Humira heb ik jaren gehad en het heel lang goed op gedaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WendyBZ schreef:Dat ken ikIk zit nu alweer driekwart jaar op MTX spuiten (wekelijks, en 1x per twee weken Cimzia), ben nog steeds geen fan, maar met Ondansetron tegen de misselijkheid is het te doen. Ik gebruik met de spuiten geen alcoholdoekjes meer, ik werd acuut misselijk als ik die rook. De MTX heb ik pennen, ik trek het niet om die gewone spuitjes te zetten. Gelukkig zijn de klachten nu aardig onder controle.
Humira heb ik jaren gehad en het heel lang goed op gedaanVoor wat betreft de bijwerkingen geen idee, mijn haar is altijd al dun geweest en ik niet
WendyBZ schreef:Humira is de merknaam, dat is aduliminab
simongek schreef:Ik was aan het zoeken en kwam dit topic tegen.
Mag ik vragen of iemand weet wat mij te wachten staat bij reumatoloog? Ik heb een uitslag net gekregen via de huisarts die geprikt heeft op reuma aanwijzing.
Waarde moest onder 3 zijn en ik had 18 gaf ze aan. Ze heeft me doorverwezen naar ziekenhuis.
Gaan ze daar dan weer bloedonderzoek of iets anders?
Alvast bedankt
simongek schreef:Ik was aan het zoeken en kwam dit topic tegen.
Mag ik vragen of iemand weet wat mij te wachten staat bij reumatoloog? Ik heb een uitslag net gekregen via de huisarts die geprikt heeft op reuma aanwijzing.
Waarde moest onder 3 zijn en ik had 18 gaf ze aan. Ze heeft me doorverwezen naar ziekenhuis.
Gaan ze daar dan weer bloedonderzoek of iets anders?
Alvast bedankt
assebassie schreef:Ik meld me hier ook. 20 jaar geleden de diagnose palimdroom reuma gekregen. Zit in de familie, mijn vader had het heel erg. Zelf heb ik 80 % van de tijd geen last en een aanval is heel wisselend, van bijna niks tot echt heel vervelend zodat ik sommige dingen niet kan.
Sinds 7 jaar geen medicijnen meer, alleen zn meloxicam. Toen ik nog werkte had ik metotrexaat en foliumzuur. Daarna afgebouwd omdat ik geen klachten meer had, dit heel langzaam gedaan.
Ik las een paar bladzijden en eigenlijk heb ik niks vergeleken bij een heleboel van jullie!!
Ik weet wel ongeveer wat de triggers bij mij zijn, ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die dat weten.
Interessant ninx jouw benadering.
Lusitana schreef:Ik ben naar Portugal verhuisd en de pijn en ongemak is als sneeuw voor de zon verdwenen. Als ik naar Nederland ga, kan ik er niet langer dan een week zijn, anders ben ik rijp voor een rostoel.
Ik snap dat het niet voor iedereen mogelijk is om naar een land te verhuizen met minder luchtvochtigheid, maar het is zeker aan te raden.
Het gekke is dat ze wetenschappelijk niet aan kunnen tonen waar het hem nou precies in zit, maar ze weten wel dat er verband ís tussen luchtvochtigheid en reumapijn.
purny schreef:Hier ook liefhebber van droge warmte.
Reuma is een tijdje weggeweest maar sinds een aantal weken begin ik weer last te krijgen van mijn knieën. Omdat ik recent een maagverkleining heb gehad wil ik laten onderzoeken of ik geen B12 tekort heb.
Mocht dit niet het geval zijn dan speelt mijn reuma weer op (wat ik best apart vind want ik ben 16 kilo afgevallen en dit zou beter moeten zijn voor mijn knieën.)
Ninx schreef:purny schreef:Hier ook liefhebber van droge warmte.
Reuma is een tijdje weggeweest maar sinds een aantal weken begin ik weer last te krijgen van mijn knieën. Omdat ik recent een maagverkleining heb gehad wil ik laten onderzoeken of ik geen B12 tekort heb.
Mocht dit niet het geval zijn dan speelt mijn reuma weer op (wat ik best apart vind want ik ben 16 kilo afgevallen en dit zou beter moeten zijn voor mijn knieën.)
Heb je wel eens naar je voeding gekeken? Het type voeding bedoel ik.
Dus hoe veelzijdig is het, hoeveel groenten eet je, is het onbewerkt, eet je vlees, suiker, zuivel bijvoorbeeld?
Wesseltje schreef:Wat fijn dat je nu antwoord hebt en wat jammer van de enbrel. Dat is de eerste waar ik helemaal geen bijwerkingen van heb, maar dat is uiteraard voor iedereen anders. Ben benieuwd wat de Simponi gaat doen.
purny schreef:Heb je wel eens naar je voeding gekeken? Het type voeding bedoel ik.
Dus hoe veelzijdig is het, hoeveel groenten eet je, is het onbewerkt, eet je vlees, suiker, zuivel bijvoorbeeld?