggen: ik heb aan de eisen van jullie contract voldaan. Hier is de sleutel en doei!

Wel echt heel vervelend hè dat dat soort dingen er dan ook nog achteraan komen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:35

Meestal staat er iets algemeens in als: opleveren in oorspronkelijke staat. En daar kunnen ze dus ook schone muren onder rekenen. Het is maar net hoe zeikerig ze zijn.

Je kan twee dingen doen als je het niet zelf kunt: betalen of iemand zoeken die het voor je kan en wil doen (desnoods zelf een schilder inhuren)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:40

Ik zou eerst achterhalen hoe je het moet opleveren.

Als het bij een woningbouw corporatie is dan gaan ze niet over een kleur muren spijker gaatjes vallen denk ik. Maar particulier is anders vaak.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:45

Ts, hoe lang heeft je moeder in dat huis gewoond?
Na een bepaald aantal jaren krijg je gebruikerssporen.
En het is dan aan de verhuurder om het op te knappen alvorens opnieuw te verhuren.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:51

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:00

Welke woningbouw is het van TS?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 10:26

Ibbel schreef:
Meestal staat er iets algemeens in als: opleveren in oorspronkelijke staat. En daar kunnen ze dus ook schone muren onder rekenen. Het is maar net hoe zeikerig ze zijn.

Je kan twee dingen doen als je het niet zelf kunt: betalen of iemand zoeken die het voor je kan en wil doen (desnoods zelf een schilder inhuren)

Dan kan ik me nog even uitleven met een kango... Het huisje zou gerenoveerd opgeleverd worden, echter moest de gehele vloer nog vlak worden gemaakt en de muren nog afgestreken, je kon nog zien waar de sleuven liepen van het freeswerk voor de leidingen. Dan is het huisje nu heilig vergeleken bij toen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 10:30

Heb net online gekeken wat het kost om dit te laten doen, dan kom ik op een bedrag van net iets meer uit dan 650.- dat is wel een verschil zeg met wat de woningstichting wil berekenen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 10:31

luuntje schreef:
Ts, hoe lang heeft je moeder in dat huis gewoond?
Na een bepaald aantal jaren krijg je gebruikerssporen.
En het is dan aan de verhuurder om het op te knappen alvorens opnieuw te verhuren.

8 bijna 9 jaar

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:36

Wat een bedrag zeg!
Ik zou emmer verf halen bij de bouwmarkt en met wat vriendjes heb je dit zo gesaust, zo groot is het niet.