Padel outdoor overlast?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:46

Plokkende Padels klinkt wel als een leuke titel voor Suske & Wiske _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:48

:')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:14

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 05-10-22 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:21

Wie is de zeikerd dan precies ? En waarom?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:22

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:25

Ik vind dat geen vergelijk .. maar prima als anderen dat wel vinden ..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:26

En ook bijzonder de klager daar zeikerd te noemen zonder de situatie te kennen. Misschien is de paardenhouder een viespeuk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 05-10-22 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:31

Ik snap dat jij dat vind Oomens..
Maar, TS is niet de enige die overlast ervaart.. noem dan die anderen ook zeikerds

Het is al in de landelijke media, dat heeft TS niet als eerste bedacht .. je geeft r dan teveel credits denk.. :)

En, de ene persoon is de ander niet, gelukkig. Dat jij iets vindt (ts is een zeikerd) wil niet zeggen dat het zo is. Maar je mag t wel vinden natuurlijk :j
Je hoeft dit topic niet te lezen ook denk?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:31

Jammer dat je dan iemand een zeikerd noemt. Dat jij je er niet druk om maakt prima toch. Laat een ander ook in zijn waarde

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:39

Cer schreef:
Ik snap dat jij dat vind Oomens..
Maar, TS is niet de enige die overlast ervaart.. noem dan die anderen ook zeikerds

Goed, die anderen zijn het ook.
En ja, er zijn vrij veel mensen zeikerds.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:41

Jij vindt dat .. zij “zijn” dat niet perse :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:08

Ik had nog nooit van padel gehoord . Even opgezocht maar zoiets lijkt me alleen geschikt voor indoor, idioot om zoiets buiten te bouwen. Er staan genoeg hallen en kantoren leeg maak ze daar maar lekker in.

In Beverwijk is er enorm gedoe over
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... 0_55415816

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 14:11

Amber_anne schreef:
Ts je staat ook absoluut niet open voor andere ervaringen en herhaalt constant hetzelfde. Vragen worden ook beantwoord met de constante herhaalde berichten.

Wat vaak helpt is om je niet zo druk te maken om iets. Hoe meer je je focust hoe maar last je er van hebt

Oja handig dat je voor mij conclusies en oplossing aanreikt die niet helpful is!
Zelfs als je continu wordt blootgesteld aan padelgepok en je je er niet aan ergert, dan nog blijkt dat je net zo groot risico hebt op hoge bloeddruk, hart-, vaatziekten en erger als bv roken. Dan kun je ofwel serieus nemen of gezeik noemen. Ik neem het wel serieus. Als heel internet volstaat en het overal nu een landelijk probleem wordt, ga je dan tegen al die mensen ook zeggen dat het maar zeikerds zijn?

Het is een typisch oke hoor maar 'not in my backyard'! En dan vingerwijzend dat de omwonenden maar zeikerds zijn?

Wacht maar tot het bij je eigen achtertuin komt, kun je jezelf ook misschien een zeikerd gaan noemen?

En dat ik dezelfde antwoorden geeft is omdat ik steeds dezelfde soort vragen krijg. Veel staat al op https://www.padeloverlast.nl en ook op het landelijke meldpunt overlast padelbanen.
Allemaal zeikerds ook in jouw ogen?

Ik vraag om ervaringen en hou graag commentaar voor je mbt dat ik zou zeiken, me niet moet aanstellen, ik ook oordoppen inkan doen, scholen ook herrie geven etc.

Het is overduidelijk dat dit de meest lawaaierige overlastgevende sport nr1 van het moment is, en dat dit op steeds meer plekken zorgt voor onrust, veelal worden wijkbewoners overdonderd als ze ineens zo glazen kooi zien staan en dan is vaak de bezwaartermijn al voorbij. En dat er steeds meer van dit soort banen opduiken, en het probleem steeds erger wordt en op steeds meer plekken komt, of je nu in Nederland, België, in stad of platteland woont. Zelfs op daken kan zo padelkooi komen.

Dus trek je eigen conclusies, er zijn ook mensen die bv nog altijd graag roken. Alleen dat blijft van wel je eigen keus. Buurtbewoners zelf vragen niet om zo padel hel.

Indoor uiteraard zie ik geen probleem en daar liggen wel kansen!
Daar pleit ook de Padelsportbond voor.

