Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:27

@Bellex nee ik ben er gelukkig een stuk rustiger onder.
Heb er wel vertrouwen in dat het goed zit.

Ik heb bij de eerste wel extra moeten prikken en toen op 30 weken een prik moeten hebben en na de bevalling ook meteen.
Bij de 2de hoefde het niet.

Ik ben zelf AB Negatief dus komt niet vaak voor.

En de precieze datum heb ik ook niet met iedereen gedeeld.
Had met de 2de een drama met een buurvrouw die helemaal geobsedeerd was met mijn zwangerschap en mijn kinderen.
Op het eind wilde ze elke week wel langskomen op de koffie en steeds probeerde ze weer of ik niet al het geslacht wilde verklappen.
En hoe duidelijk ik ook was dat ik het niet wilde delen en alleen manlief en ik het wisten het kwam gewoon niet binnen.
Ik had ook echt geen behoefte meer aan bezoek die laatste weken en heb niet eens verteld wanneer ik met verlof was gegaan.

@Dustinlover spannend zondag!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 13:58

@bellex: het was mijn stiefmoeder niet m'n schoonmoeder (die zou dat nooit zomaar doen gelukkig).

Euhm ja het was altijd wel het plan, als het gaat, om beidde een keer zwanger te zijn. Ik vind het heel bijzonder dat ik beidde kanten mag mee maken want als partner van de zwangere is het heel anders dan zwanger zijn. En fijn dat ik haar soms dingen kan vragen als in "had jij ook last van zus en zo tijdens je zwangerschap " :')

Dustinlover schreef:
Maartje hier werd ik dit weekend ook overvallen door iemand voor mij compleet vreemd die aan mijn buik zat. Ik wist alleen even geen houding te geven.. Ik snap ook niet dat mensen dat ongevraagd doen..

Bellex gefeliciteerd!

Ellinora succes straks!

Hier vandaag 14 weken en zondag echo voor het geslacht. Ben zo benieuwd!

Een wildvreemde aan je buik? Dat vind ik helemaal frappant. Heb je er uiteindelijk iets van durven zeggen of overviel het je teveel?
En spannend zondag geslachtsbepalende echo, heb je een voorkeur of voorgevoel?

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:07

Gezien de vraag meermaals voorbij kwam over het in 1 keer bloedprikken.

Wij hadden ivm ICSI, de eerste echo in het ziekenhuis. Normaliter heb je deze bij de verloskundige tenzij medisch.

Wij hadden op 7 juli de intake gesprek, hierbij werd dus aangegeven om bloed te prikken op de vitamines enzovoorts. Ik had de prikafspraak voor de ochtend van 11 juli gepland en later die dag hadden wij een tweede gesprek wat dan voornamelijk over de NIPT ging. Doordat ik toen heb aangegeven wel de NIPT te willen checken ging ik dus weer opnieuw een afspraak maken gezien ik die ochtend al was geweest.

Als ik niet via het ziekenhuis een traject had gevolgd, was de intake en het eerstvolgende gesprek natuurlijk veel eerder aan bod gekomen. Vandaar dat het bij mij nu verdeeld is gegaan. Gelukkig heb ik geen naalden fobie :')

Betreft de kinderziektes;

Ik weet dat ik (door al testen voorafgaand aan het ICSI) wel antistoffen heb voor de waterpokken, maar helaas geen antistoffen voor de vijfde ziekte.

CMV komt niet heel vaak voor, maar wat ik begreep is dat het voornamelijk bij kinderen in de urine en speeksel voorkomt. Dit betekend dus voornamelijk goed opletten en heeel vaak handen wassen/desinfecteren. Het is lastig te ontdekken omdat de kinderen hier meestal niet ziek of symptomen van krijgen.

