Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 09:58

Ik heb een beetje een dipweek qua emotie.
Opzich doet sporten mij dan juist goed.
Maar het kost me wel moeite om me ertoe te zetten.
Ik kijk gewoon een beetje per dag hoe het loopt.

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:07

Lieke schreef:
Kangoo jumps kende ik ook nog niet, zag dat het een bijzonder soort schoenen is, wat doe je daar dan mee?

Je kan er verschillende dingen mee.
Zoals bootcamp, hardlopen, power en dance.
Zelf ben ik meer van de power en dance (groeps fitness kruising aerobics, zumba, dance etc) maar dan op die schoenen.
De power is dan vooral high interval training waarbij je dus een choreo aan leer op schoenen die per les verschilt.
De dance is dus wat meer dans gericht zonder enorme interval pieken.
Dit alles op muziek

Voor mij maken de schoenen de training extra leuk omdat ik erg blij word voornamelijk door het rebound effect.
Tevens was het toen ik nog flink overgewicht had een extra hulpje en zorgde voor minder klappen op mijn gewrichten.

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:09

XxLMMxX schreef:
Ik heb een beetje een dipweek qua emotie.
Opzich doet sporten mij dan juist goed.
Maar het kost me wel moeite om me ertoe te zetten.
Ik kijk gewoon een beetje per dag hoe het loopt.

Heb momenteel echt precies het zelfde. Vooral echt letterlijk de drempel over naar buiten om iets te doen kost moeite.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:07

Kan me inderdaad wel voorstellen dat het fijner is voor je knieën dan.

Hier had ik vandaag geen moeite met motivatie met een heerlijk rondje hardlopen in het zonnetje. Vandaag thuiswerken, dus dat doe ik dan gewoon in m’n pauze.
Gisteren had ik ook geen zin om te gaan, had eigenlijk zin in bankhangen, maar toch gegaan (boulderen) en dat was een goede keuze, daarna had ik weer volop energie.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 09:01

Voor mij geldt vaak ook dat als ik eenmaal ben gegaan ik mij beter voel, knap dat je zo gemotiveerd bent Lieke.

Ik zag dat je in de grote steden onefit hebt. Kan je naar verschillende sporten/sportscholen voor een vast bedrag. Jammer dat dat in mijn omgeving niet is. Lijkt me wel wat voor naast mijn vaste sporten haha.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:15

Ik kom ook graag mee kletsen.

Op dit moment doe ik vooral paardrijden ( 2x pw),1x badminton en dan nog wat wandelen of zwemmen.

Heel lang gefitnesst (groepslessen) maar Door een lange pols/handblessure ben ik een poos gestopt. Kon met pump de gewichten niet meer vast houden en push-ups lukte ook bijna niet. Toen was de lol er af.

Nu mis ik het toch enorm. Mijn hand zal nooit meer 100% worden maar ben toch erg hard aan het twijfelen om mij weer te gaan aanmelden bij een sportschool, maar dan een met lessen zo als Sh'bam.

Maar dan moet ik van mij zelf eerst mijn 12 badenkaart gaan opmaken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:35

Mijn rug is weer hersteld en heb gisteren heerlijk getraind in de kickboksles.

Om de een of andere reden lukt hardlopen me niet.
Heb het een hele tijd heel graag gedaan, maar na een blessure is het me niet meer gelukt om lekker op te bouwen.
En ben nu alweer tijden niet gegaan...

Wel leuk om hier te lezen wat anderen allemaal doen, dat helpt wel bij mijn sportmotivatie.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:33

Wat een leuk topic! Ik sport sinds corona bij een buiten sportschool, maar was gisteren toevallig weer bij een andere sportschool kijken die iets betaalbaarder is en dan wil ik 2 of 3x in de week krachttraining gaan doen :)
Bij die buiten sport is ook alleen groepslessen eigenlijk.

