Charaz schreef:Iedere 8 dagen ? Wow dat vind ik echt wel heel veel
ik vind het vooral vreemd dat er zo enorm weinig over bekend is en over gezegd wordt! Zijn ongeveer 45 vrouwen per jaar! Echt te gek inderdaad.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evamarie schreef:Onderzoeksresultaten zijn in mijn ogen niet waterdicht omdat niet elk geval medisch onderzocht wordt.
PSvanLot schreef:Charaz schreef:Iedere 8 dagen ? Wow dat vind ik echt wel heel veel
ik vind het vooral vreemd dat er zo enorm weinig over bekend is en over gezegd wordt! Zijn ongeveer 45 vrouwen per jaar! Echt te gek inderdaad.
PSvanLot schreef:Charaz schreef:Iedere 8 dagen ? Wow dat vind ik echt wel heel veel
Ibbel schreef:Evamarie schreef:Onderzoeksresultaten zijn in mijn ogen niet waterdicht omdat niet elk geval medisch onderzocht wordt.
Even ter verduidelijking: onderzoek is altijd op groepsniveau en nooit op individueel niveau.
Jouw aanname dat 'niet elk geval onderzocht wordt' - wat trouwens niet klopt, íeder overlijden dat verdacht wordt van een 'niet natuurlijke dood' wordt onderzocht! - maakt niet uit voor de statistiek.
Als iets statistisch significant is, maakt het niet uit hoeveel gevallen er nog gerapporteerd worden die óf de ene óf de andere kant op wijzen.
Evamarie schreef:Dat heeft volgens mij ook met je intresses te maken. Er is wel veel bekend hierover, maar dat valt mij dan weer wel op omdat ik in de hulpverlening werk.
Nou dat vind ik ook, en dan vraag ik me ook af, je hoort natuurlijk ook gevallen van huiselijk geweld van een vrouw tegen een man, zou dit ook zover komen dat een vrouw haar man vermoord, want die verhalen ken ik eigenlijk helemaal niet.
Evamarie schreef:PSvanLot schreef:
Dat heeft volgens mij ook met je intresses te maken. Er is wel veel bekend hierover, maar dat valt mij dan weer wel op omdat ik in de hulpverlening werk.
Charaz schreef:Evamarie schreef:Dat heeft volgens mij ook met je intresses te maken. Er is wel veel bekend hierover, maar dat valt mij dan weer wel op omdat ik in de hulpverlening werk.
Ik werk in de gezondheidszorg en PSvanLot in het onderwijs zover ik weet, dat zijn toch ook wel vakgebieden waarbij je dit soort dingen tegen zou moeten komen dan eigenlijk toch?
Nou dat vind ik ook, en dan vraag ik me ook af, je hoort natuurlijk ook gevallen van huiselijk geweld van een vrouw tegen een man, zou dit ook zover komen dat een vrouw haar man vermoord, want die verhalen ken ik eigenlijk helemaal niet.
Ja wel degelijk. Geslachtsdelen vliegen nog steeds over de tafel soms.verdachte is dan vaak een vrouw.
Evamarie schreef:Charaz schreef:
Ik werk in de gezondheidszorg en PSvanLot in het onderwijs zover ik weet, dat zijn toch ook wel vakgebieden waarbij je dit soort dingen tegen zou moeten komen dan eigenlijk toch?
Jazeker.
Dat heeft volgens mij ook met je intresses te maken. Er is wel veel bekend hierover, maar dat valt mij dan weer wel op omdat ik in de hulpverlening werk.
Ik vind dat het bar weinig in het nieuws voorkomt. En waar kom jij het dan veel tegen?
Ja wel degelijk. Geslachtsdelen vliegen nog steeds over de tafel soms.verdachte is dan vaak een vrouw.
Evamarie schreef:Precies Charaz, is momenteel ook een hot item dat er veel te weinig aandacht voor is, maar voor Evamarie is het blijkbaar wel een veel gehoord onderwerp.
Charaz schreef:Evamarie schreef:
Dan werk ik met schatjes van patiënten denk ik, niet op de praktijk gehad en ook geen brieven van de huisartsenpost of SEH gelukkig.
Evamarie schreef:Je bedoelt verdachte omstandigheden. Niet elk geval is verdacht en fam. geeft ook niet altijd toegang tot verder onderzoek.
Dan werk ik met schatjes van patiënten denk ik, niet op de praktijk gehad en ook geen brieven van de huisartsenpost of SEH gelukkig.
Charaz schreef:Ik denk eigenlijk dat er best wel overlijdens zijn die als natuurlijk overlijden worden aangemerkt die eigenlijk tóch moord zijn.
Een oudere die dood gevonden wordt in huis kan natuurlijk heel goed een natuurlijke dood zijn gestorven, maar ook vergiftigd zijn en ik denk dat die gevallen er tussendoor glippen.