Mijn werkgever is hiervan op de hoogte en zodra er op mijn locatie dus een uitbraak is van de vijfde ziekte ga ik tijdelijk op een andere locatie werken. Dit is voornamelijk tot 20 weken.
Laatst bijgewerkt door CynThier op 17-07-23 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:07

Maartje nee uiteindelijk niets van gezegd helaas.. Mijn vriend heeft 2 meiden dus een jongen zou wel leuk zijn. Dan is het voor beide nieuw zeg maar :)

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:17

Wat gek dat mensen soms zomaar aan je buik gaan zitten! Gelukkig is mij dat bij mijn vorige zwangerschap niet overkomen, en ik zou er nu ook echt niet op zitten te wachten.

We hadden net een controle bij de verloskundige en bij de echo was te zien dat het waarschijnlijk een jongetje is. Op een of andere manier moeten mijn man en ik erg wennen aan dat idee. Omdat we al een meisje hebben denk je daar blijkbaar toch automatisch aan. Ook worden bij ons in de straat bijna alleen maar meisjes geboren (van de laatste 20 baby's maar 1 jongen). Wel heel leuk om zo beide te mogen meemaken!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 16:57

@ Toffeltje leuk! Hier is een jongetje na 2 meiden ook leuk maar we mogen nog even wachten tot eind augustus voor we het weten.

Net de 13 weken echo gehad en alles zag er goed uit tot nu toe.
Ik probeerde zelf nog te ontcijferen wat het is maar dat lukte niet want baby was enorm druk haha :=
De

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:08

@Dustinlover spannend het geslacht ontdekken! Wat vroeg met 14 weken trouwens, kunnen ze het dan ook echt goed al zien?

@Eilinora wat fijn dat je er gerust onder bent, dat scheelt een hele hoop! Wat vervelend zo'n buurvrouw zeg, mensen kennen geen grenzen -O- Fijn dat de 13-weken echo goed was!

@Maartje Sorry verkeerd onthouden! Mooi dat jullie het zo inderdaad van beide kanten mogen ervaren en dat je ook uit je vrouw haar ervaring kan putten, en zij ook weer uit die van jou als partner van de zwangere

@Toffeltje wat leuk een zoon, gefeliciteerd! Begrijpelijk even wennen dan, maar dat went vast snel :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:37

Bellex schreef:
@Maartje goed om het aan te geven bij je schoonmoeder dan als je dat niet prettig vind :j Zomaar van iedereen zou ik ook niet kunnen waarderen inderdaad, zeker op straat oid! En spannend donderdag de 13 weken echo! Hoe ervaren je vrouw en jij deze zwangerschap nu jij de zwangere bent in plaats van je vrouw? Toch weer een hele nieuwe ervaring lijkt me

Ik lees alles mee maar reageer niet heel veel. Maar ik vind het heel fijn dat ik geen zwangerschap en vooral geen bevalling hoef te doorstaan. Vind het onwijs bijzonder om het nu vanaf de andere kant mee te maken.
Mijn bevalling was erg pittig (of ja, zeg maar gerust traumatisch), ik heb een postpartum depressie gehad en ptss (waar ik nog steeds last van heb) dus ben héél blij dat ik dat niet nog eens hoef te doen maar wel nog een kindje mag krijgen <3
Nu was het sowieso wel de bedoeling dat Maartje ons 2e kindje zou dragen (als het ons gegund zou zijn want dat is ook niet vanzelfsprekend) maar ik denk dat ik anders toch ook heel gelukkig was geweest met 1 kindje want ik doe t nooit meer.. :n

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:04

Vandaag de 13 weken echo gehad en alles zag er goed uit! Heel fijn om dat toch bevestigd te krijgen. Kunnen we met een gerust hart op vakantie naar Jordanië.

Lijkt mij echt vreselijk als iemand ongevraagd aan je buik zit te voelen. Voelt echt als een inbreuk op je privacy.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:27

Fijn Lucifertje! Goede vakantie gewenst :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 05:12

Bellex schreef:
@Dustinlover spannend het geslacht ontdekken! Wat vroeg met 14 weken trouwens, kunnen ze het dan ook echt goed al zien?

