Hoe sta jij 's ochtends op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:52

Palmboom95 schreef:
Maar voor de snoozers; hoe reageert jullie partner daarop? Of staat diegene al eerder op? Ik zou helemaal gek worden als ik een half uur lang elke 5min opnieuw wakker zou worden omdat hij niet in 1x op kan staan.

hier partner van iemand die gerust een uur snoozed. Ik word er inderdaad gek van. :=
Ik heb ook nul medelijden als hij zich verslaapt. := Dan heb ik hem meestal ook al tien keer proberen wakker te maken maar zegt hij gewoon "ik sta zo op."
Oke prima dan. Meestal trek ik dan het deken over mijn kop en val ik uiteindelijk toch weer in slaap en dan verslaapt hij zich dus en staat hij vloekend op. "waarom heb je me niet wakker gemaakt?" "dat heb ik gedaan. Je zei tien keer dat je op zou staan."
Daarom zijn we nu dus met de afspraak gekomen dat ik na drie keer hem uit bed duw of de oudste hond roep. De oudste hond maakt hem met liefde wakker met een goed geplaatste ijskoude neus. ~~}> ~~}>

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:12

Palmboom95 schreef:
Maar voor de snoozers; hoe reageert jullie partner daarop? Of staat diegene al eerder op? Ik zou helemaal gek worden als ik een half uur lang elke 5min opnieuw wakker zou worden omdat hij niet in 1x op kan staan.

Ik heb geen partner.

De kat die bij mij slaapt wil na tig keer snoozen nog wel eens laten merken dat hij er klaar mee is. Dan tikt hij met zijn poot op mijn rug/schouder of in mijn gezicht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:16

Ik gebruik sinds ongeveer een maand een routine app. Dat werkt voor mij wel goed om op tijd op te staan. Om 8u begint dat ding te rammelen. Dan staat er per taak in hoeveel minuten ik ervoor heb. En dat is zo simpel als:
Bed opmaken 2 minuten
Tanden poetsen 4 minuten
Douchen 15 minuten
Aankleden 4 minuten
Katten voeren 12 minuten
Ontbijten 30 minuten
Opruimen enz enz.

Sinds ik dit gebruik snooze ik nog wel maar minder. Deadlines werken goed bij mij ook al is het maar zelf ingestelde deadlines...

Mijn man snoozed af en toe en dat vind ik echt vervelend. Als hij er gelijk uit gaat slaap ik verder maar als hij gaat snoozen dan blijf ik half wakker tot hij eruit gaat omdat ik onbewust niet wil dat hij zich verslaapt. En dan kan ik vaak niet meer slapen. En dat is niet fijn als hij om 5u opstaat en ik normaal tegen 8u :')

senna21

Re: Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:06

Ik ben gewoon geen ochtend mens. Zelfs toen ik voor mijn werk iedere werkdag om 6.00 moest opstaan, bleef ik moeite houden. Anderszijds had ik geen moeite met nachtdiensten terwijl een vriendin daar ziek van werd.
Mensen hebben verschillende slaap behoefte. Als je echt verschillende ritmes hebt kun je ook apart slapen o.i.d.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 02:23

Palmboom95 schreef:

Wij snoozen allebei :+

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:04

Hier gaat om 6.15 de wekker.
Ik zwaai mijn benen naast het bed en sta op. (Aan het einde van de werkweek vloek ik wel een binnensmonds dat het al 6.15 is, terwijl ik voor mijn gevoel pas in bed in _O- )
Katten eten geven, eentje krijgt er insuline.
Dan zelf eten, aankleden tanden poetsen en gaan werken.
Snoozen kan ik niet, mijn partner wel. Ik ben een lichte slaper, dus wordt ook altijd wakker als zijn wekker voor die van mij gaat.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 09:13

Ik heb nu 2 dagen geprobeerd meteen op te staan. Dat is niet gelukt. Ik vergeet het gewoon zodra ik wakker word :')

Ik heb een wake up light besteld, die komt vandaag binnen. Dan kan ik ook mooi mijn telefoon buiten de slaapkamer leggen. Ben benieuwd!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:17

Als ik thuis werk, wekker om half 8. Opstaan aankleden make-up er op paarden wei geven en controleren en om 8 uur achter de laptop.

Naar kantoor 6.30 wekker, ontbijt, paarden doen, omkleden make-up en om 7.15 in de auto meestal rond 9.30-9.00 op kantoor

Lang verhaal kort, ik sta op en ben aan :')

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:39

Ik ben géén ochtendmens en mijn zoon van 3 ook niet. Ik sta op zodra hij mij roept, ergens tussen half 7 en 7..
En dan zitten we eerste een half uur op de bank te chillen voordat ik de rest ga doen. _O-

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:53

Palmboom95 schreef:

Hier is mijn partner de snoozer. Door de week sta ik als eerste op (wekker gaat en ik ben áán, dus gelijk opstaan, douchen, boterham smeren en make-up, en de deur uit binnen een half uur) dus dan heb ik er sowieso geen last van.

