Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jojoju schreef:dus omdat ik een planning heb hangen met picto's zijn mijn kinderen autistisch of verstandelijk beperkt?![]()
wat ik uit dit topic heb gehaald:
- loslaten
- in het weekend om en om het gezin opstarten zodat de ander kan uitslapen/rustig aan kan doen
- een dag in de week plannen dat man de kinderen naar bed brengt
- als man vakantie heeft een paar dagen weggaan en hem de boel laten runnen
- in de avonden de ontbijttafel alvast klaarzetten, de oudste zelf haar broodje laten smeren
- zoveel mogelijk zelf laten aankleden, desnoods de wekker eerder zetten zodat hier meer tijd voor is
- bloed laten prikken / naar de huisarts gaan
- in plaats van één ochtend in de week, twee ochtenden in de week vrijwilligerswerk gaan doen
- podcasts luisteren
- onderzoeken naar wat mij energie geeft, wat laad mij op?
Lijkt me een prima lijst om ook met man door te nemen
elnienjo schreef:Ga weer werken en kinderen naar de opvang. Als je niet werkt en je man verantwoordelijk is voor het inkomen vind ik het raar dat je nog van alles van hem verwacht. Als je zelf gaat werken kun je wellicht huishoudelijke hulp inhuren en vaker oppas.
elnienjo schreef:Ga weer werken en kinderen naar de opvang. Als je niet werkt en je man verantwoordelijk is voor het inkomen vind ik het raar dat je nog van alles van hem verwacht. Als je zelf gaat werken kun je wellicht huishoudelijke hulp inhuren en vaker oppas.
Urbanus schreef:elnienjo schreef:Ga weer werken en kinderen naar de opvang. Als je niet werkt en je man verantwoordelijk is voor het inkomen vind ik het raar dat je nog van alles van hem verwacht. Als je zelf gaat werken kun je wellicht huishoudelijke hulp inhuren en vaker oppas.
Gelukkig ben jij mijn man niet, wat een ouderwets gelul.
elnienjo schreef:Huisvrouw zijn is ook ouderwets natuurlijk. Als je voor dat ouderwetse rollenpatroon kiest moet je ook de consequenties dragen.
Petpa schreef:elnienjo schreef:Ga weer werken en kinderen naar de opvang. Als je niet werkt en je man verantwoordelijk is voor het inkomen vind ik het raar dat je nog van alles van hem verwacht. Als je zelf gaat werken kun je wellicht huishoudelijke hulp inhuren en vaker oppas.
Ik vind het niet volledig negatief hoor.
In de laatste zin zit wellicht wel een oplossing voor TS.
Wellicht werkt het voor haar positief indien ze zelf gaat werken en daardoor een huishoudelijke hulp en vaker oppas in kan huren.