En daarnaast beetje wandelen en paardrijden enzo :D

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:06

Buiten vond ik ook altijd heerlijk! Tenzij het met bakken uit de hemel kwam :')

Hier m'n krachtronde er weer op zitten, tweede keer deze week. Volgende week ga ik denk ik een keer de BBB mee pakken.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:50

Hahah jaa gelukkig kon ik de regel wel vaak vermijden! Vond het wel heerlijk als het met dat warme weer een beetje regende.. Lekker verkoelend :)

En lekker bezig! *\o/*

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 09:28

Welkom Simone, badminton staat ook nog op mijn uitprobeerlijstje haha. Maar voorlopig ben ik met andere sporten bezig. Qua nieuwe sporten heb ik vorige week een proefles polefitness gehad en dat vond ik zo leuk dat ik voorlopig wekelijks wil gaan in ieder geval.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:10

Pole fitness lijkt me echt enorm zwaar!

Ik ga vanavond weer bodypumpen, na 1,5 week gevloerd te zijn door de griep. Deze week ook weer het paardrijden opgepakt dat ging wel. De bodyattack laat ik nog even zitten deze week.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:53

Hai! Ik had mij op pagina 2 al gemeld, maar sindsdien weinig meer op bokt gekeken.

Wat balen dat je een dipweek hebt, XxLMMxX. Hoe gaat het nu?
Wat leuk dat je polefitness geprobeerd hebt. Ik heb dat twee jaar geleden tijdens een vrijgezellenfeest mogen proberen. Dat vond ik ook erg leuk!

Kangoo jumps moest ik even opzoeken. Ik ken de soort schoenen wel, maar wist niet dat het zo heette. Ziet er cool uit!

Lekker bezig Lieke!

Hallo naamgenoot! Wat vervelend, een handblessure.. gelukkig zijn er op genoeg groepslessen bij een sportschool waarbij je jouw hand niet al te veel nodig hebt.

Fijn dat je lekker hebt getraind, Marije.

Wat goed dat je juist bent gaan sporten tijdens corona, vigo_is_lief!
Veel mensen hebben toen juist het sporten abonnement stop gezet.

Goed bezig Renee1991

Succes met bodypump Zertab!
Ook al zo lang ziek geweest.. ik ben er sinds een week weer helemaal. Ik ben daarvoor ook ruim een week ziek geweest. Wat een aanslag op je lijf en conditie. Duurde even voor ik alle sporten weer had opgepakt.

Ik ben deze week al goed bezig geweest. Ik geef 2x per week Zumba. Omdat het vandaag en aankomende week uitvalt, had ik de lessen verplaatst naar afgelopen dinsdag.
Ik heb maandagavond, dinsdagochtend en dinsdagavond les gegeven. (En dinsdag moesten we ook nog hooi halen, ook een hele workout, haha)
Zometeen ga ik een pilates les doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:07

Oh meiden ik moet dit vaker lezen, heb echt mega lange dagen/drukke weken op het werk gehad en had vooral de rust nodig.

Wel een super gave val clinic gehad met de mtb vorige week, en spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat je daar spierpijn kon hebben.

Vanavond dansles (stijldansen voor mensen met een beperking) geven en morgen ga ik Mountainbike Mania rijden, 4x15 km en na elke lus kan je bepalen of je door gaat. Met allerlei gekkigheid onderweg, door een bejaardentehuis, door de kroeg, maar ook bospaadjes, klimmen en dalen, over het water enz.

Wat veel mensen die ook les geven hier! Super gaaf, en dat motiveert natuurlijk nog meer om weer actiever het sporten op te pakken naast het mountainbiken.

Simone, is pilates meer inspannend dan yoga? Of is het helemaal niet te vergelijken?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:10

Hoe ging het gister bij iedereen met het sporten?

Hier niet zo geweldig. Al best wel wat lage gewichten gepakt voor mijn doen, maar heb me er door heen moeten slepen. Vandaag en morgen dus weer overslaan en zondag weer proberen. Natuurlijk wel een wandeling maken :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:18

Ik ben weer even uitgesport.
Manlief testte woensdag positief op corona, nadat hij zich heel erg rillerig en grieperig voelde en verhoging bleek te hebben.
Ik was toen nog negatief en had nergens last van.
S nachts kreeg ik het ineens ijskoud en barstende koppijn en gisteren ook positief.
En beroerd...
Echt balen, dinsdag nog zo onwijs fijn en fanatiek getraind en nu dit weer...

