Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Het maakt wel vaak meteen ouder vind ik. Lang haar lijkt toch vaak wat jeugdiger.
Sizzle schreef:Mensen die standaard hun haar in een strakke paardenstaart hebben zijn aan de voorkant optisch hetzelfde als wanneer ze heel kort geknipt zijn.
Peuk schreef:Ja, ik heb dit gehad. Niet vrijwillig maar vanwege chemo. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar ik kreeg er wel positieve reacties op.Ondertussen is het langer en nu vind ik het eigenlijk een beetje een net-niet kapsel geworden. Ik vind het heel stoer als vrouwen er bewust voor kiezen!
[ [url=m/NkWTDr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jEWHew.jpg]Afbeelding[/url] ]
proudmama schreef:Een kennis van mij had ooit met zo een kapsel gesolliciteerd bij een joods bejaardencentrum.
Ze waren heel eerlijk tegen haar met de mededeling dat ze zo niet aangenomen kon worden.
Voor de oudjes was dit net een concentratiekamp kapsel .
anjali schreef:proudmama schreef:Een kennis van mij had ooit met zo een kapsel gesolliciteerd bij een joods bejaardencentrum.
Ze waren heel eerlijk tegen haar met de mededeling dat ze zo niet aangenomen kon worden.
Voor de oudjes was dit net een concentratiekamp kapsel .
Bij orthodoxe Joden is het ,volgens mijn informatie, zo dat vrouwen nadat ze getrouwd zijn hun eigen haar afscheren en pruiken gaan dragen. Dit heeft een religieuze betekenis die ik niet ken omdat ik niet Joods ben. Boeddhistische nonnen en monniken scheren altijd hun haar helemaal af. Nonnen en monniken van de strengste Jainistische groepering gaan nog verder, zij verwijderen hun haar zelfs helemaal.Haar zou staan voor binding aan het wereldse. Je ziet vaak dat vrouwen na een relatiebreuk hun haar afknippen. In de late jaren-60 waren kapsels vaak een teken van protest tegen de gevestigde orde: mannen gingen lang haar dragen en vrouwen juist heel kort.
Peuk schreef:Ja, ik heb dit gehad. Niet vrijwillig maar vanwege chemo. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar ik kreeg er wel positieve reacties op.Ondertussen is het langer en nu vind ik het eigenlijk een beetje een net-niet kapsel geworden. Ik vind het heel stoer als vrouwen er bewust voor kiezen!
[ [url=m/NkWTDr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jEWHew.jpg]Afbeelding[/url] ]
Poekkie schreef:Dus ‘het is mooi’ mag maar ‘het is lelijk’ mag niet? Amehoela met je grammaticaregeltjes![]()
Lelijk en mooi zijn altijd een subjectieve mening, er bestaat geen enkele definitie van. geen nood dus om te specifieren dat het persoonlijk is. En als iemand met een hoofd als een ui wil rondlopen mogen ze dat altijd doen, hun keuze. Echter ook mijn eigen keuze en recht als ik het dan achteraf heb over ‘miss knollenkopje’ oid.
Ayasha schreef:Mijn korte koppie aangemeten door een chirug.Ongewenst dus. Niet meer in het echte mm-stadium want toen had ik nog draadjes in mijn hoofd dus dat is niet iets dat je wil zien.
[ [url=m/0MSoR1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WIxN8G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v73scL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QnGdyd.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik heb echt geen typisch vrouwelijk gezicht. en dan ook nog flinke krullen waardoor model er in brengen onbegonnen werk was zeg maar.(krullen laten zich niet in model leggen. Die doen hun zin.
) Laatste foto is wel ook met make up. Maar hoe dan ook: Door het korte haar toonde mijn ogen groter en vielen mijn beperkte jukbeenderen juist wat meer op.