Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:01

Ik vind het persoonlijk niet heel vrouwelijk. En vind dat maar weinig vrouwen dit goed kunnen hebben. En dan zijn het vaak de slanke knappe dames. Maar hen staat vaak alles, wat ze ook dragen of aantrekken of qua haar doen. Ik moet er niet aan denken om dit te doen. Alleen als het zou moeten ivm ziekte, anders geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. :')

proudmamaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:07

Een kennis van mij had ooit met zo een kapsel gesolliciteerd bij een joods bejaardencentrum.
Ze waren heel eerlijk tegen haar met de mededeling dat ze zo niet aangenomen kon worden.
Voor de oudjes was dit net een concentratiekamp kapsel .

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:09

Oh, vind dat ook leuk staan hoor Peuk. <3

Tegenwoordig hebben zo veel vrouwen een bijzonder (mooi) kapsel dat je het bijna niet meer direct kunt associëren met kanker.

10 jaar geleden was mijn haar zo:

Afbeelding

Ik heb het een poos met iets langere lok gehad en in verschillende kleuren:

Afbeelding

Maar inmiddels al een poos dus zo:

Afbeelding

Suzanne F.

Re: Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:10

Het maakt wel vaak meteen ouder vind ik. Lang haar lijkt toch vaak wat jeugdiger.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:13

O ik vind het kapsel wat je nu hebt ook erg leuk Giolli!!! Die richting wil ik ook op, denk ik. Het is nu nog wat te kort om het in dat model te knippen.

Suzanne F. schreef:
Het maakt wel vaak meteen ouder vind ik. Lang haar lijkt toch vaak wat jeugdiger.

Ja dit klopt wel. Ik werd laatst aangesproken met mevrouw door een leeftijdsgenoot (ben 28) . ;( Hoef wel mijn ID niet meer te laten zien. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:15

Of wat onverzorgder, of lijzig. Het hangt er zo vanaf of je mooi (dik) haar hebt of een fijn dun bosje.

Bij iedereen staat iets anders, kort of lang.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:19

Ik vind als iemand sterke gezichtslijnen heeft, en zich daarbij ook mooi op kan maken soms best heel mooi staan. (en bij donkere vrouwen vind ik het vaak ook heel mooi, veel mooier dan al die neppruiken waar ze vaak mee lopen)

Vaak maakt het stukje hoe mensen zich erbij opmaken ook of het "tomboy" achtig staat, of juist heel vrouwelijk. Met beide is niks mis, want ook een tomboy kan heel knap zijn.
Maar als je er met gemillimeterd haar nog heel vrouwelijk uit wil zien, heb je vaak (misschien niet altijd) wel iets van make-up nodig denk ik...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:35

Je haarkleur is ook belangrijk... Als je heel blond bent lijk je gewoon kaal. Maar als je donker haar hebt dan komt er toch een soort waasje overheen, dat vind ik persoonlijk veel mooier.

Ik zou het dus niet kunnen hebben, heel lichtblond/rood haar en onzichtbare wenkbrauwen en wimpers. Als ik mijn haar in een staart heb kijk ik van voren al ziek...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:35

Sizzle schreef:
Mensen die standaard hun haar in een strakke paardenstaart hebben zijn aan de voorkant optisch hetzelfde als wanneer ze heel kort geknipt zijn.

Ik heb altijd heel strak ballerina knotje, dus eigenlijk hetzelfde. Alleen kan ik de knot los trekken en dan heb ik ineens een bos haar tot halverwege mijn rug.

Gek genoeg vind ik mezelf dan wel weer een lang-haar-vrouw. Het kortste wat ik heb gehad ik tot net op mijn schouders en dat vond ik vreselijk. Het langste was tot op mijn billen. Maar nogmaals bijna altijd die strakke knot. :') Maar net hoe je jezelf ziet denk ik dan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:50

Who cares. Ik vind het heerlijk. Weinig werk en af en toe de tondeuse erover.
Maar ik heb me nooit vrouw gevoeld, dus 'niet vrouwelijk' vind ik een heel goede reden :j

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:56

Peuk schreef:
Ja, ik heb dit gehad. Niet vrijwillig maar vanwege chemo. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar ik kreeg er wel positieve reacties op. :j Ondertussen is het langer en nu vind ik het eigenlijk een beetje een net-niet kapsel geworden. Ik vind het heel stoer als vrouwen er bewust voor kiezen!

[ [url=m/NkWTDr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jEWHew.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan me voorstellen dat je positieve reacties kreeg Peuk, ik vind het geweldig en zeg: houden zo.
Zoals het nu is vind ik het je overigens ook heel mooi staan

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:08

proudmama schreef:
Een kennis van mij had ooit met zo een kapsel gesolliciteerd bij een joods bejaardencentrum.
Ze waren heel eerlijk tegen haar met de mededeling dat ze zo niet aangenomen kon worden.

