Stoppen met de pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:35

Marije_jiplover schreef:
Ik ben het overigens wél met Janneke eens dat het hebben van menstruatiepijn niet normaal gevonden zou moeten worden.
Er is nogal een verschil tussen weeën die ervoor moeten zorgen dat er een baby naarbuiten komt, of het laten verdwijnen van een niet ingenestelde eicel.

Wanneer wij mannen waren, was er al lang en breed goed onderzoek gedaan naar menstruatiepijn, maar tegen vrouwen wordt maar gezegd dat het normaal is en er bij hoort.

Robin_S schreef:
Dus dan bestaan weeën ook niet volgens jou? Die liggen immers in dezelfde lijn als menstruatiepijn.

Sommige vrouwen kunnen ook hun eisprong voelen, wat vergelijkbaar is met de super korte versie van menstruatiepijn.

Dus natuurlijk bestaat het wel, net zoals PMS gewoon bestaat, maar in welke mate je hier last van hebt hangt van verschillende factoren af.

En uiteraard is het zo dat hormonale anticonceptie dit kan verergeren, en in dat geval is het goed om te zoeken naar iets wat beter past.

Maar een vrouw zonder anticonceptie kan dus ook gewoon PMS ervaren.

Helemaal eens met wat Marije schrijft. Janneke zegt nergens dat die pijn niet bestaat, wel dat het niet hóeft.
De geneeskunde is idd seksistisch, naar mannen wordt veel meer onderzoek gedaan en pas sinds kort bv naar het vrouwenhart wat dus wezenlijk verschilt van mannen.

Pijn is niet altijd nodig. Ik heb het bv nooit, dus waarom moeten anderen wel kromliggen van de pijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:30

Dorine92 schreef:
Nee het gaat er helemaal niet om dat je object zou zijn... het gaat om aantrekkingskracht en connectie maken. En dan vinden mensen belangrijk. Vandaar dit topic. Mannen weten dondersgoed wat ze willen hoor... wat ik van de leukere mannen elke keer terughoor wat ze zoeken in een vrouw, is vrouwelijkheid, zachtheid, zorgzaamheid, loyaliteit en respect.
Als ze dit in een object konden vinden waren wij overbodig.

Maar dat is niet genoeg. Je kan bovenstaande allemaal bieden en toch is het niet genoeg als de seks niet naar de zin is. Dan zoeken ze het ergens anders.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:22

Suzanne F. schreef:
Dorine92 schreef:
Nee het gaat er helemaal niet om dat je object zou zijn... het gaat om aantrekkingskracht en connectie maken. En dan vinden mensen belangrijk. Vandaar dit topic. Mannen weten dondersgoed wat ze willen hoor... wat ik van de leukere mannen elke keer terughoor wat ze zoeken in een vrouw, is vrouwelijkheid, zachtheid, zorgzaamheid, loyaliteit en respect.

Maar dat is niet genoeg. Je kan bovenstaande allemaal bieden en toch is het niet genoeg als de seks niet naar de zin is. Dan zoeken ze het ergens anders.

Is andersom meestal ook zo. Ik begin er niet eens aan als de seks niet goed is

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:26

cinniz123 schreef:
Ik weet niet of het correct is maar wat ik heb geleerd is dat je baarmoeder samen trek tijdens je menstruatie om het slijmvlies los te krijgen en dat veroorzaakt de krampen.
Als dat klopt dat zou de uitspraak je hoort geen buikpijn te hebben tijdens je menstruatie niet moeten kloppen.

Ik krijg overigens door mijn hormonen hoofdpijn/migraine en degene die mij daar vanaf kan helpen door de gouden tip krijgt een medaille want door de jaren heen is er niet 1 arts of homeopaat daar nog in geslaagd :')

Ik had al mijn ervaring met duphaston gedeeld maar daar leest iedereen in de verhitte discussie overheen :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:46

Kwal schreef:
cinniz123 schreef:
Ik weet niet of het correct is maar wat ik heb geleerd is dat je baarmoeder samen trek tijdens je menstruatie om het slijmvlies los te krijgen en dat veroorzaakt de krampen.
Als dat klopt dat zou de uitspraak je hoort geen buikpijn te hebben tijdens je menstruatie niet moeten kloppen.

Ik krijg overigens door mijn hormonen hoofdpijn/migraine en degene die mij daar vanaf kan helpen door de gouden tip krijgt een medaille want door de jaren heen is er niet 1 arts of homeopaat daar nog in geslaagd :')

Ik had al mijn ervaring met duphaston gedeeld maar daar leest iedereen in de verhitte discussie overheen :D

Nou indd wat een verhitte discussie :)

Ik ga geen hormonen meer slikken en Duphaston wordt ook veel gebruikt voor het opwekken vd menstruatie dus mij niet gezien.
Ik heb al zoveel gehad over de jaren wat wel tegen (hormoon) migraine zou moeten helpen maar bij mij is de ervaring het beste niets te gebruiken want alles wat ik wel gebruik maakt het erger en als je dan in de bijsluiters leest staat er indd ook als bijwerking migraine.

Mayasfrenk

Re: Stoppen met de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:59

Hier hele slechte ervaringen met 2 soorten pil, en de prikpil was helemaal dramatisch.( enorm aangekomen. Emotioneel echt flink de weg kwijt etc. ) mirena spiraaltje geprobeerd en bijna 10 jaar lang super tevreden over geweest. En er schijnt nu zelfs 1 te zijn met nog minder hormonen, maar die mag ik niet omdat ik al kinderen gehad heb. ( geen idee waarom die dan niet geschikt is maar voor ts zou die dus wel kunnen)

Dat sensi plan klinkt leuk maar ik zou daar echt niet op durven vertrouwen. Zal best hoor dat al die mensen met een oeps kindje dan wat verkeerd gedaan hebben, maar ik zal maar net die ene zijn dan. Moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk! En als ik nu zwanger zou blijken komt het derde kindje er ook gewoon, maar wij willen het persoonlijk graag bij 2 houden en kiezen toch voor condooms tot mijn vriend zich laat helpen nu we voor ons gevoel echt compleet zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:02

Suzanne F. schreef:
Dorine92 schreef:

Het is eigenlijk off-topic maar wel interessant. Er zijn (volgens mij) heel veel soorten van relaties mogelijk. Met sex en zonder sex. De kunst is om iemand te vinden van wie de behoeften op dat vlak (en op andere vlakken ook) matchen met die van jou.