https://www.youtube.com/watch?v=YcXMhwF4EtQ
Ik heb keramische de pannen van Demeyere in gebruik.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
herr_balou schreef:Voor de mensen die zich ondanks eerdere opmerkingen van Sizzle en mij zich afvragen hoe op sommige plekken PFAS en aanverwante stoffen terecht komen en denken dat dat enkel door lozing komt nogmaals; het komt ook door dat wij producten gebruik(t)en waarin die stoffen gebruikt worden. Je regenkleding, waterbestendige schoenen, je ski's, je spuitbus om iets waterbestendig te maken, je bakpapier, je pan, alles laat die stof ook los en komt daardoor in het milieu en dan heb ik het alleen nog over de spullen voor consumenten. Want zoals ook reeds opgemerkt, wordt in de industrie gebruik gemaakt van bijvoorbeeld smeermiddelen met daarin PFAS en aanverwante stoffen.
germie schreef:Hier nog wel pannen met teflon. Als ze beginnen te verslijten vervang ik ze. Dus ik ben al een aantal kwijt. Ik heb ook een wokpan wat gewoon een wok is die je moet inbranden met olie. Ik koop wel bewust geen dingen met teflon meer, al jaren niet.
Maar je kunt het nooit helemaal voorkomen. Je schroeft buizen aan elkaar met ptfe-tape, gewoon nog vrij verkrijgbaar, ook een vorm van pfas.
Ik ben wel blij dat ik niet in de buurt van Dordrecht woon.