Bij orthodoxe Joden is het ,volgens mijn informatie, zo dat vrouwen nadat ze getrouwd zijn hun eigen haar afscheren en pruiken gaan dragen. Dit heeft een religieuze betekenis die ik niet ken omdat ik niet Joods ben. Boeddhistische nonnen en monniken scheren altijd hun haar helemaal af. Nonnen en monniken van de strengste Jainistische groepering gaan nog verder, zij verwijderen hun haar zelfs helemaal.Haar zou staan voor binding aan het wereldse. Je ziet vaak dat vrouwen na een relatiebreuk hun haar afknippen. In de late jaren-60 waren kapsels vaak een teken van protest tegen de gevestigde orde: mannen gingen lang haar dragen en vrouwen juist heel kort.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:14

Bij joden om ongeveer dezelfde reden als bij moslims. Er zijn trouwens ook orthodoxen die niet aan pruiken doen.
De associatie met de kampen zou natuurlijk best kunnen bij de oudst levende generatie.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:15

anjali schreef:
proudmama schreef:

Bij orthodoxe Joden is het ,volgens mijn informatie, zo dat vrouwen nadat ze getrouwd zijn hun eigen haar afscheren en pruiken gaan dragen. Dit heeft een religieuze betekenis die ik niet ken omdat ik niet Joods ben. Boeddhistische nonnen en monniken scheren altijd hun haar helemaal af. Nonnen en monniken van de strengste Jainistische groepering gaan nog verder, zij verwijderen hun haar zelfs helemaal.Haar zou staan voor binding aan het wereldse. Je ziet vaak dat vrouwen na een relatiebreuk hun haar afknippen. In de late jaren-60 waren kapsels vaak een teken van protest tegen de gevestigde orde: mannen gingen lang haar dragen en vrouwen juist heel kort.

Bij Joodse vrouwen is het vanwege het principe van privacy en bescheidenheid, dat iemand beoordeeld wordt op diens innerlijk i.p.v. uiterlijk en om aan de buitenwereld te laten zien dat ze getrouwd zijn. Het echte haar van een Joodse vrouw is vanaf het moment van trouwen alleen nog te zien door haarzelf en haar man. Een pruik heet bij hun een "Sheitel". Je kunt het enigszins vergelijken met een Hijab denk ik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:15

wauw Peuk! Dat stond je echt heel goed. Ik vind zulke korte kapsels mooi bij hele vrouwelijke types. Bij mezelf zou het er niet uitzien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:39

Is er geen filter app waarmee we ons met kale of hele korte kapsels kunnen plaatsen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:40

Jawel, snapchat.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:50

Peuk schreef:
Ja, ik heb dit gehad. Niet vrijwillig maar vanwege chemo. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar ik kreeg er wel positieve reacties op. :j Ondertussen is het langer en nu vind ik het eigenlijk een beetje een net-niet kapsel geworden. Ik vind het heel stoer als vrouwen er bewust voor kiezen!

[ [url=m/NkWTDr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jEWHew.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stond je inderdaad erg mooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:51

Mijn korte koppie aangemeten door een chirug. :+ Ongewenst dus. Niet meer in het echte mm-stadium want toen had ik nog draadjes in mijn hoofd dus dat is niet iets dat je wil zien. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ik heb echt geen typisch vrouwelijk gezicht. en dan ook nog flinke krullen waardoor model er in brengen onbegonnen werk was zeg maar. :+ (krullen laten zich niet in model leggen. Die doen hun zin. :+) Laatste foto is wel ook met make up. Maar hoe dan ook: Door het korte haar toonde mijn ogen groter en vielen mijn beperkte jukbeenderen juist wat meer op.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:52

Poekkie schreef:
Dus ‘het is mooi’ mag maar ‘het is lelijk’ mag niet? Amehoela met je grammaticaregeltjes :+

Lelijk en mooi zijn altijd een subjectieve mening, er bestaat geen enkele definitie van. geen nood dus om te specifieren dat het persoonlijk is. En als iemand met een hoofd als een ui wil rondlopen mogen ze dat altijd doen, hun keuze. Echter ook mijn eigen keuze en recht als ik het dan achteraf heb over ‘miss knollenkopje’ oid.

Nou imo maakt het niet uit wat voor een haar jij hebt met zo'n karakter...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:52

jij hebt juist wel een heel vrouwelijk gezicht Ayasha, dat korte staat je goed

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:59

Ayasha schreef:
Mijn korte koppie aangemeten door een chirug. :+ Ongewenst dus. Niet meer in het echte mm-stadium want toen had ik nog draadjes in mijn hoofd dus dat is niet iets dat je wil zien. :+
[ [url=m/0MSoR1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WIxN8G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v73scL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QnGdyd.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik heb echt geen typisch vrouwelijk gezicht. en dan ook nog flinke krullen waardoor model er in brengen onbegonnen werk was zeg maar. :+ (krullen laten zich niet in model leggen. Die doen hun zin. :+) Laatste foto is wel ook met make up. Maar hoe dan ook: Door het korte haar toonde mijn ogen groter en vielen mijn beperkte jukbeenderen juist wat meer op.

Ik vind het prachtig! <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:03

Ik vind je ook een vrouwelijk gezicht hebben :j
Zou je echt niet aanspreken met meneer als ik je zo zou zien.

IK weet niet wie het eerder zei, korte kapsels vind ik vooral mooi bij gezichten waar de contouren goed te zien zijn. En dat vind ik ook :j
En dat zie ik ook terug bij Ayasha.

Maar verder ieder zijn smaak. En lekker doen wat je leuk vind.
En het voordeel van haar, het is niet blijvend. Dus is het niks, laat je het weer lekker groeien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:11

Ik vind dat hele korte haar vaak leuk staan maar het is erg koud. Als je daar gevoelig voor bent.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:14

Hier tot 3 jr geleden div keren gehad in mn leven gehad.
Nu weer tot halverwege m’n rug want groeit als pokon.
Ging ook iedere mnd na de kapper voor 3 mm en dat nek netjes werd geschoren (want dat vind ik lelijk).
Vin hetzelf dus mooi maar meningen waren verdeeld (natuurlijk).
Was wel veul hendiger met wassen dan nu !