Petrichor schreef:Het ergste geluid is nog wel mensen die een banaan eten, ik noem zo'n ding dus ook maar een smakkanana.
Oh ja dan had je mijn oma moeten hebben, die maakte er nog een extra geluid bij naast het smakken. Dat was echt hel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WhiskeyBlues schreef:Ik stond de popelen om op dit topic te reageren, maar had nog niet genoeg berichten geplaatst. NU WEL! Wees gewaarschuwd:
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen... NAGELS KNIPPEN. Nagels pulken, prutsen en tikken... ARGH! Gék word ik ervan. Of wanneer je met de ene nagel de andere 'buigt' en dan weer loslaat maakt dat zo'n tik geluid. Hou op. Echt. Ik word daardoor gewoon agressief wanneer er ook maar iemand aan zijn of haar nagels zit te prutsen.
Zo heb ik nog een paar:
- Etensresten tussen tanden weghalen met, jawel, nagels (of tandenstoker, ook ranzig. Doe dat lekker even niet in gezelschap)
- Wanneer iemand met vingers in de mond zit wordt ik al agressief, want meestal worden die er met zo'n fijne luide SMAK uitgehaald
- Vingers aflikken. Kots;
- Keel overmatig en overdreven schrapen en overmatig hoesten, rochelen en kuchelen
- SMAKKEN. Ik word WOEST van smakken. Gatver. Mensen die ranzig eten, kauwen met overmatig veel speeksel, smakken, luidruchtig slikken, etc etc etc
- Wassende katten, echt, kokhalsneigingen. Vieze ranzige beesten;
- Smakkende paarden gaat nog, als ze rustig staan te eten. Maar wanneer die systematisch een emmer af likken word ik gek. Een stal waar ik kom staat een paard non-stop zijn hele stal af te lebberen. GATVER. Dat beest heeft ook meer de tong buiten z'n smoel bungelen dan dat hij 'm binnenhoudt
- Honden die hun voerbakken uitlikken of zichzelf likken;
- Een collega snuift elke keer als diegene een pauze neemt in of na een zin, om gék van te worden
- Overdreven vaak neus snuiten, en dan vooral dat getuf om de kleinste restjes er nog uit te snuiten (eet smakelijk);
- Stopwoorden. Is dat ook misofonie? Ik word er gek van als iemand continu het zelfde stopwoordje gebruikt
- Dat irritante hoogtonige geluid wat veel stofzuigers maken, idem voor bladblazers, hogedrukspuiten etc. Of een kettingzaag de hele dag door te janken. Ik kan daar oprecht misselijk van worden
- Als iemand langdurig met een bezem aan het vegen is, dat geluid word ik ook gek van
- Gillende, krijsende en jankende kinderen. Echt.
- Het geluid van die ultrasone verjagers. Auw auw auw. Word er niet per se kwaad van, maar krimp in elkaar van ellende
- Sommige mensen kunnen praten met een soort gehijg erin, alsof ze extra hun best doen om 'sexy' te klinken;
and so on... kan er nog heel wat bedenken
Dus nee, sorry, ik heb geen oplossing voor je. Vermoed dat ik er zelfs nog meer last van heb dan jij. Ik kan het gelukkig wel aardig in toom houden. De agressie die het bij mij oproept kan ik in toom houden, maar ik moet wel echt vaak weglopen of situaties mijden. Op het werk pauzeer ik alleen, want alleen het idee al dat iemand weer luidruchtig zit te smakken word ik al gek van.
Dingen die het voor mij wel dragelijker maken:
- Situaties vermijden, zoals pauzes met smakkende mensen;
- Weglopen als het te veel wordt, al dan niet met een smoes (even naar het toilet o.i.d.). Dan zakt bij mij het 'stressniveau' weer eventjes;
- In ear oordoppen met muziek voor op 't werk;
- Bij mijn triggert het zicht nu ook al. Dus als ik alleen al iemand aan de nagels ZIE pulken raak ik al geïrriteerd bijvoorbeeld. Dus veel zicht blokken, andere kant op kijken e.d.;
- Noice cancelling headhone! Hele investering, maar kan me nu fijn afsluiten voor de buren, grasmaaiers, bladblazers, hogedrukspuiten en alle gruwelijke geluiden die je je kunt bedenken.
oomens schreef:Dus het is toch iets wat mensen elkaar en zichzelf aanpraten? Verzin een nieuwe angst/fobie/tic, begin er een topic over, en binnen de kortste keren herkent half bokt zich erin en heeft iedereen het zelf ook?
Hoe zou zo'n proces gaan?
"Ik krijg de neiging om iemand te slaan als hij smakt."
-"Nou, dan krijg ik er moordneigingen van."
"Daar kan ik overheen. Ik krijg TWEE moordneigingen. Als ik hem alleen al hoor ademen. Nu jij weer."
-"Oh, dan hebben we nu allebei misofonie. Trouwens, heb jij toevallig ook een hekel aan kotsen? Of stukjes in je eten? Of kleding van gladde stof? Blauwe gordijnen? Een warme stoelzitting als je net gaat zitten? Zal ik daar het volgende topic over openen of begin jij deze keer?"
luuntje schreef:Misofonie maakt mij geen leuker mens.
Ik doe echt har mijn best om niet te ontploffen.
Zit ik buiten, hoor ik mijn man binnen op de 1e etage borrelnoten eten.
Kost mij moeite om dan niet naar hem toe te stormen en de borrelnoten weg te gooien.