Ik lees jullie verhalen wel, hoop dat ik me snel weer fit voel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:44

Beterschap!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:40

Beterschap Marije, hopelijk wordt je niet al te ziek en kan je het zo snel weer oppakken.
Marlies, ga je dan ook echt vallen met de MTB? weet niet goed wat ik me er bij voor moet stellen.

Hier gister heerlijk geklommen, maar nu een verkoudheidje wat een beetje zeurt, wilde eigenlijk hardlopen vandaag. Ben even in tweestrijd...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:43

Beterschap Marije, wat vervelend :(:)

Lieke, je kunt het ook proberen en gewoon weer naar huis gaan als het niet lekker gaat? Of een beetje rustiger aan doen oid. Ik vind het juist altijd wel fijn om even te sporten als ik verkouden ben, heb het idee dat het juist helpt soms :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:45

Ik zie dit topic nu en ik praat graag mee! Over het algemeen kan ik wel weer een motivatieboost gebruiken, maar voor morgen al helemaal!
Ik ga namelijk samen met mijn vriend mee doen aan de Hyrox competitie, dat wordt flink af zien :Y) .
Las dat Musli hier ook trainingen voor gedaan heeft, doe je ook mee aan de competitie zelf?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:50

Succes alvast! :D Het is volgens mij inderdaad al eens langsgekomen maar ziet eruit als crossfit zonder de Olympic weightlifting oefeningen, klopt dat een beetje?

Ik ben ook lekker verkouden trouwens, altijd in deze tijd van het jaar. Gelukkig volgens mij wel weer bijna beter. Deze week vrij rustige trainingsweek gehad, morgen m'n laatste zware training voor mijn wedstrijd *\o/*

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 12:35

Hier ook verkouden. Ik heb besloten het hardlopen even over te slaan deze week (ondanks dat mijn plan eigenlijk was om hard te trainen voor de wedstrijden). Ik doe wel rustige sporten.

Marlies dat mountainbike evenement klinkt heel gaaf haha. Ga ik onthouden om ook eens te doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:40

Eulogy schreef:
Succes alvast! :D Het is volgens mij inderdaad al eens langsgekomen maar ziet eruit als crossfit zonder de Olympic weightlifting oefeningen, klopt dat een beetje?

Ik ben ook lekker verkouden trouwens, altijd in deze tijd van het jaar. Gelukkig volgens mij wel weer bijna beter. Deze week vrij rustige trainingsweek gehad, morgen m'n laatste zware training voor mijn wedstrijd *\o/*

Ja ik denk dat je het daar wel mee kan vergelijken!
Ik doe zelf ook crossfit en eigenlijk alle oefeningen die hier gedaan moeten worden zijn al eens in een vergelijkbare vorm voorgekomen in onze normale crossfit trainingen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:01

Beterschap! :(:)
Ik ga zometeen weer, dan heb ik deze week weer drie keer aangetikt.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:49

Dat klinkt gaaf Marlies.
Wat leuk dat je ook dansles geeft!

Ik vind pilates wel iets meer inspannend dat yoga. Ik doe beide. Yoga geeft mij ook een stukje rust en ontspanning. Pilates is wat actiever.

Wat vervelend dat het sporten niet zo geweldig ging Zertab. Hopelijk zondag beter! En veel plezier met wandelen.
Ik heb gisteren pilates toch overgeslagen. Ik was buiten zo lekker met de paarden bezig, totaal de tijd vergeten en zo haha.

Beterschap Marije! Hopelijk heb je niet al te veel last en kun je het sporten volgende week weer oppakken.

Lieke ook niet al te fit. Heb je nog hard gelopen?

Welkom Josien! Hyrox moest ik even opzoeken. Klinkt als afzien inderdaad....

Lekker bezig Renee1991

Ik heb vandaag gewandeld met de pony en de hond.
Misschien dat ik straks nog een online yoga les ga doen.