Ervaringen gastroscopie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:28

germie schreef:
Er is alleen gezegd waarom Germie ergens voor zou kiezen en wat voor hem het beste is. Er staat nergens hoe geweldig Germie is. Tevens staat er bij dat de TS zelf mag kiezen, het wordt niet opgelegd. Er staan argumenten met het waarom bij, want direct weer alles kunnen doen is doorslaggevend. Dus het is niet eens zomaar een wel of niet. Prima verwoord dus, geen oneliners.

De titel van het topic is: ervaring gastroscopie?

Ik heb wel ervaring met roesjes, narcose, ruggenprik maar niet in combinatie met een gastroscopie.

Dus aan mijn ervaring heeft TS niets.

En heb je je voornaamwoorden veranderd? Identificeer je je voortaan als man want dan houd ik daar rekening mee in mijn taalgebruik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:38

En laat dan dus gewoon Germie met rust. Die heeft zijn of haar mening gegeven op basis van ervaringen met andere dingen. Want ook al is er dan geen gastroscopie uitgevoerd, dat roesje en rust is wel iets om over na te denken. Iemand als Germie wil direct weer aan de slag en heeft al te veel rust in het leven moeten nemen. Dus dan zal een keuze gemaakt worden op basis van die ervaringen. Maar die ervaringen mogen wel meegewogen worden. Vaak accepteert men direct met ja en amen wat een arts zegt, maar dat moet je juist niet doen. Je moet zelf een eerlijke, bewuste, oprechte keuze kunnen maken. En daarom belicht ik dus ook even de kant van geen rust nemen als belangrijk. Vind je dat als TS niet belangrijk, dan is een roesje zoals gezegd prima. Maar maak de keuze weloverwogen. Sterkte.

Ik heb verder gelukkig geen ervaringen met narcose, roesjes, operaties en in een ziekenhuis liggen en dat hou ik ook graag zo. :D Helaas dus wel ervaring met een ruggenprik en daarvan dus geleerd dat je daarvan geen rust hoeft te nemen, misschien mogelijk wel omdat ze wat gedaan hebben, maar niet van alleen de prik. En voor Germie is direct weer aan de bak kunnen heel belangrijk, en daarom zal een keuze voor een roesje nooit gemaakt worden. Dan maar een wat vervelend gevoel tijdens een gastroscopie.
Maar de ts moet zelf beslissen en kan dus zelf het argument rust of geen rust meenemen.

Dus nu hoeft Germie niet meer geciteerd te worden, dan kan die ook weer gewoon meelezen i.p.v. steeds te moeten herstellen wat er weer fout beweerd wordt.

Urbanus

Re: Ervaringen gastroscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:42

Je betrekt het veel te veel op jezelf, houd gewoon op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:48

Urbanus schreef:

Waarom reageer je er steeds op?
Er worden woorden verdraaid, en dat wordt hersteld. Er worden dingen bijgehaald die niet kloppen, er worden onjuiste beweringen gedaan, dat wordt hersteld. Daar gaat het om. Dus laat het rusten, dan hoeft er ook niet meer hersteld te worden. Het er niet mee eens zijn kan, maar mensen halen er dingen bij die offtopic zijn en dan ook nog eens niet kloppen. Dus ik hoop dat het nu wel duidelijk is, er is netjes geluisterd en gedaan wat gezegd is en niet gelogen.
De overweging om mee te nemen naar de TS is door mij gegeven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:48

Geen ervaring ermee dus praat dan ook niet mee.

Ik wel roesje gehad en binnenkort met colonscopie moet het ondanks 3x zonder roesje nu met..

Gewoon over je heen laten komen....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:29

Urbanus schreef:

Nou wel mee eens, je verpest de sfeer een beetje zo met het naar je toe trekken...

