Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:18

Hier is mijn plan in elk geval om naar het water te gaan, daar is het altijd goed uit te houden - je moet alleen op tijd zijn omdat anders de parkeerplaats vol is.
En ik denk dat het enigzins meevalt in mijn slaapkamer, maar ik heb een paar jaar geleden buiten geslapen en als dat nodig is doe ik dat zeker weer.

Morrie schreef:
En hopen dat de poes dit keer niet ziek wordt van de hitte, in 2019 heb ik de hele avond bij de da gezeten met haar, maar de da heeft nu problemen met te weinig personeel is is dicht dinsdags -O-

Ach :knuffel: Hoop dat ze er nu niet zoveel last van gaat krijgen. Maar is iets als een fles water in de vriezer leggen en die dan met een handdoek eromheen in een mandje leggen een mogelijkheid?
(En eentje voor jezelf :) )

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:20

Suzanne F. schreef:
Dat is een fabeltje Ava krause.
Niets van waar.

Toch wel. Het water blijft tussen de haren zitten. Zweetmes erover, anders krijgen ze het echt heel warm.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:24

Ik werk vanuit de auto zonder airco. Mijn collega's op de fiets, dus die hebben het nog wat erger.

Gelukkig begin ik vroeg, maar veel collega's in vakantie en geen vervanging, dus we moeten allemaal wat extra werken. Maar het is onze rustige periode, dus hopelijk hebben we allemaal rond de middag gedaan met werken.

Verder, veel drinken meenemen. Mijn standaard rugzak is een cooltas, dus wat extra koelelementen er in. En veel scherpe bochten maken om wat wind te creëren in de auto :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:25

Shenavallie schreef:
Toch wel. Het water blijft tussen de haren zitten. Zweetmes erover, anders krijgen ze het echt heel warm.

Dat is onjuist. Water koelt altijd af, het maakt het niet warmer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:29

Shenavallie schreef:
Suzanne F. schreef:
Niets van waar.

Dit kan technisch gezien echt niet :n, water koelt hoe dan ook af.
Jouw hoofd verbrandt toch ook niet als je haar nat is?
Het water wordt niet warm als het in de vacht zit, het droogt vanzelf weer op, dus het verdampt en dan krijg je het weer warm. En je paard ook. Niet doordat je nat bent, dan ben je juist lekker koel.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:34

Van 05.00 uur tot 14.00 uur werken, het zal wel druk zijn. (in het distributiecentrum van een grote supermarktketen, met voornamelijk frisdrank en water. Daarna langs de paarden die ik buiten laat staan. En indien nodig even af spuit.

(bomen in de wei, dus genoeg schaduw)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:37

Shenavallie schreef:
Suzanne F. schreef:
Niets van waar.

Recente post van David Marlin: https://fb.watch/eiIbbSn-qU/

Morrie

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:47

Bovendien gaat een beetje zichzelf respecterend paard na zo'n douche zich paneren in het zand en gaat dan een poosje als koele zandkroket door het leven

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:14

Morrie schreef:
Bovendien gaat een beetje zichzelf respecterend paard na zo'n douche zich paneren in het zand en gaat dan een poosje als koele zandkroket door het leven

_O- _O- _O- zandkroket :')

ik heb aanstaande dinsdag vrij zodat ik genoeg tijd heb om de paarden levend te houden
verder waarschijnlijk genoeg limonade drinken en te weinig slapen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:18

Morrie schreef:

Die hou ik erin, geweldig! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:23

Doe ik standaard met Mando afspoelen en paneren dan kan daarna bbq aan. _O-

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:58

Morrie schreef:

_O-

Maar inderdaad: ik ga paard rond de middag op de warme dagen natspuiten en dan laten paneren.

