Zorgverzekering 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:27

Pantykous schreef:
Gaby schreef:
Hier ook al jaren ONVZ. Heel tevreden :j

Ik snap niks van hun tandverzekering, ik probeer de premie op de website te berekenen en ik kom er niet uit. Ik wil gewoon tot €250 100% vergoed. Kan iemand me helpen?

Tandfit A is 200 euro 100% vergoed, waarvan 75 euro preventie dus je controles en mondhygiëniste. Dus 125 euro kosten 100% vergoed die niet onder preventie vallen.

Tandfit B is het zelfde kunstje maar dan 500 vergoed (350 kosten en 150 voor controle)

Tandfit B is[/quote]
Volgens mij is het maximaal € 75,-
voor preventie.

Maar voor die paar tientjes die je bespaard neem je toch geen tandverzekering?! 1 jaar niets en je hebt ze al weer verdiend.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:28

Themba schreef:
Wie weet hoe het zit net overstappen als je chronisch ziek bent en hoge kosten hebt die vanuit basisverzekering vergoed worden. Lees 25k per jaar. (Medicatie alleen is al 2000 per maand) Mogen ze je weigeren?

En bij aanvullende verzekering? Moet aanvullende verzekering hebben vanwege orthodontie oudste zoon.

Volgens mij mogen ze bij de basisverzekering niet weigeren. Bij de aanvullende verzekering mag dit wel. Ik ben ook ziek geweest dus bij mij mag dit ook. Ik wil wel aanvullend verzekerd blijven dus ik moet helaas bij vgz blijven. Word nu €193,50.. -O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:50

karuna schreef:
De premie is binnen van zilveren kruis. Heel stevige verhoging met een brief erbij van jaa alles is duurder enz bla bla. Maar hoewel volgens de aankondiging hun maandpremie van de basis niet zo omhoog zou gaan hebben ze de goedkoopste aanvulling echt stevig laten stijgen lijkt het,

Vorig jaar 1571,75 euro. Nu zou ik 1738,94 euro kwijt zijn een stijging van 167,19 euro op jaarbasis. Voor de kale basis, de laagste aanvulling en geen tandarts. Bijna 14 euro per maand duurder dus. 8)7 Het verschil zit hem vooral in het aanvullende stuk. Die gaat 45% omhoog per maand. En eigen risico al op begin februari meestal.

Nu wachten wat aevitea gaat kosten. Die komen er kennelijk pas de 17 e mee online.

Hier ook zilveren kruis. Van €1275 naar €1443 -O- En dan heb ik niks aanvullends, gewoon basisverzekering en hoog eigen risico.

Ik twijfel om over te stappen naar Ziezo (ook zilveren kruis), dat komt met Aanvullend 1 op €1140. Moet alleen even goed vergelijken. Ik maak vrijwel nergens gebruik van, heb alleen 2 medicijnen (anticonceptie en allergiepilletjes) die ik dagelijks slik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:51

Ik zit bij Univé Zorg Geregeld en ga van 133 euro naar 142 euro..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:56

Menino schreef:
Polly schreef:
Ik heb vorig jaar een verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg, was nog lang niet door m'n eigen risico heen maar is gewoon helemaal betaald door de verzekering.

Ik ben al jaren verzekerd bij CZ, keurige service, snelle betalingen en bij vragen via mail of app ook altijd snel en duidelijk antwoord.

Ik verwacht wel dat je de rekening voor je eigen risico dan nog krijgt :)) .

Ken geen 1 verzekering die bij zoiets zegt “laat maar zitten” en ziekenhuiszorg valt nooit onder de gehele dekking (zonder ER) volgens mij?
Wel heb ik de rekening voor mijn ER eens pas na 1,5 of 2 jaar ofzo gehad >;)

Weet niet wat je precies bedoelt, maar met 3 rugoperaties en een liesbreuk operatie heb ik nooit iets ten laste van mijn eigen risico gezien. En al zou dat wel zijn dan nog. Heb me er goed in verdiept en gekeken wat bovengenoemde zorg kost dan ben ik erg blij met mijn CZ. Opgeteld was het ruim € 65.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:58

Ik zit (en blijf) bij Menzis, basis + 2 aanvullende verzekeringen en ga van 167,04 naar 182,16.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:10

Ik betaal 162 waarvan 24,50 AV is maar ik heb 6x fysio en de gewone behandelingen bij de tandarts zitten daarbij.
Vorig jaar 151 waarvan 23,25 AV.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:02

Excuus het zijn meer Fysiobehandelingen,

Vanaf 18 jaar:

100% vergoeding vanaf de 21e behandeling voor aandoeningen op de chronische lijst
9 behandelingen (eenmalig) bekkenfysiotherapie bij urine-incontinentieklachten
12 behandelingen in 12 maanden oefentherapie bij artrose aan heup- en kniegewrichten
37 behandelingen in 12 maanden (eenmalig) oefentherapie/looptraining bij etalagebenen graad 2
50 behandelingen fysiotherapie in 6 maanden voor herstelzorg van patiënten met ernstige COVID-19 die ook deelnemen aan het onderzoek. De herstelzorg start binnen zes maanden na ziekte door ernstige COVID-19. Deze regeling is tijdelijk geldig tot augustus 2023. Meer informatie over deze regeling leest u op de website van Zorginstituut Nederland.
Gesuperviseerde oefentherapie bij COPD van stadium II of hoger, in de COPD tabel verduidelijkt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:26

Mijn zorgverzekering gaat 20,- omhoog (IZZ basis en extra1). Was hiermee oververzekerd, dus was al van plan een tree lager te gaan naar basis en extra voor zorgmedewerkers. Daarmee blijven mijn kosten komend jaar gelijk.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:44

Hier van 144,21 naar 159,63 bij Menzis. Niet schrikbarend veel omhoog, dus wellicht blijf ik ook wel gewoon zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:45

CharleyT schreef:
Menino schreef:

Ik verwacht wel dat je de rekening voor je eigen risico dan nog krijgt :)) .

Ken geen 1 verzekering die bij zoiets zegt “laat maar zitten” en ziekenhuiszorg valt nooit onder de gehele dekking (zonder ER) volgens mij?
Wel heb ik de rekening voor mijn ER eens pas na 1,5 of 2 jaar ofzo gehad >;)

Weet niet wat je precies bedoelt, maar met 3 rugoperaties en een liesbreuk operatie heb ik nooit iets ten laste van mijn eigen risico gezien. En al zou dat wel zijn dan nog. Heb me er goed in verdiept en gekeken wat bovengenoemde zorg kost dan ben ik erg blij met mijn CZ. Opgeteld was het ruim € 65.000

Oh dat is dan op zijn minst erg bijzonder. misschien weet ik niet alles hoor, maar ik was ervan overtuigd dat je voor ziekenhuiszorg eigenlijk altijd ER moet betalen en dat alleen huisarts + praktijkondersteuners daarvan uitgesloten waren. Wel fijn hoor.

En ik ben het met je eens, zelfs dat eigen risico is een peuleschil t.o.v. de medische kosten. 't is alleen soms wel vervelend als je 't heel laat krijgt en er niet meer op rekent. 't is relatief op een hele behandeling weinig, maar voor sommige mensen toch ineens best wat geld :) .

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:53

Hoe kan ik mijn man overtuigen dat het geen zin heeft om uitgebreid verzekerd te zijn? Al jaren heeft hij zich top verzekerd bij CZ, ik basis + jongeren en betaal elke maand 360 euro voor 2 personen... Hij wil zo goed verzekerd zijn vanwege z'n werk (is loonwerker) maar ik heb begrepen dat ook al krijg je een ongeluk en je moet bijv revalideren dat dat gewoon wordt vergoed ook al ben je basis verzekerd. Of is dat niet zo? Hoe dan ook hij is ook nog eens mega eigenwijs en gaat ook bijna nooit naar de huisarts.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:24

[/quote]

Weet niet wat je precies bedoelt, maar met 3 rugoperaties en een liesbreuk operatie heb ik nooit iets ten laste van mijn eigen risico gezien. En al zou dat wel zijn dan nog. Heb me er goed in verdiept en gekeken wat bovengenoemde zorg kost dan ben ik erg blij met mijn CZ. Opgeteld was het ruim € 65.000[/quote]

edit: quote verkl...t

Tenzij je een gemeentepolis hebt, inclusief dekking voor je eigen risico, wordt er sinds 2006 echt eigen risico bij je in rekening gebracht voor alle zorg die je in een ziekenhuis hebt ontvangen (muv normale bevalling in een ziekenhuis, daarvoor geldt dan weer wel een eigen bijdrage). Misschien heb je je eigen risico vooraf betaald en niets terug gehad. Waardoor je het niet gezien hebt.

Deze zorg was bij elke andere verzekeraar hetzelfde geweest. Elke basisverzekering heeft dezelfde dekking. Het verschil zit in naar welke ziekenhuizen of andere zorgverleners je kunt, zonder te hoeven bij te betalen.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:26

chanicha schreef:
Excuus het zijn meer Fysiobehandelingen,

Vanaf 18 jaar:

100% vergoeding vanaf de 21e behandeling voor aandoeningen op de chronische lijst
9 behandelingen (eenmalig) bekkenfysiotherapie bij urine-incontinentieklachten
12 behandelingen in 12 maanden oefentherapie bij artrose aan heup- en kniegewrichten
37 behandelingen in 12 maanden (eenmalig) oefentherapie/looptraining bij etalagebenen graad 2
50 behandelingen fysiotherapie in 6 maanden voor herstelzorg van patiënten met ernstige COVID-19 die ook deelnemen aan het onderzoek. De herstelzorg start binnen zes maanden na ziekte door ernstige COVID-19. Deze regeling is tijdelijk geldig tot augustus 2023. Meer informatie over deze regeling leest u op de website van Zorginstituut Nederland.
Gesuperviseerde oefentherapie bij COPD van stadium II of hoger, in de COPD tabel verduidelijkt.