@Eilinora wat fijn dat je er gerust onder bent, dat scheelt een hele hoop! Wat vervelend zo'n buurvrouw zeg, mensen kennen geen grenzen -O- Fijn dat de 13-weken echo goed was!

@Maartje Sorry verkeerd onthouden! Mooi dat jullie het zo inderdaad van beide kanten mogen ervaren en dat je ook uit je vrouw haar ervaring kan putten, en zij ook weer uit die van jou als partner van de zwangere

@Toffeltje wat leuk een zoon, gefeliciteerd! Begrijpelijk even wennen dan, maar dat went vast snel :)

Geeft niks kan me voorstellen dat je het als schoonmoeder zou lezen omdat dat logischer is.

Ik weet nog bij de bevalling van onze 1e dat ik als een kip zonder kop rondliep ging een vest uit de vaatwasser halen oa :')

lucifertje schreef:
Vandaag de 13 weken echo gehad en alles zag er goed uit! Heel fijn om dat toch bevestigd te krijgen. Kunnen we met een gerust hart op vakantie naar Jordanië.

Lijkt mij echt vreselijk als iemand ongevraagd aan je buik zit te voelen. Voelt echt als een inbreuk op je privacy.

Wat fijn dat het tot nu toe allemaal goed os! Wanneer vertrekken jullie?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 09:33

De 13 weken echo was helemaal goed <3 De echoscopist heeft heel veel kunnen zien en kunnen meten, super leuk. Over een paar weken hebben we de geslachtsecho gepland. Ik dacht nu al iets te kunnen zien, maar ja ze mogen natuurlijk niks zeggen :Y) .

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:46

Elinora fijn dat de 13 weken goed was!

Jinte fijn dat Maartje het dan kan doen!

Lucifertje ook al zo'n goed nieuws! Fijne vakantie!

Doubtless fijn dat ook jou 13 weken goed is!

Bellex, ze kunnen vanaf 14 weken het al zien. Ik ben dan op 1 dag na 15 weken dus hopelijk ligt hij/zij er goed voor :D

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:11

Ik ben nu in mijn 10e week zwangerschap. donderdag 10 weken echo in het ziekenhuis (wij zaten in het begin van fertiliteitsonderzoeken toen baby besloot dat het tijd was) dus voor de zekerheid de 8 en 10 weken echo in het ziekenhuis door de gynaecoloog. Ik heb een zwangerschap met heel weinig symptomen tot nu toe, niet echt misselijk, weinig klachten. Eigenlijk alleen heule zere borsten die 2 cupmaten zijn gegroeid tot nu toe :Y) Maar dat maakt dat ik ook steeds denk: zit die kleine er nog wel?? de 8 weken echo was een goede hartslag te zien en horen, maar toch vind ik het nu ook weer spannend. Donderdag hopelijk weer goed nieuws, dan de 12 weken echo bij de verloskundige praktijk

Meer mensen die dit ervaren? Die angst of het nog wel leeft/goed groeit?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:31

Ja hoor, bij de eerste 2 had ik behalve wat vermoeidheid en grotere borstel ook geen kwaaltjes.
Daar word je gewoon onzeker van want kwaaltjes betekenen dat het nog goed zit met de baby.
Zijn de kwaaltjes weg dan ga je vaak opmerken dat het misschien met de baby niet goed gaat.

Ken de onzekerheid zeker en dat gaat pas weg als je buik gaat groeien en je de baby voelt bewegen is mijn ervaring

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 21:04

Doubtless schreef:
De 13 weken echo was helemaal goed <3 De echoscopist heeft heel veel kunnen zien en kunnen meten, super leuk. Over een paar weken hebben we de geslachtsecho gepland. Ik dacht nu al iets te kunnen zien, maar ja ze mogen natuurlijk niks zeggen :Y) .

Wat fijn! Wil je delen Wat je denkt?

