Wat kan het zijn? Druk op borst en vocht vasthouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 23:37

Rocamor schreef:
996981 schreef:

Lief dat je het vraagt! Het gaat een stuk beter. Behalve vermoeidheid geen klachten meer. Vandaag weer bij de huisarts geweest. Hij heeft een doorverwijzing gemaakt voor cardiologisch onderzoek en een echo van de buik. Hij wil graag uitsluiten dat er iets met de nieren of lever is. Als dat niet het geval is kan het zijn dat de oorzaak niet achterhaald kan worden…

Wel fijn dat het beter gaat. Maar dat de oorzaak niet achterhaald wordt, hmmmmm

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ik hoop het uiteraard niet, maar het zou kunnen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 21:17

Ik kreeg net melding van mijn smartwatch dat er een nieuwe trend is in mijn rust hartslag. Ik besteedde er nooit aandacht aan, maar vind het wel echt opvallend dat in de periode dat ik ziek was de rust hartslag laag was en sindsdien stijgt tot hoger dan hij ooit was… geen idee hoe accuraat die dingen zijn en of het iets betekent, maar vind het wel opvallend.

Afbeelding

Biscuitje

Re: Wat kan het zijn? Druk op borst en vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:28

Ik zou dit zeker met je huisarts of cardioloog bespreken.

Apple watch kan wel degelijk wel het één en ander detacheren. Collega van mijn vader kreeg voordat hij lichamelijke klachten kreeg, al meldingen van zijn Apple watch dat het fout was. Eindstand: kransslagader bijna volledig afgesloten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:31

De hartslagmeter van de Apple Watch is vrij accuraat dus ik zou het zeker even bespreken dat er een afwijking is in je trend.
Het kan ook stress zijn (dan is je HVR ook laag), vermoeidheid, ziekte of dehydratie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:35

Mijn schoonpa heeft de Fitbit versa 2 aangeschaft op aanraden van de zusters toen hij met
Hartklachten op de spoed belandde. Deze geeft idd ook melding als er iets opvalt!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:49

Ik zou het wel bespreken maar blijf ook nadenken en zelf voelen wat je lichaam doet, zo heb ik een keer een dame in paniek gehad omdat ze op haar Apple watch had gezien dat haar hart smiddags een half uur had stil gestaan...

Kan je iets van een ritmestrook downloaden? Dan zou ik die bv meenemen naar de dokter