Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dustinlover schreef:Maartje hier werd ik dit weekend ook overvallen door iemand voor mij compleet vreemd die aan mijn buik zat. Ik wist alleen even geen houding te geven.. Ik snap ook niet dat mensen dat ongevraagd doen..
Bellex gefeliciteerd!
Ellinora succes straks!
Hier vandaag 14 weken en zondag echo voor het geslacht. Ben zo benieuwd!
Bellex schreef:@Maartje goed om het aan te geven bij je schoonmoeder dan als je dat niet prettig vindZomaar van iedereen zou ik ook niet kunnen waarderen inderdaad, zeker op straat oid! En spannend donderdag de 13 weken echo! Hoe ervaren je vrouw en jij deze zwangerschap nu jij de zwangere bent in plaats van je vrouw? Toch weer een hele nieuwe ervaring lijkt me
Bellex schreef:@Dustinlover spannend het geslacht ontdekken! Wat vroeg met 14 weken trouwens, kunnen ze het dan ook echt goed al zien?
@Eilinora wat fijn dat je er gerust onder bent, dat scheelt een hele hoop! Wat vervelend zo'n buurvrouw zeg, mensen kennen geen grenzenFijn dat de 13-weken echo goed was!
@Maartje Sorry verkeerd onthouden! Mooi dat jullie het zo inderdaad van beide kanten mogen ervaren en dat je ook uit je vrouw haar ervaring kan putten, en zij ook weer uit die van jou als partner van de zwangere
@Toffeltje wat leuk een zoon, gefeliciteerd! Begrijpelijk even wennen dan, maar dat went vast snel
lucifertje schreef:Vandaag de 13 weken echo gehad en alles zag er goed uit! Heel fijn om dat toch bevestigd te krijgen. Kunnen we met een gerust hart op vakantie naar Jordanië.
Lijkt mij echt vreselijk als iemand ongevraagd aan je buik zit te voelen. Voelt echt als een inbreuk op je privacy.
Doubtless schreef:De 13 weken echo was helemaal goedDe echoscopist heeft heel veel kunnen zien en kunnen meten, super leuk. Over een paar weken hebben we de geslachtsecho gepland. Ik dacht nu al iets te kunnen zien, maar ja ze mogen natuurlijk niks zeggen
.
Lymoncello schreef:Ik ben nu in mijn 10e week zwangerschap. donderdag 10 weken echo in het ziekenhuis (wij zaten in het begin van fertiliteitsonderzoeken toen baby besloot dat het tijd was) dus voor de zekerheid de 8 en 10 weken echo in het ziekenhuis door de gynaecoloog. Ik heb een zwangerschap met heel weinig symptomen tot nu toe, niet echt misselijk, weinig klachten. Eigenlijk alleen heule zere borsten die 2 cupmaten zijn gegroeid tot nu toeMaar dat maakt dat ik ook steeds denk: zit die kleine er nog wel?? de 8 weken echo was een goede hartslag te zien en horen, maar toch vind ik het nu ook weer spannend. Donderdag hopelijk weer goed nieuws, dan de 12 weken echo bij de verloskundige praktijk
Meer mensen die dit ervaren? Die angst of het nog wel leeft/goed groeit?
Eilinora schreef:Ja hoor, bij de eerste 2 had ik behalve wat vermoeidheid en grotere borstel ook geen kwaaltjes.
Daar word je gewoon onzeker van want kwaaltjes betekenen dat het nog goed zit met de baby.
Zijn de kwaaltjes weg dan ga je vaak opmerken dat het misschien met de baby niet goed gaat.
Ken de onzekerheid zeker en dat gaat pas weg als je buik gaat groeien en je de baby voelt bewegen is mijn ervaring
Citaat:Ik herken dat wel heb ook om een extra echo gevraagd omdat ik gewoon die zekerheid dan even wilde hebben. Heb nu iets minder zorgen omdat dat 1e trimester voorbij is.
Lymoncello schreef:Meer mensen die dit ervaren? Die angst of het nog wel leeft/goed groeit?