Deze fysiotherapiebehandelingen worden vergoed vanuit de basisverzekering. Dus eigen risico betalen!
En alleen als je aandoening op de chronische lijst staan. De meeste fysiotherapiebehandelingen vallen daar niet onder.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:48

Blijf gewoon bij zilveren kruis 3 *

Ben nogal een dure klant..
met vele ziekenhuis opnames en dure
Medicatie.
Denk niet dat ze mij graag zouden willen hebben..
Bovendien tevreden en geld betalen moet je overal.
Betaal nu volgens mij 180 per maand.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:54

Ik zit bij Ohra (betaalde €129, ga naar €135,valt op zich nog wel mee)maar zag ineens dat ik een combinatiepolis heb, terwijl ik destijds hun speciaal had gekozen vanwege het feit dat ze een restitutiepolis hadden, maar wanneer ze dat aangepast hebben, geen idee :?
Dit omdat ik het gewoon belangrijk vind dat ik zelf kan kiezen naar welke zorgverlener ik ga.
Ik overweeg over te stappen naar FBTO, moet nog even goed nakijken
Ik heb enkel basisverzekering, gewoon omdat ik een tandverzekering niet nodig heb, ga 1x per jaar op controle en sta met 10 minuten weer buiten, die €30 of €40,- betaal ik dan wel zelf. :+

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:04

Echte restitutiepolissen zijn er volgens mij niet meer. De laatste die dat nog had was ONVZ. Die heeft dat vorig jaar aangepast.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:05

Iemand nog een tip voor een aanvullende verzekering voor zwangeren? Uitgerekend halverwege 23.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:09

Kobus17 schreef:
Ik zit bij Ohra (betaalde €129, ga naar €135,valt op zich nog wel mee)maar zag ineens dat ik een combinatiepolis heb, terwijl ik destijds hun speciaal had gekozen vanwege het feit dat ze een restitutiepolis hadden, maar wanneer ze dat aangepast hebben, geen idee :?

Sinds afgelopen jaar. Je had dan geen vrije zorgkeuze voor ggz en wijkverpleging. Rest nog wel, maar het is mij nog niet duidelijk of dit verder is ingeperkt.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:24

_evelien_ schreef:
Blijf gewoon bij zilveren kruis 3 *

Ben nogal een dure klant..
met vele ziekenhuis opnames en dure
Medicatie.
Denk niet dat ze mij graag zouden willen hebben..
Bovendien tevreden en geld betalen moet je overal.
Betaal nu volgens mij 180 per maand.

Ik ben ook een dure klant kwa medicatie en de ziekenhuis bezoeken.
Zit ook bij Zilverenkruis *1 en ga gelukkig maar €8,25 omhoog.

Maar overstappen ga ik ook niet doen want ben nu nog iets aanvullend verzekerd en gezonder word ik niet meer.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:37

Flower033 schreef:
Echte restitutiepolissen zijn er volgens mij niet meer. De laatste die dat nog had was ONVZ. Die heeft dat vorig jaar aangepast.

Als ik kijk op o.a. independer en google, zie ik Fbto én Onvz, dat zij beide nog een restitutiepolis hebben voor 2023.
Ik moet er nog wel verder even induiken wat ze nog meer, of juist minder te bieden hebben.

Edit: ik lees zojuist dat Fbto ook de restitutiepolis voor 2023 eruit gaat gooien maar dat ze dit alleen nog aan hun polishouders hebben aangekondigd.
Ben "blij" dat ik dit nu lees,dan valt Fbto voor mij ook af.
*gaat weer verder zoeken*
Laatst bijgewerkt door Kobus17 op 12-11-22 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:38

Lieke schreef:
Kobus17 schreef:

Sinds afgelopen jaar. Je had dan geen vrije zorgkeuze voor ggz en wijkverpleging. Rest nog wel, maar het is mij nog niet duidelijk of dit verder is ingeperkt.

Ah, oké, ik hoef gelukkig niet zo heel vaak iets na te kijken, vandaar dat het me eerder niet opgevallen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:01

Lieke schreef:
Kobus17 schreef:

|(

Ik vind het idee dat ik niet mag kiezen voor mijn eigen zorg, als ik al in een preciaire situatie kom te zitten, zo ontzettend benauwend.

Dus ik baal ook echt als FBTO het de deur uit doet.
Dan maar kijken wat ONZV doet. Daar heb ik ook eerder bij gezeten, in een periode dat ik veel zorg gebruikte, en zij zijn sowieso top maar duur.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:02

Hier komt er 13,50 per maand bij -O- toch 162 per jaar extra (zilveren kruis)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 22:13

Ik heb ook de nieuwe polis binnen. Ik ga 5 euro meer betalen per maand voor alles bij elkaar.