In het weekend verdelen we de taken zo dat hij nog even kan blijven liggen en ik alvast de paarden doe, of boodschappen haal oid. Ik ben dan toch al voor een wekker wakker.

Die sporadische keer dat hij wel eerder op moet staan dan ik.... -:(- _-:( Want ik ben dus wel bij de eerste wekker wakker. En áán. Dus dan lig je de resterende tijd naar het plafond te kijken. Meestal sta ik dan ook maar op :Y)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:57

Als ik werk, gaat de wekker om 6u. Dan lees ik een kwartiertje het nieuws op m'n gsm. Daarna opstaan in pyjama, toilet en de honden uitlaten. Dan dieren voeren, m'n lunch maken en zelf ontbijten. Vervolgens ga ik me opfrissen, make-up en kleren aan. Zo ben ik rond 7u klaar om te vertrekken.

Als ik vrij ben, verschuift de tijd gewoon een uur of 2-3 :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:08

Hier in huis 1 ochtend mens (en een ochtend baby) en 1 iemand die dat totaal niet is. We staan allebei vroeg op tussen 5 en 6. Mijn man (geen ochtend mens) springt gewoon direct zijn bed uit en neemt de tijd voor zijn ochtendroutine. Voor hem is het een kwestie van meteen gaan anders komt hij zijn bed niet uit. Voor mij (duidelijk een ochtend mens) is het meer ik word wakker wanneer ik wakker word. Meestal is dit voor 6 uur en dan ga ik me rustig klaar maken voor de dag totdat de baby wakker word. Maar uiteindelijk stappen we allebei direct uit bed als we op moeten staan. Is denk een kwestie van op tijd naar bed en een klein beetje discipline.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:54

mijn wekker gaat om 5.45. Soms ga ik er gelijk uit, soms snooze ik nog even.
Dan ga ik eerst naar de wc.
Daarna is het de was klaarzetten/ ophangen, aankleden, kattenbak verschonen, katten eten geven, brood klaarmaken, zelf ontbijten en tijdens het ontbijten een beetje door mijn telefoon scrollen.
Daarna spullen in mijn tas, jas aan en op de fiets naar het werk.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:58

Ik stond eerder gelijk aan!! Hup, gelijk aankleden en gaan met die banaan. Tegenwoordig (zal leeftijd zijn) lukt mij dat ook niet meer zo goed. Ik mep de wekker 1x uit, daarna waggel ik naar de wc en blijft daar even rustig zitten. Dan was ik standaard met koud water en sta ik aan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:05

O ja: ik sta op met een ochtendhumeur van hier tot Tokio :') .

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 14:31

Vandaag voor het eerst opgestaan met mijn nieuwe wake-up light, zonder meteen mijn telefoon te pakken 's ochtends. Hoewel op zich positief over deze dag, is het ook wel erg wennen :D ik werd 8 minuten voor de wekker wakker (wat ook wel het idee is van zo'n licht, dat je uit jezelf al wakker wordt) en ben toen blijven liggen tot de wekker ging omdat ik wilde weten hoe dat zou zijn. Die 8 minuten plafondstaren werkten best goed. Vervolgens opgestaan en dat ging best makkelijk. Wellicht ook door de rush van het onwennige.

Eenmaal in de auto merkte ik wel dat ik minder wakker was dan normaal. Mijn wake-up light zorgde ervoor dat ik rustig wakker werd, maar blijkbaar leef ik normaal gesproken 's ochtends door de weeks wat meer op cortisol en/of adrenaline :') Normaal ben ik liedjes aan het meezingen in de auto en vandaag zat ik als een zombie, op automatische piloot. Zou kunnen dat ik minder wakker was omdat dus 8 minuten een beetje heb liggen soezen (en dus eigenlijk beetje snoozen) tot mijn wekker ging.

Mijn telefoon niet gebruiken was wel gek. Daar moet ik nog even een weg in vinden. Kijken of ik het wel oke vind om bijvoorbeeld Whatsapp te checken voor in de deur uit ga. Aangezien ik mijn telefoon 's ochtends oplaad, ontkom ik er eigenlijk niet aan om even op mijn scherm te kijken.

