Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VivianHesen
Fotograaf

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:55

1 's ochtends en 1 's avonds :+
Helemaal aan het begin van het seizoen alleen ' s ochtends

JoT

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:07

Ik neem mijn tablet 's ochtends als eerste, met een glas water. Ik fiets naar mijn werk toe, dus ik wil graag beschermd zijn. Als de pollen erg heftig zijn, dan gaat er 's middags nog een pil in (want ik moet ook nog naar huis zien te komen op de fiets...)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 08:35

QC1997 schreef:
Hoi,

Ben ik weer. Vorig jaar hielp de cetirizine heel goed! Maar nu... Heb het gevoel alsof de pilletjes niet werken. Mega brandend en jeukend gevoel op mijn gehemelte blijf ik houden. Als ik buitenkom snotteren en niezen. Iemand nog tips?

Evt verwijzing naar goede allergoloog. Via daar heb ik 1 sterkere tablet(fexofenadine daar wordt je ook niet zo erg moe door) 2 soorten oogdruppels(zelf zweer ik meest bij de kleine oogdruppelflesje livocap, heb daarnaast nog zatiden als ik lenzen draagt ook goed!) en 2 soorten neusspray(allerbeste voor mij is nasonex / mometason neusspray , de andere spray niet nodig). Zware hooikoorts klachten zijn voor mij met livocap oogdruppels, nasonex en fexofenadine dus goed te onderdrukken, ik heb al zeer lang hevige graspollen allergie. Soms gebruik ik nog promethazine savonds voor slapen wat zowel voor beter slapen als tegen hooikoorts werkt.
Tape plakken, alternatieve therapieën ed, geloof ik niet meer in. Koud washandje op de ogen kan wel helpen bij hevige jeuk aan de ogen.
Bij hevige jeuk gehemelte kijk ook eens naar kruisallergie bv treedt het op na bepaald voedingsmiddel zoals kiwi of appel?