Niet middenin woonwijken, vol broedende ooievaarsnesten, in groene ecologische zones, waar straks 100 tot 200 vogels per kooi! zich te pletter vliegt en de omwonenden tot 500 meter niet meer rustig in de tuin/op balkon kunnen zitten, etc.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 02-10-22 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:14

Ik kan je vertellen dat je niet de ooievaars kan gebruiken, wij stikken hier in die dingen en ze laten zich echt niet wegjagen door een pokgeluid. Ze zitten bij het spoor en zelfs grote (boeren)machines jagen ze niet weg.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Brainless op 02-10-22 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 14:23

Leuke foto Brainless!

In eerdere berichten heb ik ook geschreven dat het argument van bv de vele dode de vogels naast de padel onmiddellijk kan worden weggewuifd door bv ze zijn dood door de vogelgriep.

Het lawaai is van een andere orde. In mijn eigen bezwaarschrift heb ik bv ook geen ooievaar genoemd.
Wel een probleem is de dode vogels die zich aan de glazen wanden ter pletter vliegen. Tot 100 a 200 dode vogels per jaar per padelbaan! vinden hun dood. Veelal zangvogels als ook grotere vogels(bv de zanglijster op de website). Of ook ooievaars zich bv tegen de glazen padelwanden die mogelijk net schuin onder hun nest gaan komen, te pletter kunnen vliegen bij stijgen/landen, geen idee!
Volgens experts kan wel degelijk bv de uilen in het Haagse bos wegtrekken en ook vleermuizen kunnen verstoord raken door de felle lampen(en de vraag is of ook dat storend kan zijn, zo fel licht schuin onder ooievaarsnest met kuikens).
Laatst bijgewerkt door Sabri op 02-10-22 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:25

Er is al een test gedaan met transparante stickers waardoor er geen vogels zich meer te pletter vlogen, dus dat argument kan van tafel.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 14:30

Cayenne schreef:
Er is al een test gedaan met transparante stickers waardoor er geen vogels zich meer te pletter vlogen, dus dat argument kan van tafel.

Helaas zie https://www.padeloverlast.nl onder kopje dode vogels dat dit niet gebeurd jammergenoeg. Niet bij de padelbanen die nu outdoor zijn hier in de buurt! Ik denk omdat hier nog geen wetgeving over is en de vraag is of en wanneer dat er komt.
Ook goede netten kan vogels beschermen. Alleen zoiets kost geld.
Er vliegen zich al veel vogels te pletter. Dat dit zou kunnen, het hoeft niet, dus dan gebeurt het misschien niet?
Met als gevolg dode vogels langs de padeloutdoorbaan in klein Zwitserland(wat naast een ecologische zone ligt) als ook in Wassenaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:33

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:35

Die stickers zouden ook reclame kunnen zijn. Dan levert het geld op en willen ze sneller.
Maar inderdaad er wordt wordt eigenlijk nergens rekening mee gehouden terwijl er wel voor meerdere dingen oplossingen zijn die bewezen werken. Nog naast het hele gerommel met bezwaarschriften en informeren omwonenden, enz. Er klopt gewoon veel meer niet dan enkel herrie en dode vogels.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 14:58

Cayenne schreef:
Plokkende Padels klinkt wel als een leuke titel voor Suske & Wiske _O-

Haha ja misschien komt er al wel een Suske & Wiske over de hel van de padel.
tamary schreef:
Cer schreef:
Wie is de zeikerd dan precies ? En waarom?

Info hier :
[VN] Opmerkelijk: Inwoner klaagt gemeente aan omwille van "paardenoverlast"

Wat heeft paardenhaar nu met het landelijke(en Europees) probleem van outdoor padel van doen? Ik snap deze vergelijking niet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:06

Ts ik noem je geen zeikerd maar je hele post bevestigt wel mijn punt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:08

Ik geloof dan weer niet dat het qua hart en vaatziekten erger is dan roken..

Stelselmatig geluidsoverlast is wel weer erg stressvol idd helaas

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:10

Amber_anne schreef:
Ts ik noem je geen zeikerd maar je hele post bevestigt wel mijn punt

Ja de ene persoon kan dingen weer beter loslaten dan de ander .. dat is hoe mensen zijn .. ik weet niet hoe makkelijk het is om je ergens niet druk om te maken..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:13

Cer schreef:
Stelselmatig geluidsoverlast is wel weer erg stressvol idd helaas

Klopt, maar er zijn mensen die alles wel erg snel onder het kopje 'overlast' scharen. Die hebben zoals Brigitte Kaandorp het zo mooi verwoordde, een heeeel zwaaaar leven, maar echt heel zwaar.