Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Percy schreef:De zorg in België is niet perse duurder dan in Nederland.
Alleen onze zorgverzekering is al stukken goedkoper. Ik betaal per half jaar wat de gemiddelde Nederlander per maand moet betalen (150 euro).
Annet_Dottie schreef:Heb ik ook een keer gehad een paar maandjes terug. De assistente bepaalde wel even voor mij dat het niet ernstig genoeg was. De muts had waarschijnlijk niet in mijn dossier gekeken en gezien dat ik chronisch ziek ben dus helemaal perplex heb ik weer opgehangen, maar doordat het me niet lekker zat later maar weer gebeld dat ik een raar gevoel had overgehouden aan het gesprek en dat ik snapte dat waar ik toen mee liep geen noodzaak was maar dat ik het graag met mijn huisarts wilde bespreken. Toen is er alsnog een afspraak gemaakt. Gewoon op je strepen staan en aangeven dat je echt graag door de huisarts gezien wil worden omdat je je zorgen maakt.
Het moet helaas soms zo doordat het zo extreem druk is bij de huisartsen. Mijn moeder werkt ook als assistente en er is veel ziekte en uitval bij assistentes en huisartsen en het is nog steeds gewoon bizar druk. Dus daarom snap ik wel dat assistentes soms moeten inschatten of het echt nodig is, maar als jij echt een huisarts wil zien krijg je dat echt wel voor elkaar als je je niet laat afschepen.
Renee1991 schreef:Gaat iedereen nu hier z’n verhaal delen van wanneer de huisarts slecht handelde? Zet er dan ook wat succesverhalen neer
Achterom schreef:Percy schreef:De zorg in België is niet perse duurder dan in Nederland.
Alleen onze zorgverzekering is al stukken goedkoper. Ik betaal per half jaar wat de gemiddelde Nederlander per maand moet betalen (150 euro).
De feiten liggen toch echt wat anders... jullie betalen meer zorgkosten uit eigen zak
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/49 ... ste-van-eu
proudmama schreef:Ben alleen wel allergies voor de nieuwe huisartsen die er nu zitten. Die horen je verhaal aan en dan is de standaard vraag "En wat wilt u dat we daar aan gaan doen?" Ja muts, als ik dat had geweten dan had ik hier niet gezeten.