Ervaringen Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 15:46

annikeee19 schreef:
Hoi allemaal,
Ik wil heel graag een GLI volgen maar nu vind ik het best wel lastig met de verzekering die het niet vergoed tenzij het deel is van BLCN, welke verzekeraars hebben jullie en hoe hebben jullie het aangepakt? Mag ook in PB :)

Het zit toch in het basispakket? Als je BMI boven de 35 is volgens mij? Onder bepaalde voorwaarden in ieder geval.

Een jaar geleden opende ik dit topic, nu een jaar later 22 kilo afgevallen, maar dat is dankzij de gastric bypass die ik nu heb.

Yonker

Re: Ervaringen Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:07

Ik doe nu ook GLI voor bijna een jaar en ik heb echt een hele fijne coach, dat maak het wel heel fijn. Ik denk wel echt dat je een klik moet hebben en dat de ene misschien minder helpt dan de andere. Maar zeggen dat het niet werkt is denk ik niet helemaal fair. Wat voor de 1 werkt hoeft voor de andere niet te werken :)

En idd wat Mjetterd zegt; zit toch in de basisverzekering boven een bepaald BMI.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:23

Yonker, ik spreek soms nog mensen uit mijn groep maar zij zijn ook niet tevreden. Denk dat het hier ligt aan de coach, maar ook de belofte die geschept is en niemand z'n resultaten bereikt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:26

Ik zit inmiddels in mijn 2e jaar gli en ben er heel tevreden over.
Hebben een fijne coach en een leuke gezellige groep. :D

Behandelen veel verschillende onderwerpen en stellen leuke haalbare doelen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:58

Ik schijn in mn 2e jaar te zitten maar het is al anderhalf jaar dood qua begeleiding. Het is echt belachelijk dat mijn verzekering dit betaald heeft
...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:11

ivy_power89 schreef:
Ik schijn in mn 2e jaar te zitten maar het is al anderhalf jaar dood qua begeleiding. Het is echt belachelijk dat mijn verzekering dit betaald heeft
...

Als je anderhalf jaar geen bijeenkomsten hebt gehad of begeleiding zou ik eens een belletje naar je zv doen en vragen of je begeleider wel nota's heeft ingediend...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 16:52

Ik schop dit topic even omhoog. Zijn er nog mensen bezig met GLI en hoe gaat het tot nu toe?

Ik heb morgen mijn intakegesprek, ben erg benieuwd!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 19:21

Heel toevallig afsluitende meeting gehad afgelopen woensdag :)

Wij hadden een hele fijne groep en ik geloof dat je er heel veel aan kan hebben, als je goede begeleiding hebt tijdens de GLI. Groot gedeelte van mijn groep is door de GLI meer gaan bewegen, zelfstandig of een sport o.i.d.
Daarnaast echt wel handvaten gekregen qua voeding.

Ik ben tijdens de GLI ook een traject in gegaan voor gastric bypass (staat er volledig los van)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:16

Ik heb komende donderdag mijn intake gesprek. Ze werken met het CooL programma, maar ik ben voor deze coach gegaan omdat hij ook fysio is, en het onderdeel is van een fysiopraktijk die ook een personal trainer heeft die fysio is en een diƫtist (dus niet enkel voedingscoach) die 2 dagen per week bij hen op locatie is. Uiteraard zitten die laatste 2 niet bij het programma inbegrepen, maar ze hebben wel veel contact met elkaar en zijn goed op de hoogte van het gli-programma, en er zijn meer deelnemers die er als het ware een gli+ programma van maken.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe de intake is.

Succes vandaag WinSel :)