Ofwel, hoewel het opstaan vandaag best prima was, vond ik minder snel mijn draai in de dag. Ik ben op dit moment ook moe. Alsof ik vandaag nog niet volledig wakker ben geworden. Ben benieuwd hoe het deze week verder verloopt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:11

Ik denk dat het ook een stukje gewenning is.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:09

5:15 gaat de wekker de meeste dagen van de week.
Geen uitstel met wekker op snoozen ed.
Hup hup uit bed en sta direct aan.
Tot ergenis van me partner als die thuis is.
Even snel een makkelijk tenue aan.
Hond uitlaten en voeren
Paarden doen.
Uiterlijk om 6:00 weer binnen zijn
Ontbijten
Douchen en aankleden.
Tas klaar maken
6:45 vertrekken

Heerlijk ritme

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:51

Ik wordt altijd voor mijn wekker wakken en ben ook meteen wakker. Spring uit bed en ga meteen douchen, aankleden, opmaken terwijl ik mijn ontbijt er in giet en dan de deur uit :+
Ik kan juist slecht tegen langzaam opstarten... snoozen gaan mijn hersenen helemaal niet lekker op :')

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:57

Ik lees dit topic echt door met een open mond van verbazing, huh, er bestaan mensen die in 1x hun bed uit kunnen komen?? :+ Hier echt niet. Opstaan is echt het lastigste gedeelte van de dag. De ADHD task paralysis werkt ook niet mee :+ In de tijd van de middelbare school/opleiding was dat ook echt een probleem. Nu werk ik veel thuis, en ook als ik naar kantoor moet mag ik zelf weten wanneer.. de motivatie om op tijd te beginnen is er wel, dan kan je eerder naar huis :)) maar het snoozen wint toch vaak.

Het scheelt wel dat ik in 10 minuten ook klaar ben om te gaan. Douchen 's ochtends, nog nooit gedaan. Ontbijten doe ik ook niet aan, moet minstens 2 uur wakker zijn voordat ik überhaupt wat door m'n keel krijg. Het is dan echt aankleden, tanden poetsen, tas pakken en wegwezen.. Een uur bezig zijn in de ochtend zou ik ook echt zonde vinden, die tijd gebruik ik liever om te slapen _O-

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:31

Hoe ik opsta? Met moeite :')

Maar zonder grappen, waarschijnlijk eerst 2 keer 10 minuten snoozen, dan tandenpoetsen, dan ontbijten en a) alles inpakken voor naar kantoor of b) koffie zetten en achter mijn laptop kruipen :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:53

Risxx schreef:
Ik lees dit topic echt door met een open mond van verbazing, huh, er bestaan mensen die in 1x hun bed uit kunnen komen?? :+ Hier echt niet. Opstaan is echt het lastigste gedeelte van de dag. De ADHD task paralysis werkt ook niet mee :+ In de tijd van de middelbare school/opleiding was dat ook echt een probleem. Nu werk ik veel thuis, en ook als ik naar kantoor moet mag ik zelf weten wanneer.. de motivatie om op tijd te beginnen is er wel, dan kan je eerder naar huis :)) maar het snoozen wint toch vaak.

Het scheelt wel dat ik in 10 minuten ook klaar ben om te gaan. Douchen 's ochtends, nog nooit gedaan. Ontbijten doe ik ook niet aan, moet minstens 2 uur wakker zijn voordat ik überhaupt wat door m'n keel krijg. Het is dan echt aankleden, tanden poetsen, tas pakken en wegwezen.. Een uur bezig zijn in de ochtend zou ik ook echt zonde vinden, die tijd gebruik ik liever om te slapen _O-

Ik heb ook ADHD, daarom spring ik er juist meteen uit, dan ben ik "aan" van snoozen ga ik in de verkeerde modus en is alles daarna een te grote opgave :')
Dan vind ik zelfs douchen te veel moeite en kom ik nergens meer toe die dag :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:14

Hier is wakker er meteen uit :)

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 00:06

Wat voor mij echt een wondermiddel is is m'n wekker gewoon te hard zetten. Hij staat standaard op de ruis functie, die hard genoeg is om me gelijk klaarwakker te schieten. Word ik wakker met wat stress? Wellicht. Val ik daarna weer in slaap? Absoluut niet. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:51

Op werkdagen gaat op 6.15 de wekker.
Ik sta meteen op, dat snoozen snap ik echt niet.
Aankleden, haren en make up doen.
Naar beneden, kat eten geven, ontbijten en brood smeren om mee te nemen. Tanden poetsen en om 7.00 de deur uit.
Ik ben een ochtendmens en heb eigenlijk nooit een ochtendhumeur.

Mijn vriend doet echt drie keer zo lang over zijn ochtendritueel en daar snap ik niks van, hij hoeft al niet eens haar of make up te doen.
In die tijd heb ik al de derde wereldoorlog gewonnen, een studie gedaan en het hele huis schoongemaakt. Het levert nog wel eens wat wrijving op, want als we samen ergens heen gaan in het weekend ofzo en we moeten op tijd weg, dan schiet het voor mijn gevoel echt voor geen meter op. Heel irritant.