Als ik dit topic lees ben ik haast blij dat ik elk jaar in januari mijn eigen risico er al door heb... Op dat gebied heb ik in elk geval nooit verrassingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Als je er aanvullend voor verzekerd bent.
Wat ik overigens wel een rare optie vind; als er íets geplande zorg en kosten zijn, zijn het die reisvaccinaties wel. Waarom zou je die in een polis stoppen
verootjoo schreef:Als je er aanvullend voor verzekerd bent.
Wat ik overigens wel een rare optie vind; als er íets geplande zorg en kosten zijn, zijn het die reisvaccinaties wel. Waarom zou je die in een polis stoppen
janderegelaa schreef:verootjoo schreef:Als je er aanvullend voor verzekerd bent.
Het is goedkoper voor de verzekeraar om jouw vaccinatie te betalen dan de medicatie tegen 1 of andere ziekte die je opgelopen hebt. Ik vind het wel slim. De dengue vaccinatie heeft 95% van de ziekenhuisopnames voorkomen. De kosten van de vaccinatie zijn fors, €100,00 ongeveer, maar dat weegt niet op tegen de ziekenhuiskosten.
verootjoo schreef:Je vergelijkt de zorg rondom zwangerschap en bevalling met de benodigde vaccinaties voor plezierreizen
Bijzondere vergelijking. Vanwege de hoogte van de kosten en vanwege het effect in de samenleving.
Verzekeren sowieso geen kwestie van eerlijk maar een kwestie van kosten en baten berekenen.
Ik kon me niet voorstellen dat deze vaccinaties wat opleveren maar blijkbaar dus wel. Hoewel het prima te betalen is door reizigers. Blijkbaar kost de zorg voor onverantwoordelijke reizigers nog meer…
Fitzroy schreef:verootjoo schreef:Je vergelijkt de zorg rondom zwangerschap en bevalling met de benodigde vaccinaties voor plezierreizen
Lijkt me niet zo gek toch? Het is beiden een keus.
Zoals iemand kiest voor aanvullende zorg rond een bevalling zo kan iemand ook kiezen voor aanvullende reizigersvaccinaties.
Morganlefay schreef:verootjoo schreef:Je vergelijkt de zorg rondom zwangerschap en bevalling met de benodigde vaccinaties voor plezierreizen
Bijzondere vergelijking. Vanwege de hoogte van de kosten en vanwege het effect in de samenleving.
Verzekeren sowieso geen kwestie van eerlijk maar een kwestie van kosten en baten berekenen.
Ik kon me niet voorstellen dat deze vaccinaties wat opleveren maar blijkbaar dus wel. Hoewel het prima te betalen is door reizigers. Blijkbaar kost de zorg voor onverantwoordelijke reizigers nog meer…
En om eens heerlijk de advocaat van de duivel te spelen.
Zwangerschap is geen ziekte en kinderen is op uitzonderingen daargelaten een keus.
Er is gerommel op Ziektekosten land en kostenvergoeding mbt zwangerschap zit wel in het hoekje om te schrappen.
Fitzroy schreef:Wat bedoel je precies ? Mensen maken keuzes om aanvullend verzekerd te zijn. De een kiest voor extra kraamzorg, de ander voor reizigersvaccinaties, weer een ander voor brillenvergoeding of alternatieve geneeswijzen. Dat is toch niet vreemd?
germie schreef:200 euro voor een minimaverzekering? Is dat dan met het meest uitgebreide aanvullende pakket?
Fitzroy schreef:verootjoo schreef:Reizen is luxe, voortplanten niet. .
Voortplanten is ook een luxe. De luxe om de aarde naar de kl… te helpen met die bevolkingsgroei.
Fitzroy schreef:Wat bedoel je precies ? Mensen maken keuzes om aanvullend verzekerd te zijn. De een kiest voor extra kraamzorg, de ander voor reizigersvaccinaties, weer een ander voor brillenvergoeding of alternatieve geneeswijzen. Dat is toch niet vreemd?