Tancreda4 leest graag mee in het topic omdat zij in de toekomst dit mogelijk gaat mee maken. Maar dat Germie niet aan rust, roesjes e.d. doet is nu wel duidelijk :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:00

Moderatoropmerking:
TS vraagt naar ervaringen met een roesje bij een gastroscopie. Het staat iedereen vrij eigen ervaringen te delen als antwoord op die vraag, en om te reageren - maar voor TS is het wel fijn als dit topic wordt gebruikt om haar gerust te stellen en passend advies te geven, niet om offtopic te gaan en elkaar af te katten. Willen jullie hier misschien rekening mee houden? :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:01

Koekie73 schreef:
Storm schreef:
Ik heb het zonder roesje gehad, nooit meer. Ik bleef kokhalzen, kwijlen, het was bijna mensonterend. Ik heb me niet vaak zo naar gevoeld, helemaal omdat de medewerker bleef herhalen dat ik niet mocht kokhalzen. Op het laatst lag ik met mijn ogen stijf dicht en lag ik te huilen. Ik ben een week lang schor geweest omdat mijn slokdarm beschadigd was.

Zelfde ervaring hier. Ik vond het eerlijk gezegd erger dan bevallen.
Terwijl het dus met roesje perfect ging, de 2e x een aantal jaar later.

Hier een aantal maanden geleden een gastroscopie zonder roesje gehad en het 1e wat ik zei naderhand was dat dit nog erger was dan een bevalling... Mocht ik in de toekomst weer zo'n onderzoek moeten ondergaan, dan alleen nog met een roesje.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 14:50

Nou ik was vandaag aan de beurt. Ik barstte in tranen uit toen ik naar binnen mocht :o ik had al zoveel angst opgebouwd. Ik vroeg nog kan ik ten alle tijden aangeven dat ik ermee wil stoppen, dat zou kunnen maar ik denk dat ze me wat extra slaapmiddel hebben gegeven, ik kan me echt helemaal niks herinneren :') ik werd wakker op de uitslaapkamer. Daarna thuis nog 2 uur geslapen. Nu wel nog wat pijn bij m'n keel/slokdarm maar verder oké. :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:55

Nou fijn dat je dat nu achter de rug hebt.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:46

Ik kreeg een roesje, ik zag dat die arts de camera richting mijn gezicht bracht en ineens werd alles weggehaald....was alles al gebeurd ik heb er niets van gemerkt....

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:26

moonsparkle schreef:
Nou ik was vandaag aan de beurt. Ik barstte in tranen uit toen ik naar binnen mocht :o ik had al zoveel angst opgebouwd. Ik vroeg nog kan ik ten alle tijden aangeven dat ik ermee wil stoppen, dat zou kunnen maar ik denk dat ze me wat extra slaapmiddel hebben gegeven, ik kan me echt helemaal niks herinneren :') ik werd wakker op de uitslaapkamer. Daarna thuis nog 2 uur geslapen. Nu wel nog wat pijn bij m'n keel/slokdarm maar verder oké. :D

Oh wat fijn voor je! :D Gelukkig achter de rug nu! Heb je nog iets mee gekregen van een (voorlopige ) uitslag?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 16:43

Nee dat duurt nog een paar weken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 17:47

moonsparkle schreef:
Nee dat duurt nog een paar weken.

Ik kreeg trouwens wel een blaadje mee waar op stond dat er zo niks ernstig te zien was, maar dat er wel biopten zijn genomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:07

Fijn moonsparkle dat je dit achter de rug hebt. Ook fijn dat het goed lijkt allemaal. Is een goede opsteker.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 19:42

Bedankt pien, ik ben ook opgelucht dat het voorbij is. Ik hoop alleen ergens wel dat er iets wordt gevonden :o zodat er misschien ook iets gedaan kan worden aan het probleem

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:09

Fijn dat het achter de rug is...!
Rot dat je zoveel spanning had opgebouwd, maar het roesje heeft haar werk gedaan.

Nu de biopten afwachten...
En het voelt voor mij altijd raar: in principe is het goed nieuws dat ze niets raars hebben gezien - maar er was natuurlijk wel een aanleiding voor het onderzoek, en dat probleem wil je uiteraard wel aangepakt hebben...

Duimen maar!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 20:33

Misschien door dat m'n angst zo tot uiting komt ze er wel voor gezorgd hebben dat ik er niks van merkte.

Ja als er geen klachten waren was er geen aanleiding voor het onderzoek :P