Zelf mag ik werken, zonder airco of ventilatoren, met mondkapje (zorg). Ach ja, behalve naar verwachting ontiegelijk zweten, zal het wel lukken. Desnoods met een natte handdoek in mijn nek, goeie tip van wie het schreef!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:33

Werken van 7.30 tot 16.30 ik de kinderopvang. Gelukkig hebben we een airco dus denk dat ik niet eens nar huis wil haha maar ga daarna direct door naar stal om hooinetten te vullen en paard af te spuiten en dan naar huis en helemaal niks doen of even naar het strand.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:18

Dinsdag wordt een leuke dag op het werk... ik moet regelmatig op de productie vloer zijn. Daarin het al 35 graden als het buiten krap 25 graden is.
En dan met sokken, werkschoenen, werker, ondershirt, polo, haarnetje, gehoorbescherming en werkbril met veiligheidshandschoenen. Dat wordt drijven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:44

verootjoo schreef:
Dit kan technisch gezien echt niet :n, water koelt hoe dan ook af.
Jouw hoofd verbrandt toch ook niet als je haar nat is?
Het water wordt niet warm als het in de vacht zit, het droogt vanzelf weer op, dus het verdampt en dan krijg je het weer warm. En je paard ook. Niet doordat je nat bent, dan ben je juist lekker koel.
Mits je ze inderdaad met lauwwarm water afspuit en niet met koud water. Koud water vernauwt de bloedvaten in de huid en geeft het lichaam een signaal om op te warmen, waardoor het even koud is op de huid, maar je paard daarna dus wel weer gaat opwarmen en ondertussen de warmte slechter kwijt kan door de vernauwde bloedvaten. Nu zijn de waterleidingen op de gemiddelde stal ook weer niet zo goed geïsoleerd dat er steenkoud water uit komt, dus in de praktijk lijkt het me geen probleem.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 23:10

Dan heb ik een vrije dag, dus lekker bij de paarden bezig gaan. Onkruid wieden, de boel aanvegen, speciekuip vullen met water, om tussendoor mijn voeten te koelen :D
Ik loop op zonne energie, dus hoe meer zon, hoe beter ik mij voel :))

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 23:42

Ik ga lekker naar het strand de komende dagen. Ik hou van de warmte maar werk niet als het boven de 28 graden is. Hooguit in de morgen een paar uurtjes. Lekker onder een parasolletje. Beetje zwemmen en chillen

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 00:47

Ik kan me er niet zo druk om maken. Alles een tandje rustiger, veel water drinken en de volle zon vermijden

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:47

Ik kan slecht tegen warmte, doe mij maar -15 graden en sneeuw :o

Hier gaan de honden heel vroeg eruit, en dan blijven we de rest van de dag lekker binnen in de koelte, tot de avond. Moest ik een dag op kantoor moeten werken, daar is gelukkig ook airco.
Luiken en gordijnen dicht, heel vroeg alles open om te luchten, en daarna weer dicht.
Merk ik dat het warmer begint te worden, dan gaat de airco aan.

En na het werk heerlijk genieten van dit:
Afbeelding

Mijn man is de hele dag buiten onderweg, die heeft het wat dat betreft een heel stuk zwaarder, dus veel water drinken, af en toe in de schaduw, sinds die ooit bij het stro laden op het land een zonnesteek gehad heeft kan die ook een stuk slechter tegen de zon.
Daarom heeft ie nu meestal een petje op.
Maar ook die is blij als hij in de avond even in het water kan springen :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:39

Ik ga heel blij zijn met de airco man die maandag mijn nieuwe airco in slaap- en woonkamer komt installeren. Erg blij mee.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:42

Zo jaloers op al die zwembaden :D

Ik sluit me op in mijn kantoor met de mobiele airco denk ik haha. Smiddags misschien even naar stal om paard te koelen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:44

Het is buiten toch wel oppassen geblazen. Ik las gisteren dat in Spanje, waar het nog warmer is, een wegwerker in elkaar is gezakt en is overleden. Lichaamstemperatuur van de arme man was 41,6.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:00

Hier blijven we vooral binnen en zorgen we xat onse beestjes koel blijven

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:10

truus1957 schreef:
Het is buiten toch wel oppassen geblazen. Ik las gisteren dat in Spanje, waar het nog warmer is, een wegwerker in elkaar is gezakt en is overleden. Lichaamstemperatuur van de arme man was 41,6.

Afschuwelijk, ik heb echt medelijden met de mensen die nu buiten moeten werken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:21

Ik blijf binnen, doe alles dicht, zonnescherm naar beneden en de airco aan.
Ik kan zo niet tegen die hitte, vreselijk -O-