Lymoncello schreef:
Ik ben nu in mijn 10e week zwangerschap. donderdag 10 weken echo in het ziekenhuis (wij zaten in het begin van fertiliteitsonderzoeken toen baby besloot dat het tijd was) dus voor de zekerheid de 8 en 10 weken echo in het ziekenhuis door de gynaecoloog. Ik heb een zwangerschap met heel weinig symptomen tot nu toe, niet echt misselijk, weinig klachten. Eigenlijk alleen heule zere borsten die 2 cupmaten zijn gegroeid tot nu toe :Y) Maar dat maakt dat ik ook steeds denk: zit die kleine er nog wel?? de 8 weken echo was een goede hartslag te zien en horen, maar toch vind ik het nu ook weer spannend. Donderdag hopelijk weer goed nieuws, dan de 12 weken echo bij de verloskundige praktijk

Ik herken dat wel heb ook om een extra echo gevraagd omdat ik gewoon die zekerheid dan even wilde hebben. Heb nu iets minder zorgen omdat dat 1e trimester voorbij is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:11

Nog niet, want ik weet nog niet zeker of we het geslacht gaan delen vooraf O:)

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:48

Eilinora schreef:
Ja hoor, bij de eerste 2 had ik behalve wat vermoeidheid en grotere borstel ook geen kwaaltjes.
Daar word je gewoon onzeker van want kwaaltjes betekenen dat het nog goed zit met de baby.
Zijn de kwaaltjes weg dan ga je vaak opmerken dat het misschien met de baby niet goed gaat.

Ken de onzekerheid zeker en dat gaat pas weg als je buik gaat groeien en je de baby voelt bewegen is mijn ervaring

Wel fijn om te horen dat er meer vrouwen zijn die dit hebben. Al mijn vriendinnen hadden een heftig eerste trimester, dus dan lijkt het heel gek als jij dat totaal niet hebt. Ik hoop dat ik het na de 12 weken echo wat meer los kan laten, maar het blijft tot het eind wel een beetje spannend denk ik

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:49

Citaat:
Ik herken dat wel heb ook om een extra echo gevraagd omdat ik gewoon die zekerheid dan even wilde hebben. Heb nu iets minder zorgen omdat dat 1e trimester voorbij is.

Ja dat snap ik ja, ik vind het ook heel fijn om elke twee weken een check up te hebben nu. Toch een hele opluchting als het dan zichtbaar goed gaat.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:11

@Dustinlover ah weer wat geleerd! Heel veel plezier alvast!

@Lymoncello lekker weer babyspieken donderdag, herken je angst enkel voor onze eerste echo, maar was daarna ook dermate ziek dat ik niks kon ontkennen. Kan me het met geen/weinig klachten wel heel goed voorstellen

Wij hebben vandaag de 13 weken echo gehad op 13+6, die was helemaal keurig, super gaaf hoe gedetailleerd je alles al kan zien wauw!

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:31

Lymoncello schreef:

Ja hoor, ik herken het zeker. Altijd weer spanning tot het weer in beeld komt bij de echo.

Ik heb vandaag ook alle bloeduitslagen gekregen. Alles zag er goed uit, alleen vitamine D was 46 en die willen ze boven de 50. Daarvoor ga ik nu vitamine D bijslikken.

Ook de uitslag van de NIPT met nevenbevindingen kwam vandaag binnen en ook daar is alles van in orde *\o/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:24

Lymoncello schreef:

Ik had hier (gelukkig) niet zo'n last van. Als je de baby straks goed voelt bewegen ben je ook niet meer zo afhankelijk van de echo's :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 11:01

Tipje voor de (nog) rijdende dames. Jinte heeft bij de zwangerschap van onze 1e de hele tijd een rijlegginf van de epplejeck aan kunnen houden en past daarna ook nog steeds goed. Die zijn nu 2 +1 in de aanbieding, maar ook los goed betaalbaar.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:13

Cynthier fijn dat de NIPT en andere bloeduitslagen goed waren!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 09:28

Hier zometeen de 13 weken echo. Ben benieuwd, toch altijd spannend.

Hebben jullie ook al last van strakke broeken? Draag nog gewone broeken maar vooral 's avonds zitten ze niet zo fijn meer